Jump to content
IGNORERAD

Resa till Sverige


hasseryd

Recommended Posts

Captain Morgan
1 hour ago, spooncreek said:

Jomenvisst, men vilka är dom, svenskarna i nöd i Thailand. Hur många plan har du räknat fram att det rör sig om?

 

Måhända kan man tänka sig att ambassaden har hyfsad koll, eller åtminstone kommer att få, när de ser vilka som anmäler intresse av att boka dessa plan. Eller vad tror du?

Vi får väl hoppas att ambassaden har koll och att det gick bra.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    43

  • gst

    30

  • samet

    21

  • Drivern

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev rolba:

 

Jag hade resa 7:e men blev ombokad till 8:e. 

Flygplatsen på phuket ska stänga 10:e så det är på det berömda håret.

Ropar inte hej än.

 

Ok, kom ihåg att du hade den sjunde, och fick flyttat en dag, men hade fel om år vilket håll då :(

 

Ja, det blev gränsfall att du fick flyga ut. Även land och båt är väl redan stoppad?

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Vi får väl hoppas att ambassaden har koll och att det gick bra.

 

Ambassaden har lämnat information om vilka bolag som fortfarande flyger och eftersom sista Norwegian gick halvfullt så lär det väl finnas plats om man är intresserad. Problemen nu är Peru, Indonesien och Indien som jag förstod det. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev gst:

Ok, kom ihåg att du hade den sjunde, och fick flyttat en dag, men hade fel om år vilket håll då :(

 

Ja, det blev gränsfall att du fick flyga ut. Även land och båt är väl redan stoppad?

Japp, de har sprängt bron och sänkt alla båtar.

Kanske inte så drastiskt men stängt sedan några dagar.

Vi har en anställd som bokade resa hem till Bangkok för flera månader sedan. Skulle flyga 4/4. Men i lördags fick hon besked att inga flyg skulle gå.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kom till Sverige i går med Thai (Köpenhamn)ett av dom sista planen tydligen. Verkade vara en del stockholmare som hade bokat om och skulle vidare med tåg.

Fick sitta kvar i planet tills allt bagage var ute på rullbandet, och fick sen gå ut en och en med ett par meters mellanrum. Helt tomt på flygplatsen i Köpenhamn.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev wheels:

Kom till Sverige i går med Thai (Köpenhamn)ett av dom sista planen tydligen. Verkade vara en del stockholmare som hade bokat om och skulle vidare med tåg.

Fick sitta kvar i planet tills allt bagage var ute på rullbandet, och fick sen gå ut en och en med ett par meters mellanrum. Helt tomt på flygplatsen i Köpenhamn.

Planet fullt?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Esspe:

Planet fullt?

För att svara wheels såg en ledig plats en mittenplats annars massor med idi*ter med massvis med handbagage sprang runt som yra höns efter ledig hyllplats

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-30 at 17:33, skrev Drivern:

Även min hemresa är nu bekräftad av Qatar 6 april med 8.5 timmar natt-transit i Doha,Landar ARN och tar mig landvägen till GBG ville inte stanna där 20 timmar. 

Citerar mig själv.Har nu en flygbiljett ARN-GOT, 7 april 17.50 Får vänta 5 timmar,det får väl gå.Får kolla min reseforsäkring for eventuellt bistånd for hela paketet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Även min hemresa är nu bekräftad av Qatar 6 april med 8.5 timmar natt-transit i Doha,Landar ARN och tar mig landvägen till GBG ville inte stanna där 20 timmar. 

Har du kollat om du kan få en gratisnatt på hotell i Doha? När jag flög med Qatar för några år sedan fick man hotell om man hade längre bytestid än 8 timmar.
Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev iggy:


Har du kollat om du kan få en gratisnatt på hotell i Doha? När jag flög med Qatar för några år sedan fick man hotell om man hade längre bytestid än 8 timmar.

Skall kolla det på Suvan innan avfärd,tack for infon

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall kolla det på Suvan innan avfärd,tack for infon

När jag fick hotell i Doha måste man anmäla intresse via mail 48 timmar i förväg, så kolla upp det redan nu.
Link to comment
Dela på andra sajter

Åker i morgon fick mejl från Ambasaden att jag har en plats tydligen EU som fixat

går till frankfurt får se om det går nåt plsn till gbg annars blir det tåg till travemynde 

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev iggy:


När jag fick hotell i Doha måste man anmäla intresse via mail 48 timmar i förväg, så kolla upp det redan nu.

Finns det hotell inom transit,får väl inte lämna den zonen

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev clion:

Åker i morgon fick mejl från Ambasaden att jag har en plats tydligen EU som fixat

går till frankfurt får se om det går nåt plsn till gbg annars blir det tåg till travemynde 

Vad kostade biljetten?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick mig ett spel i natt,gick upp och kollade min bokning for femtielfte gången.Vad fick jag se,jo min flight på måndag BKK-DOHA var inställd, DOHA-ARN skulle avgå med tre timmar  forsening så det funkade ju men ta sig till Doha.

Pigg och nyter med lite oro på morgonkroken tittades i min mailbox,till min glädje hade Qatar skickat om ny flight samma dag men med tre timmar senare avgång😁blir 11 timmar i Doha Puh.På ARN har jag 80 minuter på mig till avgång med SAS mot västkusten,skall väl funka.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev iggy:


När jag fick hotell i Doha måste man anmäla intresse via mail 48 timmar i förväg, så kolla upp det redan nu.

 

59 minuter sedan, skrev Drivern:

Finns det hotell inom transit,får väl inte lämna den zonen

Ringde Qatar på Suvan,fanns ingen mojlighet till hotell under rådande omständigheter,forståligt 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
5 timmar sedan, skrev clion:

Åker i morgon fick mejl från Ambasaden att jag har en plats tydligen EU som fixat

går till frankfurt får se om det går nåt plsn till gbg annars blir det tåg till travemynde 

Varför Travemünde?  Ta tåget till Sverige direkt om det nu går i coronatider. Det går över stora bältbron samt öresundsbron över till Malmö och vidare till Göteborg. Några byten blir det säkert. 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev clion:

Åker i morgon fick mejl från Ambasaden att jag har en plats tydligen EU som fixat

går till frankfurt får se om det går nåt plsn till gbg annars blir det tåg till travemynde 

Från Travemunde har du bara färjor till Skåne, skall du hem till GBG så ta Stena Line från Kiel.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Naam jai:

Från Travemunde har du bara färjor till Skåne, skall du hem till GBG så ta Stena Line från Kiel.

Många färjor går väl inte längre ?

 

Stena har tre färjor just nu ur trafik. Stena Saga las igår upp i gamla varvsdockan i Uddevalla för obestämd tid framåt. Två andra ligger i Göteborg ur trafik

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tallviking:

Många färjor går väl inte längre ?

 

Stena har tre färjor just nu ur trafik. Stena Saga las igår upp i gamla varvsdockan i Uddevalla för obestämd tid framåt. Två andra ligger i Göteborg ur trafik

Tyskland går fortfarande...dom har mycket last men självklart färre passagerare.

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev Naam jai:

Från Travemunde har du bara färjor till Skåne, skall du hem till GBG så ta Stena Line från Kiel.

Stämmer nogsom Tallen skriver

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Naam jai:

Tyskland går fortfarande...dom har mycket last men självklart färre passagerare.

Nu har jag hoppat av ud resan sitter fast här i obygden bussen gick inte eller hade gått jag stannar till den 29 och min resa går den 30 tror att Lufthansa kör anars får jag ta Qatar 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev clion:

Åker i morgon fick mejl från Ambasaden att jag har en plats tydligen EU som fixat

går till frankfurt får se om det går nåt plsn till gbg annars blir det tåg till travemynde 

Flyg fråm Frankfurt till Stockholm, sedan tåget till Göteborg. Det är troligtvis både lättast och snabbast. 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev samet:

Flyg fråm Frankfurt till Stockholm, sedan tåget till Göteborg. Det är troligtvis både lättast och snabbast. 

Jo jag tänkte på det kollade priserna och skapligt billigt men var orolig att de inte körde

Nu väntar jag till den 30 då jag ska flyga hem och har fått min pension så kulorna räcker vid ev problem

Ändrades av clion
Link to comment
Dela på andra sajter

Detta är vad som gäller för att åka hem via Kiel

 

Uppdaterad 2020-04-01 13:59 

Endast personer med giltig anledning får lov att resa in i Tyskland. Man måste kunna bevisa att man har giltig anledning och kunna uppvisa en bekräftelse på detta. Detta gäller tillvidare. Man kan bli stoppad i tullen, men även ute på vägarna.

 

 

Trelleborg - Sassnitz

På grund av Coronautbrottet är ön Rügen stängd för turister. Detta gör att vi inte längre kan segla på linjen Trelleborg - Sassnitz. Alla som har en bokning med transport biljett Economy, Flexi och Premium har fått ett mail med information och flyttad avgång till Rostock. Vill man ändra avgång kan man göra det och betala ev mellanskillnad. 

Alla bokningar med Dagstur får värdet av sin resa tillgodo hos Stena Line och kan boka en ny resa senare under året. Alla med bokning kommer att få ett mail med information om hur de går till väga för att boka en ny resa.  

 

Trelleborg - Rostock

Färjorna seglar enligt aktuell tidtabell. Vi har begränsat antalet passagerare ombord till 299 från och med måndagen den 23 mars. Vår shop och restaurang kommer att ha begränsade öppettider.

 

Göteborg - Kiel

Färjorna på linjen Göteborg -Kiel seglar enligt aktuell tidtabell.Vi har begränsat antalet passagerare ombord till 299 från och med 17 mars. Kryssningar inställda fram till 19 april. All underhållning ombord är inställd och vår buffé restaurang är stängd. Mat serveras i vår ála carté restaurang. Shoppen ombord är öppen men har begränsade öppettider. Från och med 2020-03-31 så går vi långsammare vilket gör att resan tar 30 minuter längre. Vi kommer att avgå tidigare från Göteborg och vi kommer ankomma senare till Göteborg. Våra ankomst och avgångstider i Kiel är oförändrade. På lördagar ställer vi in turerna från både Göteborg och Kiel. Denna tidtabellsändring gäller t.o.m. vecka 17 men kan förlängas. 

 

I korthet

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...