Jump to content
IGNORERAD

Resa till Sverige


hasseryd

Recommended Posts

2 timmar sedan, skrev bimmer:

Jag tänker lite såhär.... jag sitter på flyget  just nu😎😎😎

Upp till er som förnekade Corona in i det längsta.....

jävla idi*ter.

De va f-n va duktig du va då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    43

  • gst

    30

  • samet

    21

  • Drivern

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev bimmer:

Jag tänker lite såhär.... jag sitter på flyget  just nu😎😎😎

Upp till er som förnekade Corona in i det längsta.....

jävla idi*ter.

De va f-n va duktig du va då 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Flyger till Sverige på torsdag med Finnair.
Blir att jobba hemifrån mot Thailand.
 
När jag kan flyga hit igen är nog ett stort frågetecken.[emoji21]
Vad föranleder att du måste till Sverige nu? Jobbar du inte här?

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

Läs mer här

Phuket Immigration utökar tillståndet att stanna för utlänningar som sitter fast i Thailand

Phuket Immigration ger ut alla utlänningar som sitter fast i landet på grund av coronavirussituationen 30-dagars förlängningar så att de inte gör resor och riskerar infektion.
30-dagars förlängningar utfärdas till både turister och utlänningar som vistas på andra typer av visum, bekräftade Phuket Immigrations vice chef.
”Det är mycket svårt för utlänningar att lämna landet på grund av coronavirus-situationen, och att göra det just nu är att riskerar infektion,” sa en tjänsteman.
”Så vi utfärdar 30-dagars förlängningar i enlighet med invandringsbestämmelser som möjliggör sådana åtgärder under speciella omständigheter, till exempel ett sjukdomsutbrott,” tillade han. Förlängningarna kostar B1 900 vardera.

Men alla utlänningar som vill förlänga sin vistelse måste ha brev från ambassaden eller konsulatet i sitt hemland, betonade han, och brevet måste vara från ambassaden eller konsulatet där man begär att Royal Thai Police Immigration Bureau tillåter utlänningen att stanna längre i landet. Den måste namnge utlänningen och brevet måste ha den informationen att utlänningen inte kan resa på grund av coronvirus-situationen”.
Alla personer som redan är på lvertid men som ännu inte fått ett sådant brev från sin ambassad kan vänta tills de har brevet i handen – ”Invandringen kan vänta på det,” sa han.

Tjänstemannen bekräftade att utlänningar avvisades från Phuket Immigration Office i Phuket Town om de inte hade på sig en ansiktsmask. ”Snälla, alla utlänningar som kommer till Immigrationskontoret måste bära ansiktsmasker. Om de inte har en, måste de skaffa en först, så kan vi prata,” sa han och påpekade att invandringsmedarbetarna hade handskar medan de interagerade utlänningar och hanterade handlingar som lagts fram på kontoret. ”Vi städar också sätet och bordet varje gång någon använt det,” sa han.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

6 hours ago, bimmer said:

Ja, men är dom så jävla dumma i huvudet att dom inte bokar om, så får dom fanimig skylla sig själva 😂😂😂

Somna om pajas.. Nog ska du se att vi som inte väljer att korta av vår vistelse kommer hem iallafall..

 

/Frazze

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev gst:

Kollade igen nu via Thaiairs hemsida. Nu hade priset stigit till 11760 baht för att boka om :(

Det ska ju naturligtvis inte kosta dig att boka om men du måste nog ringa eller besöka kontor.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Mankan:

Det ska ju naturligtvis inte kosta dig att boka om men du måste nog ringa eller besöka kontor.

Står på Thais hemsida att man ska kontakta sitt lokala kontor om man köpt via deras hemsida.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gick bra att boka en "hemresa" åt min dryge storebror, blev ToR då det blev billigare än en enkel, han ska ju iaf tillbaka i oktober!

Hoppas att allt går bra för han.

Reseledaren S//kaunda.thumb.png.a434ae49dfe79c39c0e0b39413ed1bc0.png

 

 

 

image.png

Ändrades av Stefan
Dålig bild

There can be only one (Stefan)

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-20 at 04:47, skrev gst:

Naturligtvis går det inte att komma fram till Thaiair, och försöker jag hitta nytt flyg på deras hemsida ska jag betala 10000 baht för att boka om flyget, trots att de ställt in mitt flyg :(

Provat att mejla Sverigekontoret? Mig svara dom inom 5 minuter på mejl 2 olika dagar. Thai air per telefon i Thailand gick också utmärkt. 

 

Ändrades av Moipenyang
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja då kan man ställa in sig på att inte få se hästhovarna och krokusen lomma. Fastdet finns gott om orkideer i Thailand.

 

Från och med 01 april 2020 – 24 oktober 2020 är alla TG961/960 Stockholm - Bangkok - Stockholm avgångar inställda. Från och med 16 april 2020 – 24 oktober 2020 är även alla TG955/954 Oslo – Bangkok – Oslo inställda. TG951/950 Köpenhamn – Bangkok – Köpenhamn är inställd mellan 01 april 2020 – 31 maj 2020 men förväntas återuppta sin dagliga flygning från och med 01 juni 2020.

 

https://www.thaiairways.com/sv_SE/news/news_announcement/news_detail/installdaflyg_corona.page

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev hakancnx:

Länken du har funkar inte för mig men jag tror att jag sett den på FB. Listan är lite konstig för den verkar bara visa flygbolag som flyger på Europa och Mellanöstern! Inga av alla Asiatiska flygbolag var med förutom Cathay Pacific.

 

Vad man kunde se av listan var att det blir nästan inga flyg till Europa från och med nästa vecka.

Link to comment
Dela på andra sajter

Qatar verkar flyga. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Esspe:

Qatar verkar flyga. 

Ska bli intressant att höra. Har några kompisar som åker hem på fredag och de har bara fått bekräftat till Doha :(

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minuter sedan, skrev gst:

Ska bli intressant att höra. Har några kompisar som åker hem på fredag och de har bara fått bekräftat till Doha :(

Jo har också hört folk som fått problem från Doha men det här är den senaste updaten jag sett, från 21/3. Fanns också biljetter i april att köpa på deras hemsida.

 

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/290426/qatar-airways-ns20-service-update-as-of-0700gmt-21mar20/?highlight=qatar

 

Doha – Bangkok
11MAR20 – 22MAR20 Reduce from 7 to 5 daily (6 from 11MAR20 – 15MAR20)
23MAR20 – 01APR20 Reduce from 7 to 3 daily
02APR20 – 31MAY20 Reduce from 7 to 2 daily, A350-900XWB/-1000XWB operating
01JUN20 – 30JUN20 Reduce from 7 to 5 daily

 

Doha – Copenhagen
22MAR20 – 01APR20 Reduce from 18 to 5 weekly, 787-8 operating
02APR20 – 31MAY20 Reduce from 18 to 4 weekly, 787-8 operating
 

Doha – Stockholm Arlanda
22MAR20 – 28MAR20 Reduce from 18 to 4 weekly
29MAR20 – 31MAY20 Reduce from 14 to 2-3 weekly, A350-900XWB operating (selected dates 777-300ER)
01JUN20 – 30JUN20 Reduce from 14 to 10 weekly

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev gst:

Ska bli intressant att höra. Har några kompisar som åker hem på fredag och de har bara fått bekräftat till Doha :(

När jag kollade var min biljett bekräftad från Doha till Stockholm men inte från Phuket till Doha. Efter lite knappande kom det en ny biljett till dagen efter med båda resorna bekräftade. Dock med 7 timmar i Doha. 😈

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev rolba:

När jag kollade var min biljett bekräftad från Doha till Stockholm men inte från Phuket till Doha. Efter lite knappande kom det en ny biljett till dagen efter med båda resorna bekräftade. Dock med 7 timmar i Doha. 😈

Finns sköna vilosoffor på flygplatsen.

Blev själv sittande en natt pga. bommad flyg lite tidspann mellan flygen 45min hade motvind från Thailand vips så vare gaten stängd när jag kom dit.

Men dom var snäll och fixade en ny biljett

Mvh.Dollemon

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Dolle:

Finns sköna vilosoffor på flygplatsen.

Blev själv sittande en natt pga. bommad flyg lite tidspann mellan flygen 45min hade motvind från Thailand vips så vare gaten stängd när jag kom dit.

Men dom var snäll och fixade en ny biljett

Mvh.Dollemon

I det här läget får man nog vara nöjd bara flyget går. Men visst var det bättre med 1.50 väntan som det var tänkt från början. Skräcken är ju om man skulle bli kvar i Doha.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev rolba:

I det här läget får man nog vara nöjd bara flyget går. Men visst var det bättre med 1.50 väntan som det var tänkt från början. Skräcken är ju om man skulle bli kvar i Doha.

Ja jag förstår dig, man vill ju komma hem

Link to comment
Dela på andra sajter

Koh Changer

Drog som en avlösning från ön efter pruttens tal där han hintade om kommande avstängningar i Thailand. I Bkk nu i väntan på flyget på lördag. Kommer bli besvärligt att åka i Thailand på vägarna snart med vägspärrar o dyl. 

Pessimist blir inte besviken

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Esspe:

Jo har också hört folk som fått problem från Doha men det här är den senaste updaten jag sett, från 21/3. Fanns också biljetter i april att köpa på deras hemsida.

 

https://www.routesonline.com/news/38/airlineroute/290426/qatar-airways-ns20-service-update-as-of-0700gmt-21mar20/?highlight=qatar

 

Doha – Bangkok
11MAR20 – 22MAR20 Reduce from 7 to 5 daily (6 from 11MAR20 – 15MAR20)
23MAR20 – 01APR20 Reduce from 7 to 3 daily
02APR20 – 31MAY20 Reduce from 7 to 2 daily, A350-900XWB/-1000XWB operating
01JUN20 – 30JUN20 Reduce from 7 to 5 daily

 

Doha – Copenhagen
22MAR20 – 01APR20 Reduce from 18 to 5 weekly, 787-8 operating
02APR20 – 31MAY20 Reduce from 18 to 4 weekly, 787-8 operating
 

Doha – Stockholm Arlanda
22MAR20 – 28MAR20 Reduce from 18 to 4 weekly
29MAR20 – 31MAY20 Reduce from 14 to 2-3 weekly, A350-900XWB operating (selected dates 777-300ER)
01JUN20 – 30JUN20 Reduce from 14 to 10 weekly

Stämmer med de uppgifterna jag har fått men frågan är hur Thailands bannlysning av utlänningar - inklusive flygplansbesättningar - påverkar Qatars schema.Visserligen jobbar många Thai på Qatar och de skulle nog kunna få ihop en "all-thai" crew för att lösa en del av avgångarna. Finns väl inget hotell innanför Immigration på Suvvan som det gör på exempelvis KUL där besättningarna kunde övernatta?

 

https://thisrupt.co/current-affairs/foreigners-banned-from-entering-covid19/?fbclid=IwAR3sLClsU3uaWAbqm68N1uuzxuoJ1WzKP6aeI5-g6eJ-Y5W4Lp92IoOfX8w

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...