Jump to content
IGNORERAD

Resa till Sverige


hasseryd

Recommended Posts

11 minuter sedan, skrev bimmer:

Jag tänker lite såhär.... jag sitter på flyget  just nu😎😎😎

Upp till er som förnekade Corona in i det längsta.....

jävla idi*ter.

Största risken att bli smittad är väl på flyg och flygplatser så sitt du där. 😂😂😂

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    43

  • gst

    30

  • samet

    21

  • Drivern

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 minut sedan, skrev koppar55:

Boka om till vad?????????????

Spelar ingen roll om någon bokat om tills idag och flygen abrupt inställda.

Har du tänkt så långt?

Ja jag har tänkt så långt.

din dumma jävel.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev koppar55:

Boka om till vad?????????????

Spelar ingen roll om någon bokat om tills idag och flygen abrupt inställda.

Har du tänkt så långt?

 

Jovisst kan plan plötsligt bli inställda. Men går fortfarande massor av plan från BKK till Europa. 

 

Har du en bokad resa som blir inställd är operating carrier som är skyldiga att ordna din transport. Sitt lugn i båten, det löser sig. 

 

När isländska vulkanen stoppade hela Europa så bodde en del på hotell en vecka, andra kördes i bussar kors och tvärs. Pratade med en från Europaparlamentet som åkt taxi på Lufthansas bekostnad från Bryssel till Göteborg.

 

Så lugn och fin, detta kommer bli en spännande upplevelse... ytterligare ett kapitel till memoarerna. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

Kunde varit värre, strandad i Saudi eller något annat skitland utan sprit.
 

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev bimmer:

Jag tänker lite såhär.... jag sitter på flyget  just nu😎😎😎

Upp till er som förnekade Corona in i det längsta.....

jävla idi*ter.

Verkar som om serveringen funkar?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev bimmer:

Ja jag har tänkt så långt.

din dumma jävel.

Värst vad otrevlig du har blivit då.

Har du slut på medicin eller är du bara allmänt besviken över att lämna Thailand?

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev gst:

Försökte på webben, men då ville de ha ca 10000 baht, vilket jag inte tänkt betala då vårt flyg är inställt

Provade också, på ett flyg jag vet är inställt. Det gick att boka om men dom skulle ha runt 1700 DKR. Fanns många alternativa rutter men jag vågade inte gå till betalsidan så jag vet ju inte om det hade funkat. Tror dom ligger efter i sin web uppdatering, det är ju inte deras starka sida.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Kunde varit värre, strandad i Saudi eller något annat skitland utan sprit.
 

Strandad, den var bra.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Esspe:

Provade också, på ett flyg jag vet är inställt. Det gick att boka om men dom skulle ha runt 1700 DKR. Fanns många alternativa rutter men jag vågade inte gå till betalsidan så jag vet ju inte om det hade funkat. Tror dom ligger efter i sin web uppdatering, det är ju inte deras starka sida.

Jag bytte dag när jag testade, såg ju att planet skulle gå 29/4. Hade ingen lust att flyga runt halva Europa ett dygn :(

Link to comment
Dela på andra sajter

Om flyget blir inställt så borde väl försäkringen gå in och hjälpa till?
Då borde väl försäkringen fortsätta att gälla till du kommer hem utan att man själv förlänger den?
Försäkringen gäller bara för den tid som den är betald för. Först 45 dagar sedan förlängning. Det viktiga är att förlängning är betald före den börjar gälla. Dock går det att förlänga flertal gånger, så länge försäkringen löper på utan avbrott. Detta förutsatt att utresan var innan UD,s avrådan.
Enligt folksam så gäller min försäkring då som vanligt. Även om jag skulle få corona och hamna på sjukhus.
Allt enligt folksam som jag har som bolag. Skulle åka med finnair 26e. April Med finnair. Men det ser ut som jag får vara hemma i Bangkok längre [emoji3].

Läste även att under rådande omständigheter är Thailand inte så hårda med overstay. Då det idag i princip är omöjligt att göra visa run. Dock bör dom flesta kunna åtnjuta 60 dagars extension på befintligt visum.

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev gst:

Jag bytte dag när jag testade, såg ju att planet skulle gå 29/4. Hade ingen lust att flyga runt halva Europa ett dygn :(

😮😮😮😮

 

Få en rerouting runt i Europa är ju som en blöt dröm... fler flygningar, fler lounger, fler poäng!

 

Upplevelsen och historien därtill... jag hade nappat direkt! Finns ju en anledning till att jag flyger till Thailand via Japan... för att man kan!

 

 

 

 

Ändrades av samet
Komplettering
Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev rolba:

Värst vad otrevlig du har blivit då.

Har du slut på medicin eller är du bara allmänt besviken över att lämna Thailand?

Jag tror fan medicinen e slut asså........

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev gst:

Jag bytte dag när jag testade, såg ju att planet skulle gå 29/4. Hade ingen lust att flyga runt halva Europa ett dygn :(

idi*t.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev gst:

Jag bytte dag när jag testade, såg ju att planet skulle gå 29/4. Hade ingen lust att flyga runt halva Europa ett dygn :(

Lycka till..........

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev gst:

Trodde du var en trevlig person, men tydligen inte :(

Tror hans konto fått nåt virus.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Snefylla 🤔

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit

Seanaste från routsonline ang Thai till Scandinavien.

 

Bangkok – Copenhagen
01APR20 – 31MAY20 1 daily cancelled
eff 01JUN20 A350-900XWB replaces 777-300ER
01JUN20 – 15JUN20 Reduce from 7 to 5 weekly
15AUG20 – 24OCT20 Reduce from 7 to 5 weekly

 

Bangkok – Oslo
01APR20 – 16APR20 5 weekly cancelled
17APR20 – 10JUN20 Reduce from 5 to 3 weekly
11JUN20 – 10AUG20 1 daily 777-300ER (no changes)
23AUG20 – 24OCT20 Reduce from 5 to 4 weekly

 

Bangkok – Stockholm Arlanda eff 01APR20 A350-900XWB replaces 777-300ER, 1 daily (5 weekly 21APR20 – 28APR20, 3 weekly 29APR20 – 26MAY20, 4 weekly from 27MAY20)

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev rolba:

Om flyget blir inställt så borde väl försäkringen gå in och hjälpa till?

Då borde väl försäkringen fortsätta att gälla till du kommer hem utan att man själv förlänger den?

Flygbolaget skall även erbjuda kosing tillbaka eller ombokning längre fram på året, vet nog vilket som kommer att jävlas in i det sista "Ryan Air" 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

36 minuter sedan, skrev gst:

Jag bytte dag när jag testade, såg ju att planet skulle gå 29/4. Hade ingen lust att flyga runt halva Europa ett dygn :(

Kollade igen nu via Thaiairs hemsida. Nu hade priset stigit till 11760 baht för att boka om :(

Link to comment
Dela på andra sajter

30 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Seanaste från routsonline ang Thai till Scandinavien.

 

Bangkok – Copenhagen
01APR20 – 31MAY20 1 daily cancelled
eff 01JUN20 A350-900XWB replaces 777-300ER
01JUN20 – 15JUN20 Reduce from 7 to 5 weekly
15AUG20 – 24OCT20 Reduce from 7 to 5 weekly

 

Bangkok – Oslo
01APR20 – 16APR20 5 weekly cancelled
17APR20 – 10JUN20 Reduce from 5 to 3 weekly
11JUN20 – 10AUG20 1 daily 777-300ER (no changes)
23AUG20 – 24OCT20 Reduce from 5 to 4 weekly

 

Bangkok – Stockholm Arlanda eff 01APR20 A350-900XWB replaces 777-300ER, 1 daily (5 weekly 21APR20 – 28APR20, 3 weekly 29APR20 – 26MAY20, 4 weekly from 27MAY20)

Intressant att dom har det innan Thai fått ut det på sin hemsida. Hur ska man tyda ARN? Bara planbyte till 20/4 och sen drar dom ner 2 plan en vecka?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Surin P3:

Bimmer tystad. 

 

Och farsan kommer inte på tisdag. 

Räcker nog att tysta honom tills i morgon när alkoholen från planet gått ur :) Han brukar vara ganska trevlig

Link to comment
Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
22 minuter sedan, skrev Esspe:

Intressant att dom har det innan Thai fått ut det på sin hemsida. Hur ska man tyda ARN? Bara planbyte till 20/4 och sen drar dom ner 2 plan en vecka?

Dom brukar vara en pålitlig källa.

Japp, Thai kommer endast flyga på ARN i Scandinavien under större delen av april.

Resten av scheman skulle ja ta med en nypa salt då det verkar ändra på sig från dag till dag

Kommer också EU ut med direktiv att man inte behöver använda minst 80% utav sina slotts på flygplaterna så kommer dom nog reducera mera tyvärr

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Efraim Barkbit:

Dom brukar vara en pålitlig källa.

Japp, Thai kommer endast flyga på ARN i Scandinavien under större delen av april.

Resten av scheman skulle ja ta med en nypa salt då det verkar ändra på sig från dag till dag

Kommer också EU ut med direktiv att man inte behöver använda minst 80% utav sina slotts på flygplaterna så kommer dom nog reducera mera tyvärr

CPH kan dom ju inte reducera mer ;)

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...