Jump to content
hasseryd

Resa till Sverige

Recommended Posts

gst
1 timme sedan, skrev gst:

Konstigt att jag inte fått något mail om detta :(

Nu fick jag mail att vi fått andra sittplatser, men fortfarande på samma flyg. Mycket konstigt?

• Ge karma 2

Badass

Nån som vet hur det är med Qatar airways? Har dom ställt in sina resor från Thailand

BanBoLo
26 minuter sedan, skrev gst:

Nu fick jag mail att vi fått andra sittplatser, men fortfarande på samma flyg. Mycket konstigt?

Samma här,  har flyg till Sverige 5/5 som ju ser ut att ha blivit inställt. Fick nyss mail om ändrade sittplatser. 😕

• Tråkigt 1

Esspe
1 timme sedan, skrev samet:

Det tycker jag absolut!

Har inget med skatt att göra. 

En 10-årig flicka går före en 35-årig, som i sin tur går före en 65-årig. 

Den som har mest kvar att leva för skall räddas! Om man måste välja...

Den prion kommer säkerligen inte enbart att göras med hänsyn åldern. Avgörande kommer nog att vara vilka chanser patienten har att överleva.

Instämmer annars i att ju yngre man är dessto viktigare blir man som patient och dessutom är man säkerligen mer lättbehandlad.

ArneMorales
24 minuter sedan, skrev Esspe:

Den prion kommer säkerligen inte enbart att göras med hänsyn åldern. Avgörande kommer nog att vara vilka chanser patienten har att överleva.

Instämmer annars i att ju yngre man är dessto viktigare blir man som patient och dessutom är man säkerligen mer lättbehandlad.

Vem får Corona-vård  i Sverige när de offentliga sjukhusen inte kan hjälpa alla, dvs inte klarar sin uppgift?

Esspe och Samet tycker/tror  att de yngre får  fortur framfor de äldre.

Men , när landets politiska makthavare helt tappat kontrollen, och struntar i att prioritera alla svenskar, dvs är globalister, då exporterar svenska foretag respiratorer, läkemedel,  mm till dem i världen  som betalar bäst.

Så  tex en gammal oljeshejk i Saudi Arabien koper de svensktillverkade respiratorena , eller en gammal Internet miljardär i USA koper de svenska Corona medicinerna.

Ingen prioriterar landets befolkning, eller landets barn,  om globalisterna styr.

Svenskt företag tillverkar respiratorer – har skickat allt de kan på export - Samhällsnytt

• Ojojoj 1
  • Fint 1
  • Snurrigt 4

Esspe
2 timmar sedan, skrev gst:

Fick också mail nu men bara min plats är ändrad inte min frus. Förmodligen sprider dom ut folk i planet för att få avstånd mellan passagerarna. Vi hade bokat D och E, nu blev jag placerad på H som väl är fönsterplats. Min fru får väl sitta ensam i mitten och jag får sitta ensam på kanten.

gst
9 minuter sedan, skrev Esspe:

Fick också mail nu men bara min plats är ändrad inte min frus. Förmodligen sprider dom ut folk i planet för att få avstånd mellan passagerarna. Vi hade bokat D och E, nu blev jag placerad på H som väl är fönsterplats. Min fru får väl sitta ensam i mitten och jag får sitta ensam på kanten.

Vi fick bara 10 rader längre fram, fortfarande bredvid varandra. 

Kan det vara så att de flyger, men med mindre plan?

gst
Posted (edited)
49 minuter sedan, skrev gst:

Vi fick bara 10 rader längre fram, fortfarande bredvid varandra. 

Kan det vara så att de flyger, men med mindre plan?

Står nu att det är en A350-900 i stället för B777. Vet inte om det är ett mindre plan, men är väl troligt?

Edit: Verkar ju vara ett större plan?

Edited by gst

NiceBeaver
Posted (edited)
2 timmar sedan, skrev Badass:

Nån som vet hur det är med Qatar airways? Har dom ställt in sina resor från Thailand

Min fru åker med Qatar ikväll. Verkar köra som vanligt än så länge. Checkade in igår. Hälften av stolarna var bokade från Bangkok men nästan fullt till Köpenhamn. Men det kommer säkert neddragningar framöver då inte så många nya resor bokas.

Edited by NiceBeaver

Tallviking
10 minuter sedan, skrev gst:

Står nu att det är en A350-900 i stället för B777. Vet inte om det är ett mindre plan, men är väl troligt?

Thai har parkerat ett flertal flygplan för att dra ner sina kostnader. Misstänker att de äldre 777:orna är dyrare i drift än de nya 350:orna

• Ge karma 2

samet
38 minuter sedan, skrev gst:

A350 är mer bränslesnålt. Kan även ha med bemanning att göra. Bara gratulera, ett nyare och bättre plan.

• Ge karma 3

gst
19 minuter sedan, skrev samet:

A350 är mer bränslesnålt. Kan även ha med bemanning att göra. Bara gratulera, ett nyare och bättre plan.

Råder ju fortfarande lite förvirring om planet ska gå eller inte. Det står ju fortfarande som inställt på Thaiairs hemsida.

samet
Posted (edited)
4 minuter sedan, skrev gst:

Råder ju fortfarande lite förvirring om planet ska gå eller inte. Det står ju fortfarande som inställt på Thaiairs hemsida.

Har de inte bytt flightnummer då?

Sett flera nya flightnummer som normalt inte används. 

Edited by samet
Rättstavning

gst
4 minuter sedan, skrev samet:

Har de inte bytt flightnummer då?

Sett flera nya flightnummer som normalt inte används. 

Står fortfarande TG960 i appen i alla fall

samet
3 minuter sedan, skrev gst:

Står fortfarande TG960 i appen i alla fall

Okay, det är konstigt, för den är tydlig i deras info som inställd den 30APR20.

De har inte bytt dag också?