Jump to content
hasseryd

Resa till Sverige

Recommended Posts

samet
1 timme sedan, skrev Esspe:

För oss som bor närmare kontinenten. BKK-CPH 5,7,12,14,17,19,23,26,29MAY2020; 2,4,6,9,12JUN2020

För er som flyger till Kastrup. Tänk på att Danskarna stängt gränsen. För att ens få boarda planet behöver ni ha koll på reglerna (för att kunna tjafs) och kunna uppvisa flygbiljett, tågbiljett eller parkeringsbiljett. Svenskar tillåts bara flyga till Kastrup om man kan bevisa att man är i transit och skall lämna landet. 

• Ge karma 3

Issanbonde

Sitter å håller tummarna...

Frugans flyg går 09.35 thaitime i morgon.

Har ej fått avbokat än men självbetjäning på incheckning borttaget.

Helldre katantän i tvåsammhet än själv!

• Ge karma 1

Kenneth4618
Posted (edited)
2 timmar sedan, skrev samet:

13, 15, 17 kan hon ta istället.

Vi hade 14:e hem. Obokades till 15:e , jag ändrade till 13:e. 

Dessa datum ställer Thai in BKK-ARN

11,21,23,28,30APR2020
2,4,5,7,9,11,12,14,16,18,19,21,23,25,26,28MAY2020;
2,4,6,9,11,13,16,18,20,23,25,27,30JUN2020

För alla inställda plan med Thai se:

https://www.thaiairways.com/en_TH/news/news_announcement/news_detail/coronavirus.page

Verkar som hon vill boka om hela resan nu till jul och nyår istället.   Får se hur jag gör med min resa med Emirates som fortfarande flyger som vanligt. 

Kanske struntar i Udon och tar in på Pullman i pattis och ligger och latar mig i vid poolen ett par veckor 😎

Edited by Kenneth4618
  • Ge karma 3
  • Fint 1
  • Gilla 1

samet
12 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Verkar som hon vill boka om hela resan nu till jul och nyår istället.   Får se hur jag gör med min resa med Emirates som fortfarande flyger som vanligt. 

Kanske struntar i Udon och tar in på Pullman i pattis och ligger och latar mig i vid poolen ett par veckor 😎

Låter som en bra plan...

Jag har en resa till Sverige 5/4 och en till Thai 4/5 igen... beroende på världsläget så avstår jag dem... å stannar. 

Har ju ännu en resa till Sverige 13/5 och hade ju inte varit fel med 2 månaders semester medans Sverige helt stannar i Coronakarantän... 

• Ge karma 3

Kenneth4618
Posted (edited)
2 minuter sedan, skrev samet:

Låter som en bra plan...

Jag har en resa till Sverige 5/4 och en till Thai 4/5 igen... beroende på världsläget så avstår jag dem... å stannar. 

Har ju ännu en resa till Sverige 13/5 och hade ju inte varit fel med 2 månaders semester medans Sverige helt stannar i Coronakarantän... 

Jag har inga jobb inbokade hela april så hemma känns lite trist 

Edited by Kenneth4618

Boa52
3 minuter sedan, skrev samet:

Låter som en bra plan...

England har stängt resor till Sverige, blir nte lätt

• Ge karma 1
  • Snurrigt 1
  • Haha 2

samet
1 minut sedan, skrev Boa52:

England har stängt resor till Sverige, blir nte lätt

Utveckla gärna... England påverkar mina resor mellan Sverige och Thailand på vilket sätt? 

Även Finland skall stänga gränsen, då blir det stökigt med Finnair.

Sålänge Thailand och Sverige har öppna gränser så går det alltid att lös på något sätt. 

Vi stirrar oss lätt blinda på några enstaka flygbolag eller länder... i ett globalt perspektiv är det fortfsrande relativt enkelt att förflytta sig. 

Stängda gränser ställer till det men sålänge inte alla stänger så löser det sog på något sätt... eller så får jag stanna i Thailand lite längre... 😎

Ännu många plan i luften...

Screenshot_20200318-005627_Flightradar24.jpg

Screenshot_20200318-005550_Flightradar24.jpg

• Ge karma 7
  • Snurrigt 1

bambam

Om du är pensionär  kom inte  hem, Socialstyrelsen  håller på att ta fram riktlinjer  för vilka  som ska få vård

Om det blir  för  många  som behöver  intensivvård. 

Världens högst beskattade folk har inte rätt till sjukvård för alla, gamla  och sjuka människor som betalt skatt

Hela sitt liv blir kastade på sophögen för att politikerna i många år dragit ner på anslag.

• Ge karma 1
  • Buu 1
  • Fint 2

samet
4 minuter sedan, skrev bambam:

Om du är pensionär  kom inte  hem, Socialstyrelsen  håller på att ta fram riktlinjer  för vilka  som ska få vård

Om det blir  för  många  som behöver  intensivvård. 

Världens högst beskattade folk har inte rätt till sjukvård för alla, gamla  och sjuka människor som betalt skatt

Hela sitt liv blir kastade på sophögen för att politikerna i många år dragit ner på anslag.

Tycker du det är bättre att arbetsförda 35-åringar skall bli utan vård?

Ett samhälle oavsett skattetryck kan inte ha beredskap för vad som helst... 

• Ge karma 8

apknug

Kanske inte men vi har god beredskap har vi fått höra. Samt mycket annat genom åren som även det visat sig vara högst tvivelaktigt....

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

• Ge karma 1

bambam
30 minuter sedan, skrev samet:

Om du lägger ner lite energi och kollar upp vad som hänt inom sjukvården dom senaste 25 åren så ser du hur många intensivvårdsplatser som försvunnit, även militären hade ett stort antal.

Jag tycker att så många som möjligt ska få vård. menar du att 35 åringen är mer värd bara för att hann är yngre än ex en 60 åring. med en sån indelning av folk så kan vi ju ge. vård till dom som betalar mycket skatt

och skita i dom som inte gör det.

som ex så kastade och gav vi bort ett stort antal respiratorer från militären ca 100 st i stället för att spara dessa i något förråd, allt i dom stora besparingarnas tecken. Dom hade vart bra att kunna ta

fram i dagsläget . ( antalet har jag fått från kvällstidning).

• Ge karma 4

samet
4 timmar sedan, skrev bambam:

Om du lägger ner lite energi och kollar upp vad som hänt inom sjukvården dom senaste 25 åren så ser du hur många intensivvårdsplatser som försvunnit, även militären hade ett stort antal.

Jag tycker att så många som möjligt ska få vård. menar du att 35 åringen är mer värd bara för att hann är yngre än ex en 60 åring. med en sån indelning av folk så kan vi ju ge. vård till dom som betalar mycket skatt

och skita i dom som inte gör det.

som ex så kastade och gav vi bort ett stort antal respiratorer från militären ca 100 st i stället för att spara dessa i något förråd, allt i dom stora besparingarnas tecken. Dom hade vart bra att kunna ta

fram i dagsläget . ( antalet har jag fått från kvällstidning).

Det tycker jag absolut!

Har inget med skatt att göra. 

En 10-årig flicka går före en 35-årig, som i sin tur går före en 65-årig. 

Den som har mest kvar att leva för skall räddas! Om man måste välja...

• Ge karma 2
  • Fint 1