Jump to content
IGNORERAD

Resa till Sverige


hasseryd

Recommended Posts

Thai är jäkligt dåliga på info via websidan. Varje land har sin egen sida och någon central info verkar det inte finnas. Det här såg jag idag på deras TH sida. På den svenska finns ingen sån här info.

 

https://www.thaiairways.com/en_TH/contact_us/thai_special_assistance_form.page

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 278
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Esspe

    43

  • gst

    30

  • samet

    21

  • Drivern

    18

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 hours ago, clion said:

Nu har jag hoppat av ud resan sitter fast här i obygden bussen gick inte eller hade gått jag stannar till den 29 och min resa går den 30 tror att Lufthansa kör anars får jag ta Qatar 

Jävligt dumt men gjort är gjort, bara en stilla undran, vad får dig att tro att bussen går den 29e  om den inte gick idag...

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
4 minuter sedan, skrev Baa:

Jävligt dumt men gjort är gjort, bara en stilla undran, vad får dig att tro att bussen går den 29e  om den inte gick idag...

 

Vad är problemet?

 

Enklare att ta flyget direkt till Don Muang någon dag innan den 29e

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

Vad är problemet?

 

Enklare att ta flyget direkt till Don Muang någon dag innan den 29e

 

BTT

Det vore givetvis enkelt men det förutsätter att inte alla inrikesflyg är inställda; vilket de verkar vara nu.
 

I vilket fall, det kommer inte finnas några flyg till Europa förrän i juli så nu sitter han där han sitter; inga problem i sig så länge han hittar läkemedel han har råd med och inte har några problem med 45 gradig värme.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Atom:

Det vore givetvis enkelt men det förutsätter att inte alla inrikesflyg är inställda; vilket de verkar vara nu.
 

I vilket fall, det kommer inte finnas några flyg till Europa förrän i juli så nu sitter han där han sitter; inga problem i sig så länge han hittar läkemedel han har råd med och inte har några problem med 45 gradig värme.

Det kanske är hans Petter-niklasmedecin han har slut på?Antabus vet vi ju är slut.

 

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
3 minuter sedan, skrev Atom:

Det vore givetvis enkelt men det förutsätter att inte alla inrikesflyg är inställda; vilket de verkar vara nu.
 

I vilket fall, det kommer inte finnas några flyg till Europa förrän i juli så nu sitter han där han sitter; inga problem i sig så länge han hittar läkemedel han har råd med och inte har några problem med 45 gradig värme.

 

För att vara ärlig så tror jag inte Clion innerst inne vill lämna Thailand så han skjuter givetvis upp hemresan så länge han förmår.

 

Jag har själv suttit och ölat utanför seven och varit nedkärad i olika darlingar och struntat i visum och annat trams.

 

Dom som inte förstår hur Clion tänker är inga äkta thaiveteraner.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
23 minuter sedan, skrev Atom:

Det vore givetvis enkelt men det förutsätter att inte alla inrikesflyg är inställda; vilket de verkar vara nu.
 

I vilket fall, det kommer inte finnas några flyg till Europa förrän i juli så nu sitter han där han sitter; inga problem i sig så länge han hittar läkemedel han har råd med och inte har några problem med 45 gradig värme.

Eh!!!!

 

Varför ska man behöva infinna sig rent fysiskt för att utföra en resa?

Link to comment
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev broder tuk tuk:

 

För att vara ärlig så tror jag inte Clion innerst inne vill lämna Thailand så han skjuter givetvis upp hemresan så länge han förmår.

 

Jag har själv suttit och ölat utanför seven och varit nedkärad i olika darlingar och struntat i visum och annat trams.

 

Dom som inte förstår hur Clion tänker är inga äkta thaiveteraner.

 

BTT

Så du menar att man måste vara direkt korkad för att vara en äkta thaiveteran? 

 

En jävla tur att man själv aldrig gjort anspråk av den titeln...

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

23 minutes ago, broder tuk tuk said:

 

För att vara ärlig så tror jag inte Clion innerst inne vill lämna Thailand så han skjuter givetvis upp hemresan så länge han förmår.

 

Jag har själv suttit och ölat utanför seven och varit nedkärad i olika darlingar och struntat i visum och annat trams.

 

Dom som inte förstår hur Clion tänker är inga äkta thaiveteraner.

 

BTT

Helt uppenbart vill han inte åka hem, annars hade han ju suttit på en buss nu.

 

Problemet är att han inte har förstånd nog att förstå att det var sista chansen och att han nu blir kvar i 3-4 månader; förmodligen utan ekonomiska resurser till medicin, försäkring och ett drägligt liv. 
 

Att glorifiera ett uppenbart korkat beteende genom att kalla det ”thaiveteran” känns direkt kontraproduktivt. Jag förväntar mig att du erbjuder pengar när han frågar om ett lån om ett par månader; jag gör det inte.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

02:10 02:10 Doha (DOH) Qatar Airways QR 837
Codeshare: IB 7935 / J2 6837 / S7 4650
On-Time

Denna avgår inatt,hinner ju inte med denna heller.Nog inte så billig! 

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Atom:

 

I vilket fall, det kommer inte finnas några flyg till Europa förrän i juli så nu sitter han där han sitter; inga problem i sig så länge han hittar läkemedel han har råd med och inte har några problem med 45 gradig värme.

Thai ska ju börja flyga till CPH i juni är det sagt.

 

Försökte boka om till juni idag men det funkade inte. Juli kan jag få Business men får betala extra. Augusti kan jag få i Economy men inte samma bokningsklass så då ska dom 3000 DKR extra trots att det också är Economy. Börjar lukta illa om det här, får se om det ändrar sig.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Departure Kommande sondag går denna eligt bolaget,22 timmar är väl ok,dock 74125 Bathingar,runda slängar 25 tusingar, Enkelbilett,vad säger du @clionArrival
  • Economy
  • Business
Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Esspe:

Thai ska ju börja flyga till CPH i juni är det sagt.

 

Försökte boka om till juni idag men det funkade inte. Juli kan jag få Business men får betala extra. Augusti kan jag få i Economy men inte samma bokningsklass så då ska dom 3000 DKR extra trots att det också är Economy. Börjar lukta illa om det här, får se om det ändrar sig.

Thaiair har skött detta uruselt. Har skickat mail till Thaiair i Sverige, men inte fått svar på sex dagar. Vi fick ju betala 800 Euro för vår ombokning :(

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Atom:

Det vore givetvis enkelt men det förutsätter att inte alla inrikesflyg är inställda; vilket de verkar vara nu.
 

I vilket fall, det kommer inte finnas några flyg till Europa förrän i juli så nu sitter han där han sitter; inga problem i sig så länge han hittar läkemedel han har råd med och inte har några problem med 45 gradig värme.

Thai Airways återupptar flyget till Köpenhamn 1 juni.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev gst:

Thaiair har skött detta uruselt. Har skickat mail till Thaiair i Sverige, men inte fått svar på sex dagar. Vi fick ju betala 800 Euro för vår ombokning :(

Fick inte heller svar på 8 dagar, bara det vanliga "vi har mottagit ditt mail och kommer att svara så fort vi kan". Förstår att dom har kaos men har dom tagit bort bokningsklasser för att kunna ta in extra pengar då har dom skitit i det blå skåpet. Jag har skrivit till ROP och bett dom boka om oss till första möjliga flyg till CPH på våra biljetter, får se vad och om dom svarar. Vi har ju valt att avvakta i Thailand så vi kan vänta. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Lufthansa och Qatar verkar flyga från Bkk iaf. 38k THB med Lufthansa enkel BKK-CPH.

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Drivern:

Tyvärr var flighten till GOT inställd,men flighten till ARN går,något billigare, QR 167 samt QR 857.

 

Ändrades av Drivern
Link to comment
Dela på andra sajter

10 minutes ago, Wanchai said:

Thai Airways återupptar flyget till Köpenhamn 1 juni.

Nej, de återupptar flyget till CPH tidigast 1:a juni. Det kan dock lika gärna bli i juli eller augusti och då måste de först ta de som redan hade giltiga TG-biljetter. Vi är nog inne i oktober innan andra kommer med.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Atom:

Nej, de återupptar flyget till CPH tidigast 1:a juni. Det kan dock lika gärna bli i juli eller augusti och då måste de först ta de som redan hade giltiga TG-biljetter. Vi är nog inne i oktober innan andra kommer med.

Ok du har antagligen rätt. Jag hade biljett till Stockholm 31 maj och räknar med att kunna boka om till Köpenhamn när de börjar flyga dit. Har ombokningsbar biljett så jag hoppas komma till Sverige till midsommar.

Ändrades av Wanchai
Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
2 timmar sedan, skrev Atom:

Helt uppenbart vill han inte åka hem, annars hade han ju suttit på en buss nu.

 

Problemet är att han inte har förstånd nog att förstå att det var sista chansen och att han nu blir kvar i 3-4 månader; förmodligen utan ekonomiska resurser till medicin, försäkring och ett drägligt liv. 
 

Att glorifiera ett uppenbart korkat beteende genom att kalla det ”thaiveteran” känns direkt kontraproduktivt. Jag förväntar mig att du erbjuder pengar när han frågar om ett lån om ett par månader; jag gör det inte.

 

Skulle tro att Clion skulle kunna klara sig alldeles utmärkt på sin pension i Thailand fram till hösten. Såvida inte darlingen och familjen kräver för mycket och han inte slänger ut 3000 kronor för en natt på något lyxhotel i Bangkok.

 

Mediciner finns nog att få tag på.

 

Sen vad gäller försäkring kan han nog fixa en tilläggsförsäkring för 1500 kr på sin hemförsäkring.

 

clion klarar sig nog.

 

Det som i så fall oroar mest är hans visum och hur han ska fixa den biten.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

4 hours ago, broder tuk tuk said:

 

Vad är problemet?

 

Enklare att ta flyget direkt till Don Muang någon dag innan den 29e

 

BTT

Det är möjligt att han kan chartra en liten kärra men tror det blir rätt dyrt, något annat flyg går inte..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Baa:

Det är möjligt att han kan chartra en liten kärra men tror det blir rätt dyrt, något annat flyg går inte..

Thai Smile hade en flight från Ubon idag. Bkk Air håller i gång en del med så allt står inte stilla.

 

https://www.bangkokairportonline.com/flight-status-arrivals-departures/

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tids nog kommer sas och räddar alla svenskar. Meningen med driva ett statligt flygbolag i förlust alla dessa år....

Eller?...



Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Never forget: Robots will kill you.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev gst:

Thaiair har skött detta uruselt. Har skickat mail till Thaiair i Sverige, men inte fått svar på sex dagar. Vi fick ju betala 800 Euro för vår ombokning :(

För oss funkade det hur bra som helst med våran ombokning av ej påbörjad resa men vi bokade nog om precis innan helvetet bröt lös. Jag brukar sitta lugnt i båten och hoppas på det bästa min sambo är inte lika lugn. I det här fallet fick hon rätt. Ni var förstås i en annan sits men jag misstänker att Thai inte är de enda som har missnöjd kunder. Men oavsett det så är det inte ok.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
17 minuter sedan, skrev Mankan:

För oss funkade det hur bra som helst med våran ombokning av ej påbörjad resa men vi bokade nog om precis innan helvetet bröt lös. Jag brukar sitta lugnt i båten och hoppas på det bästa min sambo är inte lika lugn. I det här fallet fick hon rätt. Ni var förstås i en annan sits men jag misstänker att Thai inte är de enda som har missnöjd kunder. Men oavsett det så är det inte ok.

Hanteringstiden hos RCG är 6 till 12 veckor på mejl och det är säkert inte kortare hos en del flygbolag

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...