Jump to content
IGNORERAD

Tycker Inte Svenska Kvinnor Om Thailändskor?


ITOY

?  

89 röster

  1. 1. Gillar svenska kvinnor thailändska diton

    • Ja
      21
    • Nej
      28
    • 50/50
      30
    • Jag har inte så mycket kött på benen
      10


Recommended Posts

. Jag har sett många brudar som blänger på min flickvän när vi är ute men det kan också ha att göra med att vi bor i en liten stad där det inte bor så fasligt många thailändskor. Det okända skrämmer liksom. Men att hela fenomenet kan förklaras med att det är en fördom håller jag inte med om.

Nu ska här erkännas att den enda svenska småstaden jag varit i är Grums i Värmland och då bara för att hälsa på mormor några gånger om året men jag tror du har rätt där. Vad jag har hört från svenska vänner som flyttar till svenska småstäder (på vikariat) så har de alltid haft oerhört svårt att komma in i det lokala umjänget. De har väl inte blivit blängda på precis men långt ifrån välkomnade.

Min tanke är alltså att det kan bero på vanlig enkel svensk främlingsfientlighet (mot alla utsocknes och inte bara utlänningar) snarare än en motsättning svenskor v/s thailändkor? Att karlar blir som gele vid åsynen av vackra unga flickor är ett välkänt fenomen och förklarar nog det skilda betenden män - kvinnor.

Vidare tror jag det är lätt att misstolka blickar och ord om man känner sig osäker eller utgår från att saker är på ett visst sätt. Oengagerade och ickeleende blickar kan lätt tolkas illa utan att vara illa menade...

//Ulrika

Ulrika, www.scandalic.nu

Scandalic - Soi Skaew Beach el. 2nd Rd Soi 9, Pattaya City

The Pool at Center Condo - Pattaya Tai Soi 24, Pattaya City

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 101
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ITOY

    16

  • Magnus-Chumphae

    8

  • Joints

    5

  • Baa

    5

Mest aktiva i denna tråd

Min fru och jag flyttade till Göteborg i början på 90-talet då var det en del "blickar" från kreti och pleti. Rekordet var ett utropp när vi gick på Avenyn i mitten av 90-talet, då en man skrek "Thaihora" till min fru från en uteresturang. Hon blev givetvis ledsen och ville inte gå ut på ett tag. Men idag märker vi inget speciellt när man är ute och rör sig bland folk, och gissar att det idag inte är värre (vi ej bott i Sverige sen 2006).

Personligen tycker jag då Svenska män är mer fördomsfulla tex. när man är ute på något uteställe i Göteborg, inte allt för sällan kommer en del män fram och stöter på frugan även om man står/sitter tillsamans. Och då klär min fru sig defentivt (och har aldrig) klätt sig utmärkande.

Ha en bra dag!

:yes:

Ändrades av stjp8729
Link to comment
Dela på andra sajter

andersbangkok

Pest o pina, ännu en svensklärare. :suicide:

Baa

Det är nog tur :-) Behövs ganska ofta :-)

Carpenters inlägg: "Faktum är att du tror att du är i maktens korridorer ock minsann kan. Du vet inget kan inget för att du är för upptagen med dig själv."
"Inte lätt att vara kostym nisse o inte förstå"

Link to comment
Dela på andra sajter

Efter att ha bott med frugan i Sverige i 7 år så kan jag inte påminna mig något tillfälle där hon/vi blivit utstirrade av svenska kvinnor. Iofs kan jag väl ha glömt bort något tillfälle men det kan absolut inte vara tal om något fenomen. Men då bör det väl nämnas att frugan klär sig väldigt alldagligt, bär inte en massa smink eller uppseendeväckande accessoarer.

Bilden ITOY visade (som dock inte var hans fru) var på en snygg tjej med minimalt linne, kraftig urringning och med ett fett guldhalsband med buddhasymbol runt halsen. Tror fan att både svenska tjejer och killar skulle ta sig en extra titt om en sån tjej kom förbi. Sticker man ut så sticker man ut, då blir det blickar.

Kommer ihåg i slutet på maj när vi kom åkandes med bilen en lite småkall men solig dag. Plötsligt upptäcker vi två promenerande thaitjejer klädda precis som om dom var på väg till en bar i Pattaya för kvällsskift. Fan, jag var t o m tvungen att vända mig om i bilen och titta bakåt när jag kört förbi.

Frugans reaktion var initialt tystnad, sedan kom det ett stilla - Mai dee!

Nu påstår jag inte att det är fel att klä sig annorlunda eller uppseendeväckande, bara att man i så fall kallt får räkna med fler blickar. Och då spelar det mindre roll om man är thai eller svensk.

Ps Vi bor/har bott i småstäder hela tiden, men även i dom finns det sedan många år tillbaka gott om thailändskor av alla kalibrar, inget som folk reagerar över längre.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

svenska tjejer/KVINNOR är inte dumma utan vet att många Thailändska Tjejer har en bakgrund inom nöjesbranchen

När de sedan kommer svajande på stan med nån Farang som ibland är både dubbelt så gammal och 3 gånger tyngre än Thailändskan så är det klart att det kan uppstå sura miner

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Kim: Du sa det jag tänkte men inte vågade säga om bilden på ITOY fejk-fru. :yes:

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

När de sedan kommer svajande på stan med nån Farang som ibland är både dubbelt så gammal och 3 gånger tyngre än Thailändskan så är det klart att det kan uppstå sura miner

Hörrö du du, jag är bara dubbelt så tung...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörrö du du, jag är bara dubbelt så tung...

Den overdriften far du faktiskt bjuda pa nar han inte skrev "och 4 ganger fulare" :)

Link to comment
Dela på andra sajter

Kim: Du sa det jag tänkte men inte vågade säga om bilden på ITOY fejk-fru. :yes:

Det var inte en kvinna på bilden :lol:

Link to comment
Dela på andra sajter

Var kan jag se den bilden?

Mvh Nyfiken BP

Andra "sidan" i denna tråden rätt långt ner.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag är nog till och med 5-6 gånger fulare Atom

Jag laste forst "Jag ar nog till och med 5-6 ganger fulare an Atom" och blev lite konfunderad. Dels undrade jag hur du kunde kanna till min snygghet och sedan undrade jag hur nagon kan vara 5-6 ganger fulare an mig. Nu nar jag har last ratt kanns det battre :).

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag röstade fel, jag tror inte de har någon speciell åsikt annat än de vanliga svenska fördomarna, de må vara negativa men inte direkt hatisk eller nått.

#BEDDO FA-USTO, GUDDO NAITO.#

Link to comment
Dela på andra sajter

Här kommer en bild på gumman från Bangkok i våras.

Ingen snorkråka vad jag kan se.

190417371_821837ce98.jpg

Frukost på Lucky Beer?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag det tror jag att dom gör...

..fast man kan vända på frågeställningen, tycker svenska män om thailändska män???Och det är ungefär som hemma, vissa tycker man mer om än andra, oavsett nationalitet :)

swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag det tror jag att dom gör...

..fast man kan vända på frågeställningen, tycker svenska män om thailändska män???Och det är ungefär som hemma, vissa tycker man mer om än andra, oavsett nationalitet :)

swebat

Ja om det är dojor, så tycker vi om thailändska män :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är nog ingen som vill känna konkurrens på köttmarknaden. Det är klart att det finns thailändska män som inte tycker om farangmän pågrund av deras fruar har blivit tillsammans med en. Däremot så är det inte så kul för dom thailändska män som kämpar för att försörja sin familj och sedan upptäcker att frugan inte är kvar i byn. Hon har dragit med en farang i Pattaya. Hur hon kom till Pattaya låter jag förbli osagt.

Jag vet inte om det är så vanligt. Men det är säkert en och annan thai man som blivit utmanövrerade av en farangman. Samma gäller antagligen Svenska kvinnor som har fått deras drömmar om en gemensam pension i "spanien kanske" förstörda på grund av att deras gubbe i 50 års krisen dragit med sig en bargirl som skall ha hus och pengar och den här biten.

Dessa kvinnor och män blir nog rätt bittra om dom inte redan var bittra innan. Jag anser att alla göra sina friaval men att det sker på bekostnad över en annan människas mål och drömmar kan få en del konsekvenser.

Jag tycker ändå synd om dem svenska män som levt i ett förhållande med någon som dem inte vill leva med, samtidigt tycker jag synd om thailändska kvinnor som blir misshandlade och kränkta av sina thaimän och kanske även deras farangmän.

Men generellt sätt så måste man ju ändå hålla med om att det är lite perfektmatch över svenska män och thailändska kvinnor. Samtidigt som man kanske kan inse att svenska kvinnor och gambianska män är även dem perfektmatch. Men det senare kan man ju ta i en annan tråd.

"Tycker inte svenska män om gambianska män?"

Link to comment
Dela på andra sajter

Först vill jag påpeka att jag INTE är rassist utan realist! Så ta inte bort mitt inlägg!

Att utländska killar är eftertraktade i Thialand av de inhemska tjejerna beror på att de vill gifta sig bara för att komma till ett rikt land. Dvs de gifter sig i princip med vem som helst bara för att få svensk meborgarskap (eller något annat "rikt" land).

Många killar som inte kan få en svensk tjej tar den chansen. Båda vinner och utnyttjar den andra. Den "fula" killen får en snygg tjej. Den fattiga thiländska tjejen får komma till ett rikt land och får sitt levnadsstandard höjd mycket kraftigt.

Resultatet: Alla dessa "invandrare genom giftemål" utgör en stor kostanad för landet, dvs skattebetalarna. I Sverige är den egentliga arbetslösheten 20%. Vi har både invadrare och svenskar som är arbetslösa, dvs det behövs inte mer arbetskraft. Därför ökar sånna falska giftemål arbetslösheten ännu mer och socialbidragskostnaderna. Sverige har ett enormt statsskuld på 1 200 MILJARDER kr samt ett årligt budgetunderskott på c:a 100 MILJARDER kr. Pengarna räcker redan nu inte till att välfärden ska gå runt.

Vad tror ni händer om alla fattiga tjejer/kvinnor från hela världen gifter sig med svenska män?

vafan, är jag inte riktigt klok? Var lugn.. Detta var bara ett citat frå¨n en resesajt som mestadels yngre människor skriver på. unga människor som borde vara fria från fördomar?

Förlåt att jag missade citattecknen, men jag ville provocera lite. :)

Jag tycker vi biter oss lite i foten, när vi snackar om Gambia och svenska kvinnors äventyr med gambianer, och kallar våra underbara svenska systrar och mödrar för än det ena än det andra.

skäpning pojkar! välj eran kamp!

mvh

Exactemente Mamma Bäng, ut med bidragstagaren Siliva. Kärringen har inte gjort ett handtag sen hon kom hit.

Gambiarnen Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk er själva i en småstad som ex Nossebro så kommer den lokale byfånen som egentligen är förlovad med byns äldsta

får en dag gående med en dubbelt så ung thaitjej och som dessutom ser bra ut,då kommer byns kvinnor som aldrig tidigare sätt honom med en levande tjej(fåret räknas ju inte då det är ett djur)att stirra och tänka att det här kan inte stämma

Alla fattar ju att det var inte direkt gratis att få dit henne

Link to comment
Dela på andra sajter

Tänk er själva i en småstad som ex Nossebro så kommer den lokale byfånen som egentligen är förlovad med byns äldsta

får en dag gående med en dubbelt så ung thaitjej och som dessutom ser bra ut,då kommer byns kvinnor som aldrig tidigare sätt honom med en levande tjej(fåret räknas ju inte då det är ett djur)att stirra och tänka att det här kan inte stämma

Alla fattar ju att det var inte direkt gratis att få dit henne

Tänk om hon faktiskt gillade "gubben" :yes:;) .. finns tjejer(kvinnor) som påstår att humorn, är en viktigare egenskap än utseendet hos en man (kille) tänkvärt, personligen tror jag inte på det, men men man har hört det många ggr.

swebat

You can do it

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar vilka invandrarbögarna hackar på då?

På Svenne Banan så klart, vem annars står längst ned i näringskedjan i det härt landet? wink.gif

jap.gif

“The only hope for the world is to make sure there is not another USA. We can’t let other countries have the same number of cars, the amount of industrialization, we have in the US. We have to stop these Third World countries right where they are.”

- Michael Oppenheimer, Environmental Defence Fund

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ska vara riktigt ärlig om en sak. Gubbar som klagar på att folk tittar snett för att dem har en 30 år yngre tjej tex skall inte klaga för att folk är rasistiska. Tänk ifall flickan i fråga hade varit svensk och 30 år yngre en mannen. Då hade folk nästan ringt polisen. Men men. Folk i sverige är rasister. vare sig vi vill säga det eller inte. VI kan skydda oss med att säga att vi har en flickvän ifrån Thailand och att vi inte är så främlingfientliga. Men saken är den att vi alla en gång hade fördomar om Thailand. Innan vi vart kära i en kvinna ifrån Thailand. Då förändrades våran attityd till denna kvinna och hennes nära och kära. Sedan när vi går med den här kvinnan som vi är så kära i och skall tex handla eller gå på stan, då tittar vi lite extra noga när vi ser en thailändska som är tillsammans med en svensk man. Vi undrar ifall hon är en oooooh "bargirl". Har han köpt henne? Hur mycket sex har hon sålt?

Det är dem tankarna som snurrar i folk sjuka huvuden. Kvinnor av svensk börd är inte enbart dem som tittar snett. Det är även svenska män, fast dom tittar av en annan anledning. Dom tänker tankar som tex, skulle hon vilja följa med mig hem ifall vi träffades ute på krogen? Skulle hon ha sex mot betalning? Är hon bra på att laga mat?

MVH Ronoh

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...