Nilsson68 Inlagd Mars 28, 2020 Dela Inlagd Mars 28, 2020 Så var det Hilton tur att stänga ner.Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 28, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2020 Nu har djurparken som Lilla Sötnosen jobbar på slagit igen portarna, och försöker övervintra. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
norris55 Inlagd Mars 28, 2020 Dela Inlagd Mars 28, 2020 20 minuter sedan, skrev Batting: Nu har djurparken som Lilla Sötnosen jobbar på slagit igen portarna, och försöker övervintra. Hoppas att den och alla andra djurparker som stängts, aldrig öppnar mer... Gå in i väggen, är en svaghet. Gå genom väggen, tyder på styrka... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Mars 28, 2020 Dela Inlagd Mars 28, 2020 6 minuter sedan, skrev norris55: Hoppas att den och alla andra djurparker som stängts, aldrig öppnar mer... En ide är att fylla alla burar med en eller 2 människor med olika etnisitet (ras), så folk kan gå och beskåda, för att sen kanske förstå att alla är inte lika. Det blir viktigt att sätta upp skyltar med uppmaning att inte mata burinvånarna, för att ingen skall få i sig någon föda som dom inte tål. Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 28, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2020 10 timmar sedan, skrev norris55: Hoppas att den och alla andra djurparker som stängts, aldrig öppnar mer... Jo jag kan förstå den åsikten, men dom gör även bra saker. Tjejen jag känner jobbar på Djurparkens sjukhus. Dom sköter inte bara om parkens djur, utan även djur som folk kommer med utifrån. Mestadels trafikskadade hundar och katter, men även andra djur. Men det behöver inte bara vara skador som uppstått i trafiken. Folk kan vara väldigt grymma. Dom gör en stor insats för att lappa ihop skadade djur där på djurparkens sjukcentral eller vad man ska kalla det. Jag tror knappast att de skulle kunna göra det om dom inte fick in pengar från de som besöker djurparken. Sedan har de många projekt för att rädda hotade djurarter, men som sagt jag förstår åsikten. Men allt är inte svart och vitt. Det finns bra och dåliga djurparker, och ibland behövs de nog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 28, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2020 10 timmar sedan, skrev born41: En ide är att fylla alla burar med en eller 2 människor med olika etnisitet (ras), så folk kan gå och beskåda, för att sen kanske förstå att alla är inte lika. Det blir viktigt att sätta upp skyltar med uppmaning att inte mata burinvånarna, för att ingen skall få i sig någon föda som dom inte tål. Born41 Ja det vore väl en SD-dröm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Batting Inlagd Mars 28, 2020 Trådstartare Dela Inlagd Mars 28, 2020 Jo GreenVally tror du inte att SD skulle gilla om vi började diskutera ras? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hamnoi Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 16 timmar sedan, skrev Batting: Jo GreenVally tror du inte att SD skulle gilla om vi började diskutera ras? Vilken jävla sd-hang up du lider av Lenin. Arguing on the internet is like competing in the special olympics even if you win you're still a retard."Du är nog inte rasist, du är troligare en sasist; en svamlande arbetsskygg sexturist" @Atom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Knasen Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Blev lite förundrad ett tag när jag läste ett par bra inlägg från Battingen men nu är ordningen äntligen återställd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd Mars 29, 2020 Dela Inlagd Mars 29, 2020 Och så stänger favo hotellet.Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nilsson68 Inlagd April 1, 2020 Dela Inlagd April 1, 2020 Så fick Vickans Bastning.Skickat från min SM-G975F via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 25, 2020 Dela Inlagd Augusti 25, 2020 (ändrad) Fan vad härligt for oss gamlingar i Pattaya nu när man slipper massturismen. På beachen spelas det fotboll, volleyboll, badminton, mm Vattnet, och luften,) diesel), blir lite renare for varje vecka, och man kan korsa Beachroad i lugn och ro. Beachen är fri från solstolar mm tisdag och torsdag. Går man in i en butik eller restaurang, får man service utan stress. Inne på dom stora shoppingmallarna, Central Festival, Terminal 21, Royal Garden och Mike Shopping, kan man i lugn och ro, fynda kläder, skor mm som aldrig forr. Ändrades Augusti 26, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Augusti 25, 2020 Dela Inlagd Augusti 25, 2020 3 timmar sedan, skrev ArneMorales: Fan vad härligt for oss gamlingar i Pattaya nu när man slipper massturismen. På beachen spelas det fotboll, volleyboll, badminton, mm Vattnet, och luften,) diesel), blir lite renare for varje vecka, och man kan korsa Beachroad i lugn och ro. Beachen är fri från solstolar mm tisdag, onsdag och torsdag. Går man in i en butik eller restaurang, får man service utan stress. Inne på dom stora shoppingmallarna, Central Festival, Terminal 21, Royal Garden och Mike Shopping, kan man i lugn och ro, fynda kläder, skor mm som aldrig forr. Kan bara hålla med, en helt fantastisk tillvaro här nu. Var å förlängde mitt uppehållstillstånd igår, tog 10 min från jag parkerade tills jag satt i bilen igen. Och som grädde på moset sålde dom ut eller om det va felmärkt men hittade Captain Morgan Spiced Gold för 399 baht, tömde hyllan 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 26, 2020 Dela Inlagd Augusti 26, 2020 (ändrad) 12 timmar sedan, skrev Esspe: ...Jag vill inte heller ha tillbaks massturismen men fortsätter det här så har du snart inga affärer att gå till, inga restauranger att äta på och inga stolar alls på stranden. Risken, enligt din negativa beskrivning ovan, är enligt min mening mycket liten. Pattaya stad har just avslutat forsta etappen av en stor upprustning av stranden, promenaden, och Beachroad for 500 miljoner baht Etapp två borjar nu, och avser planteringar mm. Budget 160 mijoner baht. Jag uppfattar det som att de styrande for framtiden vill få bort bar och sex turismen från från Pattaya Beach området, och gora Pattaya Beach till ett rekreationsområde for framforallt de miljontals bangkokborna, men även for turister från hela världen som vill koppla av vid havet och framforallt i shoppingcentrarna, och de sk turistfällorna runt Pattaya, som också upprustar nu. Ett stort antal barer, massageinrättningar och solstolsuthyrare kommer att att drabbas ekonomiskt, thats life. Har hort rykten om att många av de frilansande, som du nämner har forsorjningsansvar for sina familjer på landsbygden, har flyttat sin verksahet till Soi Baokhau eller Internet, så tror inte det blir så många som vi , ca 6000 expats i Pattaya, behover tycka synd om. Ändrades Augusti 26, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 26, 2020 Dela Inlagd Augusti 26, 2020 (ändrad) 2 timmar sedan, skrev Esspe: Katastrofen för dom som jobbar eller har jobbat här är redan här - nu! Liksom i Phuket, Samui, m.m. Så en högst eventuell omvandling av Pattaya ligger långt fram i tiden och är ju ointressant nu. Försöka göra om Pattaya har man pratat om länge men den riktiga viljan finns inte. Finns alldeles för mycket pengar inblandade för det. Så länge man dessutom inte har badbart vatten så tror jag det är utsiktslöst. Bangkokborna kommer redan nu men det är på helgerna och lär inte ändras mycket. Har talats mycket om empati vad gäller influensan, var finns din empati nu? Att folk inte har till mat och hyra - "Thats life" Att det har drabbat många i Pattaya verkar du ju inte alls bry dig om eftersom du har fått det bättre. Jag upplever inte att Pattaya har drabbats av en katastrof, som du påstår. Coronan har lett till att det mesta har avstannat for en period nu. Detta gällar även andra turistorter i världen. Ser istället detta som en period for eftertanke, återhämtning, och planering for framtiden. Det finns alltid några som drabbas vid forändringar i samhället, men det gäller for dem att tänka till och ta nya tag. Även det kritiserade badvattnet i Pattaya återhämtar sig nu. Detta foto tog jag på min morgonpromenad idag. Nu flyter det inte runt en massa plastpåsar och gummin som tidigare. De som badar där är mest barn som kommer med sina familjer på helgerna. Ändrades Augusti 26, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 1 timme sedan, skrev Esspe: För en hel del är det definitivt en katastrof. https://thepattayanews.com/2020/08/26/Pattaya-urged-to-solve-escalating-homeless-problem-once-more-by-local-residents/?fbclid=IwAR17Vf0yfG_qUIKKn4XKVs1CVf9moJRQq3FbTM-V3d6Mgd1LwS1ywu8XCBM Fruktansvärt..... Men ölen är ju billig och servicen är ju bra...... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
born41 Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 3 timmar sedan, skrev Esspe: För en hel del är det definitivt en katastrof. https://thepattayanews.com/2020/08/26/Pattaya-urged-to-solve-escalating-homeless-problem-once-more-by-local-residents/?fbclid=IwAR17Vf0yfG_qUIKKn4XKVs1CVf9moJRQq3FbTM-V3d6Mgd1LwS1ywu8XCBM Bara män som visas! Kvinnorna kanske ordnar sängplats för natten med att ge lite "service" Born41 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 (ändrad) 4 timmar sedan, skrev frogfish: Fruktansvärt..... Men ölen är ju billig och servicen är ju bra...... Visst är det tragiskt, men att utslagna människor i Thailand soker sig till turistområden som tex Pattaya är inget nytt. En del sover på Pattaya Beach, eller i närheten på någon bänk eller trappa. Ofta letar de mat runt restaurangerna och t.o.m i soptunnorna. Så har det varit i alla år jag bott här. Om man läser nyheter från andra länder inser man att detta forekommer i stort sett alla storstäder i hela världen, och även i tex Stockholm runt Slussen. I USA, tex i San Fransisco, är detta, just nu, ett mycket storre problem än i Pattaya. Tragiskt när de socialt utslagna inte får mera hjälp av sina familjer, vänner, eller samhället. Detta, och andra sociala problem i Thailand är dock inget som vi expats har ansvar for. Att du Frogfish kopplar ihop detta med att ``olen är billig och servicen är bra`` for oss här i Pattaya har jag dock svårt att forstå. Menar du att vi inte får må bra här när vi får bra service eller billig ol, eftersom det finns andra här som mår väldigt dåligt? Eller hur menar du? Ändrades Augusti 27, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 Bättre svar än en snurrgubbe tror jag nog att du kan prestera Frogfish Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
LTD Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 6 timmar sedan, skrev Esspe: För en hel del är det definitivt en katastrof. https://thepattayanews.com/2020/08/26/Pattaya-urged-to-solve-escalating-homeless-problem-once-more-by-local-residents/?fbclid=IwAR17Vf0yfG_qUIKKn4XKVs1CVf9moJRQq3FbTM-V3d6Mgd1LwS1ywu8XCBM Alltid synd om utslagna människor men dom fanns redan innan Corona fast kanske blivit fler nu. Hursomhaver så är det väl regimens sak att hjälpa dessa människor och bara för att en del har det svårt så ska väl inte andra behöva skämmas för att dom har det bra? Eller hur tänker du? Jag ger ofta uteliggare en slant men jag njuter som fn av att slippa alla kineser mm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
frogfish Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 23 minuter sedan, skrev ArneMorales: Bättre svar än en snurrgubbe tror jag nog att du kan prestera Frogfish Jag tycker det var snurrigt. Jag skrev 3 saker: 1. Att det var fruktansvärt med situationen för många. 2. Att ölen är billig. 3. Att servicen är bra. Inget mer. Du får hålla med, eller inte (vilket skiter jag i). Sen skriver du ett långt inlägg där du hittar på (eller du kanske "tolkar") att jag skrivit en massa saker som jag inte skrivit, bla att du inte skulle få må bra etc. Kunde inte tänka mig att klicka på nåt annat än "snurrigt" efter detta. Jag vet inte var du fått detta hittepå ifrån? Kanske dåligt samvete? Men det är inte upp till mig att tolka saker du inte skrivit nåt om (det är din avdelning). Så prova att läsa mitt inlägg igen, särskilt det som står i inlägget. Det som inte står där behöver du inte bry dig om. Ska vi säga så? PS: Hitta gärna inte på och kommentera fler saker jag inte skrivit. Åtminstone inte om du riktar dig till mig. Hoppas detta svar dög. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 (ändrad) On 2020-08-26 at 11:23, skrev ArneMorales: Ser istället detta som en period for eftertanke, återhämtning, och planering for framtiden. Det finns alltid några som drabbas vid forändringar i samhället, men det gäller for dem att tänka till och ta nya tag. ibland undrar jag om vi lever på samma planet, alternativt om du skriver från ett annat Pattaya, från ett parallellt universum. Men, jag ska testa dina kommentarer med mina vänner och bekanta här i byn (faranger såsom thai) när de kämpar för att få ihop pengar till månadens räkningar, så ska de istället se det som "en period för eftertanke, återhämtning och planering" samt "tänka till och ta nya tag". Jag får väl vara glad om jag undkommer med endast ett blått öga. När vi pratar om covid 19 går det inte att prata i termer om strukturomvandlingar, t.ex. det faktum att turisternas demografi i Pattaya har förändrats rätt fort de senaste åren, och att näringsidkare i stan givetvis måste anpassa sig efter det. Många har också gjort det bra. Covid-19 har däremot inneburit 0 turister sedan i mars, snart ett halvår och innan det släpps på igen antagligen minst 9 månader. Detta i en stad som fortsatt hade varit en liten fiskeby om inte turismen funnits. Noll. Tomt. Nada. Förutom då de utländska pensionärerna som blivit kvar och som spenderar blygsamt förr liksom nu. Och en och annan kort boost av medelklassturister från BKK när staten kommenderat storhelger, och en del Pattayabaserade thai, som har tjänat storkovan på turismen genom åren och har i ladorna. Men det ger pengar in till väldigt få av Pattayas näringsidkare, och dess anställda. Välkommen till verkligheten, Arne. I alla fall i mitt universum. Ändrades Augusti 27, 2020 av spooncreek Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 On 2020-08-25 at 13:33, skrev ArneMorales: Fan vad härligt for oss gamlingar i Pattaya nu när man slipper massturismen. Om man har ont av massturism så är väl inte ett ställe som Pattaya särskilt smart, utan massturism så skulle det inte vara nått där, ett gäng pensionerade knullgubbar drar liksom inte runt vad som finns där....... Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ArneMorales Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 (ändrad) 1 timme sedan, skrev spooncreek: ibland undrar jag om vi lever på samma planet, alternativt om du skriver från ett annat Pattaya, från ett parallellt universum. Men, jag ska testa dina kommentarer med mina vänner och bekanta här i byn (faranger såsom thai) när de kämpar för att få ihop pengar till månadens räkningar, så ska de istället se det som "en period för eftertanke, återhämtning och planering" samt "tänka till och ta nya tag". Jag får väl vara glad om jag undkommer med endast ett blått öga. När vi pratar om covid 19 går det inte att prata i termer om strukturomvandlingar, t.ex. det faktum att turisternas demografi i Pattaya har förändrats rätt fort de senaste åren, och att näringsidkare i stan givetvis måste anpassa sig efter det. Många har också gjort det bra. Covid-19 har däremot inneburit 0 turister sedan i mars, snart ett halvår och innan det släpps på igen antagligen minst 9 månader. Detta i en stad som fortsatt hade varit en liten fiskeby om inte turismen funnits. Noll. Tomt. Nada. Förutom då de utländska pensionärerna som blivit kvar och som spenderar blygsamt förr liksom nu. Och en och annan kort boost av medelklassturister från BKK när staten kommenderat storhelger, och en del Pattayabaserade thai, som har tjänat storkovan på turismen genom åren och har i ladorna. Men det ger pengar in till väldigt få av Pattayas näringsidkare, och dess anställda. Välkommen till verkligheten, Arne. I alla fall i mitt universum. Denna tråden heter ``Tomt och tyst`` och jag har skrivit mina inlägg med utgångspunkt att se fordelarna med detta for oss expats i Pattaya. Att det finns många näringsidkare i Pattaya som drabbas av att turismen minskat kraftigt nu under en period, pga Covid 19, är inte ett problem som jag engagerar mig i. Antar att många foretagare på turistorter världen runt drabbas på liknande sätt pga det minskade resandet, och att de vid behov får hjälp av sina myndigheter med detta. Ändrades Augusti 27, 2020 av ArneMorales Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
spooncreek Inlagd Augusti 27, 2020 Dela Inlagd Augusti 27, 2020 13 minuter sedan, skrev ArneMorales: Denna tråden heter ``Tomt och tyst`` och jag har skrivit mina inlägg med utgångspunkt att se fordelarna med detta for oss expats i Pattaya. Att det finns många näringsidkare i Pattaya som drabbas av att turismen minskat kraftigt nu under en period, pga Covid 19, är inte ett problem som jag engagerar mig i. Antar att många foretagare på turistorter världen runt drabbas på liknande sätt pga det minskade resandet, och att de får hjälp av sina myndigheter med detta. Jag har inte vänt mig emot det faktum att du gillar tomt & tyst, eller att du som svensk pensionär har din egen ekonomi säkrad. Väl bekomme, det är du med största säkerhet mycket väl värd. Det jag vänt mig emot är din syn på världen runtomkring dig. Citat igen från dig: "en period för eftertanke, återhämtning och planering" samt "tänka till och ta nya tag". Att du nu dessutom kommer dragandes med att myndigheterna ska hjälpa till? Arne, är du säker på att du levt i Thailand, ett land i den så kallade tredje världen, under rätt många år nu? Öppna dina ögon, i alla fall lite på glänt, när du tar nästa promenad genom staden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu