Jump to content
IGNORERAD

Tomt & Tyst


Batting

Recommended Posts

57 minuter sedan, skrev samet:

 

Em strålande idé.

 

Hur skall familjen få råd att skicka alla sina döttrar på universitetet för att bli sjuksköterskor? 

 

Komiskt nog är det ganska många som finansierar sina universitetsstudier just med... ja, du vet vad. 

 

När alla sedan är sjuksköterskor, vart skall de jobba? 

 

För det finns ju inte så många sjukhus som de saknas personal på. Så välutbildad utan jobb, men kravet från familjen på att nu skicka den stora lönen finns kvar... vad göra... ja, du vet vad.

 

Naivt är det att bara säga, gör något annat. Det kommer ta 10, 20, 30 år om inte ännu mer att förändra det Thailändska samhället. Därtill endast om det finns en sådan vilja, vilket det inte gör. Klassystemet passar dem i toppen bra och finns inga intentioner på att låta den stora massan resa sig. 

 

Glöm inte att den största delen av prostitution är inhemsk. Visst ser vi nu stängda lokaler i Pattaya. Men glädjedam har varit ett jobb sedan långt innan Pattaya och turismen kom. 

 

Nu ska du inte hänga upp dig på petitesser.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 374
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ArneMorales

    32

  • Esspe

    29

  • Batting

    27

  • spooncreek

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev samet:

 

Em strålande idé.

 

Hur skall familjen få råd att skicka alla sina döttrar på universitetet för att bli sjuksköterskor? 

 

Komiskt nog är det ganska många som finansierar sina universitetsstudier just med... ja, du vet vad. 

 

När alla sedan är sjuksköterskor, vart skall de jobba?

 

 

Natuigtvis kan inte all jobba på sjukhusen och alla kan iinte utbildas till sjuksköterskor, precis som i Sverige kan många bli undersköterskor, vardbitraden eller hemtjänst med kortare utbildning.

Link to comment
Dela på andra sajter

53 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Natuigtvis kan inte all jobba på sjukhusen och alla kan iinte utbildas till sjuksköterskor, precis som i Sverige kan många bli undersköterskor, vardbitraden eller hemtjänst med kortare utbildning.

Många som redan satt sig ner och funderat över sin framtid och en del har redan konverterat.  

 

image.thumb.png.4ce590617157cca124170f0c1a307d68.png

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Esspe:

Många som redan satt sig ner och funderat över sin framtid och en del har redan konverterat.  

 

image.thumb.png.4ce590617157cca124170f0c1a307d68.png

Precis. Hon verkar redan fardigutbildad.

Kan man få hemtjänst i den stilen på äldre dar , ok.

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Precis. Hon verkar redan fardigutbildad.

Kan man få hemtjänst i den stilen på äldre dar , ok.

Absolut.

Call-out service är mycket populärt i den där branschen... du vet den där branschen som du nyss ville skulle försvinna... hmmm...

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev samet:

Absolut.

Call-out service är mycket populärt i den där branschen... du vet den där branschen som du nyss ville skulle försvinna... hmmm...

"ArneDoubleMorales" :big_smile:

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-08-27 at 05:43, skrev Esspe:

Men har jag inte sett detta i Pattis samt BKK och andra städer även före covid pandemin ?? IOFS lika tråkigt.men kanske inte helt rättvisande heller då många av dessa i alla fall tidigare har varit missbrukare av olika slag 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Esspe:

Många som redan satt sig ner och funderat över sin framtid och en del har redan konverterat.  

 

image.thumb.png.4ce590617157cca124170f0c1a307d68.png

Harligt med ett gubbdagis

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev samet:

Absolut.

Call-out service är mycket populärt i den där branschen... du vet den där branschen som du nyss ville skulle försvinna... hmmm...

Självklart kommer barprostitutionen inte att försvinna,   men troligen halveras pga minskad efterfrågan nu när tvåveckorsturismen från  Europa och USA upphör.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev kenke:

Harligt med ett gubbdagis

 

 

Något för Ullared att ta efter 👍

Istället för sportbaren.

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Kenneth4618:

Något för Ullared att ta efter 👍

Istället för sportbaren.

Fan då skulle till och med jag överväga en bussresa till Ullared. 🤣

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min nuvarande vän sedan 1 år som många har träffat jobbar i en goverment store in Sa keo nu.

Den här månaden fick hon ut 8300baht

Gör det något att jag skickar några hundra bath i veckan till hennes barn?

Ni är ju så grymhårda eller väldigt mjuka.

Egentligen så skiter jag i vilket. ni får köra som ni vill.

 

 

 

 

En anmärkning mottagen för otrevligt sätt, så jag är inte ofelbar:-) Nu även en avstängning :-S Back again, Pattaya i Maj-Juni efter Kina. Sedan julresan 17Dec- 15Jan.

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev scorpio63:

Min nuvarande vän sedan 1 år som många har träffat jobbar i en goverment store in Sa keo nu.

Den här månaden fick hon ut 8300baht

Gör det något att jag skickar några hundra bath i veckan till hennes barn?

Ni är ju så grymhårda eller väldigt mjuka.

Egentligen så skiter jag i vilket. ni får köra som ni vill.

 

 

 

 

Skit i vad andra säger. Och kudos till dig för att du ställer upp för de som har det sämre för tillfället👍

 

De som ser denna tid i Thailand som en stund att vila och fundera över framtida karriärval, kanske ska ta en tripp tillbaka till verkligheten. Alla har inte en (relativt) hög garanterad inkomst.

Link to comment
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev kenke:

Harligt med ett gubbdagis

 

 

Dåligt att dom inte presenterade menyn så man kan se vad saker och ting kostar.😇

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-07 at 17:07, skrev Mankan:

Om man söker en lugn och sjön tillvaro utan det stora utbudet att nöje, bar och restauranger det syndiga Pattaya erbjuder borde det väl finnas bättre ställen att bosätta sig på. Finns väl många ställen längs samma kuststräcka Bang Sare, Mae Phim, Rayong mm. 

 

Själv gillar jag det totala utbudet som finns i Pattaya och även fast jag verkligen inte hänger på go-gos dagarna i ända när jag besöker staden så är det kul att besöka i bland. 

Jag går alltid in på en gogobar när jag vill ha det lugnt, efter en lång arbetsvecka. Bra sätt att ta det lugnt och vila upp sig på... 🤣🤣🤣

Antar att det var lugnet i Barerna Arne sökte när han flyttade dit?

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Link to comment
Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev born41:

Dåligt att dom inte presenterade menyn så man kan se vad saker och ting kostar.😇

 

29 minuter sedan, skrev born41:

Dåligt att dom inte presenterade menyn så man kan se vad saker och ting kostar.😇

https://babylonpattaya.com/se/home-10/  mkt info har men ingen menu

 

jag far gora ett studiebesok vid tillfalle  verkar vara mkt fokus pa musiken   ha ha och staderskan

Ändrades av kenke
Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-03 at 15:26, skrev lasseiudon:

HM, var det inte typ 27 miljoner thai som blivit utan försörjning pga Corona

 

3-4 miljoner har blivit arbetslösa totalt var det sista jag såg. Sen har naturligtvis övertid och extraarbete minskat också för många inom produktion, exporten började tappet redan innan C19 kom.

Hela thailands arbetsstyrka låg på ca 38 miljoner i början av året.

 

/ SatanG 

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-09-06 at 15:36, skrev Esspe:

 

Dont worry, i am on the way :-)

 

Ligger o kollar på vilket hak man ska välja, några uppfattningar om Pullman vs Avani för en barnfamilj vore bra?

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

andrejsdenruskige
1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Dont worry, i am on the way :-)

 

Ligger o kollar på vilket hak man ska välja, några uppfattningar om Pullman vs Avani för en barnfamilj vore bra?

 

/ SatanG

Bägge är barnvänliga. Speciellt när man slipper hyra något rum och kan köpa hela hotellet för en medelstor veckopeng. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Dont worry, i am on the way :-)

 

Ligger o kollar på vilket hak man ska välja, några uppfattningar om Pullman vs Avani för en barnfamilj vore bra?

 

/ SatanG

Pullman är nog det bästa hotell jag bott på, mycket välordnat.

Link to comment
Dela på andra sajter

45 minuter sedan, skrev Batting:

Pullman är nog det bästa hotell jag bott på, mycket välordnat.

Hur var frukosten?

Fast du kanske inte hittade till frukostmatsalen...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Benriach:

Hur var frukosten?

Fast du kanske inte hittade till frukostmatsalen...

Och fanns där bestick?

Det är inte vad partierna säger några månader innan valet som räknas, utan vad de har sagt och gjort under hela mandatperioden innan valet....

Link to comment
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev SatanG:

 

Dont worry, i am on the way :-)

 

Ligger o kollar på vilket hak man ska välja, några uppfattningar om Pullman vs Avani för en barnfamilj vore bra?

 

/ SatanG

Inte en susning. Grabben är 31 så han klarar alla hotell nft. 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...