Jump to content
IGNORERAD

Tomt & Tyst


Batting

Recommended Posts

Nu får ni sluta att skriva om karantän och smittorisker. Jag åker på Fredag till Thailand och känner mej säker på

att alt ska gå planenligt.

Men efter era skriverier börjar osäkerheten komma. Ångesten kommer smygande med kraftiga svettattacker. 

Osäkerheten gör mej oförmögen att tänka klart och planera resan.

Och alt beror på ert negativa tänkande.😱🛏️:sweat::rap:

 

MVH

Nutteman

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 374
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • ArneMorales

    32

  • Esspe

    29

  • Batting

    27

  • spooncreek

    17

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

1 timme sedan, skrev Nutteman:

Nu får ni sluta att skriva om karantän och smittorisker. Jag åker på Fredag till Thailand och känner mej säker på

att alt ska gå planenligt.

Men efter era skriverier börjar osäkerheten komma. Ångesten kommer smygande med kraftiga svettattacker. 

Osäkerheten gör mej oförmögen att tänka klart och planera resan.

Och alt beror på ert negativa tänkande.😱🛏️:sweat::rap:

 

MVH

Nutteman

Du ska va glad för att åka. Du kan vara säker på att det är säkert. Varmt och skönt i Thailand nu inte ens viruset trivs där, och varmare blir det. Det är bra för frysna nordbor som behöver värma upp sig att kunna lämna kalla norden för govärmen. Stick innan viruset har kommit på att det trivs i kylan här i norden. 

Link to comment
Dela på andra sajter

En gäng alvedon för att dämpa e.v. feber en timma före landning kanske kan hjälpa? 😷  🤔

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
4 timmar sedan, skrev Mankan:

Jaha får väl hoppas att vi kommer iväg till Thailand om drygt 2 veckor. Jag är normalt inte så oroligt lagd av mig och tänker oftast att det löser sig. Nu har jag dock en sambo som verkar följa varenda ord som skriv om Coronaviruset och ständigt påminner mig om att vi kanske inte kommer att kunna resa.  Nu igår hade hon läst på nån facebookgrupp att alla som anlände Thailand via flyg vart satta i karantän i 2 veckor. Skitsnack och helt orimligt sa jag direkt utan att ha läst vart det kom ifrån. Men nu sätter ju sig ändå i bakhuvudet en viss tvekan på vad som kommer att hända. För själva smittan är jag helt orädd. De som kan ställa till det är väl överdrivna kraftåtgärder från myndigheter som omöjliggör en resa. Tänkte nu att jag skulle boka några sträckor inrikesflyg men det får väl vänta ett tag till då med tanke på osäkerheten. 

Jag landar den 20:nde och de ringde från sjukhuset redan till frugan att de kommer hem till oss och testar/tar tempen el nått under 2 v och jag måste stanna hemma dom dagarna. Jaja, har min hängmatta och stor tomt att leka på så inget som stör mig😁

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nutteman:

Nu får ni sluta att skriva om karantän och smittorisker. Jag åker på Fredag till Thailand och känner mej säker på

att alt ska gå planenligt.

Men efter era skriverier börjar osäkerheten komma. Ångesten kommer smygande med kraftiga svettattacker. 

Osäkerheten gör mej oförmögen att tänka klart och planera resan.

Och alt beror på ert negativa tänkande.😱🛏️:sweat::rap:

 

MVH

Nutteman

Äh, enligt rapporteringen så ska ju Thailand vara säkrare än Sverige.
Sverige har rapporterat över 200 fall av Corona, medan Thailand bara hittat ca:50 sist jag hörde något.
Det låter väl iofs som en liten skönmålning från Thailands sida men ändå   🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev Moipenyang:

Jag landar den 20:nde och de ringde från sjukhuset redan till frugan att de kommer hem till oss och testar/tar tempen el nått under 2 v och jag måste stanna hemma dom dagarna. Jaja, har min hängmatta och stor tomt att leka på så inget som stör mig😁

Hur i h-vete vet dom från sjukhuset redan nu att ni ska landa den 20:e. Planen för mig är att jag åker till Pattis 10 dagar innan det blir hem till byn. Jag brukar anmäla ankomst hos Polisen och då får vi väl se hur det blir. Men då kommer jag ju inte från Sverige. Lite pengar till fikakassan så kanske det löser sig.

 

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Mankan:

Hur i h-vete vet dom från sjukhuset redan nu att ni ska landa den 20:e. Planen för mig är att jag åker till Pattis 10 dagar innan det blir hem till byn. Jag brukar anmäla ankomst hos Polisen och då får vi väl se hur det blir. Men då kommer jag ju inte från Sverige. Lite pengar till fikakassan så kanske det löser sig.

 

Tror jag hyr långtid i Pattis, sen åker jag hem....

Då får ju landlorden/hotellet i Pattis stå får anmälan, och man kan ju numera vara i annan provins över 24h utan anmälan.

Frugan får skits i o anmäla att jag är hemma, lör inte hända något.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

spooncreek

Då kom det precis lite tuffare karantänåtgärder avseende de som ankommer från Kina, Sydkorea och Italien. ...kan ju blir fler länder på den listan framgent...

 

"All travellers arriving in Thailand from three countries and two territories are required to quarantine themselves for 14 days amid concerns about the new coronavirus disease (Covid-19), according to the Disease Control Department.

Announcing the latest measure on Monday, Dr Tanarak Plipat, the director-general of the department, said the self-quarantine became compulsory for both Thai and foreign nationals arriving from China, Macau, Hong Kong, South Korea and Italy.

The measure was aimed at controlling the outbreak, he said.


"In the past, we just sought voluntary self-quarantine. But now, we make it more aggressive. We need all passengers from the declared epidemic areas to undergo a 14-day quarantine at home or at their accommodation," Dr Tanarak said.

"Otherwise, they will be brought to quarantine locations."

 

https://www.bangkokpost.com/Thailand/general/1875019/compulsory-self-quarantine-for-some-arrivals?fbclid=IwAR3iRwg0Ez8Db1mtnqCB6UmSEwD9T9LiJ9EV9dB-edjfo7iYaFjhQJKVgJ8

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
22 timmar sedan, skrev Mankan:

Hur i h-vete vet dom från sjukhuset redan nu att ni ska landa den 20:e. Planen för mig är att jag åker till Pattis 10 dagar innan det blir hem till byn. Jag brukar anmäla ankomst hos Polisen och då får vi väl se hur det blir. Men då kommer jag ju inte från Sverige. Lite pengar till fikakassan så kanske det löser sig.

 

Inte i helvete visste dom att jag landar den 20:nde men dom vet att jag kommer varje år den här tiden och ringde frugan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Moipenyang:

Inte i helvete visste dom att jag landar den 20:nde men dom vet att jag kommer varje år den här tiden och ringde frugan. 

Issan?

 

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Moipenyang:

Japp😁👍

Bara där kan de komma på nått sånt, skulle mycket väl kunna hända i min by också.

Isaanfolk tror tyvärr ofta de är smartare än vad de är i verkligheten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har jag pratat med lilla sötnosen där i Thailand om det märkliga i att Sverige rapporterat så många fler fall av Corona än Thailand.
Jag påpekade att jag misstänkte censur, mörkläggning och skönmålning.
Nej, lilla sötnosen hade givetvis en förklaring till denna ologiska företeelse.
 "No, there is nothing strange about it. We do not hug and kiss as much as you do in your country."
Ja, eh...jag brukar krama och pussa på henne och hennes vänner när vi ses. Något som jag då rättfärdigar med att det tillhör min kultur.
 "It makes you spread the infection much more than we do!", sade hon med övertygelse.

Jag ville inte påpeka att hela deras turistindustri i stort sett var uppbyggd på olika närgångna handlingar,
men menade på att de nog egentligen levde mycket närmre varandra än vi gör.
I Thailand kan ju flera generationer bo och leva tillsammans.
Ni är överhuvudtaget många fler påpekade jag.

Hon verkar ju t.ex. ha tusentals kusiner.
Om hon inte ska på en kusins begravning så fyller de år, eller gifter sig.
Nu misstänker jag att de inte har kusiner som vi har kusiner.
Jag tror att de även räknar in sysslingar, bryllingar och lite kompisar bland kusinerna också.

Men är det inte konstigt med den här Coronaspridningen?
Hur tog sig det där viruset till Italienska skidorter?
När jag tänker på Italienska skidorter så inte ser jag en massa kineser för min inre syn.
Kan det vara resglada, kulturellt intresserade skidåkare som först ville se Den Förbjudna Staden för att sedan pang på kasta sig nerför slalombackarna i Italien?

Nåja, vi får hoppas att sötnosen har rätt i att det inte är så många fall av smitta i hennes land, men jag är skeptisk!

Link to comment
Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev Batting:

Nu har jag pratat med lilla sötnosen där i Thailand om det märkliga i att Sverige rapporterat så många fler fall av Corona än Thailand.
Jag påpekade att jag misstänkte censur, mörkläggning och skönmålning.
Nej, lilla sötnosen hade givetvis en förklaring till denna ologiska företeelse.
 "No, there is nothing strange about it. We do not hug and kiss as much as you do in your country."
Ja, eh...jag brukar krama och pussa på henne och hennes vänner när vi ses. Något som jag då rättfärdigar med att det tillhör min kultur.
 "It makes you spread the infection much more than we do!", sade hon med övertygelse.

Jag ville inte påpeka att hela deras turistindustri i stort sett var uppbyggd på olika närgångna handlingar,
men menade på att de nog egentligen levde mycket närmre varandra än vi gör.
I Thailand kan ju flera generationer bo och leva tillsammans.
Ni är överhuvudtaget många fler påpekade jag.

Hon verkar ju t.ex. ha tusentals kusiner.
Om hon inte ska på en kusins begravning så fyller de år, eller gifter sig.
Nu misstänker jag att de inte har kusiner som vi har kusiner.
Jag tror att de även räknar in sysslingar, bryllingar och lite kompisar bland kusinerna också.

Men är det inte konstigt med den här Coronaspridningen?
Hur tog sig det där viruset till Italienska skidorter?
När jag tänker på Italienska skidorter så inte ser jag en massa kineser för min inre syn.
Kan det vara resglada, kulturellt intresserade skidåkare som först ville se Den Förbjudna Staden för att sedan pang på kasta sig nerför slalombackarna i Italien?

Nåja, vi får hoppas att sötnosen har rätt i att det inte är så många fall av smitta i hennes land, men jag är skeptisk!

https://www.fplus.se/italiensk-superspridare-isolerades-efter-en-vecka/a/9vQ4zM

 

Sjukhuset i italienska Codogno, där superspridaren ”Patient 1” sökte vård, ska utredas om man brustit i sina rutiner. Det skriver The Guardian.

På alla hjärtans dag ska mannen ha börjat uppvisa symptom, men först den 20 februari diagnosticerades han som bärare av Wuhanviruset – efter fyra vårdbesök.

Dagen efter var tre fall bekräftade i landet, en halv dag senare hade siffran stigit till 16 personer och i dag har 400 personer konstaterats smittade i Italien, skriver Aftonbladet. 12 personer har dött.

– Vi har gjort vår plikt och har ett rent samvete, säger Codognos sjukvårdsansvarige Giorgio Scanzi.

 

 

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-07 at 20:33, skrev Boa52:

Du fantiserar som vanligt, finns inga minuskarma att dela ut bara i din fantasi🤨

Tekniskt sett har du inte fel, men Hjen har delat ut "arga" karmagubbar till nästan alla medlemmar som skriver något, antagligen en hobby hen har?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

43 minuter sedan, skrev Broskan:

https://www.fplus.se/italiensk-superspridare-isolerades-efter-en-vecka/a/9vQ4zM

 

Sjukhuset i italienska Codogno, där superspridaren ”Patient 1” sökte vård, ska utredas om man brustit i sina rutiner. Det skriver The Guardian.

På alla hjärtans dag ska mannen ha börjat uppvisa symptom, men först den 20 februari diagnosticerades han som bärare av Wuhanviruset – efter fyra vårdbesök.

Dagen efter var tre fall bekräftade i landet, en halv dag senare hade siffran stigit till 16 personer och i dag har 400 personer konstaterats smittade i Italien, skriver Aftonbladet. 12 personer har dött.

– Vi har gjort vår plikt och har ett rent samvete, säger Codognos sjukvårdsansvarige Giorgio Scanzi.

 

 

Har inte St Görans sjukhus hamnat i samma läge. En person har gjort att 20 medarbetare tagits ur tjänst. 

Kan inte proffsen hantera smittan hur ska den då hindras att spridas?

 

Verkar inte lovande för framtiden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Moipenyang
2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Bara där kan de komma på nått sånt, skulle mycket väl kunna hända i min by också.

Isaanfolk tror tyvärr ofta de är smartare än vad de är i verkligheten.

Är väl myndigheterna som styr det där. Antar att jag behandlas som alla andra boende där då alla hemvändande arbetare från Korea bla får ta sitt kast också och sitta hemma el riskera höga böter. Ganska smart sätt att minimera spridning😁👍

 

Link to comment
Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Moipenyang:

Är väl myndigheterna som styr det där.

Borde vara så, men Sverige är ännu så länge inte med på listan över karantän.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Tommy:

Tekniskt sett har du inte fel, men Hjen har delat ut "arga" karmagubbar till nästan alla medlemmar som skriver något, antagligen en hobby hen har?

 

 

MVH

Det är nog samma hobby som L200 har

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Så blev det stopp för Indier, ryssar mm. Så nu är det snart tomt o tyst[emoji4]6083f3b4d9ca3495d3e9a089e341f05c.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu känner jag mig säker när det inte längre kan komma horder av Naurier helt okontrollerat till Thailand.

 

Jag menar, de är trots allt 11,200 invånare, av vilka ett par hundra har ett pass, och med en BNP per capita på 700 USD/månad så är det inte osannolikt att upp till 5 Naurier besöker Thailand varje år. 
 

Inte för att någon på Nauru har Covid-19, men tveklöst är det ju enklast, och minst uteblivna intäkter, när man stoppar de som ändå inte kommer.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 timme sedan, skrev Nilsson68:

Så blev det stopp för Indier, ryssar mm. Så nu är det snart tomt o tystemoji4.png6083f3b4d9ca3495d3e9a089e341f05c.jpg

Skickat från min SM-G975F via Tapatalk
 

 

Jag tycker man borde portförbjuda ryssar och indier för gott.

 

Åtminstone i dom centrala delarna av Pattaya och Jomtien.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 

Jag tycker man borde portförbjuda ryssar och indier för gott.

 

Åtminstone i dom centrala delarna av Pattaya och Jomtien.

 

BTT

Synd att du inte kom ner i februari och fick uppleva dem på riktigt, det fanns inga av dessa i Thailand eller Pattaya när du var här på 90talet. Då var Skandinavien och Tyskarna kungar här nere.

 

Kloster Beer we have!

 

 

 

Skickat från min MAR-LX1A via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-03-09 at 21:24, skrev Soengsang:

Borde vara så, men Sverige är ännu så länge inte med på listan över karantän.

Det beror på att vår Statsminister "Stefan den Store" ställt in alla sina resor för att stanna hemma och leder nu kampen mot virus och otäcka bacillusker!
Allt är alltså under kontroll, läget är stabilt!  :yuush:

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Batting:

Det beror på att vår Statsminister "Stefan den Store" ställt in alla sina resor för att stanna hemma och leder nu kampen mot virus och otäcka bacillusker!
Allt är alltså under kontroll, läget är stabilt!  :yuush:

Härligt att du ändå kan vara lite ironisk.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...