Jump to content
IGNORERAD

Dagens Golfbild


knifetown

Recommended Posts

Kanon där Keitan du kan inte ha så högt hcp nu då.Din caddy var generös med puttarna på de sista nio,ändå kanoners.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 463
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • knifetown

    68

  • Drivern

    47

  • Krafta

    41

  • GreenValley

    41

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Kanon där Keitan du kan inte ha så högt hcp nu då.Din caddy var generös med puttarna på de sista nio,ändå kanoners.

Ja, definitivt var det några generösa "give" på back-9. Men jag chippade mycket bra, så jag var värd dom. "Give" på 18:e är mycket tveksam, ca 1.5 m, men då hade jag ju vittring på mitt banrekord :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Spelade ni 'Plump' i stället för golf?

Man kan ju tro det när man ser protokollet. :crazy:

Ja, hellre det än plums :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, definitivt var det några generösa "give" på back-9. Men jag chippade mycket bra, så jag var värd dom. "Give" på 18:e är mycket tveksam, ca 1.5 m, men då hade jag ju vittring på mitt banrekord :D

Jag menade att caddyn räknat fel på puttarn i scorkortet men resultatet är ju ändå 74 men puttar 27

räknenissen drivern

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag menade att caddyn räknat fel på puttarn i scorkortet men resultatet är ju ändå 74 men puttar 27

räknenissen drivern

Du har rätt. Du ska hängas. Men inte caddyn, hon skriver bara. Det var jag som räknade ihop fel. Solly !

Back-9:

Men 13 puttar är väl också OK ?

5 enputtar ! 1 st. minst 7 meter. På 11:an, birdie ! 1-puttar kallar vi onsdag. Du vet "OanPot" eller one put :D

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Link to comment
Dela på andra sajter

Lite bilder från helgens besök i Åtvidaberg.

10:e hålet går över vägen ner mot sjön. Det gäller att ha koll på bilar som är på väg in och ut från golfklubben. :ahh:

11:e hålet är banans signaturhål. Par 5 som kallas Långa Sjö, jobbigt hål om man har tendens att slå bollen till vänster.

14:e hålet, en minikopia av Swilkan Bridge på St Andrews.

17:e hålet kallas Korta Sjö och nu prövas de som gärna slår bollen till höger. Det finns kräftor i sjön (och förmodligen en hel del bollar). :crazy:

Vi hade golfpaket med boende på Trädgårdshotellet inklusive 4-rätters gourmetmiddag, betyget på mat, boende och golfbana är :thumbsup: .

post-9211-0-80585600-1344795371_thumb.jp

post-9211-0-08412200-1344795539_thumb.jp

post-9211-0-83833000-1344795969_thumb.jp

post-9211-0-62293200-1344796018_thumb.jp

post-9211-0-80989200-1344796188_thumb.jp

Ändrades av Palmer
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har fått ny caddy. Hmmm.

Min förra fick "yrkesförbud" från sin mamma. Hon skulle stanna hemma och ta hand om mamma. :(

Den nya verkar rensa skafferiet varje morgon och ta med till golfbilen :)

Från vänster.:

Farang (Guava), äpple, daddlar, bullar, longgong finns framför caddyn och skalas i den takt de konsumeras :)

post-5641-0-15857600-1344406912.jpg

Verkar ju ge restultat :;

post-5641-0-45599300-1344406799.jpg

Jag kan väl erkänna att vi tillämpade generös tolkning av thai-caddies regler. :D

Kanon score Keithan! Grattis.

Ska se vad jag klara av att scora idag, har inte spelat på 3 månader pga brutna revben!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Nja, det gick väl sådär... tror jag skrapade ihop 36 poäng och scoren var 90 :ahh:

Nu spelade vi från blå tee och på Santiburi blir det ganska tufft på många hål.

Eftersom jag inte spelat på ett tag kom gammla synder med i swingen igen :nono: , men klarade till stor del att hålla mig på fairway.

Den största skillnaden var puttning och chipping, dålig feeling vid chipping och rent usel puttning med massor av 3-puttar till följd.

Men ok, nu är man tillbaka efter skadan och inom en månad hoppas jag att vara nere runt 80 slag per runda igen!

Ändrades av Muimatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Krafta skrev om Phoenix i Drivern´s tråd,

så jag lägger in några bilder därifrån , året var 2004 och

killen som ses på bild är kanske en som några känner igen.

Min avlidne vän "Fimpen" från bl.a "Dirty Corner"

post-7077-0-50348100-1345209044_thumb.jp

post-7077-0-88163500-1345209086_thumb.jp

post-7077-0-09366800-1345209102_thumb.jp

Foajen i klubbhuset, rättare sagt en del av den

post-7077-0-22382400-1345209153_thumb.jp

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Fortsätter då med lite bilder från Royal Lakeside.

post-8656-0-49224800-1345300367_thumb.jp

post-8656-0-34829100-1345300811_thumb.jp

post-8656-0-40603200-1345300856_thumb.jp

post-8656-0-62568600-1345300897_thumb.jp

Ändrades av Krafta

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Plutaluangs hål 3 på norra slingan 145yards ofta in i vinden eller sidovind,en riktig utmaning.

Det hålet har jag förlorat en och annan boll på!

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag spelade golf(försökte spela golf, kom till 21,3)fram till 2003 då tog jag "time out" då jag tyckte att jag inte kom någon vart. Jag är sugen på att ta upp golfen igen, jag kommer till CM 6 Dec och stannar till 1 Feb sen åker jag till Phuket och blir där till 1 Apr . Jag har ju inget officiellt handicap så jag tänkte börja om från början, kan någon rekommendera någon golfklubb i CM och Phuket som har kurser för exgolfare utan officielt handicap? Nästa fråga, skall jag ta med mina klubbor eller hyra på plats?

Tack på förhand för information för att lotsa mig tillbaka till golfträsket.

Stefan/Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag spelade golf(försökte spela golf, kom till 21,3)fram till 2003 då tog jag "time out" då jag tyckte att jag inte kom någon vart. Jag är sugen på att ta upp golfen igen, jag kommer till CM 6 Dec och stannar till 1 Feb sen åker jag till Phuket och blir där till 1 Apr . Jag har ju inget officiellt handicap så jag tänkte börja om från början, kan någon rekommendera någon golfklubb i CM och Phuket som har kurser för exgolfare utan officielt handicap? Nästa fråga, skall jag ta med mina klubbor eller hyra på plats?

Tack på förhand för information för att lotsa mig tillbaka till golfträsket.

Stefan/Täby

Har du inte spelat sen 2003, är det nog enklare att hyra klubbor, kanske

du kan testa lite olika märken, det har jo hänt lite på 9 år

Att försöka är det första steget mot misslyckande./ Homer Simpson

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du inte spelat sen 2003, är det nog enklare att hyra klubbor, kanske

du kan testa lite olika märken, det har jo hänt lite på 9 år

Ja det har du rätt i att det hänt en del på klubbfronten, jag kan ju ta med dom jag har och testa nyare på plats och se om jag får någon "uppenbarelse", problemet är ju att jag tar bort möjlighetetn att skylla på klubborna, hm men sanningen kommer ju alltid fram även i golf, och det är ju aldrig försent att ge upp.Tack för svar Khemmarat /Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det har du rätt i att det hänt en del på klubbfronten, jag kan ju ta med dom jag har och testa nyare på plats och se om jag får någon "uppenbarelse", problemet är ju att jag tar bort möjlighetetn att skylla på klubborna, hm men sanningen kommer ju alltid fram även i golf, och det är ju aldrig försent att ge upp.Tack för svar Khemmarat /Stefan Täby

Har du klubbor och tänker spela mer än någon gång så tycker jag du absolut ska ta med klubborna. Det kostar att hyra klubbor speciellt om du skall ha lite bättre nyare klubbor. Du vill ju säkert också träna lite mellan rundorna och då är det ju bra att inte behöva hyra varje gång. Du kan ju alltid byta ut lite klubbor när som du känner att du vill ha något nytt.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag spelade golf(försökte spela golf, kom till 21,3)fram till 2003 då tog jag "time out" då jag tyckte att jag inte kom någon vart. Jag är sugen på att ta upp golfen igen, jag kommer till CM 6 Dec och stannar till 1 Feb sen åker jag till Phuket och blir där till 1 Apr . Jag har ju inget officiellt handicap så jag tänkte börja om från början, kan någon rekommendera någon golfklubb i CM och Phuket som har kurser för exgolfare utan officielt handicap? Nästa fråga, skall jag ta med mina klubbor eller hyra på plats?

Tack på förhand för information för att lotsa mig tillbaka till golfträsket.

Stefan/Täby

Jag tycker att du givetvis ska ta med dig dina gamla klubbor, dom är du ju van vid trots att det var ett tag sedan.

Om du därefter kommer att spela en hel del under dom fyra månaderna du är där och kommer tillbaks till spelet så kan du ju kanske fundera på att köpa några nya skräddarsydda klubbor om du känner för det.

Att hyra nya klubbor varje gång du ska spela ( du kommer kanske inte underfund med hur dom hyrda klubborna fungerar under hela golfrundan = inget roligt ) - då är det bättre att hålla sig till dom gamla stickorna som du ju redan vet hur dom funkar.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker att du givetvis ska ta med dig dina gamla klubbor, dom är du ju van vid trots att det var ett tag sedan.

Om du därefter kommer att spela en hel del under dom fyra månaderna du är där och kommer tillbaks till spelet så kan du ju kanske fundera på att köpa några nya skräddarsydda klubbor om du känner för det.

Att hyra nya klubbor varje gång du ska spela ( du kommer kanske inte underfund med hur dom hyrda klubborna fungerar under hela golfrundan = inget roligt ) - då är det bättre att hålla sig till dom gamla stickorna som du ju redan vet hur dom funkar.

Hej Krafta , betyder det något eller är det ett nickname? Ja så får det bli, jag tar med mina gamla och börjar med dem, det skall bli spännande eller deprimerande att börja om igen, så är ju golfen har jag i alla fall lärt mig så jag är beredd på både det ena och andra och bedömer att jag inte behöver psykologhjälp om det skiter sig fullständigt. Tack för rådet. Stefan Täby

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Krafta , betyder det något eller är det ett nickname? Ja så får det bli, jag tar med mina gamla och börjar med dem, det skall bli spännande eller deprimerande att börja om igen, så är ju golfen har jag i alla fall lärt mig så jag är beredd på både det ena och andra och bedömer att jag inte behöver psykologhjälp om det skiter sig fullständigt. Tack för rådet. Stefan Täby

Du kan läsa första inlägget i tråden "Varför valde du det nickname som du har på maipenrai" så finner du svaret.

Lycka till med golfen i los - det är ju ett land som är perfekt för golf:

- Nästan alltid sol och inget regn.

- Fina golfbanor.

- Caddies som hjälper en med det mesta.

- Kiosk vart fjärde hål för att fylla upp kaloriintagen.

- Lyxiga klubbhus med fina omklädningsrum.

Och allt dessutom till ett mycket bra pris.

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

inte dagens golf bilder,men nästan,,,,,

Miklagard hål 11 tror jag detta är

post-4309-0-28868200-1345974010_thumb.jp

det blev ett par :thumbsup:

post-4309-0-77184900-1345974360_thumb.jp

resan till Thailand fick man betala själv ???

post-4309-0-26200900-1345974567_thumb.jp

mat och några

post-4309-0-06252100-1345974648_thumb.jp

öl blev det,,kanske det bästa på hela dagen :y16:

post-4309-0-53064900-1345974805_thumb.jp

Glöm dina problem,,,

Imorgon kommer nya,, ;-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Burapha Golf & Resort.

Kom ihåg att jag frågade caddien vem som bodde i det stora huset - " like king " var svaret, vet inte riktigt vad hon menade med det, men det är kanske en medlem av kungafamiljen?

post-8656-0-92902300-1346343471_thumb.jp

post-8656-0-61627300-1346343493_thumb.jp

post-8656-0-36782600-1346343512_thumb.jp

post-8656-0-79080500-1346343543_thumb.jp

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det har ju varit lite dåligt med bilder i den här tråden på ett tag och dom flesta som läser den här tråden längtar väl ner för att greppa en klubba igen & spela lite olika banor, så jag lägger upp några pics från Wangjuntr Golf & Nature Park som jag besökte i januari, ( bilderna är tagna från highland course ).

post-8656-0-90079900-1351791305_thumb.jp

post-8656-0-11025800-1351791329_thumb.jp

post-8656-0-60022200-1351791348_thumb.jp

En politiker delar in människosläktet i två klasser: verktyg och fiender.(Friedrich Wilhelm Nietzsche)

Link to comment
Dela på andra sajter

Har ju tyvärr inga egna bilder från golbanorna. Men känner väl igen banorna ni lägger ut.

Tex bilden på huset där den såkallade "king" bor. Är ett par 3 hål där. 1 decimeter från HIO.

Så fortsätt gärna lägga ut fler bilder :thumbsup:

Duracellkanin med dopade batterier.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...