Jump to content
IGNORERAD

Alla thailändare är likadana!


Joints

Recommended Posts

Städmani, ja om det gäller att ”rafsa” runt med en kvast på golvet i tid och otid, men att ta fram en våt trasa och torka dörrar, skåp och dylikt, nej då inte….

Att ta på sig ”fina” kläder, ja om man tycker att man skall ha på värsta party stasen dvs, högklackat, tajt kjol, uppsminkade till tusen när man går på Liseberg med ungarna en söndags förmiddag (då skall inflikas att gubben har på sig fotriktiga träskor, jobbkepsen, och jobbarjacken med företagsloggan SAMHALL väl synlig.) Ja då slår de alla svenska tjejer med hästlängder….

Arbetsamma, ja om man tror att de har på uniformen för att de arbetar och inte för att stoltsera inför sina grannar att man allt är statsanställd som tex lantbrevbärare…

Men annars stämmer allt annat som har blivit sagt av tidigare medlemmar… :-)

Ha det gubbs

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 84
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Joints

    12

  • GammalDansken

    9

  • Singha711

    6

  • måne

    4

Mest aktiva i denna tråd

Guest Isan Lover

Jag vill bara tillägga att allt ovan utom #3 stämmer på min blonda och blåögda SVENSKA exfru... Fast iofs så stämmer trean åxå om man ändrar från dubbade kinesiska till såpoperor i allmänhet.

Så kontentan av detta föga vetenskapliga inlägg blir. Alla kärringar är lika, It does'nt matter if u black or white

Hej Odin

Ja skillnaderna är nog små, dom är alla mer lika än dom tror.

Säg ett land där kvinnorna inte är avundsjuka eller inte gillar att shoppa, och inte har snabba lynnes växlingar t.ex vid mens.

mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag vill bara tillägga att allt ovan utom #3 stämmer på min blonda och blåögda SVENSKA exfru... Fast iofs så stämmer trean åxå om man ändrar från dubbade kinesiska till såpoperor i allmänhet.

Så kontentan av detta föga vetenskapliga inlägg blir. Alla kärringar är lika, It does'nt matter if u black or white

Och de flesta svenska man har egenskaper mycket liknande de som thailandska man ofta tillskrivs har pa forumet:

Dricker hellre alkohol an jobbar.

Ar otrogna om tillfalle ges.

Gor sa lite som mojligt hemma.

Ar overlag ratt korkade.

mm mm

Link to comment
Dela på andra sajter

Balut Power

Och de flesta svenska man har egenskaper mycket liknande de som thailandska man ofta tillskrivs har pa forumet:

Dricker hellre alkohol an jobbar.

Ar otrogna om tillfalle ges.

Gor sa lite som mojligt hemma.

Ar overlag ratt korkade.

mm mm

Nu pratar du väl av egen erfarenhet :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu pratar du väl av egen erfarenhet :yes:

Japp, jag ar precis lika overlagsen genomsnittssvennen som jag ar genomsnittssomchai :whistle: .

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Nu pratar du väl av egen erfarenhet :yes:

Hej

Ja det måste han nog göra den beskrivningen ställer jag inte upp på.

Mvh Isan lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det måste han nog göra den beskrivningen ställer jag inte upp på.

Sjalvklart ingar inte du i den gruppen IL, du ar ju fackligt aktiv ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

Stämmer i alla fall inte alls in på min Thaifamilj, dom är måttliga med spriten , jobbar hårt som fan, har dom inget jobb så tjatar min fru om att hon vill jobba oc´h bidra till familjen(vår familj här i Sverige) goda ekonomi.

Visst gillar hon att shoppa, men för egna intjänade pengar !!

Nä! att dra alla Thai över en kam visar på okunskap eller fördomar :diablo:

Link to comment
Dela på andra sajter

Och de flesta svenska man har egenskaper mycket liknande de som thailandska man ofta tillskrivs har pa forumet:

Dricker hellre alkohol an jobbar.

Ar otrogna om tillfalle ges.

Gor sa lite som mojligt hemma.

Ar overlag ratt korkade.

mm mm

Jättebra Atom!

Det hävdas hela tiden på forumet att andra etniska/nationella/religiösa grupper äger vissa negativa egenskaper. Men när man tänker efter finns det aldrig någon av dessa egenskaper som inte förekommer precis lika ofta hos oss själva!

Tillbaks till Joints ursprungliga formulering tycker jag att det är motsägelsefullt att betrakta alla thailändare som likadana. Som välkänt är Thailand en mix av många olika etniska grupper. "Renrasiga" siameser är ju en minoritet. De som är insatta skulle kunna hävda att människorna på varsin sida av Mekong floden är likadana. På bägge sidor gäller laotisk språk, kultur, ovs. Detsamma gäller khmerbyar som ligger på varsin sida av gränsen mellan Thailand och Kambodja. "Alla är likadana". Samma sak när det gäller två kharenbyar på varsin sida av gränsen mellan Burma och Thailand eller två malajiska byar på varsin sida av gränsen mellan Malaysien och Thailand. Skulle då alla burmeser och malaysier vara likadana? Då skulle man lika gärna kunna hävda att alla på jordklotet är likadana!

Hälsning

Svarten

Ändrades av svarten
Link to comment
Dela på andra sajter

Marsupilami

Jättebra Atom!

Det hävdas hela tiden på forumet att andra etniska/nationella/religiösa grupper äger vissa negativa egenskaper. Men när man tänker efter finns det aldrig någon av dessa egenskaper som inte förekommer precis lika ofta hos oss själva!

Tillbaks till Joints ursprungliga formulering tycker jag att det är motsägelsefullt att betrakta alla thailändare som likadana. Som välkänt är Thailand en mix av många olika etniska grupper. "Renrasiga" siameser är ju en minoritet. De som är insatta skulle kunna hävda att människorna på varsin sida av Mekong floden är likadana. På bägge sidor gäller laotisk språk, kultur, ovs. Detsamma gäller khmerbyar som ligger på varsin sida av gränsen mellan Thailand och Kambodja. "Alla är likadana". Samma sak när det gäller två kharenbyar på varsin sida av gränsen mellan Burma och Thailand eller två malajiska byar på varsin sida av gränsen mellan Malaysien och Thailand. Skulle då alla burmeser och malaysier vara likadana? Då skulle man lika gärna kunna hävda att alla på jordklotet är likadana!

Hälsning

Svarten

Är inte lika på jordklotet då ? (2 armar och ben och äter mm) :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...