Jump to content
IGNORERAD

Funderingar kring när hon väl kommer hit..


honken

Recommended Posts

Hejsan :yes:

Grattis Honken, vad roligt!

Nu vet ju inte jag om du har barn sedan tidigare men en sak min tjej hade en del svårigheter med var att jag har så god kontakt med min sons mamma.

Anledningen är att vi har delad vårdnad och att vi båda är mycket engagerade i tex grabbens skola, träning, fritid etc.

Om jag får generalisera lite så är det kanske inte så vanligt i Thailand att man har bra vänskaplig kontakt med sitt x trots att man har barn tillsammans och det här hade hon lite svårt att acceptera i början.

Numera är det dock inga som helst problem.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 124
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • honken

    24

  • Avregistrerad clion

    12

  • Herr Chang

    7

  • swedenfarang

    6

Mest aktiva i denna tråd

Hejsan :yes:

Grattis Honken, vad roligt!

Nu vet ju inte jag om du har barn sedan tidigare men en sak min tjej hade en del svårigheter med var att jag har så god kontakt med min sons mamma.

Anledningen är att vi har delad vårdnad och att vi båda är mycket engagerade i tex grabbens skola, träning, fritid etc.

Om jag får generalisera lite så är det kanske inte så vanligt i Thailand att man har bra vänskaplig kontakt med sitt x trots att man har barn tillsammans och det här hade hon lite svårt att acceptera i början.

Numera är det dock inga som helst problem.

Nu är det ingen hemlis att TT kan vara ruggigt svartsjuka, man läser om avskurna snoppar och dylikt :o

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan :yes:

Grattis Honken, vad roligt!

Nu vet ju inte jag om du har barn sedan tidigare men en sak min tjej hade en del svårigheter med var att jag har så god kontakt med min sons mamma.

Anledningen är att vi har delad vårdnad och att vi båda är mycket engagerade i tex grabbens skola, träning, fritid etc.

Om jag får generalisera lite så är det kanske inte så vanligt i Thailand att man har bra vänskaplig kontakt med sitt x trots att man har barn tillsammans och det här hade hon lite svårt att acceptera i början.

Numera är det dock inga som helst problem.

Man får ta det som det kommer, hon kommer nog få träffa en stor skara av den mängd folk jag känner.

Både snubbar o tjejer.

Nu är det ingen hemlis att TT kan vara ruggigt svartsjuka, man läser om avskurna snoppar och dylikt :o

Word!

När jag snackat med henne i telefon (som tidigast idag) så händer det att hon hör kvinno röster o då kommer det "who you with?"

Idg råkade det vara nån tant med sin unge som rusade förbi bara, och direkt högg hon i telefonen och undrade vem jag var med :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

generalsnusen

Man får ta det som det kommer, hon kommer nog få träffa en stor skara av den mängd folk jag känner.

Både snubbar o tjejer.

Word!

När jag snackat med henne i telefon (som tidigast idag) så händer det att hon hör kvinno röster o då kommer det "who you with?"

Idg råkade det vara nån tant med sin unge som rusade förbi bara, och direkt högg hon i telefonen och undrade vem jag var med smile.gif

Gött o läsa att saker löser sej...lycka till me kexet

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu är allt så nära, månader blev veckor, veckor blev dagar, dagar blev timmar..

Sista kontakten så hade hon bordat planet och på nätt sätt fått busniess plats (hur fan det kom sig, köpte vanlig biljett), dubbel kollade med henne och bad henne säga vilket stols nummer hon satt på och hon svarade "I sitt 2F".

Måste fråga hur hon lyckades när hon kommer hit.

Men började tänka lite på när hon väl är här vad jag lyckats med.

Nummer 1 som poppade upp är (clion inte blir sur nu) en till AIK supporter like or not! :)

Nummer 2 nått nytt, hade inte en tanke på att bjuda hem någon innan jag åkte till Thailand, och faktiskt inte under resans gång i Thailand heller. Det kom efter, tror nog det fanns från hennes sida att jag skulle fråga (men som vilsen man så är det omöjligt att veta vad de tänker på om de inte säger det rakt ut).

Nummer 3 Blir nog inga impulsköp av elektronik under 3 månader nu iaf, nu när man ska supportera 2 personers behov.

Nummer 4 Ett satans massa förklarades för vänner som inte känner till detta, blir nog till att printa ut ett papper med samma förklaring som de får läsa, så slipper man berätta om och om igen.

Men det bästa är nog att man får se hur personen är i mitt verkliga liv, för i Thailand var man kung i baren och kung överallt, sprätte pengar som en galning.

Här är allt tvärtom, här tänker man först och utför sen.

Gräl? redan haft 1 stort över telefon och webcam, sen dess har det vart lungt.

Dock blir jag aldrig av med stämpeln att när man åker på grill fest så omvänds det till "ho, you go nude barbeque again?" BARA för att man råkade visa en filmsnutt från senaste grillen i sthlm där vi fick oväntat besök av en DJ och folkmassor som bestod av tjejer i bikinis.

Den storyn är bara lite kul :)

Men mest är väl att nu är man låst i 3 månader, om hon inte lyckas hitta sina egna vänner som hon själv tycker är kul att hänga med.

Ångrat mig ang gym biten, dit ska hon inte få följa med just nu, med tanke på att SATS kista har rätt söta tjejer med tajta kläder, skulle nog bli arga blicken direkt.

Men fick idag höra att besöka finland med besöksvisum skulle ställa till med problem, så den biten får jag kolla upp.

För vad jag förstått är ett besöksvisum bara berättigat EN inresa, och oklart vad som möjligen ställer till det i finland, så ska kolla med finska/svenska ambassaden om detta för att klargöra allt.

Nu är det dock 6h30m innan man ska gå upp, så ska nog lägga mig i bingen och rulla runt som en galning innan ena sidan är okuperad.

Så godernatt mina vänner/fiender(om några?) sov gott så höres vi av imorn.

Tjipp tjipp nu ere goliat!

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

lycka till honken.nja de ska nog int va problem å åka silja för hon har ju schengenvisa och finnland är väl me i schengen?när frugan vart här första gången på besöksvisa för 5år sedan så vart vi i paris på en vekendtur no probl ha det

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

sen angående bissnisklas så vart det nog ren tur.hon kom kanche sent till gaten.har själv råkat ut för det några ggr.bla i höstas då jag åkte klm

från landvetter.vid inchekningen på landvetter sa damen vi kan inte ge dej boardingkortet för amsterd-bkk pga av att dom håller på o flyttar om i planet (vikt antagligen för många tjockisar där bak he he)men när clion kommer fram till gaten i amstterdam är där fult jag går fram till disken å presenterar mig ok sitt ner lite efter 3 minuter vinka dom fram mig det är fult du får ta 1klass tackar tackar sa jag och försökte hitta en plats

när jg närmade mig biljetkontrollen åkte bommen upp första klass först så där var man först i kön upp på andra våning stor fåtölj silverbestick

findricka med hennesy mm mm.så där halvlåg man o knäppte me fingrarna o spela allan med dom andra dirrarna

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Det var ju flyt att hon vart uppgraderad på sin första resa Honken men nu vet du hur hon vill resa i

fortsättningen också så kom inte med några monkeyclass biljetter framöver he he

Hoppas allt gick bra för när du läser det här har hon väl kommit och säkert börjat rota i köket redan

//Broskan

"Om jag fått frågan om var de lyckli­gaste människorna finns skulle jag ha svarat: I Filippinerna, där ­varje ­människa har en ståuppkomikers ­talang."

Staffan Heimerson - http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/staffanheimerson/article14502442.ab

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

aså inte thai för dom ramlar väl ned 0600

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Glad för din skull Honken :great:

Kommer ihåg hur det kändes när man väntade på att älsklingen skulle första gången.

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Glad för din skull Honken :great:

Kommer ihåg hur det kändes när man väntade på att älsklingen skulle första gången.

Nuförtiden åker man inte ens till flygplatsen å hämtar.

I alla fall inte om det är en Bajen-match på tv.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Ingen rotering än, 50min så åker jag till flygplatsen smile.gif

Lycka till honken! cool.gif

Tanten min, åker hem till Ang Thong om 9 dagar. cray.gif

Mvh

Kimmo

You take the blue pill – the story ends, you wake up in your bed and believe whatever you want to believe.

You take the red pill – you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes.

Link to comment
Dela på andra sajter

Blev bra det här.

Hämta na på flygplatsen, sen drog vi till en Thaibutik o brände ett par fem hunkor, sen hem till polaren, o käkade lite samt att hon fick snacka av sig lite både på eng och thai med polarens brud.

Men nu är hon inlagd i casa del honken för en 3 månaders semester med massor med kul :)

Hon var tydligen inte trött och hade fått super service på planet (tacka fan för det om man blir uppgraderad och slipper småstolarna.) :)

Hann in en sväng på Mediamarkt och nyttjade deras 30% kampanj på vitvaror så nu äger man en brödrost, vattenkokare och en mixer.

Återstår idag att fixa ett t-bane/busskort samt så hon får lite fickpengar att röra sig med.

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Hann in en sväng på Mediamarkt och nyttjade deras 30% kampanj på vitvaror så nu äger man en brödrost, vattenkokare och en mixer.

Brödrosten + vattenkokarn kan du ställa in på vinden. Du skulle satsat på en riskokare+en sån där mortel så hon kan banka till chilin +mobil

så hon vet va du är. :o:o ta henne till en thaiafär så blir hon nöjd :kort::rtfm::blink::blink:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Hann in en sväng på Mediamarkt och nyttjade deras 30% kampanj på vitvaror så nu äger man en brödrost, vattenkokare och en mixer.

Brödrosten + vattenkokarn kan du ställa in på vinden. Du skulle satsat på en riskokare+en sån där mortel så hon kan banka till chilin +mobil

så hon vet va du är. :o:o ta henne till en thaiafär så blir hon nöjd :kort::rtfm::blink::blink:

Från och med nu, Honk, köper du inget utan att ha frågat oss först.

Varken vattenkokare eller mobiler.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Framför allt köper du inget utan att fått "regeringens" godkännande !

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Hann in en sväng på Mediamarkt och nyttjade deras 30% kampanj på vitvaror så nu äger man en brödrost, vattenkokare och en mixer.

Brödrosten + vattenkokarn kan du ställa in på vinden. Du skulle satsat på en riskokare+en sån där mortel så hon kan banka till chilin +mobil

så hon vet va du är. :o:o ta henne till en thaiafär så blir hon nöjd :kort::rtfm::blink::blink:

WTF clion, exakt vad jag också köpte idag :)

Riskokaren finns redan, mobilen är löst måste bara rensa ut jobb info från den, och min trash metal musik :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

vadå hon får väl lära sig å lyssna på metalica eller ska du bli toffel efter 3 timmar. :dance1: så nu har du satt din sista fot på råsunda :blink::diablo:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

LYCKA TILL Å HOPPAS DU BLIR LYCKLIG :drinks:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

vadå hon får väl lära sig å lyssna på metalica eller ska du bli toffel efter 3 timmar. :dance1: så nu har du satt din sista fot på råsunda :blink::diablo:

Redan börjat med Trash metal, gnaget ramsor och små ord...

Siktar inte på att bli toffel, men är lätt hänt, men förhoppningsvis blir det nått kul i helgen.

Hoppas på att polaren är hemma och går med på att åka till hans landställe som vi var på för nån vecka sen. Då blir det super :)

Same same, but different!

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Bra ide men börja me och gå till bokhandeln å köp en bok om svamp.sen ger du henne en kniv o en ica kasse så kan du gå före å peka äta äta inte äta äta inte

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Man kan i princip äta alla svampar utom 4-5 st ...lycka till i skogen ..imorgon ska min ut till skogen och plocka svamp.

mvh Pingu

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Ett stort lycka till önskar jag dig Honken,ta nu hand

om damen ordentligt så ska du se att du får mycket tillbaks

så småningom.Njut av livet nu.

Är det slutsprunget på Thailändska tigern nu eller? Din stackare :crazy:

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...