Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Första fallet konstaterad i Finalandet, 15 utsatta ett i isloering, enl finska yle o iltalehti. Hittar ingen svensk ännu. men här på finska. iltalehti.fi / Lapissa todettu koronavirustartunta.

 

En viral patient är isolerat på ett centralsjukhus i Lappland.

En resenär från Wuhan, Kina, har diagnostiserats med en coronavirusinfektion på ett centralsjukhus i Lappland. Sjukhusområdet i Lappland berättar om detta.

Detta är det första bekräftade fallet av koronavirus i Finland.

Direktör Mika Salminen från National Institute for Health and Welfare (THL) säger att ett fall av resor med en resenär förväntades i Finland.

- Risken för att sprida sjukdomen i Finland är fortfarande mycket låg, säger Salminen.

Mer om detta ämne på ett ögonblick.
Joonas Lehtonen

Ändrades av Amigo
lägger till Google översättningen
Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Den kinesiska turisten som isolerats i Lapplands centralsjukhus bekräftas ha smittats av coronaviruset. Det uppger Institutet för hälsa och välfärd THL.

Resenären har smittats med det nya coronaviruset som spridit sig från Wuhan i Kina. Personen har satts i karantän på sjukhuset och hen kommer från Wuhan.

Fallet är det första i Finland.

– Det var väntat att viruset skulle komma via turister till Finland. Riskebn för att viruset sprider sig i Finland är fortfarande väldigt liten , så det finns inga skäl för oro, säger THL:s direktör Mika Salminen THL.

 

Lapplands sjukvårdsdistrikt och lokala hälsovårdsmyndigheter fortsätter att ta hand om situationen tillsammans med THL.

Det finns 15 personer som eventuellt har smittats i Finland. Sjukvårdsdistriktet följer med hälsotillståndet hos de personer som eventuellt kan ha smittats i 14 dygn.

– I Finland har vi en god beredskap för eventella fall. Hälsovården och laboratorierna har färdiga modeller för hur man ska agera. Sjukhusen har en beredskap att undersöka och sköta coronavirusinfektioner under exceptionella omständigheter.

Artikeln uppdateras.

Link to comment
Dela på andra sajter

11 timmar sedan, skrev Tallviking:

Läkaren som dog efter att ha vårdat patienter och själv blivit smittad känns inte riktigt tillhöra den gruppen

 

https://www.washingtonexaminer.com/news/wuhan-doctor-treating-coronavirus-patients-dies-after-contracting-disease

 

Eftersom sidan du länkat till kräver att man godtar deras cokies så avstår jag från att läsa.

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

3 hours ago, born41 said:

Eftersom sidan du länkat till kräver att man godtar deras cokies så avstår jag från att läsa.

Born41

Blir inte många sidor på nätet du kan läsa då... 

 

MPR kanske inte är något för dig heller?

https://www.maipenrai.se/forum/privacy/

Ändrades av swedenfarang

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev born41:

Eftersom sidan du länkat till kräver att man godtar deras cokies så avstår jag från att läsa.

Born41

Då kan du inte läsa nån sida på nätet :) Cookies har alltid funnits, men iom GDPR måste de skriva ut det

Ändrades av gst
Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev gst:

Då kan du inte läsa nån sida på nätet

Stämmer inte riktigt, nekar man cookies så kan man oftast läsa det mesta, men tillgången till vissa funktioner kan bli begränsad, språkval, inlogg etc.

 

Men som sagt, finns ingen anledning att neka cookies, de förkommer överalt och är inte skadligt på något sätt.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Soengsang:

Stämmer inte riktigt, nekar man cookies så kan man oftast läsa det mesta, men tillgången till vissa funktioner kan bli begränsad, språkval, inlogg etc.

 

Men som sagt, finns ingen anledning att neka cookies, de förkommer överalt och är inte skadligt på något sätt.

Cookien placeras i de allra flesta fall på din dator automatiskt vare sig du tackar ja eller nej. Skillnaden mot tidigare är ju bara att siterna numera måste informera om det

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev gst:

Då kan du inte läsa nån sida på nätet :) Cookies har alltid funnits, men iom GDPR måste de skriva ut det

Men du kan fortfarande läsa "sidor på nätet" även om du nekar!

2 minuter sedan, skrev gst:

Cookien placeras i de allra flesta fall på din dator automatiskt vare sig du tackar ja eller nej. Skillnaden mot tidigare är ju bara att siterna numera måste informera om det

Du sa det, och det stämmer.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Alla sätt är bra utom de dåliga, men finns väl gränser?

84707913_10159326408603012_3453192863200837632_o.thumb.jpg.9449794d542db86334b92b23b8996362.jpg

84356597_10159326408613012_6990496982947069952_o.thumb.jpg.d7800179f4ef6058ac36bacebc7ac51b.jpg

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Soengsang:

Stämmer inte riktigt, nekar man cookies så kan man oftast läsa det mesta, men tillgången till vissa funktioner kan bli begränsad, språkval, inlogg etc.

 

Men som sagt, finns ingen anledning att neka cookies, de förkommer överalt och är inte skadligt på något sätt.

Om man nekar cookies så minskar risken att få hela skärmen nersmetad med reklam varje gång man öppnar datorn.

Har vid några tillfällen varit tvungen att kontakta företag och krävt att dom skulle instruera mig hur jag skall slippa deras reklam, och dom har hörsammat min begäran.

Vid några tillfällen har jag avstått från att kontakta dom via datorn och ringt i stället.

 

Born41

Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev born41:

Om man nekar cookies så minskar risken att få hela skärmen nersmetad med reklam varje gång man öppnar datorn.

Njae, det stämmer inte riktigt, cookies är inget farligt, man bör endast rensa ibland.

Däremot bör man neka att ta mot aviseringar.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minuter sedan, skrev born41:

Om man nekar cookies så minskar risken att få hela skärmen nersmetad med reklam varje gång man öppnar datorn.

Har vid några tillfällen varit tvungen att kontakta företag och krävt att dom skulle instruera mig hur jag skall slippa deras reklam, och dom har hörsammat min begäran.

Vid några tillfällen har jag avstått från att kontakta dom via datorn och ringt i stället.

 

Born41

Alla sidor du besöker ger sig cookies, inklusive Google. Du kan inte röra dig på Internet utan att få cookies. Förut har du bara inte märkt det, men iom GDPR måste alla sidor tala om att de lägger in cookies på din dator. Vill du inte ha cookies får du sluta surfa på nätet helt och hållet

Link to comment
Dela på andra sajter

Skall vara en livesändning nu där WHO uppdaterar om läget

 

 

 

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Det påstås på flera håll på Internet att Thailand slutat rapportera fall...

 

Är väl viktigare att få dit turister och spendera pengar än att stoppa en epedemi.

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Enis:

Det påstås på flera håll på Internet att Thailand slutat rapportera fall...

 

Är väl viktigare att få dit turister och spendera pengar än att stoppa en epedemi.

 

/Enis

Italien har stoppat alla flyg till och från Kina nu. 

Thailand måste fan göra det med men vad gör man när pengagiriga Prutten bara räknar antalet turister😫

Thailand måste väl ändå räknas som högrisk för spridning av skiten då all världens folk flyger dit och träffar kineserna på turistträsken. 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Italien har stoppat alla flyg till och från Kina nu. 
Thailand måste fan göra det med men vad gör man när pengagiriga Prutten bara räknar antalet turister[emoji31]
Thailand måste väl ändå räknas som högrisk för spridning av skiten då all världens folk flyger dit och träffar kineserna på turistträsken. 
 
Inte läga att flanera på walking street ikväll nä....

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan

 

Senaste uppdateringen av Coronaviruset visar att antalet insjuknade mer än fördubblas varannan dag.

 

SAR development.png

Link to comment
Dela på andra sajter

Var i pratunam igår och det var ju inte som vanligt, dvs fullproppat med folk. Central world och siam paragon likaså. Kändes lite olustigt att stå och trängas på sky train. Får väl se om man börjar å få krämpor... lite hypokondriker är lätt att bli vid sådana här tillfällen😉

BE CAREFUL!! The toe you step on today may be connected to the ass you have to kiss tomorrow!

Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
3 hours ago, Moipenyang said:

Italien har stoppat alla flyg till och från Kina nu. 

Thailand måste fan göra det med men vad gör man när pengagiriga Prutten bara räknar antalet turister😫

Thailand måste väl ändå räknas som högrisk för spridning av skiten då all världens folk flyger dit och träffar kineserna på turistträsken. 

 


Sanningen kommer alltid fram till slut men ibland lite för sent.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Jag avbokade min resa den 9 februari gratis.

 

Dom som bokat med China airlines får sina pengar tillbaka om dom väljer att avboka.

 

Och utan avbokningsskydd.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag avbokade min resa den 9 februari gratis.
 
Dom som bokat med China airlines får sina pengar tillbaka om dom väljer att avboka.
 
Och utan avbokningsskydd.
 
BTT
Men, blir det ingen tbailandsresa för dig / er nu då?

Välkommen tillbaka förresten!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk
1 minut sedan, skrev apknug:

Men, blir det ingen tbailandsresa för dig / er nu då?

Välkommen tillbaka förresten!

Skickat från min Lenovo TB-X704F via Tapatalk
 

 

Up to Berit.

 

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

 

10 minuter sedan, skrev swedenfarang:

Haha så lägligt...

Jag är Nostradamus.... 55555555

On 2020-01-25 at 08:23, skrev Muimatt:

Nu har BTT den perfekta ursäkten till att det inte blir någon resa till Thailand. Han skulle väl flyga med kineserna? 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...