Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

6 minuter sedan, skrev Khonis:

Vad säger Michelinsnubben?

Fråga honom?

Jag förstod inte frågan.

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

15 minuter sedan, skrev Tommy:

Fråga honom?

Jag förstod inte frågan.

 

MVH

Din snubbe. Michelin snubben. Svår fråga?

Link to comment
Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Khonis:

Din snubbe. Michelin snubben. Svår fråga?

Michelin snubben?  Har oxå missat det? 

Förklara gärna.

Link to comment
Dela på andra sajter

28 minuter sedan, skrev Khonis:

Din snubbe. Michelin snubben. Svår fråga?

Du menar vår kock?

Han är i Thailand, och varför han skulle kunna svara på det fattar nog bara du...

Din Stolle...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev Tommy:

Du menar vår kock?

Han är i Thailand, och varför han skulle kunna svara på det fattar nog bara du...

Din Stolle...

 

MVH

Nu är det inte jag som larvar det med Michelin hit och Michelin dit.  Stolle det får du vara själv...

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Khonis:

Nu är det inte jag som larvar det med Michelin hit och Michelin dit.  Stolle det får du vara själv...

Köp andra däck då...

 

 

MH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, det ser ut som att Sverige står inför en fördubbling av antalet bekräftat smittade varannan dag det har varit så ett tag...
 
Så 500 idag blir 1000 på Fredag, 2000 på Söndag, 4000 på Tisdag osv, OM inte samhället sätter ner foten, och det kan ju bara ske efter en 2-3 årig utredning...
 
https://platz.se/coronavirus/?fbclid=IwAR0PNqFqYF0vL_YsoJPcjiMyTA__MY_6wxMbibqwKQlWJ_LGb4QvIJ8_Ymo
 
Fast våra testkit för viruset är slut, så de officiella siffrorna kan nog putsas lite...
Och detta är bara de bekräftade fallen, de verkliga verkar ligga ca 5-10 gånger högre i jämförbara demokratiska samhällen med Noll-koll...
 
 
MVH
 
 
Dom andra länderna du nämner kommer spurta om Sverige big time.


Håll dig bara hemma och hindra smittspridning ska du se att det lugnar sig.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Och alldeles nyss på Thai TV nyheterna fick vi reda på att alla de hemvändande thailändska arbetare som kommer från Korea i jämn ström INTE kommer att sättas i karantän vilket tidigare uppgivits utan skickas  till sina resp hem med uppmaning att sköra sin egen hälsa...

Tyckte mig höra siffran 700 personer hittils.

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Baa:

Och alldeles nyss på Thai TV nyheterna fick vi reda på att alla de hemvändande thailändska arbetare som kommer från Korea i jämn ström INTE kommer att sättas i karantän vilket tidigare uppgivits utan skickas  till sina resp hem med uppmaning att sköra sin egen hälsa...

Tyckte mig höra siffran 700 personer hittils.

Enl frugan så har det kommit många återvändare hem till byn från Korea, Amphur/sjukhus har satt dem i hemkarantän .

För en annan är det bara att inse, man kommer inte att komma hem på ledighet, undrar hur länge denna skit kommer att vara?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Nicholas:

Dom andra länderna du nämner kommer spurta om Sverige big time.


Håll dig bara hemma och hindra smittspridning ska du se att det lugnar sig.


Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Våra barn är sjukanmälda...

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

23 timmar sedan, skrev Tommy:

Våra barn är sjukanmälda...

 

MVH

Dom skolkar med andra ord gissar jag då. 😱

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Mankan:

Dom skolkar med andra ord gissar jag då. 😱

Tommy tar väl saken i sina egna händer och gör vad han anser vara rätt - eftersom ingen annan gör det i det tafatta landet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Jive:

Tommy tar väl saken i sina egna händer och gör vad han anser vara rätt - eftersom ingen annan gör det i det tafatta landet.

Tycker de gör det rätt bra, varför skapa allmän panik och låta samhällsfunktioner braka ihop.

Jag är ingen idol av sittande regering, men nu gör dem det bra efter de förutsättningar som finns tycker jag.

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Jive:

Tommy tar väl saken i sina egna händer och gör vad han anser vara rätt - eftersom ingen annan gör det i det tafatta landet.

Jag tror det rätta är att gå till skolan men andra får tro vad de vill. Men du menar att alla som går till skolan gör fel då?

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Link to comment
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Soengsang:

Tycker de gör det rätt bra, varför skapa allmän panik och låta samhällsfunktioner braka ihop.

Jag är ingen idol av sittande regering, men nu gör dem det bra efter de förutsättningar som finns tycker jag.

Det viktigaste i detta läget är att försöka stoppa utbredningen av viruset. Svenska regeringen lallar hela tiden efter andra länders åtgärder.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Jag tror det rätta är att gå till skolan men andra får tro vad de vill. Men du menar att alla som går till skolan gör fel då?

Jag menar att Tomny har gjort en bedömning vad som är rätt för hans barn i deras skola. 

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Jive:

Det viktigaste i detta läget är att försöka stoppa utbredningen av viruset.

De förlitar sig helt säkert på experter angående det, jag är helt övertygad om det.

 

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Soengsang:

De förlitar sig helt säkert på experter angående det, jag är helt övertygad om det.

 

Det tror jag också, särskilt "vissa" experter med en syn som mer fokuserar på jämställdhet istf faktiskt behov i olika grupper.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Jive:

fokuserar på jämställdhet i

Ett olycklig formulering som jag ser det men förstår poängen, att alla inte har möjligheten..... ingen stor sak att hänga upp sig på.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
9 minuter sedan, skrev Soengsang:

De förlitar sig helt säkert på experter angående det, jag är helt övertygad om det.

 

Att förlita sig på experter har misslyckats många gånger där sunt förnuft hade varit det rätta 😉

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Kenneth4618:

Att förlita sig på experter har misslyckats många gånger där sunt förnuft hade varit det rätta 😉

Är ju just det "experterna" talar om, sunt förnuft och att inte sätta igång med panikåtgärder.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minutes ago, Kenneth4618 said:

Att förlita sig på experter har misslyckats många gånger där sunt förnuft hade varit det rätta 😉

The problem is that common sense is not very common.

 

PS. Boa får ursäkta utrikiskan men skämtet hade inte blivit särskilt roligt på svenska (det kanske det inte är på engelska heller i och för sig).

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618
3 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är ju just det "experterna" talar om, sunt förnuft och att inte sätta igång med panikåtgärder.

Tycker att alla de olika experterna spretar åt alla håll just nu😀

 

Själv är jag inte ett dugg orolig utan tycker det är en hysteri utan dess like, men så är jag inte en expert heller🙂

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ett olycklig formulering som jag ser det men förstår poängen, att alla inte har möjligheten..... ingen stor sak att hänga upp sig på.

En nackdel med att bli gammal och att vara borta så länge från Sverige - man tappar formuleringskonsten.😉

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...