Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Moipenyang

Nån annan som råkat ut för detta? Ska ner snart och sjukhuset i byn har ringt att de kommer att komma hem till oss och testa mig och de vill även att jag stannar hemma i 14dgr. Verkar var bra kontroll iaf. 

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

65Selander

Att sverige ökar nu beror ju på att sportlovet är slut och många har ju åkt i de Italienska alperna. 

Jag själv blev hemskickad i karantän i fredags trots jag bara varit i Österrike i 2v, hostade lite väl mycket så  de blev rädda. 

Är feberfri mm så det jag har är en vanlig lätt förkylning som går åt rätt håll.

Slipper ju sjukskriva mig eftersom jag kan jobba hemifrån. 

Link to comment
Dela på andra sajter

65Selander
4 timmar sedan, skrev Moipenyang:

Nån annan som råkat ut för detta? Ska ner snart och sjukhuset i byn har ringt att de kommer att komma hem till oss och testa mig och de vill även att jag stannar hemma i 14dgr. Verkar var bra kontroll iaf. 

De gör så nu för om du skulle ha viruset så begränsas smittan. 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Som frugan sa : Inte många som kommer att följa det beslutet om Songkran

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag bokade Sverigeresan före songkran bara för att slippa eländet.

Kanske man ska boka om nu då?

Link to comment
Dela på andra sajter

Vietnam ha strukit visa exemption 15 dagar för svenskar och vägrat en svenska inresa. Men Jade Travel skickade senast idag erbjudande till Vietnam, kommer nog inte att sälja så bra ;)

 

Det är väl lika bra att ställa in Vietnamresan vi hade tänkt oss om ett par veckor tyvärr. Får nog hålla oss inom Thailand, man vet ju inte om man varken kommer in i ett grannland eller tillbaka sen.

 

https://www.swedenabroad.se/sv/om-utlandet-för-svenska-medborgare/vietnam/reseinformation/ambassadens-reseinformation/

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var på Makro Nakhon Phanom igår och innan man fick gå in där blev man kollad med en febermätare men de kollade inte när vi var på ett litet sjukhus cirka 1 timme innan.

Citat

 

 

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev stefan5300:

Var på Makro Nakhon Phanom igår och innan man fick gå in där blev man kollad med en febermätare men de kollade inte när vi var på ett litet sjukhus cirka 1 timme innan.

 

Samma på Makro i Chalong 

De har även ett bord med handsprit tillgängligt direkt innanför dörren 

Link to comment
Dela på andra sajter

Kasikorn Bank stoppar all växling av utländska pengar på grund av Covid19-rädsla

En av Thailands största banker har meddelat att de har stängt alla sina filialer och valutakurser omedelbart.
Det överraskande beskedet från Kasikorn eller K-Bank kom i ett direktiv som utfärdades kl 17 igår och beror på Covid-19-utbrottet. Det fanns ingen tidsplan för stängningen. Dessutom har all personal som arbetat i deras växlingskontor över hela landet satts på en 14-dagars hemma-karantän.
I ett brev sa de att enheter som hälsoministeriet, Thailands bank, flygplatsmyndighet och tullfria jätten King Power hade informerats om beslutet.

 

https://pattayaone.news/kasikorn-bank-stops-foreign-money-exchanging/

Ändrades av Tallviking

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Bangkok firar inte Songkran i år

Bangkok Metropolitan Administration (BMA) kommer inte att organisera Songkran Festival-firandet i områden under dess ansvar i år, sa en talesman den 9 mars.
De har också uppmanat den privata sektorn att avstå från att hålla aktiviteter för att inte utsätta massan för risken för Covid-19-infektion. De sa att om ett företag vill hålla evenemanget måste det säkerställa maximal säkerhet för de deltagande. Den utbredda rädslan för vriusen har redan lett till att många evenemang som lockar stora folkmassor ställts in i Thailand.

Nyligen ställde arrangören av det berömda Full Moon Party på ön Pha-ngan in den månatliga händelsen under Covid-19-utbrottet. Regeringen har bett statliga myndigheter att uppmana privata företag att inte hålla evenemang som involverar ett stort antal människor.

 

https://www.nationthailand.com/news/30383706?utm_source=category&utm_medium=internal_referral

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

I Kina är snart paniken över. 70 % av de insjuknade helt friska, de tillfälliga sjukhusen i Wuhan monteras ned. Relativt få nya fall.

 

Lite väl sent av Thailand att införa restriktioner mot inresor från Kina nu kan man tycka. Större förståelse för restriktioner från andra länder, typ Italien, som verkar "peaka" just nu och någon vecka eller två till troligen.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

@Esspe, de har börjat sälja vattengevär nu. Du kan sluta oroa dig, det blir Songkran trots allt 😉

 

IMG_20200309_183315.thumb.jpg.e8c2a74695f08ccc7e2d347ac9e2a322.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
1 timme sedan, skrev Tallviking:

Bangkok firar inte Songkran i år

Bangkok Metropolitan Administration (BMA) kommer inte att organisera Songkran Festival-firandet i områden under dess ansvar i år, sa en talesman den 9 mars.
De har också uppmanat den privata sektorn att avstå från att hålla aktiviteter för att inte utsätta massan för risken för Covid-19-infektion. De sa att om ett företag vill hålla evenemanget måste det säkerställa maximal säkerhet för de deltagande. Den utbredda rädslan för vriusen har redan lett till att många evenemang som lockar stora folkmassor ställts in i Thailand.

Nyligen ställde arrangören av det berömda Full Moon Party på ön Pha-ngan in den månatliga händelsen under Covid-19-utbrottet. Regeringen har bett statliga myndigheter att uppmana privata företag att inte hålla evenemang som involverar ett stort antal människor.

 

https://www.nationthailand.com/news/30383706?utm_source=category&utm_medium=internal_referral

Bra med flera konton så du kan ge karma till dig själv Tallviking 5555  LoveYa 5555

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

Nu tar vi varandra i hand och sjunger........

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

14 minuter sedan, skrev ArneMorales:

Bra med flera konton så du kan ge karma till dig själv Tallviking 5555  LoveYa 5555

Hur menar du nu ??

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Kenneth4618

image.png.56fae0d3315ddc8e66d2cfda3d0a4d9c.png

Corona.JPG.bdbe7da2911ddf34800c8118b6f2a3e5.JPG

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

21 timmar sedan, skrev rolba:

Samma på Makro i Chalong 

De har även ett bord med handsprit tillgängligt direkt innanför dörren 

Kollade tempen på mig i går på The Mall när jag skulle in till swimmingpoolen. Undrar vad dom gjort om jag hade haft lite feber?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

https://medium.com/@tomaspueyo/coronavirus-act-today-or-people-will-die-f4d3d9cd99ca

 

En länk alla som kan engelska och har en kvart över borde läsa!

 

Sverige har strax tredje flest fall av smittade i Europa, fler än Storbritannien  och Tyskland, och räknar man per capita, är vi riktigt illa däran...

 

illa....thumb.png.8204811cf9dbd4e8a2803c1c4ae5edc4.png

Det är bara en tidsfråga innan svenskar får problem att resa till Thailand...

 

Jag var uppriktigt sagt inte speciellt oroad förrän igår.

 

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

Fan, det ser ut som att Sverige står inför en fördubbling av antalet bekräftat smittade varannan dag det har varit så ett tag...

 

Så 500 idag blir 1000 på Fredag, 2000 på Söndag, 4000 på Tisdag osv, OM inte samhället sätter ner foten, och det kan ju bara ske efter en 2-3 årig utredning...

 

https://platz.se/coronavirus/?fbclid=IwAR0PNqFqYF0vL_YsoJPcjiMyTA__MY_6wxMbibqwKQlWJ_LGb4QvIJ8_Ymo

 

Fast våra testkit för viruset är slut, så de officiella siffrorna kan nog putsas lite...

Och detta är bara de bekräftade fallen, de verkliga verkar ligga ca 5-10 gånger högre i jämförbara demokratiska samhällen med Noll-koll...

 

 

MVH

 

 

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tommy:

Fan, det ser ut som att Sverige står inför en fördubbling av antalet bekräftat smittade varannan dag det har varit så ett tag...

 

Så 500 idag blir 1000 på Fredag, 2000 på Söndag, 4000 på Tisdag osv, OM inte samhället sätter ner foten, och det kan ju bara ske efter en 2-3 årig utredning...

 

https://platz.se/coronavirus/?fbclid=IwAR0PNqFqYF0vL_YsoJPcjiMyTA__MY_6wxMbibqwKQlWJ_LGb4QvIJ8_Ymo

 

Fast våra testkit för viruset är slut, så de officiella siffrorna kan nog putsas lite...

Och detta är bara de bekräftade fallen, de verkliga verkar ligga ca 5-10 gånger högre i jämförbara demokratiska samhällen med Noll-koll...

 

 

MVH

 

 

Vad säger Michelinsnubben?

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...