Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Captain Morgan

 

Nu är i alla fall munskydden slut på affärn. Där hänger endast några usla 25 Bahtare kvar.

 

Face mask.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

2 timmar sedan, skrev WAXO:

Nu räknar ni väl ändå helt galet.'

 

Så här ligger det väl ändå till 2020 13/02 av de siffror som är officiella.

Av 60 335 har 7431 patienter genomgått hela sjukfasen. Av dessa dog 1369 och 6062 friskförklarades!

 

Dvs. en dödlighet på 18,4% det är väl  ändå bra mycket högre än en "vanlig influensa"?

 

WAXO

Av 60000 är 18% ca 10000.

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Av 60000 är 18% ca 10000.

Så är det, men om du skall bedöma risken att dö måste du ju utgå från de som genomgått en komplett behandling dvs. Ca 7500 av dessa dog ca 1350. Sen skall vi nog inte klanka så mycket på Kineserna. Föreställ dig att 60000 patienter måste bli isolerade och vårdade på våra sjukhus med ca 25000 sjukbäddar. Då hade vi nog haft en kris utan motstycke. Tom Etiopien här fler sjukbäddar / 100000 inv.

 

WAXO

 

Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev WAXO:

Så är det, men om du skall bedöma risken att dö måste du ju utgå från de som genomgått en komplett behandling dvs. Ca 7500 av dessa dog ca 1350. Sen skall vi nog inte klanka så mycket på Kineserna. Föreställ dig att 60000 patienter måste bli isolerade och vårdade på våra sjukhus med ca 25000 sjukbäddar. Då hade vi nog haft en kris utan motstycke. Tom Etiopien här fler sjukbäddar / 100000 inv.

 

WAXO

 

Kom inte och påstå att de gjort det bra! De gjorde detta för att visa världen att vi kan ta krafttag för att minska spridningen. i Hubei har de ju tydligen inte gjort något bra förutom att spärra in folk. Om de gjort det så bra varför ska isåfall höga politiker sparkas? Förmodligen behöver de syndabockar!

Vad händer om viruset kommer massivt till Sverige? Vi har knappt sjukbäddar att klara normala dagar!

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Dagsnoteringen i Thailand. 

 

Official update on Friday about #coronavirus in #Thailand:‬

👉 The total number of cases remain at 33. One Chinese tourist has recovered and has been discharged. So, 13 discharged and 20 in hospital. Of the 777 that were being monitored, only 117 remain in hospital

 

Mycket väsen för ingenting....

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-12 at 06:34, skrev Wangthong:

Om man tittar på data i den länken så är dödssiffran 3,2% i Hubei provincen.  33366 insjuknade 1068 döda

I övriga Kina under 4 promille.   11287 insjuknade 42 döda

Resten av världen under 3 promille.  444 insjuknade 1 död

Högst konstigt. Något har dom gjort väldigt fel i Hubei är min amatörmässiga slutsats.

Räknat nya siffror på dödssiffror från samma länk  https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

14 feb 7.20 pm

 

2,7% i Hubei provincen.  54406 insjuknade 1457 döda

I övriga Kina under 6 promille.   12086 insjuknade 66 döda

Resten av världen under 4 promille.  524 insjuknade 2 död

 

Vad jag inte räknade på förra gången var 

HK, Taiwan, Macau 1,2%     84 insjuknade  1 död

 

Hela världen   2,3%      67100 isjuknade 1526 döda

 

Inga dramatiska skillnader 

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2020-02-12 at 08:31, skrev spooncreek:

I Hubei har uppenbarligen många (en del redan sjuka) smittats på sjukhus. Kan vara en förklaring till de högre dödstalen.

https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

Hubei province, China: The numbers include clinically-diagnosed cases, which means they were not confirmed by laboratory testing.

 

Detta står som en fotnot i länken ovan och är nog förklaringen till de högre antalet sjuka, dödstalen är nog som du säger dålig isolering på sjukhus.

Ändrades av Wangthong
Link to comment
Dela på andra sajter

Captain Morgan
1 hour ago, Wangthong said:

Räknat nya siffror på dödssiffror från samma länk  https://bnonews.com/index.php/2020/02/the-latest-coronavirus-cases/

14 feb 7.20 pm

 

2,7% i Hubei provincen.  54406 insjuknade 1457 döda

I övriga Kina under 6 promille.   12086 insjuknade 66 döda

Resten av världen under 4 promille.  524 insjuknade 2 död

 

Vad jag inte räknade på förra gången var 

HK, Taiwan, Macau 1,2%     84 insjuknade  1 död

 

Hela världen   2,3%      67100 isjuknade 1526 döda

 

Inga dramatiska skillnader 

 

Vi kan inte veta hur många procent av de smittade som kommer att dö innan de blivit utsläppta från sjukhusen.

Innan de släppts ut vet vi ju inte om de kommer att ta bussen eller likbilen hem. 

Just nu har 6,231 smittade fått lämna sjukhusen i Hubei, varav 1457 i kista. Alltså dog över 23%.
Resten håller ju på att kämpa.

  

En parallell:

100 gamla gubbar ska simma över Dalälven. 
Vi kan inte säga hur många procent som kommer att drunkna när 5 har kommit i land på andra sidan och vi har fiskat upp ett lik.
Resten håller ju på att kämpa.
  

Rätta mig om jag tänker fel, det blev lite mycket bärs igår.

 

Ändrades av Captain Morgan
Link to comment
Dela på andra sajter

Aktuell Rapport.

Bejing är nu under lock-down vad jag förstått.
Oavsett hur det blir i Europa / Sverige så kommer ju Kina ha problem minst fram till sommaren som det ser ut.
Dom andra provinserna är ju påväg att bli hubei kopior.

379c09f8c931397472cff4463623fa4b.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

Link to comment
Dela på andra sajter

Det närmar sig....

Virusutbrott i Vietnam – tusentals i karantän.

Flera byar i Vietnam med totalt omkring 10 000 invånare har försatts i karantän, sedan sex personer smittats av coronaviruset där.

https://www.hbl.fi/artikel/virusutbrott-i-vietnam-tusentals-i-karantan/?fbclid=IwAR3TyztsYmWOsCroPCOheiUQyjiIOa9eP5h4ngQXSYgdPlw6VmERX_xkbP8

 

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Captain Morgan:

 

Vi kan inte veta hur många procent av de smittade som kommer att dö innan de blivit utsläppta från sjukhusen.

Innan de släppts ut vet vi ju inte om de kommer att ta bussen eller likbilen hem. 

Just nu har 6,231 smittade fått lämna sjukhusen i Hubei, varav 1457 i kista. Alltså dog över 23%.
Resten håller ju på att kämpa.

  

En parallell:

100 gamla gubbar ska simma över Dalälven. 
Vi kan inte säga hur många procent som kommer att drunkna när 5 har kommit i land på andra sidan och vi har fiskat upp ett lik.
Resten håller ju på att kämpa.
  

Rätta mig om jag tänker fel, det blev lite mycket bärs igår.

 

Matchen är inte slut förrän matchtiden gått ut, är väl det enda som är klart. Står det 1-0 efter halva första period så vet vi inte vad slutsiffrorna blir. 

Det vet vi efter en relativt kort tid när matchen är slut. 

 

Din parallell är också ett ganska kort förlopp. Om en har dött och en kommit i mål är det väl lite tidigt att skrika att 100% i loppet har dött? Om en dör och de andra bryter hur många % har dött?

 

De båda parallellerna tycker jag inte är jämförbara med ett så utdraget förlopp som en pandemi eller ett virusutbrott. Naturligtvis förekommer inte sånt som walk over eller att tävlingen avbryts pga av krokodiler i dalälven heller. 

Jag redovisar hur många procent av de insjuknade som dött. Om det är rätt eller fel får någon väldigt insatt i det hela kommentera. Har sett en professor som tänkt som mig, (visserligen ej medicinprofessor). Så jag är inte. Enligt TV's länk ovan så ser det ut som om insjuknandet avtar. Kurvorna planar ut. Det får vi väl hoppas på. Vad som händer när kineserna rör på sig igen får vi hålla tummarna för inte innebär en försämring. Men det dröjer en stund innan vi vet.

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Soengsang:

Det närmar sig....

Virusutbrott i Vietnam – tusentals i karantän.

Flera byar i Vietnam med totalt omkring 10 000 invånare har försatts i karantän, sedan sex personer smittats av coronaviruset där.

https://www.hbl.fi/artikel/virusutbrott-i-vietnam-tusentals-i-karantan/?fbclid=IwAR3TyztsYmWOsCroPCOheiUQyjiIOa9eP5h4ngQXSYgdPlw6VmERX_xkbP8

 

Så här skriver de i artikeln

Smittspridaren uppges vara en kvinna som deltagit i en yrkesutbildning i Wuhan i centrala Kina, där virusutbrottet startade. Hon är nu helt frisk, medan tillståndet för de andra fem, däribland en tremånaders bebis, beskrivs som stabilt.

 

Blir inte lika dramatiskt om man vet det. Fast det säljer väl inga lösnummer. 

Link to comment
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Nicholas:

Aktuell Rapport.

Bejing är nu under lock-down vad jag förstått.
Oavsett hur det blir i Europa / Sverige så kommer ju Kina ha problem minst fram till sommaren som det ser ut.
Dom andra provinserna är ju påväg att bli hubei kopior.

379c09f8c931397472cff4463623fa4b.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Det gäller inte hela staden. Ett bra grepp vad jag kan se. 

Beijing has ordered everyone returning to the city to go into quarantine for 14 days or risk punishment in the latest attempt to contain the deadly new coronavirus, state media report.

Residents were told to "self-quarantine or go to designated venues to quarantine" after returning to the Chinese capital from holidays.

 

Diagrammet du postar ser väl ut som det du postade några dagar sedan. Att det planar ut på toppen ser superbra ut.

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gäller inte hela staden. Ett bra grepp vad jag kan se. 

Beijing has ordered everyone returning to the city to go into quarantine for 14 days or risk punishment in the latest attempt to contain the deadly new coronavirus, state media report.

Residents were told to "self-quarantine or go to designated venues to quarantine" after returning to the Chinese capital from holidays.

 

Diagrammet du postar ser väl ut som det du postade några dagar sedan. Att det planar ut på toppen ser superbra ut.

 

Kurvan ser snarlik ut ja.

Så andra derivatan är ju lovande.

 

 

Skiljer "bara" 200 dödsfall, ifall man kollar siffrorna till vänster.

 

Man ser ofta en sådan liten krok på slutet som ger sken av att det ske lugna ner sig.

 

Men hittills har det bara berott på att siffrorna på slutet släpar efter lite.

 

Vi får se.

Att kulmen är nådd är osannolikt.

Möjligen för hubei, men resten av världen står på kö.

 

 

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Wangthong:

Så här skriver de i artikeln

Smittspridaren uppges vara en kvinna som deltagit i en yrkesutbildning i Wuhan i centrala Kina, där virusutbrottet startade. Hon är nu helt frisk, medan tillståndet för de andra fem, däribland en tremånaders bebis, beskrivs som stabilt.

 

Blir inte lika dramatiskt om man vet det. Fast det säljer väl inga lösnummer. 

Jo, var ju därför jag markerade ”6 personer” i texten.

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Link to comment
Dela på andra sajter

En kinesisk turist i Frankrike har avlidit i sviterna av viruset. Första dödsfallet utanför Asien

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

En kinesisk turist i Frankrike har avlidit i sviterna av viruset. Första dödsfallet utanför Asien
Påhitt från dig eller har du en trovärdig källa på detta?



Skickat från Corona Island

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

11 minutes ago, Bibben said:

Påhitt från dig eller har du en trovärdig källa på detta?



Skickat från Corona Island
 

Inte TV som postar dom där inläggen. Ingen länk.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte TV som postar dom där inläggen. Ingen länk.
Jaså, kapat då. Av vem då?@Caveman ?

Skickat från Corona Island

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev swedenfarang:

Inte TV som postar dom där inläggen. Ingen länk.

BTT:s spökskrivare som har bytt nick?😎😉🤣

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev Bibben:

Jaså, kapat då. Av vem då?@Caveman ?

Skickat från Corona Island
 

Bättre gissning har du nog om du tänker efter?

Men tankeverksamhet är nog inte det som fyller din vardag......

mvh

biker

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...