Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

37 minutes ago, Knasen said:

Ja när tex en kines skriver hat om myndigheterna i Kina och hamnar i fängelse för det så blir det ett jävla liv bland tex liberaler världen över. Vem ska definiera vad som är samhällsstörtande verksamhet? Kinas myndigheter fängslar ju medborgare i parti och minut för att de bedriver "samhällsstörtande verksamhet". 

 

It´s ok when we do it  :yes: 

Jag tycker nog att jag redan belyst problemet med diktatorer men med tanke på att de redan idag blockerar allt så ser jag inte att mina idéer skulle göra det särskilt mycket värre.

 

Jag vill förbjuda att folk sprider avsiktliga lögner; kunde aldrig tänka mig att det skulle vara kontroversiellt. 
 

Nu ska jag se Godfather 3 med dottern, återkommer imorgon,

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

27 minutes ago, Surin P3 said:

Nä.

Folk måste lära sig att inte tro på precis allt som skrivs.

Och gör man det så ska man hamna i fängelse för att skydda oss vanliga människor i samhället.

Nu är du sådär gulligt mijöpartistisk och utgår från att folk i allmänhet är hyfsat intelligenta. Det är de inte. Folk i allmänhet är rätt korkade och därför kan man inte tillåta illasinnade demagoger att löpa amok utan något som helst rättsligt ansvar för vad de predikar.
 

Att skydda befolkningen mot illasinnad propaganda brukar ligga i patrioters intresse; men det kanske beror på om elljusslingan leder hem eller bort.

Död åt Putin och hans croonies

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Atom:

Nu är du sådär gulligt mijöpartistisk och utgår från att folk i allmänhet är hyfsat intelligenta. Det är de inte. Folk i allmänhet är rätt korkade och därför kan man inte tillåta illasinnade demagoger att löpa amok utan något som helst rättsligt ansvar för vad de predikar.
 

Att skydda befolkningen mot illasinnad propaganda brukar ligga i patrioters intresse; men det kanske beror på om elljusslingan leder hem eller bort.

Jag tror definitivt inte att alla är intelligenta. Tvärtom. 

 

Målet är att spärra in runt 96% av befolkningen då de faller under acceptabel nivå för att röra sig fritt bland oss, resterande 4%.

Link to comment
Dela på andra sajter

 Kära medborgare.

 

Sista smörjelsen innan Thailand stänger restaurangerna från och med imorgon.. På lokal restaurang i Min Buri.

 

20200321_213218.thumb.jpg.a346d440e3b06f8b1947e45dfb3e9f1b.jpg

Ett glas vin.

 

20200321_213241.thumb.jpg.393a052c6682fe3e1ea966ae9af42f38.jpg

100 gram parmaskinka.

 

20200321_213334.thumb.jpg.532083834cc64c54f2003141a90204e0.jpg

Och ett fat med Italienska oliver.

 

Fader vår som i himlen....

 

Ha en kanonbra kväll..

:wai:

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

image.png.a6f8f3e70340ee8c8301297fc7a2f2a5.png

 

Prutten: Ojdå, tänkte inte på det.....

 

 

/Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

16 minuter sedan, skrev Enis:

image.png.a6f8f3e70340ee8c8301297fc7a2f2a5.png

 

Prutten: Ojdå, tänkte inte på det.....

 

 

/Enis

Det där var nog något av det mest korkade hittills. Visserligen har väl många redan åkt hem men det verkade vara ganska många på Moe Chit idag ändå. Har gått ut meddelande till provinserna att dom ska hålla koll på dom. Jo tjena. Följer nu Pattaya efter så blir det etter värre. Hur tänker dom?

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
1 timme sedan, skrev Esspe:

Det där var nog något av det mest korkade hittills. Visserligen har väl många redan åkt hem men det verkade vara ganska många på Moe Chit idag ändå. Har gått ut meddelande till provinserna att dom ska hålla koll på dom. Jo tjena. Följer nu Pattaya efter så blir det etter värre. Hur tänker dom?

 

De  delegerar ansvaret till provinserna. Även Korat har stägt ner nu,som Buriram gjorde for en vecka sedan

 

More provinces shutter public outlets to create social distance amid Covid-19 threat (Updated)

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Bussterminalerna i Pattaya var idag knökfulla av thailändare som skulle åka upp till sina byar. Samma, har jag hört, att det är i Bangkok.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

24 minutes ago, Jive said:

Bussterminalerna i Pattaya var idag knökfulla av thailändare som skulle åka upp till sina byar. Samma, har jag hört, att det är i Bangkok.

Från Mochit i Bangkok idag sägs det.

 

90420278_10156655968430194_4848323967519293440_n.thumb.jpg.8959600dcd4cb7e3094c6183b6765bc4.jpg90162126_10156655968440194_8533799343671476224_n.thumb.jpg.88c09b94f9aaf274850db3244747f159.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

Massor av människor blir nu arbetslosa i framforallt i Bangkok, men även i Pattaya. De flesta har då inget annat val än att åka hem till sina familjer i provinserna.

Forhoppningsvis är ett fåtal av dem smittade av coronaviruset.

  I provinserna vet man att de kommer och mycket är redan nedstängt, tex marknader och  restauranger, och många hemvändare kommer att sättas i kontrollerad hemkarantän i 14 dagar, åtminstone i min hemprovins Buriram.

 

 

 

Link to comment
Dela på andra sajter

20 minutes ago, ArneMorales said:

Massor av människor blir nu arbetslosa i framforallt i Bangkok, men även i Pattaya. De flesta har då inget annat val än att åka hem till sina familjer i provinserna.

Forhoppningsvis är ett fåtal av dem smittade av coronaviruset.

  I provinserna vet man att de kommer och mycket är redan nedstängt, tex marknader och  restauranger, och många hemvändare kommer att sättas i kontrollerad hemkarantän i 14 dagar, åtminstone i min hemprovins Buriram.

 

 

 

Fast ingen tror väl egentligen på att den "kontrollerade hemkarantänen" kan fungera i praktiken eller hur? Smittade torde ju huvudsakligen just nu befinna sig i storstäder, och nu åker de som en konsekvens av beslutade åtgärder hem till risbyn, när de är av med jobbet. Att marknader och eventuellt shopping-malls i tex staden Buriram är stängda känns som ett rätt trubbigt vapen fär att stävja smittorisken i byarna.

 

"Som nam naa", eller "som man bäddar får man ligga...."

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
36 minuter sedan, skrev spooncreek:

Fast ingen tror väl egentligen på att den "kontrollerade hemkarantänen" kan fungera i praktiken eller hur? Smittade torde ju huvudsakligen just nu befinna sig i storstäder, och nu åker de som en konsekvens av beslutade åtgärder hem till risbyn, när de är av med jobbet. Att marknader och eventuellt shopping-malls i tex staden Buriram är stängda känns som ett rätt trubbigt vapen fär att stävja smittorisken i byarna.

 

"Som nam naa", eller "som man bäddar får man ligga...."

Även marknaderna i byarna, och sammankomster med mer än 15 personer är forbjudna i Buriramprovinsen nu, och alla som kommer tillbaka skall kontrolleras,

men ok det återstår att se om byledningarna, och vårdcentralerna  klarar av  detta och kontroll av hemkarantänen.

Jämfor med Sverige, där man inte klarade av att skydda befolkningen från hemvändare från Iran och Italien.

 

Jag tycker dock att det är mera mänskligt alla får åka hem  till sin familj i Thailand.

Detta minskar även  belastningen av tex kollektivtrafiken och spridningsrisken  i Bangkok oavsett om de skulle ha arbetat eller varit arbetslosa där.

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minutes ago, ArneMorales said:

Även marknaderna i byarna, och sammankomster med mer än 15 personer är forbjudna i Buriramprovinsen nu, och alla som kommer tillbaka skall kontrolleras,

men ok det återstår att se om byledningarna, och vårdcentralerna  klarar av  detta och kontroll av hemkarantänen.

 

Jag tycker dock att det är mera mänskligt alla får åka hem  till sin familj.

Detta minskar även  belastningen av tex kollektivtrafiken och spridningsrisken  i Bangkok oavsett om de skulle ha arbetat eller varit arbetslosa där.

För egen del tvekar jag kring hur "mänskligt" det är att unga arbetsföra människor blir berövade sin sysselsättning och som en konsekvens åker hem till byn och eventuellt sprider smittan vidare bland bybor.

Dessutom får man ju som en konsekvens en effekt som står i direkt motsats till vad man ville uppnå med att skjuta upp Songkran. 

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales

IMG_8411.thumb.JPG.d8dcb77c528cf9f4aa261ef2d02e5bbb.JPG

46 minuter sedan, skrev spooncreek:

För egen del tvekar jag kring hur "mänskligt" det är att unga arbetsföra människor blir berövade sin sysselsättning och som en konsekvens åker hem till byn och eventuellt sprider smittan vidare bland bybor.

Dessutom får man ju som en konsekvens en effekt som står i direkt motsats till vad man ville uppnå med att skjuta upp Songkran. 

Men om de som är smittade stannar kvar och arbetar i Bangkok blir väl smittspridningen betydligt storre där?

 

Allaa de tiotusentals som väljer att resa hem till provinserna när de blivit arbetslosa och nu saknar inkomst pga att de kinesiska och indiska turisterna slutat resa till Bangkok, vet att de har betydligt lägre matkostnader i byn, och slipper betala hyra for bostad i Bangkok

Ändrades av ArneMorales
Link to comment
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev spooncreek:

Från Mochit i Bangkok idag sägs det.

 

90420278_10156655968430194_4848323967519293440_n.thumb.jpg.8959600dcd4cb7e3094c6183b6765bc4.jpg90162126_10156655968440194_8533799343671476224_n.thumb.jpg.88c09b94f9aaf274850db3244747f159.jpg

Såg det nyss på TV. Coronaexpressen on tour.

 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

22 minutes ago, ArneMorales said:

Men om de som är smittade stannar kvar och arbetar i Bangkok blir väl smittspridningen betydligt storre där?

Hittills har ju resande visat sig vara en starkt bidragande orsak till smittspridning, såvitt jag förstått det. Att man delvis tömmer Bangkok på potentiellt smittade, och att de förflyttar sig till andra (troligen mindre drabbade) provinser har jag lite svårt att se poängen med. Det har nog ansvariga myndigheter också, i och med deras beslut om bland annat Songkran och "lock downs" av provinser etc. som alltså står i motsats till det som nu praktiskt sker när Thailands alla daglönare står utan jobb och reser hem till byn.

 

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

9 minuter sedan, skrev spooncreek:

Hittills har ju resande visat sig vara en starkt bidragande orsak till smittspridning, såvitt jag förstått det. Att man delvis tömmer Bangkok på potentiellt smittade, och att de förflyttar sig till andra (troligen mindre drabbade) provinser har jag lite svårt att se poängen med. Det har nog ansvariga myndigheter också, i och med deras beslut om bland annat Songkran och "lock downs" av provinser etc. som alltså står i motsats till det som nu praktiskt sker när Thailands alla daglönare står utan jobb och reser hem till byn.

 

 

Såg just på TV att myndigheterna uppmanar folket att stanna kvar i Bkk bl a, för att undvika smittspridning i landet.

Lätt att säga, men har de ingen inkomst så är nog byn enda alternativet.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

I Pattaya har nu angiveriet startat, dvs polisen får anonyma tips från "bekymrade" medborgare om restauranger och barer som anses bryta mot reglerna, med polisrazzior och stängning som följd. På Pattayarelaterade Facebookgrupper uttrycker företrädesvis arga farang-gubbar sin ilska över att restauranger fortfarande har öppet, trots att de följer regelverket. Oansvarigt enligt dem, alla ska minsann stanna hemma i frivillig karantän/isolering.

 

Hamstringen verkar också eskalera. Det vi inväntar härnäst är en befarad ökad kriminalitet som en konsekvens av förlorade inkomster hos alltför många. Återstår att se hur det blir med det.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

I Pattaya har nu angiveriet startat, dvs polisen får anonyma tips från "bekymrade" medborgare om restauranger och barer som anses bryta mot reglerna, med polisrazzior och stängning som följd. På Pattayaelaterade Facebookgrupper uttrycker företrädesvis arga farang-gubbar sin ilska över att restauranger fortfarande har öppet, trots att de följer regelverket. Oansvarigt enligt dem, alla ska minsann stanna hemma i frivillig karantän/isolering.

 

Hamstringen verkar också eskalera. Det vi inväntar härnäst är en befarad ökad kriminalitet som en konsekvens av förlorade inkomster hos alltför många. Återstår att se hur det blir med det.

"bekymrade" medborgare - gänget som inte fick leka med bilar i sandlådan när de var små.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev spooncreek:

I Pattaya har nu angiveriet startat, dvs polisen får anonyma tips från "bekymrade" medborgare om restauranger och barer som anses bryta mot reglerna, med polisrazzior och stängning som följd. På Pattayarelaterade Facebookgrupper uttrycker företrädesvis arga farang-gubbar sin ilska över att restauranger fortfarande har öppet, trots att de följer regelverket. Oansvarigt enligt dem, alla ska minsann stanna hemma i frivillig karantän/isolering.

 

Hamstringen verkar också eskalera. Det vi inväntar härnäst är en befarad ökad kriminalitet som en konsekvens av förlorade inkomster hos alltför många. Återstår att se hur det blir med det.

Vad dom här "bekymrade" medborgarna inte inser är att blir det som i Bangkok så har dom snart bara Kiss kvar att gå till när det hela är över men det räcker kanske för dom? Vill dom ha tillbaka fiskebyn? 

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Link to comment
Dela på andra sajter

17 timmar sedan, skrev ArneMorales:

Massor av människor blir nu arbetslosa i framforallt i Bangkok, men även i Pattaya. De flesta har då inget annat val än att åka hem till sina familjer i provinserna.

Forhoppningsvis är ett fåtal av dem smittade av coronaviruset.

  I provinserna vet man att de kommer och mycket är redan nedstängt, tex marknader och  restauranger, och många hemvändare kommer att sättas i kontrollerad hemkarantän i 14 dagar, åtminstone i min hemprovins Buriram.

 

 

 

 

Beror nog på var du är i Buriram. Jag var där tors-sön och det var ingen som stoppade mig någonstans för någon check-up, åkte via Chachoengsao/Sakeo till Lahansai.

Vet minst 2 fall av covid, en som jobbat i sydkorea samt en farang som upptäcktes smittad i Pattaya och tog efter det en taxi till Buriram (utan att säga något till chaffisen).

En annan som nyss kommit tillbaka från Sydkorea var uppförd över att ingen kom och testade henne och gav henne en korg med frukt som vissa andra fått, det är ju hål i huvudet på en del.

Mötte fler bilar än vanligt på vägen tillbaka till Bkk igår, nu åker många tillbaka och vem kan klandra dom. Förlorar man jobbet/inkomsten och samtidigt är rädd är det ju självklart att åka dit man känner sig trygg. 

 

Fick även besök idag av en som gjort lite arbete på huset, han sa att han var inte så orolig för Covid, han var mer rädd för att inte ha någon inkomst. Det ser inte så bra ut nu, milt sagt. 

 

Frugan tog bilen till jobbet, 2 Pacific place, då hon var tvungen att hämta en dosa för att kunna sköta jobbet hemifrån sedan blir det lite tillbakadraget för oss.

 

/ SatanG

"Svenskarna är mentalt handikappade och indoktrinerade att tro att politiker kan skapa och garantera välfärd." - Fredrik Reinfeld

Link to comment
Dela på andra sajter

ArneMorales
1 timme sedan, skrev SatanG:

 

Beror nog på var du är i Buriram. Jag var där tors-sön och det var ingen som stoppade mig någonstans för någon check-up, åkte via Chachoengsao/Sakeo till Lahansai.

Vet minst 2 fall av covid, en som jobbat i sydkorea samt en farang som upptäcktes smittad i Pattaya och tog efter det en taxi till Buriram (utan att säga något till chaffisen).

En annan som nyss kommit tillbaka från Sydkorea var uppförd över att ingen kom och testade henne och gav henne en korg med frukt som vissa andra fått, det är ju hål i huvudet på en del.

Mötte fler bilar än vanligt på vägen tillbaka till Bkk igår, nu åker många tillbaka och vem kan klandra dom. Förlorar man jobbet/inkomsten och samtidigt är rädd är det ju självklart att åka dit man känner sig trygg. 

 

Fick även besök idag av en som gjort lite arbete på huset, han sa att han var inte så orolig för Covid, han var mer rädd för att inte ha någon inkomst. Det ser inte så bra ut nu, milt sagt. 

 

Frugan tog bilen till jobbet, 2 Pacific place, då hon var tvungen att hämta en dosa för att kunna sköta jobbet hemifrån sedan blir det lite tillbakadraget för oss.

 

/ SatanG

Tack for din rapport.

Jag befinner mig just nu i min lägenhet  i Pattaya och har inte sett eller hort  några tecken på Corona i min närhet, varken i Pattaya eller Nang Rong.

Kor hem till familjen i Nang Rong på onsdag.

 

Kor numera alltid 304an  via  Kabin Buri, och därefter 12an,  eftersom där är dubbla filer, och avskilda   filer for motande trafik hela vägen.

Återkommer med rapport om något speciellt inträffar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick precis mail från Thai Airways Sverige om att hela farsans resekostnad återbetalas.

Tog bara 5 dagar för dem att svara på mitt mail.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...