Jump to content
IGNORERAD

SAR i Thailand


hasseryd

Recommended Posts

Better safe than sorry är nog bra men det finns ju gränser....................

 

 

coronalisa.jpg

 

mvh Hobbe

Ändrades av hobbe

Bygg en mur runt Stockholm så får ni se vilken sida som har mest klösmärken / Ronny Eriksson

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 731
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Nicholas

    61

  • spooncreek

    59

  • Captain Morgan

    44

  • Esspe

    43

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

52 minuter sedan, skrev hobbe:

Better safe than sorry är nog bra men det finns ju gränser....................

 

 

coronalisa.jpg

 

mvh Hobbe

Absolut...men det är ju så att det vi är rädda för skojar vi om. Lite ynkligt men ack så mänskligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har skummat igen denna tråd. Tror att dom flesta här på MPR är en utsatt grupp åldersmässigt,(även hälsomässigt) för att bara skratta och lägga in nidbilder. 

Så kamma er....och fundera på allvaret med denna epedemi. Vi kan alla drabbas! Eftersom WHO och många experter Världen runt varnar för vad som händer så

ta det lugnt!

Från en som ska ut i den Thailändska trafiken nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev thomas001:

Har skummat igen denna tråd. Tror att dom flesta här på MPR är en utsatt grupp åldersmässigt,(även hälsomässigt) för att bara skratta och lägga in nidbilder. 

Så kamma er....och fundera på allvaret med denna epedemi. Vi kan alla drabbas! Eftersom WHO och många experter Världen runt varnar för vad som händer så

ta det lugnt!

Från en som ska ut i den Thailändska trafiken nu!

Se till att ha munskydd bara så är det ingen risk med trafiken ! :whistle:

 

 

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

56 minutes ago, thomas001 said:

Har skummat igen denna tråd. Tror att dom flesta här på MPR är en utsatt grupp åldersmässigt,(även hälsomässigt) för att bara skratta och lägga in nidbilder. 

Så kamma er....och fundera på allvaret med denna epedemi. Vi kan alla drabbas! Eftersom WHO och många experter Världen runt varnar för vad som händer så

ta det lugnt!

Från en som ska ut i den Thailändska trafiken nu!

Klart att man ska akta sig om man befinner sig i riskgruppen, precis som man ska med alla flunsor. Men att de flesta på MPR skulle befinna sig i riskzonen har jag mycket svårt att tro.

Ändrades av spooncreek
Link to comment
Dela på andra sajter

WHO: Verklig nedgång av sjukdomsfall i Kina

Kinas långtgående åtgärder för att stoppa spridningen av det nya coronaviruset har gett resultat. Den rapporterade nedgången av nya fall av covid-19 är verklig, skriver världshälsoorganisationen WHO:s team på plats i landet i en färsk rapport.

De officiella och sjunkande kinesiska insjukningssiffrorna tas av många med en nypa salt, men teamet skriver att flera andra källor stödjer slutsatsen att det skett skarp nedgång i nya fall.

”En stor del av den globala gemenskapen är inte redo, varken mentalt eller fysiskt, att implementera de åtgärder som använts för att hindra covid-19 i Kina”, står det i rapporten.

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

🙂

 

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag flög från Nakhon Phanom till Bangkok för 2 veckor sedan så satt det en tjej bredvid mig i avgångshallen med munskydd och vi råkade även hamna på samma stolsrad på planet och även där var det munskydd på,,,,ett tag,  för när det skulle äta och drickas togs det bort så det var nog inte så farligt att vara utan munskydd i alla fall. 

 

När vi kom tillbaka till Nakhon Phanom blev alla handduschade med något tvättmedel samt att vi blev kollade i örat med en febermätare innan vi kom in i ankomsthallen men det hade väl varit bättre om de tvättat och feberkollat oss innan vi gick på planet i Bangkok.

BTT-IDOL OCH BITTERFITTA.

Link to comment
Dela på andra sajter

Träffade en kille på Willys i morse, han och sambon skall flyga till Thailand imorgon.

Hans Sambo jobbade hos oss för några år sedan, som instegs jobb, trevliga unga människor, båda två!

 

Tjejen hade förgäves försökt köpa munskydd i Sverige, de är slut.

Så jag sa "sväng förbi restaurangen när du levererat brödet här" (han jobbar med detta)!

Jag visste att vi hade enkla munskydd, vad jag inte visste var att frugan hade köpt "Riktiga" munskydd också, så de fick ett gäng enkla och några riktiga.

Han vart glad, nu kunde hans kära lugna ner sej, får nog några gratis limpor som tack, när de återvänder!

 

Var på "Tingstad" idag för att köpa lite lådor och annat till jobbet, de hade slut på alla former av munskydd och Handdesinficering, så paniken sprider sej här också.

"Axfood" fick precis in en leverans av Handdesinficering när vi kom dit, frugan var inte den ende som hamstrade...

 

MVH

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Tommy:

Träffade en kille på Willys i morse, han och sambon skall flyga till Thailand imorgon.

Hans Sambo jobbade hos oss för några år sedan, som instegs jobb, trevliga unga människor, båda två!

 

Tjejen hade förgäves försökt köpa munskydd i Sverige, de är slut.

Så jag sa "sväng förbi restaurangen när du levererat brödet här" (han jobbar med detta)!

Jag visste att vi hade enkla munskydd, vad jag inte visste var att frugan hade köpt "Riktiga" munskydd också, så de fick ett gäng enkla och några riktiga.

Han vart glad, nu kunde hans kära lugna ner sej, får nog några gratis limpor som tack, när de återvänder!

 

Var på "Tingstad" idag för att köpa lite lådor och annat till jobbet, de hade slut på alla former av munskydd och Handdesinficering, så paniken sprider sej här också.

"Axfood" fick precis in en leverans av Handdesinficering när vi kom dit, frugan var inte den ende som hamstrade...

 

MVH

De enda munskydd som hjälper er skydd av typ FFFP3 ( aerosoler, bakterier och virioner )allt annat är onödig att bära eller köpa.  FFFP2 skyddar mot aerosoler men inte gifter.

Link to comment
Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev JJC:

De enda munskydd som hjälper er skydd av typ FFFP3 ( aerosoler, bakterier och virioner )allt annat är onödig att bära eller köpa.  FFFP2 skyddar mot aerosoler men inte gifter.

Ibland hjälper det att bara få lugn i sinnet, eller hur?

 

 

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Link to comment
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Nicholas:

Gammelsvensk burka.
82324b7686c52894c7ac9ea40c332162.jpg58a8e66fc514d21384462926d7bf2db6.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

En ganska seriös trådstart om coronaviruset men sen kommer såna som du och nägra till och bara sabbar tråden

Influensa vad den än heter är ganska allvarlig för vissa och vad gör ni, spelar Allan

Link to comment
Dela på andra sajter

9 minutes ago, Boa52 said:

En ganska seriös trådstart om coronaviruset men sen kommer såna som du och nägra till och bara sabbar tråden

Influensa vad den än heter är ganska allvarlig för vissa och vad gör ni, spelar Allan

att världen och hela livet framstår som obegripligt och förvirrande för dig boa beror på att du saknar kapacitet att förstå.

acceptera det istället för att berätta för alla andra att livet är obegripligt för dig.

rumpnisse52.

 

 

Ändrades av Nicholas
Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Nicholas:

att världen och hela livet framstår som obegripligt och förvirrande för dig boa beror på att du saknar kapacitet att förstå.

acceptera det istället för att berätta för alla andra att livet är obegripligt för dig.

rumpnisse52.

 

 

Menar du allvarligt att du och några till med era skämtsamma inlägg tillför en tråd som handlar om coronaviruset, det 

kan du inte mena så dum är du inte. 

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev Boa52:

Menar du allvarligt att du och några till med era skämtsamma inlägg tillför en tråd som handlar om coronaviruset, det 

kan du inte mena så dum är du inte. 

Haha, Du tar allting för seriöst. Slappna av lite. Ta det Norrland. Eller ta det lite Tavelsjö.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Boa52:

Menar du allvarligt att du och några till med era skämtsamma inlägg tillför en tråd som handlar om coronaviruset, det 

kan du inte mena så dum är du inte. 

 

Precis nyss, skrev BanFang:

Haha, Du tar allting för seriöst. Slappna av lite. Ta det Norrland. Eller ta det lite Tavelsjö.

 

 

eller förstå att Nicholas inte skämtar... han har Bu(n)rka(t) upp med skydsutrustning.

 

/Enis

 

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev BanFang:

Haha, Du tar allting för seriöst. Slappna av lite. Ta det Norrland. Eller ta det lite Tavelsjö.

 

Vist ska man ta det lungt men en seriös tråd ska behanlas där efter finns så många trådar där fjortisarna kan käfta loss

ävan jag men spela Allan, huva. Ger mej fan på att många är skit rädda för en " vanlig " influensa men på forumet ?????

Link to comment
Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Nicholas:

Gammelsvensk burka.
82324b7686c52894c7ac9ea40c332162.jpg58a8e66fc514d21384462926d7bf2db6.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Stäng inte av mej igen det tänker jag fixa själv, lovat lte bilder och det tänker jag hålla, blir till veckan

Link to comment
Dela på andra sajter

55 minuter sedan, skrev Nicholas:

Gammelsvensk burka.
82324b7686c52894c7ac9ea40c332162.jpg58a8e66fc514d21384462926d7bf2db6.jpg

Skickat från min SM-N950F via Tapatalk
 

Hade du varit uppmärksammad så är det polsktillverkad skit som klarar gaser men inte aerosoler.

Dessutom är den så gammal att jag skulle strunta i och använda det tillverkad efter normer från 2002. 

EU och arbetarskyddsstyrelsen har nya normer sedan 2018 

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok. Jag förstår dig.

Men jag jobbar offentligt. 

Det funkar inte att gå med 

ff3A hos privatpersoner.

Kanske om det blir värre.

Men då stannar jag. I ödemarken.

Link to comment
Dela på andra sajter

3 minutes ago, JJC said:

Hade du varit uppmärksammad så är det polsktillverkad skit som klarar gaser men inte aerosoler.

Dessutom är den så gammal att jag skulle strunta i och använda det tillverkad efter normer från 2002. 

EU och arbetarskyddsstyrelsen har nya normer sedan 2018 

hade du varit uppmärksam så hade du märkt att det är lite svårt att få tag i saker nu.

 

jag tänker inte ruinera mig.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Nicholas:

hade du varit uppmärksam så hade du märkt att det är lite svårt att få tag i saker nu.

 

jag tänker inte ruinera mig.

 

Seriöst varför köpa nåt som inte hjälper, köp pappers munskydd istället som alla andra det har du säkert råd med, same, same

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...