Jump to content
IGNORERAD

Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?


Joints

Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?  

293 röster

  1. 1. Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?

    • Nej!
      43
    • Ja, men inte med samma glädje som förut
      56
    • Ja
      194


Recommended Posts

swedenfarang

Å så kan man prata med de hehehe...behärskar ju engelskan ljusår bättre :):)

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 198
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Balut Power

    25

  • måne

    17

  • swedenfarang

    15

  • Avregistrerad clion

    10

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Billigt som tusan att flyga från BKK till Clark Airfield och därifrån ta en taxi in till Angeles.

Tanduay med Cola är inte fy skam! :)

Dom flesta hotellen har taxi service som kostar noll och ingenting som man kan utnyttja.

Hotell ska man boka i förväg speciellt under högsäsong inför veckosluten då är det mesta fullbokat vilket man bittert fick erfara.

//K


I walked around Pattaya twice, passed 200 people and failed to see a human being.
Man bör hushålla med sitt förakt av hänsyn till det stora antalet behövande.
Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Skulle du fortsätta åka till Thailand om alla former av köpsex försvann?

Inte en chans.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Med den underbara dykningen vid similan islands: självklart åker jag till Thailand.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Det är glädjande att 65% på forumet inte ser sexköp som så viktigt, och att dom skulle resa dit även utan detta.

Thailand har ju så mycket mer att erbjuda, och det är skönt att en så stor majoritet har upptäckt det.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är glädjande att 65% på forumet inte ser sexköp som så viktigt, och att dom skulle resa dit även utan detta.

Thailand har ju så mycket mer att erbjuda, och det är skönt att en så stor majoritet har upptäckt det.

Förvånande att 63% på forumet inte fattar att om "sexet" i Thailand försvinner, så försvinner resten med...

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

foreverbubbles8

Det hade ju onekligen blivit en intressant resa om inte barena fanns längre.

Då hade man nog fått sett delar av Thailand som man bara sätt på vykort :yes:

Det är inte måndagarna det är fel på. Det är ditt jobb.

 

Link to comment
Dela på andra sajter

Förvånande att 63% på forumet inte fattar att om "sexet" i Thailand försvinner, så försvinner resten med...

Det tror jag nog dom flesta fattar. Men det var väl inte det som var frågan ? :unsure:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Förvånande att 63% på forumet inte fattar att om "sexet" i Thailand försvinner, så försvinner resten med...

Hej

Det är ju också tänkbart att det skulle komma till en del resenärer som undviker Thailand just p.g.a barena.

Men jag håller med om att barena var "viktiga" för turismen en gång i tiden, men numera är det ju mest familjer på charter och dom klarar sig nog bra utan.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Det tror jag nog dom flesta fattar. Men det var väl inte det som var frågan ? :unsure:

Läste om frågan, och tycker väl att det är frågan.

Försvinner sexet så försvinner massor av annat, och Thailand blir inte detsamma.

2much kan antagligen till exempel glömma sin dykning vid similan island.

Du kan glömma hitta ett schysst hotell.

Jag kan glömma mina äggmackor med kalles

Andra kan glömma guidade trippar till tempel och andra stenrösen.

osv.

Gillar man knalla omkring i Isaan så trivs man nog, men man får gå.

För det blir inte några nya motobikes där från bartjejerna.

Halloj IL, missade att du svarade medan jag skrev. För dom turisterna som vill undvika barerna så finns det redan nu ett jättestort område utanför bardistrikten. Tror dom flesta svenskar och andra nationaliteter känner till det. Rätt säker på att en stor del av dom så kallade "seriösa" charterturisterna idag har ett stort intresse av barer och agogo dom med.

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste om frågan, och tycker väl att det är frågan.

Försvinner sexet så försvinner massor av annat, och Thailand blir inte detsamma.

2much kan antagligen till exempel glömma sin dykning vid similan island.

Du kan glömma hitta ett schysst hotell.

Jag kan glömma mina äggmackor med kalles

Andra kan glömma guidade trippar till tempel och andra stenrösen.

osv.

Gillar man knalla omkring i Isaan så trivs man nog, men man får gå.

För det blir inte några nya motobikes där från bartjejerna.

Halloj IL, missade att du svarade medan jag skrev. För dom turisterna som vill undvika barerna så finns det redan nu ett jättestort område utanför bardistrikten. Tror dom flesta svenskar och andra nationaliteter känner till det. Rätt säker på att en stor del av dom så kallade "seriösa" charterturisterna idag har ett stort intresse av barer och agogo dom med.

Äntligen ett vettigt inlägg ang. ämnet, bra där Farang :clapping:

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen tycker jag att focuseringen blivit lite sned, det var ju fråga om Du skulle sluta resa dit eller ej. Inte om turismen i LOS skulle dö ut.

Den naturliga följdfrågan blir då, kommer jag att bli totalisolerad på beachen i Patong?

Varför skulle jag bli det? Hur många barer med brudar fanns det på Mallis, Gran Canarias,Kreta...you name it.

Semesterresandet kommer inte att minska, chartersvenne (som Thaiexperter i MPR avskyr) kommer att välja den beach han gillar i alla fall, det är svenskar vi diskuterar, eller är det inte det?

Svensken i allmänhet klassas ju som vanedjur, en gång Mallis, alltid Mallis, eller Patong med för den delen.

Visst kommer jag och många med mig att sakna den lilla extra kryddan det är att få svinga en bägare i vackert léende sällskap men det är fortfarande bra mycket mer att göra om man skulle välja Thailland som semestermål, baren kommer väl att finnas kvar som vattenhål, och kanske för en semesterflirt utan att langa upp en tusenbathing.

Skulle absolut fortsätta mitt resande dit. (fast nu är man ju mer eller mindre jävig sen ett par år tillbaks i tiden).

Baa (som har egen bil och Moppe, inte brudbetald)

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan upplysa om att dykningen vid Similan är topp 10 i världen och klarar sig utan den dekadenta marknaden som erbjuds på många ställen i Thailand.

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Läste om frågan, och tycker väl att det är frågan.

Försvinner sexet så försvinner massor av annat, och Thailand blir inte detsamma.

2much kan antagligen till exempel glömma sin dykning vid similan island.

Du kan glömma hitta ett schysst hotell.

Jag kan glömma mina äggmackor med kalles

Andra kan glömma guidade trippar till tempel och andra stenrösen.

osv.

Kan du förklara hur du kommit fram till den slutsatsen? Hänger inte riktigt med i ditt resonemang.

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle tänka mig att det skulle bli ett uppsving av den icke sex köpande turisten, iallafall till en början. Vad som skulle hända med alla dom som jobbar i sexindustrien är en annan fråga. Men nog skulle det finnas mindre falang köpta motorcyklar i landet alltid.

Link to comment
Dela på andra sajter

Baserat på vad Farang skriver om vad som skulle försvinna om sexet försvann kan man undra om han någonsin varit utanför sex-kvarteren i Bangkok och Pattaya

Tror inte en sekund på det han skriver och har massor av exempel på varför han har fel

Titta upp och ut ur sexträsket och hitta resten av Thailand

Massor av svenska turister reser redan dit TROTS sexet och dom skulle knappast sluta om det försvann

Snarare tvärt om baserat på vad som utvecklas och förbättras i Thailands turistorter de senaste 10-15 åren

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag forstar inte heller Farangs resonemang; varfor kan man inte dyka eller bo pa ett schysst hotell om sexindustrin forsvann? Turismen utgor 5-8% av Thailand BNP och sexturismen uppskattas sta for cirka 5% av den totala turismen. Skulle mojligheterna till dyk och boende forsvinna om dessa 5% av 5% forsvann? Och hur manga charter- och framforallt lyxturister ar det som inte kommer pga stigmat som Thailand har pga sexturismen? Kanske ar det sa att det skulle finnas fler mojligheter till dyk och bra hotell om sexturismen forsvann? Sex ar en del av resandet for manga man i Asien, fran Arabien till Japan, men den synliga sexhandeln i Thailand ar nog inte sa lamplig nar man ska rekrytera nya penningstinna turister fran Kina och Indien.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag forstar inte heller Farangs resonemang; varfor kan man inte dyka eller bo pa ett schysst hotell om sexindustrin forsvann? Turismen utgor 5-8% av Thailand BNP och sexturismen uppskattas sta for cirka 5% av den totala turismen. Skulle mojligheterna till dyk och boende forsvinna om dessa 5% av 5% forsvann? Och hur manga charter- och framforallt lyxturister ar det som inte kommer pga stigmat som Thailand har pga sexturismen? Kanske ar det sa att det skulle finnas fler mojligheter till dyk och bra hotell om sexturismen forsvann? Sex ar en del av resandet for manga man i Asien, fran Arabien till Japan, men den synliga sexhandeln i Thailand ar nog inte sa lamplig nar man ska rekrytera nya penningstinna turister fran Kina och Indien.

Jag får nog hålla med Atom. Man kan till exempel, även om det kanske är lite långsökt, jämföra med situationen då rökning blev totalförbjuden på restauranger i Sverige. Det var ju tråkigt för mig som är slav under nikotinet, men faktum är att de flesta ägare rapporterade ökat antal gäster efter detta förbud.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Självklart skulle jag fortsätta att åka till Thailand även om köpsex försvann.

Har faktiskt aldrigt tänkt tanken på att utnyttja den "möjligheten" till sex.

Haha, men det kanske beror på att jag åkt med flickvän tidigare och att jag numera har flickvän på plats.

Så mao så har jag aldrig ställts inför "möjligheten", så präktigt var det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mja, Seven Eleven hade i alla fall fått svårt att överleva.

Pressbyristen Arne

Dom kanske får byta namn till six ten

Optimistiske 2much

Smile and the world smiles with you

Fart and you stand alone

Link to comment
Dela på andra sajter

Intressant tråd det här och jag säger bara Tierp, japp Tierp.

Har varit där ett par gånger och ni som också varit där fattar säkert vad jag menar.

Om så varenda dam i nämnda by skulle öppna Beerbar och bli sexarbetare så vill jag inte åka tillbaka, nej hujeda mig.

Min goda vän tjock-Sven tycker samma sak och detta tyder ju på att just barer och sexarbetare är överskattat som turistmagnet.

VAXET-som tycker mycket om det mesta-men kan lika lite som de flesta

Link to comment
Dela på andra sajter

Och 99.99 % av Seven/Eleven-butikerna i Thailand är uteslutande thai-kunder i och dom ligger alla långt ifrån några sexträsk.

Några enstaka 7/11 i Pattaya/Patong gör ingen större skillnad i det stora hela för 7/11 i Thailand

Being nice is overrated - Garfield

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...