Jump to content
IGNORERAD

Thaksin på väg tillbaka till Thailand


Surin P3

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • Baa

    10

  • Joints

    7

  • Tallviking

    6

  • BaBoo

    4

Mest aktiva i denna tråd

Kan väl inte vara samma Lassie, den Lassie var väl en tik?

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Förringa inte IL:s inlägg,han känner alla från fattiglapparna till de rika bönder till påvar  :yes: Mvh Måne (som inte ens känner sig själv)

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Måne

"han känner alla från fattiglapparna till de rika bönder till påvar "

Fattiga i dom länder jag besöker känner jag, och dom är oftast ärliga och trevliga att ha som vänner.

Men i helgen ska jag besöka en miljardär tillsammans med frugan och lilleman,

han uppskattar mig som vän bl.a p.g.a att jag behandlar honom som en vem som helst och inte är intereserad av hans pengar.

Men påvar känner jag inte.

Mvh Isan Lover

Men påvar känner jag inte.

Link to comment
Dela på andra sajter

Thaksin har väl gjort mycket dumt, men det han gjorde mot knarkarna och deras langare var mycket bra.

Men har för mig att dom tog bara dom små bovarna, läste/hörde inget om att nån höjdare torska utan det var bara fotfolket som dom jaga med blåslampa.

För att sedan säga att korruptionen minskade under Thaksin tid är väl att ta i, samma sak där där tog dom bara fotfolket som ett ex trafikpoliser, lokala komunpolitiker.

Läste/hörde aldrig om nån höjdare åkte fast, ta bara nya flygplatsen har läst att dom flesta byggherrarna var "kompisar" till Thaksin.

Därav får dom renovera flygplatsen för sprickor i byggnader samt stänga start och landingsbanor för underdålig underarbete samma där sprickor i banorna.

Som sagt för att inte tala om alla vägbyggen han starta upp med så kallade bra "entreprenader/kompisar" som står halvfärdiga för att det inte kommer pengar till rätt personer nu för tiden.

Nä som sagt att skriva/säga att korruptionenen minska under han tid det är att ta i han satte bara dit småfolket och ingen höjdare åkte dit varken för narkotika eller korruptionen.

Men visst gjorde han även bra saker men på kostnad av småfolket och genom att fulla sina och sina "kompisar/släktingar" bankkonton det för man inte blunda för.

Man roffar åt sig för att sedan göra lite åt fotfolket, genom lån med mera för att ge en falsk intrykt på att han var det bästa för Thailand.

Visst tog han Thailand ut ur en ekonomisk kris men genom att roffa åt sig själv/släktingar/kompisar också, han fick fart på infrastrukturen därav mer jobb samt bättre ekonomi han såg till att falanger fick stå för merparten för det nya flyplatsen genom 500 baht skatt men som han sedan godkände offerter från släktingar/kompisar.

Och skulle han nu vara så bra som många säger varför betalar han inte skatten för bolaget/bolagen han sålde, han kommer inte bli fattig utan kommer fortfarande vara en av Thailand rikaste.

Nä mycket vill ha mer, därav ändra han lagen så att han skulle slippa betala skatt det är inte vad jag kallar för folkets väl utan bara en sniken galning som hade tappat omdömmet och skiter i fotfolket bara jag får mitt.

Visst skulle han betala skatt och göra rätt för sig och lägga alla kort på bordet, skulle jag tro att han slipper fängelse för han trots allt många anhängare kvar och bara för att det inte skall bli kravaller igen så skulle sittande regering säga att Thaksin har gjort rätt för sig och dom har kommit fram till en lösning.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Nerike

Det här med att komma hem och lägga korten på bordet och betala ev. skatter är precis vad jag vill se hända.

Men jag tror att många politiska motståndare inte vill ha det så, det passar nog dom ganska bra att ha sin värste fiende "efterlyst" och utomlands.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej Nerike

Det här med att komma hem och lägga korten på bordet och betala ev. skatter är precis vad jag vill se hända.

Men jag tror att många politiska motståndare inte vill ha det så, det passar nog dom ganska bra att ha sin värste fiende "efterlyst" och utomlands.

Mvh Isan Lover

Tror inte de ser honom som sin värsta fiende, Thaksin är passé helt enkelt, folk glömmer snabbt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej BaBoo

Bortglömd vet jag inte om jag kan hålla med om.

Det har väl skrivits om honom i Thai och Engelsk språkiga tidningar varje dag sedan militär kuppen?

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Hej BaBoo

Bortglömd vet jag inte om jag kan hålla med om.

Det har väl skrivits om honom i Thai och Engelsk språkiga tidningar varje dag sedan militär kuppen?

Mvh Isan Lover

Jasså, var då? Kan inte påminna mig några nyheter mer än undantagsvis sista tiden, men jag läser ju bara BKKpost och den är väl inte representativ.

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Jasså, var då? Kan inte påminna mig några nyheter mer än undantagsvis sista tiden, men jag läser ju bara BKKpost och den är väl inte representativ.

Baa

Det kanske var längesedan IL var i Thailand nu?

Nästa gång han kommer dit så kommer han nog att märka att folket gått vidare och tänker på annat än Thaksin!

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Jasså, var då? Kan inte påminna mig några nyheter mer än undantagsvis sista tiden, men jag läser ju bara BKKpost och den är väl inte representativ.

Baa

Har citerat denna artikel från BBC förr men det gör inget, den är bra och svår att hitta.

Dock är det tveksamt om IL håller med om det som sägs, men det behöver

ju inte vara fel för det :-)

Läs: Thailand's misguided rice policy

http://news.bbc.co.u...ess/8130187.stm

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

hej 

är inte så förjust i Thaksin pga alla pengar han försnillat från det th folket, men det han gjorde mot knarket gillar jag men sen var det väl också att knarklorderna sköt sina egna för att skydda sina egna skinn, för är det något som thaipoliser är bra på så är det att få folk att prata (m dom vill)

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Baa

BKK Post tillhör väl dom som har Thaksin på första sidan nästan dagligen, om inte på bild så i text.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Och skulle han nu vara så bra som många säger varför betalar han inte skatten för bolaget/bolagen han sålde, han kommer inte bli fattig utan kommer fortfarande vara en av Thailand rikaste.

Nä mycket vill ha mer, därav ändra han lagen så att han skulle slippa betala skatt det är inte vad jag kallar för folkets väl utan bara en sniken galning som hade tappat omdömmet och skiter i fotfolket bara jag får mitt.

Visst skulle han betala skatt och göra rätt för sig och lägga alla kort på bordet, skulle jag tro att han slipper fängelse för han trots allt många anhängare kvar och bara för att det inte skall bli kravaller igen så skulle sittande regering säga att Thaksin har gjort rätt för sig och dom har kommit fram till en lösning.

Mvh

Nerike

Bra inlägg om Thakisn, men att han skulle betala retroaktiv skatt på Shincorp försäljningen kommer aldrig att hända för då måste han erkänna att han gjort fel. Han har byggt upp en image av sig själv som en ofelbar gud bland sina anhängare och sådana gör inte fel!

Det är alltid någon annan som gör fel, aldrig Thaksin!

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej Gammaldansken

Jag läste artikeln om rispriset, och syftet med den var ju helt rätt.

Det som infördes var ett garanti pris för riset, ungefär såsom bönder och fiskare har det här i Europa.

Men som vanligt var det dom redan rika bönderna som skodde sig och dom fattigaste bönderna i nord öst fick minst.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...