Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

65Selander
1 timme sedan, skrev Marlon:

Googlade och han är 82 år. Då är man ingen ungdom längre, har säkert en del krämpor också 

Till skillnad mot Sleepy Trump?

proxy-image.jpeg

Ändrades av 65Selander
  • Ge karma 1
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev 65Selander:

Till skillnad mot Sleepy Trump?

proxy-image.jpeg

Är man i 80 års åldern är man ingen ungdom oavsett vad man heter

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2025-11-28 at 16:33, skrev Marlon:

Sanningen är väl att Ryssland inte respekterar några ingångna avtal. Största misstaget som Ukraina gjort är att ge Ryssland sina kärnvapen 1994. Om Ryssland slutar anfalla och drar sig tillbaka tar kriget slut direkt.

Marlon vad tycker du om Europas avtal kallad Minsk2 som Merkel skrev under med Ryssland.

Det enda jag kan hålla med dig om att jag tycker kriget ska ta slut . Europa mördar ca 2miljoner Ukrainare för att dom inte klarar att kriga själva. 

När du tycker Ryssarna ska dra sig tillbaka. Jag kanske har lite dåligt minne. Men i andra världskriget delade Ryssarna och Usa upp Tyskland. Med ditt resonemang borde Tyskland fått tillbaka sitt land och krigs-skadestånd av vinnarna av kriget. Lite märkligt enligt mig

Jag har samma önskan som du Slut på kriget och mördandet. Fred på jorden.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev John Khonken:

Marlon vad tycker du om Europas avtal kallad Minsk2 som Merkel skrev under med Ryssland.

Det enda jag kan hålla med dig om att jag tycker kriget ska ta slut . Europa mördar ca 2miljoner Ukrainare för att dom inte klarar att kriga själva. 

När du tycker Ryssarna ska dra sig tillbaka. Jag kanske har lite dåligt minne. Men i andra världskriget delade Ryssarna och Usa upp Tyskland. Med ditt resonemang borde Tyskland fått tillbaka sitt land och krigs-skadestånd av vinnarna av kriget. Lite märkligt enligt mig

Jag har redan svarat på detta i tidigare inlägg

Dela på andra sajter

Wangthong
10 timmar sedan, skrev Marlon:

Googlade och han är 82 år. Då är man ingen ungdom längre, har säkert en del krämpor också 

Han är då betydligt klarare i huvudet än andra 80-åringar.

Anledningen att jag skrev som jag skrev är det som står på bilden. 

"Modifierat eller syntetiskt innehåll."

Är det ai skapat är det fantastiskt bra gjort.

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev John Khonken:

Västtyskland köpte tillbaka Östtyskland när ryssen var fattig.

En transaktion. 

Dela på andra sajter

John Khonken

Nicholas frågan kvarstår. Kan Ukraina köpa tillbaka hela landet med pengar från Ursula von der Lögnen. För Europa och Sverige har pengar som dom lånar och ska betalas tillbaka av våra barn och barnbarn. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Wangthong:

Han är då betydligt klarare i huvudet än andra 80-åringar.

Anledningen att jag skrev som jag skrev är det som står på bilden. 

"Modifierat eller syntetiskt innehåll."

Är det ai skapat är det fantastiskt bra gjort.

Ok, det såg jag inte. Men kan det inte handla om att textningen är AI genererad?

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Nicholas:

Västtyskland köpte tillbaka Östtyskland när ryssen var fattig.

En transaktion. 

Nja, så var det ju inte. Länderna återförenades genom att delstaterna i Östtyskland anslöt sig till Västtyskland efter att Östtyskland slutade existera 1990. Detta efter att kommunistpartiet i Östtyskland kollapsade 1989 och bland annat öppnade gränsen. Sovjet tittade passivt på och lät det hända. Om du med köp menar att Västtyskland mer eller mindre betalade för hela återuppbyggnaden av Öst för att de var fattigt efter att ha styrt under sovjetisk modell, så visst

Ändrades av Marlon
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev John Khonken:

Nicholas frågan kvarstår. Kan Ukraina köpa tillbaka hela landet med pengar från Ursula von der Lögnen. För Europa och Sverige har pengar som dom lånar och ska betalas tillbaka av våra barn och barnbarn. 

Måste medge att jag har svårt att förstå vad du menar. Varför ska Ukraina köpa tillbaka sitt eget land? Land som olagligt ockuperas av Ryssland efter illegalt anfallskrig som bryter mot den regelbaserade världsordningen och folkrätten. Låt mig påminna om Budapestuppgörelsen från 1994. Med facit i hand, stort misstag av Ukraina att ge bort sina kärnvapen mot en värdelös papperslapp

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev John Khonken:

Det var ju under perestrojka med Gorbatjov som han lämnade tillbaka en bunt länder som ingick som vinst av andra världskriget,  dvs länder som europa och USA tyckte ryssen kunde få för att dom bekämpade Hitler tappert. 

Man får ju erkänna att dom bekämpade hitler tappert,  drog med råga det tyngsta lasset,  men samtidigt var dom ju initialt polare,  så det är komplicerat. 

I vilket fall, 1945, dessa 15 länder som donerades på ett bräde, det var ju länder som dåvarande europa inkl Sverige gav fullständigt fan i.

Vi kunde inte vart mer likgiltiga vid tillfället när dom gavs bort,  Sverige skickade med några balter på köpet. 

Så fick då Gorbatjov lite fnurra på tråden och gav bort en del av dessa länder,  närmast på fyllan kan man säga,  men vid detta tillfälle var USSR fullständigt bankrutt (Gorbatjov hade nog inte mycket till val) och hade andra länder där dom  hade "försörjningsanvar" tex Kuba, som totalt gick in i hungersnöd när ryssen slutade betala,  hela sovjetunionens  armé och flotta var i förfall,  båtarna rostade upp och sjönk, flygplan likaså.

Delar såldes på svarta marknaden,  inkl plutonium och skeppades ut.

1994.

Sjönk inte Estonia då?

Utländska bolag kom in och plundrade rysska bolag under perestrojka,  aktierna delades ut till folket och västerländska bolag köpte upp dom för glaspärlor. 

Putin har alla anledning att vara lätt irriterad på den händelseutvecklingen. 

Vår egen hora Carl Bildt,  var där och hoppade in i styrelser i olika oligarkers oljebolag, statlig egendom som oligarker hittat billigt,  problemet var ju att man visste att staten skulle bita tillbaks,  konfiskering,  fängelse. 

Man behövde en försäkring. 

Man köpte in höga internationellt kända politiker och stoppade dom i styrelsens, i hopp om att staten inte lika lätt skulle kunna  ge sig på dom.

Det kunde dom. 

Calle fick betalt dock.

Rikshoran.

Ändrades av Nicholas
  • Ge karma 4
Dela på andra sajter

Väntar fortfarande på kraschen….

IMG_4186.jpeg.9391980f0e1ad98a3efbc07b02eb6187.jpeg

https://www.cnbc.com/2025/12/23/us-economy-grows-by-4point3percent-in-third-quarter-much-more-than-expected-delayed-report-shows.html

Som jämförelse lägger jag även in Euro området…

IMG_4187.jpeg.ac97c491441df8a2b139f994f56a7278.jpeg

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-euro-indicators/w/2-05122025-ap

Ändrades av Dempa
  • Ge karma 2

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

On 2025-12-10 at 13:33, skrev Nicholas:

Europeiska ledare jagar bara pengar till lobby grupper.

Långsiktig strategi finns inte på kartan.

Monopol för Danisco sugar, det är sånt man förstår och hanterar.

Danisco sysslar med mattillsatser, man har sålt sin sockerdivision för en tid sedan(2008) och Danisco ägs numera av ett amerikanskt skitföretag(DuPont) men har fortfarande rätten att använda namnet Nordic Sugar.....

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...