Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

Surin P3
Inlagd (ändrad)

Elon lämnar, men DOGE kommer bli större och starkare med tiden. 

Låter riktigt bra.

Minns sedan jag var liten pojk (mera liten än nu) hur det klagats över hur det skulle vara bra att veta vad staten gör med alla pengar, se till att slöseri togs bort osv... 

Känns som att alla länder borde ha en befolkning som har detta som minimikrav vid val av regering och lokalval. 

Ändrades av Surin P3
  • Ge karma 8
Dela på andra sajter

65Selander

Fäörhoppningsvis  utan en påtänd Elon.

Inte från gammel media.

Flera av DOGE:s åtgärder har blivit föremål för rättsliga prövningar, där juridiska experter ifrågasätter lagligheten i vissa beslut, inklusive potentiella brott mot Privacy Act och andra federala lagar.  

• Ge karma 5
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

On 2025-05-31 at 12:52, skrev Dempa:

Detta kan väl inte stämma, det skulle ju bli kaos i ekonomin och inflationen skulle ju rusa nåt enormt….

IMG_3674.jpeg.9449e50b23fac32c57c4b8ee66911998.jpeg

https://www.cnbc.com/amp/2025/05/30/inflation-rate-slipped-to-2point1percent-in-april-lower-than-expected-feds-preferred-gauge-shows.html

Tullarna har ju knappt ens kommit i gång. Eller har dom det? Inte ens velpelle TACO head själv vet väl hur det är just nu. Blir väl en 20-30% på nåt håll idag igen.

• Ge karma 2
  • Haha 1

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

On 2025-05-27 at 04:16, skrev Surin P3:

Jag är helt säker på att Elon till 93% såg den stundande monetära möjligheten I elbilar och resterande av andra skäl. Noll procent miljöskäl. 

Och jag håller helt med dig om hans ego. Man blir inte världens rikaste man utan hans ego och driv. 

Miljökommunister (med tydliga schizofrena inslag, eftersom de egentligen är kapitalister som skiter i miljön) är ju ett ganska passade namn på dem som köper elbil idag, och i det långa loppet kanske elbil kommer att fungera och köparen kommer då att vara vem som helst. 

Phuu... 😂 Jag har kanske till och med överkompenserat med gräsklippare. 

Han har delvis blivit rik på andras uppfinningar, Tesla har han investerat i inte grundat.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

On 2025-05-27 at 16:10, skrev Surin P3:

Jag tror det som hänt är konkurrens, men inte vilken konkurrens som helst utan, som du hintar om, bättre och billigare produkter tillverkas helt enkelt. 

De billigare och bättre produkterna är till stor del tillverkade i statsstödda fabriker med exportstöd.

Dela på andra sajter

Surin P3
16 minuter sedan, skrev JeTh:

Han har delvis blivit rik på andras uppfinningar, Tesla har han investerat i inte grundat.

Jag ser att du är oinformerad. 

Tesla var i princip ett tomt företag med en idé. Inget fysiskt fanns alls när Musk gick med. Ingen bil, ingen prototyp. Han har gjort Tesla till vad det är idag ifrån grunden. 

En sann entreprenör utan dess like. 

Men visst, någon annan skickade in pappret för att starta företaget. 😂 

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
23 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag ser att du är oinformerad. 

Tesla var i princip ett tomt företag med en idé. Inget fysiskt fanns alls när Musk gick med. Ingen bil, ingen prototyp. Han har gjort Tesla till vad det är idag ifrån grunden. 

En sann entreprenör utan dess like. 

Men visst, någon annan skickade in pappret för att starta företaget. 😂 

Det är som vanligt du som är oinformerad!!

Företaget och bilen fanns när Masken stoppade in 6 000 000$.

Martin Eberhard startade Tesla och tog fram bilen, Tom Gage sammanförde Masken med Eberhard och Tesla fick licenstillverka litiumjon batteriet som Tom Gage och Alan Cocconi hade tagit fram när de byggde sin Tzero, en batteridriven sportbil som de inte ville producera tillsammans med Masken!!

Lite info för dej som för det mesta verkar vara mera inbillad än utbildad...

https://www.forbes.com/2010/08/19/tesla-bmw-tzero-technology-tom-gage.html

https://sv.featuresbusiness.com/17656802-meet-tom-gage-the-man-who-could-have-founded-tesla-but-had-other-ideas

https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion_tzero

Ändrades av JeTh
  • Ge karma 7
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

Surin P3
9 timmar sedan, skrev JeTh:

Det är som vanligt du som är oinformerad!!

Företaget och bilen fanns när Masken stoppade in 6 000 000$.

Martin Eberhard startade Tesla och tog fram bilen, Tom Gage sammanförde Masken med Eberhard och Tesla fick licenstillverka litiumjon batteriet som Tom Gage och Alan Cocconi hade tagit fram när de byggde sin Tzero, en batteridriven sportbil som de inte ville producera tillsammans med Masken!!

Lite info för dej som för det mesta verkar vara mera inbillad än utbildad...

https://www.forbes.com/2010/08/19/tesla-bmw-tzero-technology-tom-gage.html

https://sv.featuresbusiness.com/17656802-meet-tom-gage-the-man-who-could-have-founded-tesla-but-had-other-ideas

https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion_tzero

Fantastiskt. 

En artikel om mannen som kunde skapat Tesla och en artikel om ett annat företag med en helt annan bil används som grund till denna mentala gymnastik på OS-nivå. 

Faktum är att första bilen Tesla, företaget som vi pratar om, tillverkade sin första bil år 2008. 

Företaget Tesla, som vi pratar om nu, skapades juli 2003 och Musk blev företagets (Tesla alltså) styrelseordförande i februari 2004.

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev JeTh:

Delvis ja, precis som de flesta företagsledarna, rikedomen startade dock med företaget Zip2 som han startade 1995 och PayPal som han var med och startade 1998. Sedan har han använt pengarna förståndigt och investerat i och möjliggjort att Tesla blev världsledande. Utöver det startade han och driver Space X, Neuralink, xAI, The Boring Company, OpenAI, SolarCity

Han ligger ju inte direkt på latsidan.....

• Ge karma 2

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Surin P3:

Fantastiskt. 

En artikel om mannen som kunde skapat Tesla och en artikel om ett annat företag med en helt annan bil används som grund till denna mentala gymnastik på OS-nivå. 

Faktum är att första bilen Tesla, företaget som vi pratar om, tillverkade sin första bil år 2008. 

Företaget Tesla, som vi pratar om nu, skapades juli 2003 och Musk blev företagets (Tesla alltså) styrelseordförande i februari 2004.

De andra artiklarna var för att sprida lite information som faktiskt har med Teslas uppkomst att göra.

Du bekräftar ganska bra det jag skrev men det tror jag inte att du förstod själv.

Vad arbetar du med?

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

12 timmar sedan, skrev Dempa:

Delvis ja, precis som de flesta företagsledarna, rikedomen startade dock med företaget Zip2 som han startade 1995 och PayPal som han var med och startade 1998. Sedan har han använt pengarna förståndigt och investerat i och möjliggjort att Tesla blev världsledande. Utöver det startade han och driver Space X, Neuralink, xAI, The Boring Company, OpenAI, SolarCity

Han ligger ju inte direkt på latsidan.....

Man kan säja mycket om Elon Mask men han har idéer och pengar nog att få tag på rätt folk för att genomföra dem men det kommer troligen att bli en federal utredning om vissa av hans statliga kontrakt i framtiden.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

41 minuter sedan, skrev JeTh:

Man kan säja mycket om Elon Mask men han har idéer och pengar nog att få tag på rätt folk för att genomföra dem men det kommer troligen att bli en federal utredning om vissa av hans statliga kontrakt i framtiden.

Med hans ekonomi kan man göra nästan vad som helst. Sen vad som är rätt eller fel, det kan man tvista om.

Money talks. 

• Ge karma 3
  • Bullseye 2
Dela på andra sajter

Surin P3
3 timmar sedan, skrev JeTh:

De andra artiklarna var för att sprida lite information som faktiskt har med Teslas uppkomst att göra.

Du bekräftar ganska bra det jag skrev men det tror jag inte att du förstod själv.

Vad arbetar du med?

Om din poäng är att han inte byggt upp allt ifrån idé till utvevling till produktion av alla komponenter, samt montering med sina egna två händer, så har du rätt. 😂

Han hinner nog inte, utan har varit generös nog att anställa mindre driftiga människor än han själv, vilket är hyfsat normalt om man vill utöka och få sitt företag att växa. 

Vad jag arbetar med? 

Jag arbetar egentligen inte.

Jag har sedan länge varit övertygad om att pengar är en nödvändighet, och det bästa sättet att "producera" pengar är definitivt inte traditionellt arbete, utan skapandet av värde för andra med skalbar verksamhet utan tidskrävande aktiv inblandning. 

Vissa av mina idéer funkar ekonomiskt bättre än andra... ☺️ Denna sajt är ett exempel på en idé som hålls vid liv helt utan monetära fördelar. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
21 timmar sedan, skrev Surin P3:

Om din poäng är att han inte byggt upp allt ifrån idé till utvevling till produktion av alla komponenter, samt montering med sina egna två händer, så har du rätt. 😂

Han hinner nog inte, utan har varit generös nog att anställa mindre driftiga människor än han själv, vilket är hyfsat normalt om man vill utöka och få sitt företag att växa. 

Vad jag arbetar med? 

Jag arbetar egentligen inte.

Jag har sedan länge varit övertygad om att pengar är en nödvändighet, och det bästa sättet att "producera" pengar är definitivt inte traditionellt arbete, utan skapandet av värde för andra med skalbar verksamhet utan tidskrävande aktiv inblandning. 

Vissa av mina idéer funkar ekonomiskt bättre än andra... ☺️ Denna sajt är ett exempel på en idé som hålls vid liv helt utan monetära fördelar. 

Ok, pensionär då verkar det som, anledningen till min fråga är att du inte förstår en investerare när du kommer med att: Tesla var i princip ett tomt företag med en idé.

Det är detta visionärer satsar på, jag har arbetat som konstruktör större delen av mitt yrkesliv och mina skapelser finns bara på papper när jag säljer dem, om du hade läst ordentligt i artiklarna jag länkade till så kan du se spår av Tzero i Tesla Roadster men så långt tänkte du tydligen inte.

Läs på lite om detta så kan du se spåren av vad som har gjort Tesla till vad det är idag och en nyckel är AC Propulsion och dess skapare Tom Gage, jag har läst en del om detta och sett ett par dokumentärer och det som Tom Gage ville ha Elon Mask att investera i var en rullande projektbil som hette eBox men Mask ville satsa på Tzero och då samman förde Gage honom med Teslas grundare och resten vet du.

En liten länk till AC Propulsion eBox:

https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion_eBox

Ändrades av JeTh
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

65Selander

Romansen är över...

Screenshot_20250605_222009_X.jpg

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Surin P3
8 timmar sedan, skrev JeTh:

Ok, pensionär då verkar det som, anledningen till min fråga är att du inte förstår en investerare när du kommer med att: Tesla var i princip ett tomt företag med en idé.

Det är detta visionärer satsar på, jag har arbetat som konstruktör större delen av mitt yrkesliv och mina skapelser finns bara på papper när jag säljer dem, om du hade läst ordentligt i artiklarna jag länkade till så kan du se spår av Tzero i Tesla Roadster men så långt tänkte du tydligen inte.

Läs på lite om detta så kan du se spåren av vad som har gjort Tesla till vad det är idag och en nyckel är AC Propulsion och dess skapare Tom Gage, jag har läst en del om detta och sett ett par dokumentärer och det som Tom Gage ville ha Elon Mask att investera i var en rullande projektbil som hette eBox men Mask ville satsa på Tzero och då samman förde Gage honom med Teslas grundare och resten vet du.

En liten länk till AC Propulsion eBox:

https://en.wikipedia.org/wiki/AC_Propulsion_eBox

Hehe, personligen skulle jag inte kalla att driva flera företag i fem länder och över 75 anställda för att vara pensionär. 

Men alla har vi olika definitioner på saker ting. 

Det är nog ingen som betvivlar att så gott som alla företag har inspirerats av tidigare uppfinningar och idéer. 

Men att påstå att dessa källor är delar av dagens företag, är som att säga att Henry Ford var aktiv med att grunda företaget Volvo. 

Med det sagt så är det engelska ordspråket; We are standing on the shoulders of giants, en härlig sanning som alla bör bejaka. 

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Surin P3
9 timmar sedan, skrev 65Selander:

Romansen är över...

Screenshot_20250605_222009_X.jpg

Vilken bääbis... 😂 😂 

Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Hehe, personligen skulle jag inte kalla att driva flera företag i fem länder och över 75 anställda för att vara pensionär. 

Men alla har vi olika definitioner på saker ting. 

Det är nog ingen som betvivlar att så gott som alla företag har inspirerats av tidigare uppfinningar och idéer. 

Men att påstå att dessa källor är delar av dagens företag, är som att säga att Henry Ford var aktiv med att grunda företaget Volvo. 

Med det sagt så är det engelska ordspråket; We are standing on the shoulders of giants, en härlig sanning som alla bör bejaka. 

Nej, det är inte alls som att säga att Henry Ford var aktiv med att grunda Volvo, han var inte ens i närheten när Volvo grundades.

• Bullseye 1
Dela på andra sajter

6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Vilken bääbis... 😂 😂 

Jupp, en jättebaby och en en fantastisk affärsman som inte är vänner längre.

• Haha 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...