Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

Wangthong
9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Ja, det kostar tydligen att gå emot kommunisterna som absolut inte gillar att staten granskas. Vem tror han att han är?
INGEN granskar staten...!

Notera att dessa är samma människor som bara för nåt år sen "älskade" Musk pga att han skulle rädda världen ifrån klimatkrisen.
Men de säger väl vad som helst, bara de får betalt... 😄 

I övrigt, så tror jag Musk är väldigt irriterad på hela detta spektakel.

Och jag håller med honom. Vilka satans dårar det finns...

Låter som vi snart får se Surin P3 uppdatera till elbilar.

Dela på andra sajter

Surin P3
11 minuter sedan, skrev Wangthong:

Låter som vi snart får se Surin P3 uppdatera till elbilar.

Då måste jag påpeka din haltande logik. 

Likt historien om gräsklipparen och bögen. 😁 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

janne_h
14 timmar sedan, skrev Surin P3:

Ja, det kostar tydligen att gå emot kommunisterna som absolut inte gillar att staten granskas. Vem tror han att han är?
INGEN granskar staten...!

Notera att dessa är samma människor som bara för nåt år sen "älskade" Musk pga att han skulle rädda världen ifrån klimatkrisen.
Men de säger väl vad som helst, bara de får betalt... 😄 

I övrigt, så tror jag Musk är väldigt irriterad på hela detta spektakel.

Och jag håller med honom. Vilka satans dårar det finns...

Allra helst då hans största kundunderlag är miljökommunister. Så skulle jag kalla det för att skjuta sig i foten. 

Elons styrka och problem är att han har större ego än Donald Trump.

Sen frågan vi då vill ha besvarad.... Som avgör allt. Äger du en gräsklippare. 😃

• Ge karma 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Surin P3
8 timmar sedan, skrev janne_h:

Allra helst då hans största kundunderlag är miljökommunister. Så skulle jag kalla det för att skjuta sig i foten. 

Elons styrka och problem är att han har större ego än Donald Trump.

Sen frågan vi då vill ha besvarad.... Som avgör allt. Äger du en gräsklippare. 😃

Jag är helt säker på att Elon till 93% såg den stundande monetära möjligheten I elbilar och resterande av andra skäl. Noll procent miljöskäl. 

Och jag håller helt med dig om hans ego. Man blir inte världens rikaste man utan hans ego och driv. 

Miljökommunister (med tydliga schizofrena inslag, eftersom de egentligen är kapitalister som skiter i miljön) är ju ett ganska passade namn på dem som köper elbil idag, och i det långa loppet kanske elbil kommer att fungera och köparen kommer då att vara vem som helst. 

Phuu... 😂 Jag har kanske till och med överkompenserat med gräsklippare. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Med sin begränsade tankeförmåga kunde El On alltså inte förstå att största delen av hans kundbas utgörs av folk som avskyr Donald. 

• Ge karma 5

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

Surin P3
41 minuter sedan, skrev Esspe:

Med sin begränsade tankeförmåga kunde El On alltså inte förstå att största delen av hans kundbas utgörs av folk som avskyr Donald. 

Han har ju tydligt visat att han är mer intresserad av att få USA och världen på rätt köl, än pengar.

Precis som Trump gjort.

De hade båda kunnat skita i allt och bara tittat på när USA och världen faller ihop, i deras ögon.
Men istället satte de sig i situationer med extrema risker.

Beundransvärt säger jag.

• Ge karma 5
  • Hjärta 1
  • Hmm? 1
  • Haha 3
Dela på andra sajter

janne_h
2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Han har ju tydligt visat att han är mer intresserad av att få USA och världen på rätt köl, än pengar.

Precis som Trump gjort.

De hade båda kunnat skita i allt och bara tittat på när USA och världen faller ihop, i deras ögon.
Men istället satte de sig i situationer med extrema risker.

Beundransvärt säger jag.

Tesla sålde 52,6 procent färre bilar i EU i april i år jämfört med samma månad förra året. Hittills i år har försäljningen för Tesla backat med 46,1 procent i unionen, enligt statistik från branschorganisationen Acea.

Jag betvivlar att Teslas övriga aktieägare är nöjda med detta. Elon äger 12,8% av aktierna i Tesla. Men orsakar nedgång i aktien på nästan 50% genom vårdslöst handlande.

• Ge karma 1
  • Bullseye 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Surin P3
Inlagd (ändrad)
28 minuter sedan, skrev janne_h:

Tesla sålde 52,6 procent färre bilar i EU i april i år jämfört med samma månad förra året. Hittills i år har försäljningen för Tesla backat med 46,1 procent i unionen, enligt statistik från branschorganisationen Acea.

Jag betvivlar att Teslas övriga aktieägare är nöjda med detta. Elon äger 12,8% av aktierna i Tesla. Men orsakar nedgång i aktien på nästan 50% genom vårdslöst handlande.

Jag tvivlar inte på att du har rätt om försäljningssiffrorna. Och jag förstår att det finns aktieägare som ogillar detta. 

Men aktien har gått upp ca 500% på 5 år, ca 91% på ett år, ca 2% på 6 månader och ca 20% på en månad, så det finns inte jätte att gnälla på där egentligen. 

Upp verkar vara normalt. 

Så ner 50% är väldigt svårt att säga är annat än osanning. 

Jag ser tydligt vilka som ogillar Elon. Jag känner igen typen. 😂 😂 😂 

Ändrades av Surin P3
  • Ge karma 3
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Surin P3:

Phuu... 😂 Jag har kanske till och med överkompenserat med gräsklippare. 

Även jag har funderat på elgräsklippare men har inte tillräckligt lång kabel. 😎

• Haha 5
Dela på andra sajter

oskarnord
6 timmar sedan, skrev janne_h:

Även du Janne vet att försäljningen går ner. När nya modeller kommer.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

janne_h
Inlagd (ändrad)
29 minuter sedan, skrev oskarnord:

Även du Janne vet att försäljningen går ner. När nya modeller kommer.

Fast nu är det totalt. Om du menar att andra märken kommer med nya modeller? Så betyder det ju bara en sak. Tesla har tappat i utveckling och innovation. Att sen det det stora tappet kom när Elon Musk slog sig inpå en politisk bana är väl bara en tillfällighet eller? Ett normalt friskt bolag tappar inte så mycket mot sina konkurrenter. Men det är väl ingen på fullt allavar som påstår att Tesla inte tappat sin status glans på sistone?

Ändrades av janne_h
  • Ge karma 3
  • Bullseye 2

Dela på andra sajter

janne_h
6 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jag tvivlar inte på att du har rätt om försäljningssiffrorna. Och jag förstår att det finns aktieägare som ogillar detta. 

Men aktien har gått upp ca 500% på 5 år, ca 91% på ett år, ca 2% på 6 månader och ca 20% på en månad, så det finns inte jätte att gnälla på där egentligen. 

Upp verkar vara normalt. 

Så ner 50% är väldigt svårt att säga är annat än osanning. 

Jag ser tydligt vilka som ogillar Elon. Jag känner igen typen. 😂 😂 😂 

Allting handlar väl om när man köpt aktien? För ursprungs ägarna kanske tappet spelar mindre roll. Om man däremot köpt aktier i närtid så är ju tappet nåt helt annat. Jag tror att dom flesta förstår att ett tapp i försäljning på närmare 50% inte är nånting positivt. Oavsett hur kurvan på aktierna varit innan. I december 24 stod aktien i 479,86 USD I maj 25 är den nere på 353,85 USD. Knappast nånting som aktieägare jublar över.

Sedan toppnoteringen i december 2024 har Teslas aktiekurs fallit med över 40 %. Enligt en undersökning från Morgan Stanley anser 85 % av investerarna att Musks politiska aktiviteter har haft en negativ eller mycket negativ inverkan på företaget. Även om den återhämtat sig något på sistone.

Försäljningsminskning i Europa: I april 2025 minskade Teslas försäljning i Europa med 49 % jämfört med samma månad föregående år, trots att den totala försäljningen av elbilar i regionen ökade med 28 %. Denna nedgång tillskrivs bland annat kritik mot Musks politiska ställningstaganden

• Ge karma 3

Dela på andra sajter

Surin P3
16 minuter sedan, skrev janne_h:

Fast nu är det totalt. Om du menar att andra märken kommer med nya modeller? Så betyder det ju bara en sak. Tesla har tappat i utveckling och innovation. Att sen det det stora tappet kom när Elon Musk slog sig inpå en politisk bana är väl bara en tillfällighet eller? Ett normalt friskt bolag tappar inte så mycket mot sina konkurrenter. Men det är väl ingen på fullt allavar som påstår att Tesla inte tappat sin staus glans på sistone?

Jag tror det som hänt är konkurrens, men inte vilken konkurrens som helst utan, som du hintar om, bättre och billigare produkter tillverkas helt enkelt. 

• Ge karma 2
Dela på andra sajter

Surin P3
4 minuter sedan, skrev janne_h:

Allting handlar väl om när man köpt aktien? För ursprungs ägarna kanske tappet spelar mindre roll. Om man däremot köpt aktier i närtid så är ju tappet nåt helt annat. Jag tror att dom flesta förstår att ett tapp i försäljning på närmare 50% inte är nånting positivt. Oavsett hur kurvan på aktierna varit innan. I december 24 stod aktien i 479,86 USD I maj 25 är den nere på 353,85 USD. Knappast nånting som aktieägare jublar över.

Sedan toppnoteringen i december 2024 har Teslas aktiekurs fallit med över 40 %. Enligt en undersökning från Morgan Stanley anser 85 % av investerarna att Musks politiska aktiviteter har haft en negativ eller mycket negativ inverkan på företaget. Även om den återhämtat sig något på sistone.

Försäljningsminskning i Europa: I april 2025 minskade Teslas försäljning i Europa med 49 % jämfört med samma månad föregående år, trots att den totala försäljningen av elbilar i regionen ökade med 28 %. Denna nedgång tillskrivs bland annat kritik mot Musks politiska ställningstaganden

Att vissa förlorat på aktier är nog inget som förvånar. Eller? 

Ditt exempel är ett bra sådant exempel. Köp fel dag och sälj fel dag. 

Tror inte vi ska skylla på Musk för just det exemplet. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Hur blev det nu då?

Screenshot_20250529-094434_Chrome.jpg.9e71139d8e6fe712ddb9576d80db120f.jpg

Inte helt oväntat

Screenshot_20250529-094501_Chrome.jpg.8599834aa7ac91b5cc43659038309d02.jpg

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

soi covboy

Trump kommer att sätta sig över beslutet tyvärr. När det gäller musk så kommer dom två börja tjafsa och bråka inom ett år tror jag 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

janne_h
1 timme sedan, skrev soi covboy:

Trump kommer att sätta sig över beslutet tyvärr. När det gäller musk så kommer dom två börja tjafsa och bråka inom ett år tror jag 

Jag vet inte hur det ska gå till i praktiken. Tullen som ska administrera tullarna. Dom är ju tvungen att följa beslutet från domstolen till dess att något annat sägs. Till och med Trump förstår det. I och med att vita huset överklagar beslutet. 

Så att domslutet gäller är det nog inga tveksamheter om från någon sida. 

Att presidenten har immunitet mot allt han gör i tjänsten. Är inte samma sak som att dom som följer olagliga order från presidenten står utan ansvar. 

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

Inlagd (ändrad)
18 timmar sedan, skrev soi covboy:

Råttorna lämnar det sjunkande skeppet.

Musk har redan kritiserat budgeten så han försöker distansera sig från Donald nu när han förstår att det inte var så lyckat. Att bygga upp ett varumärke tar åratal, att rasera det tar fem minuter. 

Ändrades av Esspe
  • Ge karma 2

Dela på andra sajter

Trump överklagar och nästa instans kanske ger honom rätt om det är han som tillsatt domarna. Det blåser dock rejält med motvind nu. Han kallar sin bäste och ende vän för idiot så den vänskapen är nog slut nu. Han har lyckats få till ett handelsavtal och det var med England. Ett av dom fåtal länder som USA har överskott mot 🤣. Efter detta domstolsbeslut lär dom andra länderna inte heller vara lika angelägna.

• Ge karma 2
  • Bullseye 1

Dela på andra sajter

mooton

Musk sa redan från början att ha skulle ställa upp i 6 månader. Det verkar stämma

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2025-05-27 at 09:32, skrev rolba:

Även jag har funderat på elgräsklippare men har inte tillräckligt lång kabel. 😎

Jag tänkte köpa en Robomow men när äldsta barnbarnet fick hör det så protesterade han och sa att han kunde ta bussen ut till mej varje helg och klippa gräset åt mej istället, han är 11 och har fått börja köra åkgräsklipparen när han är här och det ville han inte bli av med...

• Ge karma 7
  • Haha 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2025-05-29 at 14:29, skrev 65Selander:

image.png.91f97c2761f0fd52e5bd388e4c341bc3.png

Inte så konstigt kanske:

"Donald Trump är ”livrädd” för Vladimir Putin – det menar Trumps tidigare Rysslandsrådgivare Fiona Hill.
Under en uppvisning av Rysslands första hypersoniska robot vitnade den amerikanske presidenten i ansiktet av rädsla.
– Trump sade ungefär ”Varför gjorde han så där?”, säger Fiona Hill till The Daily Telegraph."

https://www.tv4.se/artikel/Pr6ijFFmXRFkHMCqoRA2T/ex-radgivaren-trump-livraedd-foer-putin-da-vitnade-hans-ansikte

• Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...