Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Iranska befolkningen blir nöjda då de "hämnats"

Det jag sett om iranska befolkningen generellt är att de inte alls är intresserade av att hämnas eller kriga med nån.

Dans på gator och torg efter attentatet mot Suleimani sågs på flera "kanaler".

Dock inte på vridna kanaler som BBC och dylika. Där säger man att Suleimani  var en hjälte inom landet och älskad av massorna. Och att Trump är dum, så klart.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Soengsang:

Ännu en till, förutom attacken imorse, då är nog kamelryttarna ute på djupt vatten om de fortsätter?

Ja, det här kommer inte bli nåt långvarigt småkäbbel fram och tillbaka.

Dela på andra sajter

49 minutes ago, Surin P3 said:

Finns väl egentligen ingen som kan säga att Trump inte gjort nåt bra när det gäller Suleimani. 

Eller det finns det väl, men det borde inte finnas det.

38 minutes ago, Soengsang said:

Finns det säkert, Trumphatarna, tar varje tillfälle.

Men måste tillstå att kamelryttarna var smarta, som slängde lite robotar runt målen som inte gjorde någon större skada och inte dödade någon amerikan, Iranska befolkningen blir nöjda då de "hämnats" och Trump blir nog inte tillräckligt sur för att slå tillbaka i Iranskt territorium, han lär väl bara attackera någon Iranstödd shiamuslimbas i Irak. 

Det finns även Trumpälskare som tycker det var klantigt att ta död på Soleimani. Gör det inte så svart och vitt igen.  Finns en mängd olika aspekter att väga in på huruvida det var smart eller inte.

https://www.businessinsider.com/tucker-carlson-criticizes-conservatives-for-pushing-iran-conflict-2020-1

image.thumb.png.f69ac61e46329f5160ffcb5298a26c52.png

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev spooncreek:

Det finns även Trumpälskare som tycker det var klantigt att ta död på Soleimani. Gör det inte så svart och vitt igen.  Finns en mängd olika aspekter att väga in på huruvida det var smart eller inte.

https://www.businessinsider.com/tucker-carlson-criticizes-conservatives-for-pushing-iran-conflict-2020-1

image.thumb.png.f69ac61e46329f5160ffcb5298a26c52.png

Att det kommer att få konsekvenser är helt klart.

Frågan är huruvida världen är ett bättre ställe med eller utan en av världens värsta terrorister?

För mig är det en enkel fråga att svara på.

För andra inte.

Dela på andra sajter

Just now, Surin P3 said:

Att det kommer att få konsekvenser är helt klart.

Frågan är huruvida världen är ett bättre ställe med eller utan en av världens värsta terrorister?

För mig är det en enkel fråga att svara på.

För andra inte.

Nu är det väl så att de historiskt sett värsta muslimska terroristerna är sunni och inte shia. Därmed tillhör de Saudifalangen i den muslimska konflikten. Jänkarnas allierade, vars landsmän bland annat flög plan in i WTC och Pentagon. Återigen, det är en jävligt svår konflikt.

Dela på andra sajter

Captain Morgan
47 minutes ago, Surin P3 said:

Det jag sett om iranska befolkningen generellt är att de inte alls är intresserade av att hämnas eller kriga med nån.

Dans på gator och torg efter attentatet mot Suleimani sågs på flera "kanaler".

Dock inte på vridna kanaler som BBC och dylika. Där säger man att Suleimani  var en hjälte inom landet och älskad av massorna. Och att Trump är dum, så klart.

Vad Trumpen gjort skulle ha gjorts för 20 år sedan. 

De iranier jag jobbat ihop med ute i världen har varit helschyssta och hatar sina ledare men säger att den iranska militären numera är för stark för att det ska kunna bli en förändring. 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev spooncreek:

Nu är det väl så att de historiskt sett värsta muslimska terroristerna är sunni och inte shia. Därmed tillhör de Saudifalangen i den muslimska konflikten. Jänkarnas allierade, vars landsmän bland annat flög plan in i WTC och Pentagon. Återigen, det är en jävligt svår konflikt.

Konflikten må vara svår, men att inte medge att någon som Suleimani, med direkt ansvar för instabilitet och krig i princip i hela området, i flera länder, är ett större hot än nu när han är borta - är enligt mig fel.

Kan man säga att Bin Laden inte skulle avlivas, bara för att slippa konsekvenser?

Hitler? Stalin? Mao?

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Captain Morgan:

Vad Trumpen gjort skulle ha gjorts för 20 år sedan. 

De iranier jag jobbat ihop med ute i världen har varit helschyssta och hatar sina ledare men säger att den iranska militären numera är för stark för att det ska kunna bli en förändring. 

Vi får hoppas det blir ändring på det nu då.

Dela på andra sajter

Captain Morgan
8 minutes ago, Surin P3 said:

Konflikten må vara svår, men att inte medge att någon som Suleimani, med direkt ansvar för instabilitet och krig i princip i hela området, i flera länder, är ett större hot än nu när han är borta - är enligt mig fel.

Kan man säga att Bin Laden inte skulle avlivas, bara för att slippa konsekvenser?

Hitler? Stalin? Mao?

Det borde vara FNs jobb att kontinuerligt hålla världen fri från galningar men tyvärr fungerar det ju inte så.

Dela på andra sajter

Det borde vara FNs jobb att kontinuerligt hålla världen fri från galningar men tyvärr fungerar det ju inte så.

Då får de fullt upp med att rensa i egna leden först och främst...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

2 hours ago, Surin P3 said:

Hitler? Stalin? Mao?

Visst, hårt mot hårt kan kännas attraktivt, Suleimani var säkert en skitstövel. Men pratar vi konsekvenser. så vet vi ju ännu inte riktigt vad avrättningen av honom får för konsekvenser. Liknelsen med Stalin, Mao och Hitler haltar på mer sätt än jag just nu orkar beskriva. 

Ändrades av spooncreek
Dela på andra sajter

John Khonken

Jag tyckte det var märkligt  av Trumpen. Måste medges. Trumpen har utgett sig för att vara för handel och fred. Därför kändes det först lite konstigt.

Om man tänker ett varv till så finns det alltid en annan sanning. Jag TROR

Att det var en Win-Win-Win situation. Tesen lyder Follow the Money. Som vanligt

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev John Khonken:

Jag tyckte det var märkligt  av Trumpen. Måste medges. Trumpen har utgett sig för att vara för handel och fred. Därför kändes det först lite konstigt.

Om man tänker ett varv till så finns det alltid en annan sanning. Jag TROR

Att det var en Win-Win-Win situation. Tesen lyder Follow the Money. Som vanligt

Kanske det har lite att göra med att USA för första gången sen 40-talet exporterar mer olja än de importerar? 

Dela på andra sajter

Så, vad tros, sköt Iranierna ner ett Ukrainskt, passagerarplan?

För att hämnas på USA?

USA stödjer Ukraina mot Ryssland, planet är byggt i USA, såg någonstans att Iran inte tänker lämna ut "Cockpit voice recorder" till USA...

Finns video filmer på tex youtube som visar att planet brann redan i luften och med bilder från nedslagsplatsen där delar av flygkroppen har en massa små hål i sig, lite som efter en missilträff...

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/01/08/iran-plane-crash-170-passengers-feared-dead-ukraine-boeing-737/

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

Här är en källa om "den svarta lådan"

https://www.telegraph.co.uk/news/2020/01/08/iran-plane-crash-analysis-happened-mid-air-has-black-box/?li_source=LI&li_medium=li-recommendation-widget

However, with reports out of Iran that the country will not release the aircraft’s “black box” which records flight data, Boeing could find its path into the investigation blocked.

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev 65Selander:

Nu tror jag att det finns senare nyheter ang lådan och det är att Iran och Ukraina skall lyssna igenom. 

Här lite om teorier. På twitter lever sverigevännerna rövan.

https://news.sky.com/story/iran-plane-crash-theories-about-what-happened-to-ukraine-passenger-jet-11903760

Screenshot_20200108-212501_Twitter.jpg

Bra länk, tack!

Och extremt osmakligt av Kent Ekeroth, om det är han som skrev det.

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Tommy:

Bra länk, tack!

Och extremt osmakligt av Kent Ekeroth, om det är han som skrev det.

MVH

Är du ironisk nu eller....

De är inte mer smålänningar än vad jag är kines!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

26 minuter sedan, skrev Soengsang:

Är du ironisk nu eller....

De är inte mer smålänningar än vad jag är kines!

Inte det minsta ironisk, hur är din läsförståelse?

Det var länken i inlägget inte bilden från Twitter (som ÄR en bild av ett osmakligt inlägg när 170 människor just dött) jag menade...

Hur kunde det missuppfattas?

Otroligt.

MVH

Ändrades av Tommy

Dela på andra sajter

Garanterat har Iran skjutit ner planet, men måste ha varit ett misstag. 

manstekerliksom.com
"patraska = häll en skumpa över en småsparare!", "is kyler is", "i förorten bra, men hemma bäst"

Mr T: What's the quickest way to get stuff down from the top shelf? Gravity!

Dela på andra sajter

Jaha, då har man fått RDD wannabes på sig, jag skakar...

MVH

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev Bibben:

Garanterat har Iran skjutit ner planet, men måste ha varit ett misstag. 

Ungefär så känns det.

MVH

Dela på andra sajter

17 minuter sedan, skrev Tommy:

Ungefär så känns det.

MVH

Och Kent E har alltså med detta att göra...

Det fanns ett Sverige innan ekomjölken...

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev Tommy:

Inte det minsta ironisk, hur är din läsförståelse?

Det var länken i inlägget inte bilden från Twitter (som ÄR en bild av ett osmakligt inlägg när 170 människor just dött) jag menade...

Hur kunde det missuppfattas?

Otroligt.

MVH

Ahha, Ekeroth har börjat skriva för Sky news tänkte du🤔😵😵😵

Nja, tror inte det....

Att dessa 2 ”smålänningar” och flera andra inte kommer tillbaka till ”hemlandet” gör Sverige till en tryggare plats!

Naturligtvis synd om barn som var med, men en förälder som tar med barn till Iran 2020 är enl mig dum i huvudet!

Ändrades av Soengsang

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...