Surin P3 Inlagd Februari 2, 2025 Dela Inlagd Februari 2, 2025 34 minuter sedan, skrev uptoyou: Nu vet man var smittan kom ifrån, det var e-cigaretter från USA. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/coronavirusets-ursprung-fortfarande-en-kanslig-fraga-i-wuhan-folk-sager-att-det-kom-fran-usa Ja, det finns säkert folk som fortfarande inte tror på att det kom ifrån laboratoriet, där man utförde gain of function experiment på coronavirus. Det verkar helt osannolikt. Nä, det kom 5 meter därifrån... Förmodligen från enhörningen som stod och rökte på trottoaren utanför. 2 3 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 2, 2025 Dela Inlagd Februari 2, 2025 29 minuter sedan, skrev Surin P3: Ja, det finns säkert folk som fortfarande inte tror på att det kom ifrån laboratoriet, där man utförde gain of function experiment på coronavirus. Det verkar helt osannolikt. Nä, det kom 5 meter därifrån... Förmodligen från enhörningen som stod och rökte på trottoaren utanför. Inte alls omöjligt att det skett en incident på labbet, antagligen att någon på labbet blivit smittad och sen smittat andra utanför. Eller att det uppstått en läcka och viruset spridits via t.ex. ventilationen och sen till omgivningen. Men ser det inte heller som uteslutet att det kan spridits från djurmarknaden. Har varit på några i Kina och man kan hitta mer eller mindre alla djur där, möjligen med undantag för blåval. Om det var en enhörning eller inte lämnar jag osagt, men med tanke på att de äter allt som rör sig så är det närkontakt med alla möjliga konstiga djur. Var ju inte direkt förvånade när jag hörde om ett nytt virus i Kina i slutet av 2019 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 9 timmar sedan, skrev Marlon: Man hoppas ju på stake, att Europa kan bli mindre beroende av USA (och Kina, Ryssland m.fl.). Vi skulle aldrig satt oss i den situation vi sitter i, men nu är det som det är och det gäller att agera snabbt. Tror t.ex. att man så långt det bara går inte ska köpa av eller utveckla vapen med amerikansk teknologi framöver med tanke på de embargo för hur materialet används. Ett exempel är ju Gripen, med amerikansk motor, som USA stoppade från att skänkas till Ukraina med ursäkten att de bara klarar av att lära sig flyga och underhålla ett stridsflygplan. Klart att USA då prioriterar att få mer ”proven in battle” för F16 inför framtida exportaffärer. Tror också att tullar och isolering kommer slå tillbaka på USA och göra det dyrare att vara amerikan. Själv är jag delad när det gäller Trump, en del saker han gör är bra och andra saker har jag betydligt svårare för. Vi sitter där vi sitter därför att vi är som vi är. Du tänkte det skulle ändra på sig snabbt? För att vi varit slöa i huvudet måste vi nu snabbt börja tänka. Låter bra. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Alla virus kommer från Kina oavsett sort. Kina är som ett gigantiskt dagis. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 7 timmar sedan, skrev Marlon: Inte alls omöjligt att det skett en incident på labbet, antagligen att någon på labbet blivit smittad och sen smittat andra utanför. Eller att det uppstått en läcka och viruset spridits via t.ex. ventilationen och sen till omgivningen. Men ser det inte heller som uteslutet att det kan spridits från djurmarknaden. Har varit på några i Kina och man kan hitta mer eller mindre alla djur där, möjligen med undantag för blåval. Om det var en enhörning eller inte lämnar jag osagt, men med tanke på att de äter allt som rör sig så är det närkontakt med alla möjliga konstiga djur. Var ju inte direkt förvånade när jag hörde om ett nytt virus i Kina i slutet av 2019 Enda anledningen till att ens en människa på jorden tror på matmarknaden som ursprung är pga att de försökte mörka att det fanns ett laboratorium 100m därifrån. Ett labb som hade exakt samma virus att leka med. Bara det är en chans på miljarden. Och att då exakt samma gain of function virus på naturliga sätt utvecklats 100 meter därifrån är ju möjligt, men här kommer enhörningen in i bilden igen. Hade labbet varit med som en möjlighet ifrån början så hade ingen ens gått på den helt absurda idén om matmarknaden. Ja, om man inte tror på enhörningar också. Jag hade varit helt öppen till en möjlig virusvariant ifrån en matmarknad om det inte var för närheten till labbet. Om viruset tex började härja i Brasilien. Då hade det förmodligen sett helt annorlunda ut i världen idag, för labbteorin var en av de största pusselbitarna till varför så många blev misstänksamma till vad Covid egentligen var... 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Försökte få lite odds av ChatGPT... Oddsen för att samma virus skulle poppa upp naturligt bredvid labbet. Svar: It’s nearly impossible to calculate exact odds without specific data, but statistically speaking, the probability would be astronomically low—likely in the range of one in trillions. Och så ska vi inte glömma SARS som också var en labbläcka. Inte bara en gång, utan 3 gånger. Peking, Singapore och Taiwan 2003-2004. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Ett något lättlurat folk. Gäller inte bara kineser tyvärr. Tror resten av världens länder är pragmatiska, det lönar sig inte att tjafsa med Kina så man släppte det direkt. En död fråga. https://www.svt.se/nyheter/utrikes/coronavirusets-ursprung-fortfarande-en-kanslig-fraga-i-wuhan-folk-sager-att-det-kom-fran-usa 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Tänk om nån kunde lägga ner SiDA, vilken dröm. Avundsjuk. 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 U.S. Secretary of State Marco Rubio warned Panama to reduce Chinese influence over the Panama Canal, stating necessary measures would be taken if compliance is not met. Panamanian President José Raúl Mulino indicated a willingness to review trade agreements with China but affirmed that sovereignty over the canal is non-negotiable with the U.S. Mulino confirmed that Panama will not renew an agreement supporting China’s Belt and Road Initiative after meeting with Rubio. Det ser ju bättre ut redan. Att minska Kinas inflytande är oerhört viktigt... Ja, dvs om man inte är för Kina och deras politik. 7 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 8 timmar sedan, skrev Nicholas: Vi sitter där vi sitter därför att vi är som vi är. Du tänkte det skulle ändra på sig snabbt? För att vi varit slöa i huvudet måste vi nu snabbt börja tänka. Låter bra. Nä, jag skrev att jag hoppas på stake men det lär ju inte ske så vi lär ju sitta kvar i skiten 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 6 timmar sedan, skrev Surin P3: Enda anledningen till att ens en människa på jorden tror på matmarknaden som ursprung är pga att de försökte mörka att det fanns ett laboratorium 100m därifrån. Ett labb som hade exakt samma virus att leka med. Bara det är en chans på miljarden. Och att då exakt samma gain of function virus på naturliga sätt utvecklats 100 meter därifrån är ju möjligt, men här kommer enhörningen in i bilden igen. Hade labbet varit med som en möjlighet ifrån början så hade ingen ens gått på den helt absurda idén om matmarknaden. Ja, om man inte tror på enhörningar också. Jag hade varit helt öppen till en möjlig virusvariant ifrån en matmarknad om det inte var för närheten till labbet. Om viruset tex började härja i Brasilien. Då hade det förmodligen sett helt annorlunda ut i världen idag, för labbteorin var en av de största pusselbitarna till varför så många blev misstänksamma till vad Covid egentligen var... Jag hatar också slumpen men möjligen finns. Sen tror jag som Nicholas att det inte spelar någon roll, i Kina så säger man ju att viruset kom utifrån. Då spelar det ingen roll om vi i väst argumenterar matmarknad eller labb. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 6 timmar sedan, skrev Surin P3: Hade labbet varit med som en möjlighet ifrån början så hade ingen ens gått på den helt absurda idén om matmarknaden. Ja, om man inte tror på enhörningar också. Labbet var definitivt med som en möjlighet, stark sådan i västliga medier, du kanske lyckades att missa detta från Thailand? Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Labbet var definitivt med som en möjlighet, stark sådan i västliga medier, du kanske lyckades att missa detta från Thailand? Nu hittar du på igen. Det finns ju till och med senatsförhör om varför de försökte få media att inte tala om labbet. Och de email som finns var ju en bra bit innan dina medier pratade om möjliga läckan ifrån labbet. Typiskt att vrida på sanningen i efterhand. Eller som man säger på ren svenska; ljuga! Du kommer väl snart och säger att ingen blev tvingad till att ta vaccinet...? 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Precis nyss, skrev Surin P3: Nu hittar du på igen. Det finns ju till och med senatsförhör om varför de försökte få media att inte tala om labbet. Och de email som finns var ju en bra bit innan dina medier pratade om möjliga läckan ifrån labbet. Typiskt att vrida på sanningen i efterhand. Eller som man säger på ren svenska; ljuga! Du kommer väl snart och säger att ingen blev tvingad till att ta vaccinet...? Jag talar om media i Europa, jag är inte lika USA fixerad som du. Vem har blivit tvingad att vaccinera sej?? Jag har inte tagit något vaccin de senaste 10 åren bör det nog vara nu. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 1 minut sedan, skrev UglyFarang: Jag talar om media i Europa, jag är inte lika USA fixerad som du. Vem har blivit tvingad att vaccinera sej?? Jag har inte tagit något vaccin de senaste 10 åren bör det nog vara nu. He' int' lönt... 🤑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 4 minuter sedan, skrev Surin P3: He' int' lönt... 🤑 Som man känner sej själv så känner man andra..... 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Som man känner sej själv så känner man andra..... Jaha, spottar vi ur oss slumpmässiga talesätt nu? Den som är fet flyter oftast bättre än båten med hål i skråvet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Jo men nog var labbspåret med tidigt, man pratade ju till och med om en batwomen som jobbade där. Sen kom diverse experter och uteslöt labbspåret då det är omöjligt att virus smiter ut från högsäkerhetslabb varpå andra experter påstod att säkerheten i just detta labb inte håller måttet. Vad som verkligen hände lär vi nog inte få reda på 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Precis nyss, skrev Marlon: Jo men nog var labbspåret med tidigt, man pratade ju till och med om en batwomen som jobbade där. Sen kom diverse experter och uteslöt labbspåret då det är omöjligt att virus smiter ut från högsäkerhetslabb varpå andra experter påstod att säkerheten i just detta labb inte håller måttet. Vad som verkligen hände lär vi nog inte få reda på Du får inte skriva så då kan P3 trilla ur båten och få en kallsup, han lever i sin skyddade verkstad i drömlandet Thailand där han bara läser om sin idol Thump och dennes störda polare..... 1 1 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 9 minuter sedan, skrev Surin P3: Jaha, spottar vi ur oss slumpmässiga talesätt nu? Den som är fet flyter oftast bättre än båten med hål i skråvet. Passande kommentar till en som vården klassar som kraftigt underviktig.... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Precis nyss, skrev UglyFarang: Du får inte skriva så då kan P3 trilla ur båten och få en kallsup, han lever i sin skyddade verkstad i drömlandet Thailand där han bara läser om sin idol Thump och dennes störda polare..... Jag tror han refererar till USA i och med referensen till senaten. Jag skrev bara rakt ur minnet att jag kommer ihåg rapporteringen om labbet i svensk media och även om den sk batwomen 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 Att det skrevs om labbläckan tidigt är sant, men det som skrevs var "negativt" eller ska vi kalla det artiklar som tydligt påpekade att detta var konspirationsteorier. Jag gissar att "vissa" här på forumet är på väg till att bli lite glömska och inte har så lätt att minnas hur det gick till. Tur man kan när som helst läsa sig till vad verkligen hände. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 P3 lille, din kompis Thump som du högaktar på ett mycket tydligt sätt kan omöjligt ha alla hönsen hemma, här kommer ett av hans mindre intelligenta uttalande i samband med att flygplanet och militärhelikoptern krockade, länk följer efter citatet: "Trump fick frågan om han hade några bevis för att rekrytering med mångfald och inkludering skulle vara orsaken till olyckan. Trump svarade då att det kan ha varit så. Påståendet ifrågasattes sedan flera reportrar på plats som undrade hur Trump kunnat dra den slutsatsen. – För jag har sunt förnuft, säger Trump." https://www.tv4.se/artikel/5kynCKPXjX9mVvPQxJsyNm/trump-skyller-flygkraschen-pa-mangfald-och-inkludering Nu på senaste nyhetssändningen som jag såg under förmiddagen så uttalade Thump sej angående höjda tullar mot EU, endast citat ingen länk: "EU köper inte våra bilar eller jordbruksprodukter, vi köper miljontals bilar och massor med jordbruksprodukter från EU" Här visar han tydligt att han inte har det sunda förnuftet som han påstod sej besitta tidigare, dagens personbilar från USA är rena skiten jämfört med större delen av bilarna som tillverkas i EU därför vill folk i EU inte ha dem och av samma orsak så vill många i USA ha bilar från EU och EU har i många år haft förbud mot GMO produkter vilket USA inte har och de kan/vill inte garantera att deras jordbruksprodukter är fria från. 2 2 1 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Passande kommentar till en som vården klassar som kraftigt underviktig.... Ja, viktig är du ju tydligen inte då. 🤣 Men hur kommer det sig att du tror att kommentaren var en pik till dig? Det var bara ett slumpmässigt talesätt, likt ditt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3, 2025 Dela Inlagd Februari 3, 2025 3 minuter sedan, skrev Surin P3: Att det skrevs om labbläckan tidigt är sant, men det som skrevs var "negativt" eller ska vi kalla det artiklar som tydligt påpekade att detta var konspirationsteorier. Jag gissar att "vissa" här på forumet är på väg till att bli lite glömska och inte har så lätt att minnas hur det gick till. Tur man kan när som helst läsa sig till vad verkligen hände. 😄 Med dina skygglappar så är det nog mycket begränsat vad du kan läsa... Utbrottet av SarsCov2 började medan jag och sambon befann oss i Thailand och jag konsumerade mycket svensk och västlig media under en längre tid då. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu