Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

On 2026-02-26 at 16:25, skrev Surin P3:

State of the Union.

Trump satte dit Demokraterna på ett genialt sätt.

Demokraterna är tydligen för immigranter före medborgare och vill inte att medborgarskap måste verifieras vid val...

Vilket skämt. 😂 

en röst får komma ifrån precis varsomhelst bara den tillräknas det "goda" partiet.

i usa har dom en lång tradition med detta att samla in röster med vilken metod som helst.

i sverige kom vi igång lite senare, men nu är vi världsledande.

• Ge karma 3
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

On 2026-02-26 at 02:46, skrev Surin P3:

Jag är fortfarande man, inte gubbe.

Bara i dina fantasier...

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Bara i dina fantasier...

Jag tror vi definierar gubbe olika.

Om du med gubbe menar aktiv människa, driver företag i flera länder, positiv attityd till att lära sig, sällan klagar över priser, försöker vara så effektiv som möjligt (även på Makro LOL), inga glasögon, kan gå utan käpp och kan till och med köra bil utan att irritera medtrafikanter osv... Ja, då är jag gubbe 😂 

• Ge karma 3
  • Haha 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

CNN sålt verkar det som.

Världen rättar till sig...

Affären innebär att både CNN och CBS News nu ägs av Trumpvänliga Paramount, vilket väcker farhågor för vad det innebär för det amerikanska medielandskapet.

• Haha 3

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Fritz:

Affären innebär att både CNN och CBS News nu ägs av Trumpvänliga Paramount, vilket väcker farhågor för vad det innebär för det amerikanska medielandskapet.

Jo, jag förstår din personliga oro.

Och det kommer förhoppningsvis bli svårare för många utländska medier också att finna färdigvinklade halvsanningar och lögner inom kort, utan att behöva fabricera dem själv. Det går åt rätt håll, som sagt.

• Ge karma 5
  • Hjärta 1
Dela på andra sajter

Å så har världens två mest fredsälskande personer slagit sina påsar ihop igen och försvarar världsfreden och attacker

Enis 

Ändrades av Enis
  • Ge karma 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Enis:

Å så har världens två mest fredsälskande personer slagit sina påsar ihop igen och försvarar världsfreden och attacker

Enis 

Underbart att vi äntligen kan få ett slut på det islamistiska styret i Iran. Har många iranska vänner och de applåderar både Israel och USA

• Ge karma 1

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Surin P3:

Jo, jag förstår din personliga oro.

Och det kommer förhoppningsvis bli svårare för många utländska medier också att finna färdigvinklade halvsanningar och lögner inom kort, utan att behöva fabricera dem själv. Det går åt rätt håll, som sagt.

Fortsätter det åt samma håll så kommer det snart inte att tillåtas någon kritisk granskning i media av Trump och hans vänner. Precis som i vilken kommunist- eller fascistdiktatur som helst! 😞

• Ge karma 2

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Fritz:

Fortsätter det åt samma håll så kommer det snart inte att tillåtas någon kritisk granskning i media av Trump och hans vänner. Precis som i vilken kommunist- eller fascistdiktatur som helst! 😞

Intressant... Hur kom du fram till den slutsatsen?

Jag ser mycket mindre censur idag än på Bidens tid.

Största minskningen skedde tack vare Elon när han köpte Twitter.

Frågade AI eftersom jag inte orkar skriva allt...

Frågan är om det var mer censur under Bidens tid?

Kort svar: Ja, betydligt mer.

Bidens era hade ett koordinerat, dokumenterat statligt censurapparat. Här är vad som bevisats:

Biden-eran (2021-2024) — Statsstyrd:

Vita huset tryckte direkt på Facebook, YouTube, Twitter, Amazon att ta bort innehåll

Regelbundna "håll utkik"-möten mellan CDC/Vita huset och Big Tech

Facebook byggde egna verktyg för att övervaka & rapportera inlägg till regeringen

Amazon skapade "marknadsför inte"-listor för böcker — efter epost från Vita huset

YouTube skickade policyändringar till Vita huset för godkännande

Påtryckning skedde via hot om att dra in Section 230-immuniteten

Zuckerberg bekräftade och bad om ursäkt för att ha vikt sig

Lab-läcketeorin censurerades — senare erkänd som möjlig av samma administration

5th Circuit domstolen höll med: det var grundlagsstridigt statsstyrd censur

Idag (Trump 2.0):

Pendeln har slagit åt andra hållet — Musk/X minskade aktivt moderering

Meta skrotade faktakontrollanter i januari 2025

Inga dokumenterade motsvarande statliga påtryckningskampanjer (ännu)

Om något finns tryck åt motsatt håll — mindre censur, inte mer

Slutsats: Bidens censur var förmodligen den mest systematiska statlig-media-kollusionen i modern amerikansk historia — gjord i tysthet, med regulatoriska hot som hävstång. Snyggt förpackat som "folkhälsoskydd." 🙄

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Och när jag frågar AI om vad som händer  nu i USA med press- och yttrandefriheten under Trump så får jag följande svar.

Indraget stöd till public service-medier — NPR och PBS har fått sina federala anslag nedskurna genom presidentens beslut. Båda organisationerna varnade för att detta skulle få ”förödande konsekvenser” för tillgången till lokal och nationell nyhetsrapportering, särskilt vid kriser.

Utestängning av journalister från Vita huset — Flera reportrar och nyhetsorganisationer har nekats tillträde till pressbriefingar och presidentens resor. Associated Press och andra medier har vid flera tillfällen stoppats från att delta i presspoolen.

Fysiska begränsningar av pressens arbetsutrymme — Reporters Without Borders beskriver hur administrationen infört nya regler som begränsar journalisters tillgång till områden där de tidigare kunnat rapportera fritt, inklusive myndighetsbyggnader och federala evenemang.

Rättsliga och administrativa påtryckningar — Kostsamma stämningar, hot om åtal och nya regler för ackreditering har skapat en mer fientlig miljö för granskande journalistik.

Direkta attacker och trakasserier — Det finns rapporter om att journalister utsatts för verbala angrepp från presidenten och hans administration, samt incidenter där myndigheter som ICE fysiskt ingripit mot reportrar.

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Fritz:

Och när jag frågar AI om vad som händer  nu i USA med press- och yttrandefriheten under Trump så får jag följande svar.

Indraget stöd till public service-medier — NPR och PBS har fått sina federala anslag nedskurna genom presidentens beslut. Båda organisationerna varnade för att detta skulle få ”förödande konsekvenser” för tillgången till lokal och nationell nyhetsrapportering, särskilt vid kriser.

Utestängning av journalister från Vita huset — Flera reportrar och nyhetsorganisationer har nekats tillträde till pressbriefingar och presidentens resor. Associated Press och andra medier har vid flera tillfällen stoppats från att delta i presspoolen.

Fysiska begränsningar av pressens arbetsutrymme — Reporters Without Borders beskriver hur administrationen infört nya regler som begränsar journalisters tillgång till områden där de tidigare kunnat rapportera fritt, inklusive myndighetsbyggnader och federala evenemang.

Rättsliga och administrativa påtryckningar — Kostsamma stämningar, hot om åtal och nya regler för ackreditering har skapat en mer fientlig miljö för granskande journalistik.

Direkta attacker och trakasserier — Det finns rapporter om att journalister utsatts för verbala angrepp från presidenten och hans administration, samt incidenter där myndigheter som ICE fysiskt ingripit mot reportrar.

Jo, jag har förstått att du likställer yttrandefrihet med statligt styrd och finansierad media. Helst bara det, va?

Som sagt, lite väl mycket Kina-vän över dig.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Jo, jag har förstått att du likställer yttrandefrihet med statligt styrd och finansierad media. Helst bara det, va?

Som sagt, lite väl mycket Kina-vän över dig.

Och där gick vi över till personangrepp, inte helt oväntat. I min värld finns det ett väldigt brett utrymme man kan vistas i som ligger mellan tokhöger och tokvänster, man behöver inte vara antingen eller. Ganska självklart kan jag tycka!

Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev Fritz:

Och där gick vi över till personangrepp, inte helt oväntat. I min värld finns det ett väldigt brett utrymme man kan vistas i som ligger mellan tokhöger och tokvänster, man behöver inte vara antingen eller. Ganska självklart kan jag tycka!

Personangrepp? 

Jag bara tolkar det du skriver.

Att du tycker att public service kanaler som blir av med sin statsfinanciering är censur, är väldigt "kinesiskt". Vill du hellre bli kallad kamrat än Kina-vän?

• Ge karma 1
  • Pannslag 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...