Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

17 timmar sedan, skrev Nicholas:

Nej. 

Andra länder betalar inte import tullar i USA. 

Importörer är amerikanska bolag. 

Inte andra länder. 

Sverige AB, existerar inte. 

Betalade ingen import tull i USA.

Nu gäller det tullar på varor från andra länder med avsikten att minska importen från dem och avtalen är gjorda i enlighet med WTO´s avtal.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Trump är visst orolig för grönländarna så han har skickat ett sjukhusfartyg till Grönland:

”Vi kommer att skicka ett storslaget sjukhusfartyg till Grönland för att ta hand om de många som är sjuka och som inte tas om hand där. Det är på väg!!!”, skriver Trump på sin plattform Truth Social.

https://www.tv4.se/artikel/tt-260222-usagronland1-56edeafb/trump-sjukhusfartyg-pa-vag-till-gronland  

Mette Fredriksen kommenterade det lite generellt med en fin pik på facebook:

”Här det inte är försäkringar och förmögenhet som avgör om man får rätt behandling. Och samma synsätt gäller på Grönland”, skriver hon.

https://www.tv4.se/artikel/28sZyrhUP4Ygy0zKs1oh61/piken-mot-trumps-sjukhusfartyg-glad-att-bo-i-ett-land-med-fri-sjukvard

• Ge karma 3
  • Bullseye 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

18 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Trump är visst orolig för grönländarna så han har skickat ett sjukhusfartyg till Grönland:

”Vi kommer att skicka ett storslaget sjukhusfartyg till Grönland för att ta hand om de många som är sjuka och som inte tas om hand där. Det är på väg!!!”, skriver Trump på sin plattform Truth Social.

https://www.tv4.se/artikel/tt-260222-usagronland1-56edeafb/trump-sjukhusfartyg-pa-vag-till-gronland  

Mette Fredriksen kommenterade det lite generellt med en fin pik på facebook:

”Här det inte är försäkringar och förmögenhet som avgör om man får rätt behandling. Och samma synsätt gäller på Grönland”, skriver hon.

https://www.tv4.se/artikel/28sZyrhUP4Ygy0zKs1oh61/piken-mot-trumps-sjukhusfartyg-glad-att-bo-i-ett-land-med-fri-sjukvard

image.png.36f5802ca6fd414045313b9988cbe407.png

• Ge karma 1
  • Haha 2

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Fritz:

image.png.36f5802ca6fd414045313b9988cbe407.png

trams

precis som i sverige så är det privat försäkring eller betala till privata aktörer som gäller om man inte vill tröska sig igenom med hus-läkare ( som utnyttjar systemet med video-samtal etc ) som sedan ska skriva en remiss etc.

Det är ju det som är det fina med offentlig vård att vårdgivarna har ju redan dina pengar.
Dina pengar är ju redan i säkert förvar i deras plånbok, oavsett om du dyker upp som kund eller inte, så det är ju bara en olägenhet att man kommer dit, för man har ju inte med sig några pengar, dom har man ju redan fått i förskott, fasta fina summor.

• Ge karma 2
  • Ojojoj 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

trams

precis som i sverige så är det privat försäkring eller betala till privata aktörer som gäller om man inte vill tröska sig igenom med hus-läkare ( som utnyttjar systemet med video-samtal etc ) som sedan ska skriva en remiss etc.

Trams, jag har haft oturen att drabbats av än det ena och än det andra problem med hälsan och genomgått ett flertal operationer i Sverige utan nån extra försäkring. Menar du verkligen på fullt allvar att sjukvården i USA fungerar bättre än den i Sverige, Danmark och Grönland för att ta några exempel?

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Fritz:

Trams, jag har haft oturen att drabbats av än det ena och än det andra problem med hälsan och genomgått ett flertal operationer i Sverige utan nån extra försäkring. Menar du verkligen på fullt allvar att sjukvården i USA fungerar bättre än den i Sverige, Danmark och Grönland för att ta några exempel?

finns säkert exempel när det funkar bra.

kanske är det så även i flertalet fall.

jag anser att om man är stam-kund då funkar det bra.

om man har enstaka problem och dom inte känner till en då är det svårare.

fungera bra ?
det får man definiera vad man menar.

men misstänker du menar betalt via skattesedel = bra.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

13 minuter sedan, skrev Nicholas:

finns säkert exempel när det funkar bra.

kanske är det så även i flertalet fall.

jag anser att om man är stam-kund då funkar det bra.

om man har enstaka problem och dom inte känner till en då är det svårare.

fungera bra ?
det får man definiera vad man menar.

men misstänker du menar betalt via skattesedel = bra.

Ca 15% av USA:s befolkning saknar sjukförsäkring!!!!  Orsaken är naturligtvis att dom inte har råd att teckna en!  Att Trump sedan tillsatt denna galenpanna som häslominister gör ju inte saken bättre utan tvärt om, inget snack om den saken!

image.png.d15653524bf5c254b7a23ef84758fcc4.png

• Ge karma 1
  • Bullseye 1
  • Haha 1

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Nicholas:

trams

Det är ju det som är det fina med offentlig vård att vårdgivarna har ju redan dina pengar.
Dina pengar är ju redan i säkert förvar i deras plånbok, oavsett om du dyker upp som kund eller inte, så det är ju bara en olägenhet att man kommer dit, för man har ju inte med sig några pengar, dom har man ju redan fått i förskott, fasta fina summor.

Vilket snick snack som du kommer med!

Har du behövt den allmänna vården akut de senaste åren?

Jag åkte på en jävla smäll i december -24 och har fått ett fantastiskt bemötande och en fantastiskt bra vård både hos sjukhusen men framför allt på min lokala VE utan att blanda in försäkringar eller privata alternativ och jag fick betala avgift för de kanske 15 första besöken och en bråkdel av medicinerna som jag behövde!

Varför flyttar du inte till USA om det är så jävla bra där?

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

11 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Vilket snick snack som du kommer med!

Har du behövt den allmänna vården akut de senaste åren?

Jag åkte på en jävla smäll i december -24 och har fått ett fantastiskt bemötande och en fantastiskt bra vård både hos sjukhusen men framför allt på min lokala VE utan att blanda in försäkringar eller privata alternativ och jag fick betala avgift för de kanske 15 första besöken och en bråkdel av medicinerna som jag behövde!

Varför flyttar du inte till USA om det är så jävla bra där?

google:

Målet för svensk cancervård är att en diagnos ska bekräftas och behandling påbörjas inom 62 dagar från första misstanke (standardiserat vårdförlopp). Trots satsningar (1,5 miljarder kr 2026) varierar väntetiderna, och prostatacancer har utmärkt sig med långa väntetider där endast ca 30 % startar behandling inom måltiden.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Nicholas:

google:

Målet för svensk cancervård är att en diagnos ska bekräftas och behandling påbörjas inom 62 dagar från första misstanke (standardiserat vårdförlopp). Trots satsningar (1,5 miljarder kr 2026) varierar väntetiderna, och prostatacancer har utmärkt sig med långa väntetider där endast ca 30 % startar behandling inom måltiden.

Har du någon anhörig som har råkat ut för långa väntetider i den svenska vården eller du följer gogles åsikter slaviskt? Hur lång är väntetiden på samma diagnos i USA för den som inte har råd till en egen försäkring?

Jag läste att om skattebetalarna i USA betalade 2000$ per år till i skatt så slapp de betala en sjukvårdsförsäkring för 20 000$.

Jag betalar statlig skatt även om jag har löneväxling för att minska den, jag hyr ut mekplatser och bostäder och 3 stugor och skattar för alla dessa inkomster utan gnäll men jag är ändå jäkligt tacksam för all den fina och snabba hjälp jag fick när det gick åt h-e.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...