Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Esspe:

Du påminner mer o mer om din idol Donald. När man tror att det inte kan bli värre så blir det det ändå.

Man tackar... 😂 

Kanske du kan peka på vad du inte håller med om? 

Ändrades av Surin P3
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

16 timmar sedan, skrev Surin P3:

En fundamental skillnad mellan sossar, klimataktivister, kommunister, fascister, globalister etc och oss normala människor är vad vår högsta sanning baserar sig på. 

För de i första gruppen är just gruppen, konsensus och lagen sanningen. Orättvisor och osanningar löses med konsensus. 

Och konsensus är den yttersta sanningen. 

I den gruppen är en person som inte fällts för brott - konsensus har inte nåtts, helt enkelt inte en brottsling. Oavsett hur många brott den faktiskt begått. Eller tvärtom - fälld av domstol = brottsling. (Tydlig avsaknad av traditionell religion ska infogas). 

I vår grupp är den högsta sanningen baserad på moralisk sanning. Vad som är rätt eller fel i moralisk linje. Oavsett vad samhället i stort säger. 

Det är fel att stjäla, skada, mörda etc och vi kommer bestraffas om vi begår dessa brott oavsett om vi fälls för dem i social mening. (Religiösa inslag är tydliga). 

Vi ser tydliga tecken på dessa skillnader när tex sossar beter sig på ett visst sätt eftersom de anser att de kan göra så, så länge de inte åker fast. Det moraliska felet finns helt enkelt inte. Och åker man fast, då är det ofta, det stora samhällets fel, inte individens fel. 

Den sanningen är nog mera applicerar för thailändare än sossar. I Thailand är det väl bara konsekvenser inför lagen som skrämmer. Att någon till exempel kan dö när man kör bil eller motorcykel. Är dom flesta thai helt resistenta mot. Så länge man känner den lokala polischefen så kan man ju göra nästan vad som helst. 

Dock har du nog missuppfattat att många lagar mest är skrivna för moralens skull. Eller så har du bott för länge i Thailand? Då mycket handlar om att folk inte ska råka illa ut i verkliga livet.

Även fast jag håller med om att det finns en hel uppsjö med tramslagar. Som bara tjänar byråkratens känsla av att inte känna sig helt onödig i sin arbetsuppgift. 

• Ge karma 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

Är jag den enda som insett att P3 endast stöttar Trump för att hålla igång "debatten" på MPR?

MVH

• Ge karma 1
  • Bullseye 5
  • Cheers 1

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Tommy:

Är jag den enda som insett att P3 endast stöttar Trump för att hålla igång "debatten" på MPR?

MVH

Hade det varit sant, så garanterar jag att det finns mycket enklare sätt. 

Jag anser helt enkelt att Trump gör rätt och är det bättre valet för tillfället. 

Tänk er Kamala som "president" ... 😂 

• Ge karma 8
Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev janne_h:

Den sanningen är nog mera applicerar för thailändare än sossar. I Thailand är det väl bara konsekvenser inför lagen som skrämmer. Att någon till exempel kan dö när man kör bil eller motorcykel. Är dom flesta thai helt resistenta mot. Så länge man känner den lokala polischefen så kan man ju göra nästan vad som helst. 

Dock har du nog missuppfattat att många lagar mest är skrivna för moralens skull. Eller så har du bott för länge i Thailand? Då mycket handlar om att folk inte ska råka illa ut i verkliga livet.

Även fast jag håller med om att det finns en hel uppsjö med tramslagar. Som bara tjänar byråkratens känsla av att inte känna sig helt onödig i sin arbetsuppgift. 

Nåja, du får självklart tro på det du skriver... 😂 

Men de flesta lagarna är för statens skull, den absoluta majoriteten. 

Jämför bara skattelagar med brottsbalken. 

Och vad gäller många thailändare och sossar, så hamnar de i samma kategori i min jämförelse. Inget konstigt med det. Båda visar sin påklistrade finfina moral offentligt, men beter sig annorlunda när ingen tittar på. Dvs moral baserad på social acceptans. 

Ändrades av Surin P3
  • Ge karma 5
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Tommy:

MVH

Jag har påtalat det ett flertal gånger i denna tråd. 

• Bullseye 1
  • Haha 1

"Avundsjukan är i ett socialdemokratiskt samhälle är större än sexualdriften." Jan Björklund

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev janne_h:

Jag har påtalat det ett flertal gånger i denna tråd. 

Och ni har båda fel. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Surin P3:

Och ni har båda fel. 

🤣🤣🤣🤣🤪🤪🤪🤪😜😜😜

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

Efraim Barkbit
On 2025-06-09 at 03:07, skrev Surin P3:

En fundamental skillnad mellan sossar, klimataktivister, kommunister, fascister, globalister etc och oss normala människor är vad vår högsta sanning baserar sig på. 

För de i första gruppen är just gruppen, konsensus och lagen sanningen. Orättvisor och osanningar löses med konsensus. 

Och konsensus är den yttersta sanningen. 

I den gruppen är en person som inte fällts för brott - konsensus har inte nåtts, helt enkelt inte en brottsling. Oavsett hur många brott den faktiskt begått. Eller tvärtom - fälld av domstol = brottsling. (Tydlig avsaknad av traditionell religion ska infogas). 

I vår grupp är den högsta sanningen baserad på moralisk sanning. Vad som är rätt eller fel i moralisk linje. Oavsett vad samhället i stort säger. 

Det är fel att stjäla, skada, mörda etc och vi kommer bestraffas om vi begår dessa brott oavsett om vi fälls för dem i social mening. (Religiösa inslag är tydliga). 

Vi ser tydliga tecken på dessa skillnader när tex sossar beter sig på ett visst sätt eftersom de anser att de kan göra så, så länge de inte åker fast. Det moraliska felet finns helt enkelt inte. Och åker man fast, då är det ofta, det stora samhällets fel, inte individens fel. 

Det är helt korrekt det du skriver.

man ser att du uppfattar saker korrekt, men som dom flesta gnäller du bara, du kommer inte med lösningar som är genomförbara. En lite mobbare som står i hörnet och hoppas andra följer med.

och för guds skull skriv inte att jag måste komma med idéer så trött kan du väl inte vara?

• Ge karma 1
  • Bullseye 1
  • Haha 2
Dela på andra sajter

3 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

man ser att du uppfattar saker korrekt, men som dom flesta gnäller du bara, du kommer inte med lösningar som är genomförbara. En lite mobbare som står i hörnet och hoppas andra följer med.

och för guds skull skriv inte att jag måste komma med idéer så trött kan du väl inte vara?

Med 75 anställda och 5 företag att driva så måste han vara uttröttad!

Jag har två företag och 4 anställda mej själv inräknad och det är fullt tillräckligt.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Efraim Barkbit:

Håller med om att det blir lite gnälligt ibland, men lösningen är Trump och hans 'revolution'. Jag trodde det var min tydliga position... 

Problemet är att han motarbetas av alla, även folk på gatan som har tydlig kognitiv dissonans när det gäller hans politik. Det är en hård uppförsbacke och han måste komma med exceptionella resultat inom hans fyra år för att lyckas. För att världen ska lyckas. 

Och om han misslyckas, ja då kommer Maggan Marx' politik bli nästa och det kommer att bli mycket farligt. Ingen smiley här. 

• Ge karma 3
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

5 timmar sedan, skrev JeTh:

Med 75 anställda och 5 företag att driva så måste han vara uttröttad!

Jag har två företag och 4 anställda mej själv inräknad och det är fullt tillräckligt.

Varför skulle jag vara uttröttad? 

Om antalet anställda styr utmattningsgrad, så gör man något fel... 😂 

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2025-06-07 at 18:24, skrev Rasamus:

Elon är en fullständig dåre, Trump är om möjligt värre; dåre och våldtäktsman.

Märkligt Elon är bland världens rikaste Trumpen är världens mäktigaste. VAD ÄR DU?

• Ge karma 4
  • Haha 1
Dela på andra sajter

John Khonken
On 2025-06-07 at 20:11, skrev Efraim Barkbit:

Typ som bankkrisen 2017 😂😂

Du får gärna berätta om bankerna i Usa som gått i konken. Eller står det inte media då finns det inte, Kom igen nu fakta och inget gnäll som vanligt

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Förut fick ingen plocka med sig dator/mobil i tjänsten till Israel från jobbet eftersom de tryckte skit i dina enheter

Nu är USA med där också, men de får nu en mobil och dator med sig sig där som vi tuggar sönder vid hemkomst samt engångs abonnemang

Överföring utav dokument är hårt krypterade via andra enhetet på plats, men  de kräver även inlogg till din mobil mm vid inresa och på våra rese finns inga spår utav X eller fejjan eller andra sociala därför har USA blivit little Russia

USA går tillbaka i tiden

• Ge karma 4
  • Ojojoj 3
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...