Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

8 minuter sedan, skrev Bacchus:

Kan tolkas….. jag har inget emot att man slänger ut kriminella, där borde även vi kavla upp ärmarna men då på goda grunder. Problemet är Trumps reaktion som mer eller mindre säger att han borde vara snäll. 

Aha, så problemet igen är inte deporteringen i sig utan att du har svårt för Trump…då förstår jag

• Ge karma 1
  • Pannslag 1
  • Bullseye 1

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

Bacchus
2 timmar sedan, skrev Dempa:

Aha, så problemet igen är inte deporteringen i sig utan att du har svårt för Trump…då förstår jag

Jag har väldigt sällan svårt för någon som jag inte känner. Däremot kan jag tycka om hans gärningar.
Han verkar ju vara en riktig karaktär med uttalande som ”grab them by the pussy”. Något som även den kristna högern verkar gilla! 😂

Dela på andra sajter

Bacchus
8 minuter sedan, skrev lasseiudon:

Fattar inte varför så många håller på och hatar Trump. Varför skall svenskar lägga sig i politiken i USA, den får dom väl sköta själva.
Skall man hata någon finns väl bättre kandidater i Ryssland, Kina, Iran och de flesta muslimska länder.

Har ingen aning om hur många som hatar Trump. Interna beslut som enbart drabbar USA kan man ha synpunkter på om andra ska ”lägga sig i”. Helt galna beslut på felaktiga grunder som påverkar hela världen har man enligt mig all rätt att lägga sig i.

• Ge karma 4
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

Nicholas
10 timmar sedan, skrev Bacchus:

Kan tolkas….. jag har inget emot att man slänger ut kriminella, där borde även vi kavla upp ärmarna men då på goda grunder. Problemet är Trumps reaktion som mer eller mindre säger att han borde vara snäll. 

Vilka goda grunder?

Det kriminella elementet vistades väl olagligt i USA?

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

uptoyou
28 minuter sedan, skrev Esspe:

Visst har Trumpen blivit lite gråhårig på sistone? Den rågblonda orange färgen verkar ha falnat.

Som jämförelse, Barack Obama.

presidents-before-after-term-united-states-fb__700-png.jpg

• Ge karma 1

Its nice to be important, but it's more important to be nice.

Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2025-04-27 at 11:32, skrev Esspe:

image.png.4204ba08768e544573d4822eb7abefc1.png

Naturligtvis slog han sig fram till första raden och som den narcissist han är ska han naturligtvis synas. Han hade inte ens vett att klä sig i svart. Fattas bara en blommig slips.

Han kör en demokratslips när han ska vara fint klädd, den röda republikanslipsen fick stanna hemma....

• Bullseye 1
  • Haha 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Bacchus
Inlagd (ändrad)
12 timmar sedan, skrev Nicholas:

Vilka goda grunder?

Det kriminella elementet vistades väl olagligt i USA?

Vill inte vara någon försvarare av illegal invandring. Förstår deras problem med kriminalitet som kommer från central- och Sydamerika. Vi har ju själva liknande problem. 

BBC brukar vara duktiga på att granska fakta. https://www.bbc.com/news/articles/c1k4072e3nno.amp

Han tog sig in olagligt men måste fått uppehållstillstånd efter det. USA har beviljat uppehållstillstånd till de som vistats i landet i 5 år och betalat skatt hur det nu är möjligt? 

”According to his lawyers, Mr Abrego Garcia has never been convicted of any criminal offence, including gang membership, in the US or in El Salvador. He lived in the US for 14 years, had three children and worked in construction, according to court records”.

Ändrades av Bacchus
  • Ge karma 3
  • Minus 3
Dela på andra sajter

Surin P3
2 timmar sedan, skrev Bacchus:

Vill inte vara någon försvarare av illegal invandring. Förstår deras problem med kriminalitet som kommer från central- och Sydamerika. Vi har ju själva liknande problem. 

BBC brukar vara duktiga på att granska fakta. https://www.bbc.com/news/articles/c1k4072e3nno.amp

Han tog sig in olagligt men måste fått uppehållstillstånd efter det. USA har beviljat uppehållstillstånd till de som vistats i landet i 5 år och betalat skatt hur det nu är möjligt? 

”According to his lawyers, Mr Abrego Garcia has never been convicted of any criminal offence, including gang membership, in the US or in El Salvador. He lived in the US for 14 years, had three children and worked in construction, according to court records”.

Så många fel... 😄

Du säger att du inte är för illegal invandring, men fortsätter med att försvara det.

Han hade nåt som kallas "withholding of removal", inget uppehållstillstånd, som ger rätt att arbeta och vara i landet tills rättsprocessen är klar och/eller hotet i El Salvador inte finns längre. Och som bekant, så finns inte gänget som var hotet och grunden till hans "withholding of removal" inte längre alls i El Salvador. De är utrotade.

Hur nu ett gäng kan vara så stort hot till en person, som inte har några gängrelationer är för mig aningens underligt.
Detta innebär i alla fall att han inte kan deporteras specifikt till El Salvador, vilket man kan tycka bra eller dåligt, om man så vill. 

Han kommer dock med största sannolikhet att deporteras till tredje land om han kommer tillbaka till USA.

Vilket är hans enda alternativ i dessa så kallade "withholding of removal" fall.
Egypten och Somalia har visat intresse. Nä, det har de inte, men de är exempel från Vita Huset till länder som är potentiella mottagare. 😄 

• Ge karma 3
  • Pannslag 2
Dela på andra sajter

65Selander

Skall nyktra till och gå till Frihetstorget.

Men först sannningen i bildform en dag som denna

FB_IMG_1746084818990.jpg

• Ge karma 3
  • Bullseye 6
Dela på andra sajter

Surin P3

Skrämmande siffror egentligen.

Top 5 Countries by Public Sector Employment Percentage (2023-2024 or Most Recent)

1. Oman: 78.7% (ILO, 2023) - High due to government dominance in oil and public services.
  2. Cuba: 77.0% (ILO, 2023) - Centralized economy with extensive state employment.
  3. Liberia: 40.3% (ILO, 2023) - Large public sector relative to small private economy.
  4. Belarus: 39.3% (ILO, 2023) - Strong state control over employment.
  5. Sweden: 32.4% (Statistics Sweden, 2023) - Extensive welfare state and public services.
  • Ge karma 1
  • Ojojoj 1
Dela på andra sajter

Surin P3
1 minut sedan, skrev JeTh:

Senaste vändan som Trump satt så gjorde han sitt bästa för att ersätta de som kunde ersättas med sina egna trogna domare i de högre, viktigare domstolarna, hur det ser ut i de små domstolarna spelar knappast någon större roll så att dra fram att det finns runt 30 000 domare i USA blir lite dagis.

Fast nu var det ju mitt inlägg som citerades i grunden och där var huvudpunkten alla domare, inget att göra med högsta domstolen alls.
Att det sedan feltolkas är... ja, tydligen normalt.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

lasseiudon
41 minuter sedan, skrev Surin P3:

Skrämmande siffror egentligen.

Top 5 Countries by Public Sector Employment Percentage (2023-2024 or Most Recent)

1. Oman: 78.7% (ILO, 2023) - High due to government dominance in oil and public services.
  2. Cuba: 77.0% (ILO, 2023) - Centralized economy with extensive state employment.
  3. Liberia: 40.3% (ILO, 2023) - Large public sector relative to small private economy.
  4. Belarus: 39.3% (ILO, 2023) - Strong state control over employment.
  5. Sweden: 32.4% (Statistics Sweden, 2023) - Extensive welfare state and public services.

Vad vad det nu som Mark Twain sa om statistik? Det går att hitta många uppgifter om detta och detta är Googles första svar:
The top 5 countries with the highest public sector employment as a percentage of total employment are typically Scandinavian countries. Norway, Sweden, Denmark, and Finland consistently rank high, with public sector employment often exceeding 25% of the total workforce. The fifth-ranked country can vary, but often includes countries like Estonia or Croatia. 

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

Surin P3
18 minuter sedan, skrev JeTh:

Varför måste man det?

Går jag på någons begravning så ser jag givetvis till att vara korrekt klädd och jag är absolut inte religiös.

Fast detta är ju redan bemött. Lögner och propaganda.
Många hade blå kostym. Fast det visste du ju redan.

Bara de som vill sprida lögner om Trump, håller fortsatt på med detta ämne.

• Ge karma 1
  • Pannslag 1
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Surin P3
9 minuter sedan, skrev JeTh:

Om han har varit aktiv i något gäng men slutat då kan han vara en måltavla med ett pris på sitt huvud och gänget som du påstår vara utrotat kanske bara är avslutat och medlemmarna aktiva i nya gäng och priset på hans huvud kan absolut finnas kvar.

Aha, det gamla "om fiktion vore sanning"-argumentet.
Du kanske missat vad som hänt i El Salvador?

Men om det vore så att han fortfarande har ett pris på hans huvud, så är han garanterat en framstående gängmedlem.

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Surin P3
34 minuter sedan, skrev JeTh:

1. ??

2. Nej.

3. Ett satt pris är svårt att plocka bort och man behöver inte vara framstående för att det ska finnas kvar eller anses vara kvar, man kan ha pratat med fel personer till exempel poliser så kan det räcka.

Då svarar jag att om han var i så stor fara, så hade han kunnat använda det som laglig möjlighet att komma till USA.
Men han valde att tränga sig in i landet olagligt. 

Jaja, nu är han i El Salvador och kommer inte tillåtas tillbaka till USA om inte nåt makabert sker.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

65Selander

Det enda jag vet att detta land kommer aldrig tillåta Trump diktera villkor.

Detta och grannländer har levt under Sovjet.

Nu vill fårskallen ge Dvärgen rätt åt ett land de har invaderat

[i morgon är det dvärgens fel)

20250501_110153.jpg

20250501_110212.jpg

• Ge karma 3
Dela på andra sajter

Dempa
36 minuter sedan, skrev 65Selander:

Det enda jag vet att detta land kommer aldrig tillåta Trump diktera villkor.

Detta och grannländer har levt under Sovjet.

Nu vill fårskallen ge Dvärgen rätt åt ett land de har invaderat

[i morgon är det dvärgens fel)

20250501_110153.jpg

20250501_110212.jpg

Nej, du har rätt, låt slakten fortsätta, finns ju fortfarande kött att skicka till fronten, krig är bättre än fred….

• Ge karma 2
  • Minus 1
  • Pannslag 1

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

65Selander
9 minuter sedan, skrev Dempa:

Nej, du har rätt, låt slakten fortsätta, finns ju fortfarande kött att skicka till fronten, krig är bättre än fred….

Jo din vän å dvärgen och morotsmanmen fixar detta

• Ge karma 1
  • Bullseye 4
Dela på andra sajter

Surin P3
27 minuter sedan, skrev Esspe:

Trump "China is calling me everyday, everyday. Lots of times, everyday, lots."

China "No we are not."

Man hör Trumpen på riktigt när man läser den där texten... 😂 😂 😂 😂 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...