Esspe Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 7 timmar sedan, skrev UglyFarang: Jag hoppas innerligt att detta är ett aprilskämt men tyvärr så finns ungefär samma på andra sajter så frågan är om har tänker sej att göra en "Putin": "Trump vill kandidera mot Obama 2025 04 01 Donald Trump har öppnat för att sitta kvar som president under en tredje mandatperiod, trots att det är förbjudet enligt konstitutionen. I en exklusiv intervju med NBC News framhöll Trump att det finns metoder för att göra det. – Jag skämtar inte. Men jag brukar säga till dem att vi har en lång väg att gå och att det är väldigt tidigt i administrationen, sade han till kanalen. Nu berättar Trump vem han skulle vilja kandidera mot i ett hypotetiskt nästa val, rapporterar The Hill. När Fox News journalist Peter Doocy frågar honom om han skulle välkomna att Demokraterna ställer upp med tidigare president Barack Obama i nästa val, svarar Trump: – Jag skulle älska det. Det är en mycket bra fråga. Jag skulle vilja se det hända. – Folk ber mig att kandidera igen och det säger att det finns sätt att göra det. Men jag har inte undersökt det. Jag har fortfarande nästan fyra år kvar." https://marcusoscarsson.se/just-nu-trump-vill-kandidera-mot-obama/ Även här kommer Trumpanhängarna säkert att försvara hans nermontering av demokratin. 5 1 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 23 minuter sedan, skrev Esspe: Även här kommer Trumpanhängarna säkert att försvara hans nermontering av demokratin. Fast nu är ju USA ingen demokrati, så den blir ju svår att nedmontera där. 🤣 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 5 minuter sedan, skrev Surin P3: Fast nu är ju USA ingen demokrati, så den blir ju svår att nedmontera där. 🤣 Dom flesta demokratier är synnerligen odemokratiska. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 1 minut sedan, skrev Nicholas: Dom flesta demokratier är synnerligen odemokratiska. Och jag har alltid sagt att en bra diktatur, är bättre än en dålig demokrati. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 3 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 10 timmar sedan, skrev UglyFarang: Nej, det har jag inte gjort trots min ålder, har du? Fluor/fluorid är ett naturligt ämne som finns i marken/berggrunden i de flesta länder och har i rätt mängder en bra effekt på tandhälsan och att förbjuda att det finns i dricksvatten är fel, riktigt fel. Att sätta gränsvärde som tex vi har i Sverige är helt korrekt. Flourtanten hade inget gränsvärde. Det är väl därför vi äldre blivit de vrak vi är? Förstå vad pigga vi gamlingar skulle ha varit om flourtanten inte fått tvinga i oss flour. 2 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 2 timmar sedan, skrev Surin P3: Och jag har alltid sagt att en bra diktatur, är bättre än en dålig demokrati. Kan du ge exempel på några bra diktaturer. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 50 minuter sedan, skrev Wangthong: Flourtanten hade inget gränsvärde. Det är väl därför vi äldre blivit de vrak vi är? Förstå vad pigga vi gamlingar skulle ha varit om flourtanten inte fått tvinga i oss flour. Flour finns i dom flesta tandkrämer så vi kommer få vår dos än idag. Däremot har tillkommit fenylalanin i vår kosthållning. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 1 timme sedan, skrev Wangthong: Kan du ge exempel på några bra diktaturer. Det är en ordlek. Ta inte allt på största allvar. 😄 Vad skulle du teoretiskt själv välja? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
uptoyou Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 54 minuter sedan, skrev Surin P3: Det är en ordlek. Ta inte allt på största allvar. 😄 Vad skulle du teoretiskt själv välja? Precis som presidentskapet är en lek för Donald Trump. Han skiter totalt i hur det går för USA eller övriga världen. Han är en skam för USA. Men en sak lyckas han med ivarjefall, han lär bli ihågkommen...... 5 1 Its nice to be important, but it's more important to be nice. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Aray Na Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 Ibland kan man dock inte välja, folkvalda utan skillnaden på en blankröst ger ingenting 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 1 timme sedan, skrev Surin P3: Det är en ordlek. Ta inte allt på största allvar. 😄 Vad skulle du teoretiskt själv välja? Jag gör som Jimmy Å, svarar inte på den frågan. Få se om jag blir påhoppad då. När det gäller diktaturer kan man ha en fundering, bra för vem? Dåliga demokratier finns det nog fler av än bra diktaturer. Men det är ju också från betraktarens ögon. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Esspe Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 4 timmar sedan, skrev Surin P3: Det är en ordlek. Ta inte allt på största allvar. 😄 Jo om det bara var så väl med Donald också. 3 Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 (ändrad) 12 timmar sedan, skrev Wangthong: Flourtanten hade inget gränsvärde. Det är väl därför vi äldre blivit de vrak vi är? Förstå vad pigga vi gamlingar skulle ha varit om flourtanten inte fått tvinga i oss flour. När fluortanten kom så skulle man egentligen bara skölja munnen under en eller två minuter men har man det i sitt brunnsvatten så dricker man det oftast dagligen och det är därför som gränsvärdena jag lade in tidigare finns, på de flesta fastigheterna jag äger så finns det borrad brunn som jag tar prov på med jämna intervaller för att hyresgästerna ska ha klara besked om sin vattenkvalitet. Lite öster om Helsingborg/Landskrona så finns det ett bälte där brunnarna har höga halter av fluorid och på en del platser så är vattnet otjänligt för spädbarn efter att gränsvärdena ändrades någon gång runt år 2000, före ändringarna så var det ok att ge det även till spädbarn. Ändrades April 2 av UglyFarang 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 On 2025-04-01 at 02:06, skrev Surin P3: Har du svalt löständerna? För enligt mig, så hamnar vatten som jag dricker i magen. 😂 Nu säger jag inte att du har fel om nivåerna i Sverige, men i detta fall ska vi nog hålla oss till de godkända nivåerna i USA. Och de är nästan 300% högre i dricksvatten plus att det är en tillsats, vilket det inte är i Sverige. Rent spontant så känns det som att ha en biprodukt från gödseltillverkning i dricksvatten är dumt, och det är ju det som debatten i USA handlat om ett bra tag. Ska de som tillverkar gödsel få dumpa sitt fluor i dricksvattnet? Och vad har det för inverkan på hälsan? Intressant att du har flera timmar på dej att ändra i texten i dina inlägg..... Vilken typ av konstgödseltillverkning ger fluorid som biprodukt som man tydligen måste släppa ut i dricksvattnet i USA? Jag ska träffa några gubbar som jag vet jobbade på "Skitan" förr så fort jag hinner och fråga om de också fick fluorid som biprodukt som de var tvungna att släppa ut i dricksvattnet när de tillverkade N, PK och NPK där förr, att de fick gips som restprodukt vet många, det blev så mycket gips från produktionen så att det sedan många år finns en riktig gipsö i havet/sundet strax utanför den gamla fabriken..... 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Stoneys Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 34 minuter sedan, skrev UglyFarang: När fluortanten kom så skulle man egentligen bara skölja munnen under en eller två minuter men har man det i sitt brunnsvatten så dricker man det oftast dagligen och det är därför som gränsvärdena jag lade in tidigare finns, på de flesta fastigheterna jag äger så finns det borrad brunn som jag tar prov på med jämna intervaller för att hyresgästerna ska ha klara besked om sin vattenkvalitet. Lite väster om Helsingborg/Landskrona så finns det ett bälte där brunnarna har höga halter av fluorid och på en del platser så är vattnet otjänligt för spädbarn efter att gränsvärdena ändrades någon gång runt år 2000, före ändringarna så var det ok att ge det även till spädbarn. Väster om helsingborg & Landskrona är vattnet lite salt tycker jag. Det heter Öresund. 😉 4 Pattaya Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 2 Dela Inlagd April 2 (ändrad) 19 minuter sedan, skrev Stoneys: Väster om helsingborg & Landskrona är vattnet lite salt tycker jag. Det heter Öresund. 😉 Stort tack! Du har helt rätt, det skulle givetvis vara österut. Jäkla tur att det finns GPS och kompasser till båtar numera..... Ändring gjord. Ändrades April 2 av UglyFarang Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 7 timmar sedan, skrev UglyFarang: Intressant att du har flera timmar på dej att ändra i texten i dina inlägg..... Vilken typ av konstgödseltillverkning ger fluorid som biprodukt som man tydligen måste släppa ut i dricksvattnet i USA? Jag ska träffa några gubbar som jag vet jobbade på "Skitan" förr så fort jag hinner och fråga om de också fick fluorid som biprodukt som de var tvungna att släppa ut i dricksvattnet när de tillverkade N, PK och NPK där förr, att de fick gips som restprodukt vet många, det blev så mycket gips från produktionen så att det sedan många år finns en riktig gipsö i havet/sundet strax utanför den gamla fabriken..... Helt rätt... Jag tycker du ska ta in lite kunskap om detta ämne innan vi fortsätter vår diskussion. Och kanske inte bara från "gubbar", utan lägg nu ner lite tid på att förstå ämnet. 😂 I värsta fall kan du ju börja läsa om detta på Wikipedia... 🤮 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Water_fluoridation#:~:text=Water fluoridation is the controlled,achieved naturally or through supplementation. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 Alla som har grundläggande kulturell bildning kan givetvis sin ferris buellers day off/fira med ferris. Utantill. Den fick ett uppsving nu i dagarna. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 3 minuter sedan, skrev Nicholas: Alla som har grundläggande kulturell bildning kan givetvis sin ferris buellers day off/fira med ferris. Utantill. Den fick ett uppsving nu i dagarna. Min favvofilm på den tiden... Såg den en massa gånger. En massa gånger...! 🤣 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 1 minut sedan, skrev Surin P3: Min favvofilm på den tiden... Såg den en massa gånger. En massa gånger...! 🤣 En evergreen. Blazing saddles. Caddyshack. 2 ytterligare klassiker i samma kaliber. 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 On 2025-04-01 at 16:30, skrev Dempa: Tillbaka till sunt förnuft, nyanställningar skall baseras på kompetens och inte på hudfärg, religion och kön… Nu har de fått backa i formuleringen. https://www.svt.se/nyheter/inrikes/usa-backar-efter-omtalade-kravbrevet-om-slopad-mangfald 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 On 2025-04-02 at 06:17, skrev Surin P3: Och jag har alltid sagt att en bra diktatur, är bättre än en dålig demokrati. Du måste trivas att bo i en konstitutionell militärdiktatur.... 2 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd April 3 Dela Inlagd April 3 (ändrad) 18 timmar sedan, skrev Surin P3: Helt rätt... Jag tycker du ska ta in lite kunskap om detta ämne innan vi fortsätter vår diskussion. Och kanske inte bara från "gubbar", utan lägg nu ner lite tid på att förstå ämnet. 😂 I värsta fall kan du ju börja läsa om detta på Wikipedia... 🤮 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Water_fluoridation#:~:text=Water fluoridation is the controlled,achieved naturally or through supplementation. Var har du svaret på: Vilken typ av konstgödseltillverkning ger fluorid som biprodukt som man tydligen måste släppa ut i dricksvattnet i USA? Inget på din wikilänk om det, du kanske själv skulle ta in lite kunskap istället för detta.... Du försöker som vanligt ducka vissa saker som du har påstått, lite Thumpvibbar där.... Ändrades April 3 av UglyFarang 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 4 Dela Inlagd April 4 4 timmar sedan, skrev UglyFarang: Var har du svaret på: Vilken typ av konstgödseltillverkning ger fluorid som biprodukt som man tydligen måste släppa ut i dricksvattnet i USA? Inget på din wikilänk om det, du kanske själv skulle ta in lite kunskap istället för detta.... Du försöker som vanligt ducka vissa saker som du har påstått, lite Thumpvibbar där.... Det står en del om det i Wikipedia länken. Tillräckligt för att få svar på dina frågor och därtill. Du kanske inte vet hur Wikipedia fungerar? Det är inte lätt att diskutera med människor som dig... 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu