Efraim Barkbit Inlagd Mars 21, 2025 Dela Inlagd Mars 21, 2025 när man tror man är under kontroll 3 2 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 21, 2025 Dela Inlagd Mars 21, 2025 Kanske något för trådens ständiga medlemmar i The Putin/Trump fanclub. https://www.blocket.se/annons/skane/make_america_great_again_donald_trump_/1210248855 https://www.blocket.se/annons/skane/trump_nar_han_blev_skjuten_/1210248625 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd Mars 24, 2025 Dela Inlagd Mars 24, 2025 5 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... UglyFarang Inlagd Mars 25, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Mars 25, 2025 Byfånarnas paradis verkar det som: Vita husets supermiss – lade till reporter i hemlig gruppchatt Försvarsministern avslöjade krigsplaner • ”Chockerande vårdslös” En journalist på amerikanska The Atlantic lades till i en gruppchatt på appen signal. I gruppen ska Donald Trumps medarbetare ha diskuterat och planerat anfallen mot Huthirebellerna. Vita huset bekräftar jättemissen. https://www.tv4.se/artikel/749SrxoWVJaCQappz53gg2/journalist-lades-till-i-gruppchatt-fick-krigsplaner Trump backar Waltz – trots hårda kritiken: ”Han har lärt sig en läxa” ”En tabbe” • Vita huset: Inga krigsplaner diskuterades USA:s president Donald Trump står bakom den nationelle säkerhetsrådgivaren Mike Waltz, säger han till NBC News. – Han har lärt sig en läxa och är en bra man, säger han. https://www.tv4.se/artikel/749SrxoWVJaCQappz53gg2/journalist-lades-till-i-gruppchatt-fick-krigsplaner Byfånar på riktigt som fäller korkade kommentarer om stora delar av världen utom deras goda vän Putin.... FY FAN! 10 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 26, 2025 Dela Inlagd Mars 26, 2025 Trump fick en tavla av Putin. 😂 Ganska aktuellt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bacchus Inlagd Mars 26, 2025 Dela Inlagd Mars 26, 2025 8 timmar sedan, skrev Esspe: Dessutom blånekade Waltz 🤡 Och nu åker tydligen Vance till Grönland utan att ha någon inbjudan och är inte välkommen. Ska han invadera nu? Mannen som gett både bruntungan och kappvändaren ett ansikte har ju uppfattningen klar för sig. På tal om ansikte, använder han kajal? 1 2 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
John Khonken Inlagd Mars 26, 2025 Dela Inlagd Mars 26, 2025 Detta är skitkul .Fortsätt så kamrat. Allt är fel som vanligt. Mera krig så löser vi allt. När någon försöker hitta lösningar på krigen. Då skriker kamrat skicka mina barn. Jag vill att dom dör på slagfältet för jag är så god. 1 5 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 26, 2025 Dela Inlagd Mars 26, 2025 18 timmar sedan, skrev Esspe: Dessutom blånekade Waltz 🤡 Och nu åker tydligen Vance till Grönland utan att ha någon inbjudan och är inte välkommen. Ska han invadera nu? En samling ärthjärnor som ska styra det landet i 4 år, klarar världen detta eller finns lösningen i rättssystemet i USA? 3 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 27, 2025 Dela Inlagd Mars 27, 2025 23 timmar sedan, skrev Esspe: Dessutom blånekade Waltz 🤡 Och nu åker tydligen Vance till Grönland utan att ha någon inbjudan och är inte välkommen. Ska han invadera nu? Har du rest till nåt land någon gång utan personlig inbjudan av landets regering? 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 27, 2025 Dela Inlagd Mars 27, 2025 17 timmar sedan, skrev Esspe: Hur mycket tålamod finns det i hans parti? Säkerligen en hel del som är missnöjda redan. Finns väl några normalbegåvade eller åtminstone icke helt intelligensbefriade där eller består hela det partiet av ärthjärnor? Troligen en kombination av ärthjärnor och räddharar som inte vågar stå för en egen åsikt. Jag är glad för att det jag har investerat i förutom egna ägda fastigheter i Sverige så har ytterst lite påverkats hittills av idioten i USA, en japansk fond har fått lite stryk nu men som det ser ut nu så skulle jag kunna pensionera mej en bit före sextio. 4 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 27, 2025 Dela Inlagd Mars 27, 2025 On 2025-03-26 at 04:28, skrev Esspe: Dessutom blånekade Waltz 🤡 Och nu åker tydligen Vance till Grönland utan att ha någon inbjudan och är inte välkommen. Ska han invadera nu? Detta kan tolkas som att Puttefjutt och Thumpen spelar tillsammans. Rysslands president Vladimir Putin säger att han betraktar USA:s planer på att annektera Grönland som "seriösa". Det säger han mot bakgrund av att Donald Trump sedan han blev vald till USA:s president flera gånger på ett eller annat sätt sagt att USA kommer att ta kontroll över det autonoma danska territoriet. – Vi behöver den (ön). Vi måste ha den, sade Trump i en podcast senast på onsdagen och hävdar att amerikansk kontroll över Grönland handlar om internationell säkerhet. Enligt Putin menar USA allvar med planerna. – Vi talar om seriösa planer på den amerikanska sidan när det gäller Grönland. Dessa planer har långvariga historiska rötter, säger Putin vid ett arktiskt forum i staden Murmansk i norra Ryssland. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Mars 28, 2025 Dela Inlagd Mars 28, 2025 2 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Don Went Inlagd Mars 28, 2025 Dela Inlagd Mars 28, 2025 6 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 30, 2025 Dela Inlagd Mars 30, 2025 Ärthjärnepresidenten i farten igen: https://www.svt.se/nyheter/utrikes/trump-vill-stoppa-mangfald-i-eu-foretag Vad fan har idioten med hur europeiska företag sköts?? 1 3 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 Jag är också emot kvotering baserat bl.a. på rasism. 6 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Detta inlägg gillas... Surin P3 Inlagd Mars 31, 2025 Detta inlägg gillas... Dela Inlagd Mars 31, 2025 2 minuter sedan, skrev Esspe: Så det är ok att han blandar sig i hur företag i Frankrike ska skötas???? Som jag tidigare sagt, det är märkligt att alla idiotier han kommer med ska försvaras till sista blodsdroppen. Det är väl ok att han ska annektera Grönland med antar jag. Du kanske ska fundera på vad det är du verkligen försvarar. Jag försvarar inte Trump, jag sa att jag är emot kvotering och rasism, vilket tydligen både Trump och jag är emot. För om du inte visste det redan så är "riktlinjer om mångfald, rättvisa och inkludering" finare ord för bl.a. att man ska åsidose vissa människor pga deras hudfärg, och ge förtur till andra människor med annan hudfärg. 7 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 8 timmar sedan, skrev Surin P3: Du kanske ska fundera på vad det är du verkligen försvarar. Jag försvarar inte Trump, jag sa att jag är emot kvotering och rasism, vilket tydligen både Trump och jag är emot. För om du inte visste det redan så är "riktlinjer om mångfald, rättvisa och inkludering" finare ord för bl.a. att man ska åsidose vissa människor pga deras hudfärg, och ge förtur till andra människor med annan hudfärg. https://www.expressen.se/nyheter/abdul-hamid-bytte-namn-till-jan-nilsson-for-att-fa-jobb-och-en-ny-identitet--/ enis 2 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nicholas Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 Inte Trump, men... Givetvis politiskt, men det är symptomatiskt att den politiska adeln berikar sig själva/glider på räkmacka utan att ens blinka. Noll markkontakt. 1 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 16 minuter sedan, skrev Nicholas: Inte Trump, men... Givetvis politiskt, men det är symptomatiskt att den politiska adeln berikar sig själva/glider på räkmacka utan att ens blinka. Noll markkontakt. Måste vara en slump…eller? Hon låg bäst till i opinionsundersökningarna. Varför får man lite vibbar från vad som hände i Rumänien? 2 2 F*ck Palestine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dempa Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 On 2025-03-28 at 06:01, skrev Esspe: And found the biggest idiot since, hmmm...... And found the biggest idiot ever. TDS? 1 F*ck Palestine! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 3 timmar sedan, skrev Dempa: TDS? Du måste vara expert på diagnoser och då troligen dina egna när du håller på med detta skitet mot folk som inte tycker som du! 2 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 16 timmar sedan, skrev Surin P3: Du kanske ska fundera på vad det är du verkligen försvarar. Jag försvarar inte Trump, jag sa att jag är emot kvotering och rasism, vilket tydligen både Trump och jag är emot. För om du inte visste det redan så är "riktlinjer om mångfald, rättvisa och inkludering" finare ord för bl.a. att man ska åsidose vissa människor pga deras hudfärg, och ge förtur till andra människor med annan hudfärg. Är du medveten om att vad gäller företag med större andel kvinnor högt upp i organisationen så är dessa mer vinstinbringande än de som har större andel män högt upp i organisationen? Sedan så kan jag hålla med om att kvotering där vissa får förtur till arbeten och positioner som de inte har samma kompetens ändå får jobben är åt helvete, jag har satt stopp för att anställa personer med dålig svenska inom mitt ansvarsområde på företaget då detta är en säkerhetsrisk pga språkförbistringen. 6 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Mars 31, 2025 Dela Inlagd Mars 31, 2025 Ännu en ärthjärna i farten som lägger förbud för fluor i dricksvatten: https://www.tv4.se/artikel/4s8QmwndJxq5nk3p1WI0Dx/staden-foerst-ut-med-foerbudet-ska-foerhindra-laegre-iq-och-benskoerhet Referens angående värdena för brunnsvatten i Sverige och de sänktes för drygt 20 år sedan: OBS! Det anses inte vara hälsorisk att dricka fluorhaltigt vatten i de halter som är godkända i brunnsvatten i Sverige, det förbättrar istället tandhälsan för framför allt vuxna och de flesta flaskvatten som säljs i Sverige är oftast fluorhaltigt brunnsvatten. https://www.1177.se/Blekinge/liv--halsa/tandhalsa/egen-brunn-och-fluorhalt-i-vattnet/ Riktlinjer för fluorid Livsmedelsverkets råd för fluorid i dricksvattnet: Mg fluorid/liter Risk Mindre än 1 Nästan ingen risk för emaljfläckar 1-1,3 Liten risk för emaljfläckar 1,3-1,5 Risk för emaljfläckar. Bör ges i begränsad mängd till barn som är 6 månader eller yngre. Mer än 1,5 Bör inte drickas av barn som är 18 månader eller yngre på grund av en stor risk för emaljfläckar. Ju högre fluoridhalt i dricksvattnet desto större är risken för skönhetsfläckar i emaljen (tandfluoros). Sådana fläckar har visserligen ingen medicinsk betydelse, men kan trots det av vissa uppfattas som störande. Det finns behandlingar för att ta bort emaljfläckar. Kom ihåg att alla emaljfläckar inte beror på för mycket fluorid. OBS! Det anses inte vara hälsorisk att dricka fluorhaltigt vatten i de halter som är godkända i brunnsvatten i Sverige, det förbättrar istället tandhälsan för vuxna. 1 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 1, 2025 Dela Inlagd April 1, 2025 (ändrad) 5 timmar sedan, skrev UglyFarang: Ännu en ärthjärna i farten som lägger förbud för fluor i dricksvatten: https://www.tv4.se/artikel/4s8QmwndJxq5nk3p1WI0Dx/staden-foerst-ut-med-foerbudet-ska-foerhindra-laegre-iq-och-benskoerhet Referens angående värdena för brunnsvatten i Sverige och de sänktes för drygt 20 år sedan: OBS! Det anses inte vara hälsorisk att dricka fluorhaltigt vatten i de halter som är godkända i brunnsvatten i Sverige, det förbättrar istället tandhälsan för framför allt vuxna och de flesta flaskvatten som säljs i Sverige är oftast fluorhaltigt brunnsvatten. https://www.1177.se/Blekinge/liv--halsa/tandhalsa/egen-brunn-och-fluorhalt-i-vattnet/ Riktlinjer för fluorid Livsmedelsverkets råd för fluorid i dricksvattnet: Mg fluorid/liter Risk Mindre än 1 Nästan ingen risk för emaljfläckar 1-1,3 Liten risk för emaljfläckar 1,3-1,5 Risk för emaljfläckar. Bör ges i begränsad mängd till barn som är 6 månader eller yngre. Mer än 1,5 Bör inte drickas av barn som är 18 månader eller yngre på grund av en stor risk för emaljfläckar. Ju högre fluoridhalt i dricksvattnet desto större är risken för skönhetsfläckar i emaljen (tandfluoros). Sådana fläckar har visserligen ingen medicinsk betydelse, men kan trots det av vissa uppfattas som störande. Det finns behandlingar för att ta bort emaljfläckar. Kom ihåg att alla emaljfläckar inte beror på för mycket fluorid. OBS! Det anses inte vara hälsorisk att dricka fluorhaltigt vatten i de halter som är godkända i brunnsvatten i Sverige, det förbättrar istället tandhälsan för vuxna. Har du svalt löständerna? För enligt mig, så hamnar vatten som jag dricker i magen. 😂 Nu säger jag inte att du har fel om nivåerna i Sverige, men i detta fall ska vi nog hålla oss till de godkända nivåerna i USA. Och de är nästan 300% högre i dricksvatten plus att det är en tillsats, vilket det inte är i Sverige. Rent spontant så känns det som att ha en biprodukt från gödseltillverkning i dricksvatten är dumt, och det är ju det som debatten i USA handlat om ett bra tag. Ska de som tillverkar gödsel få dumpa sitt fluor i dricksvattnet? Och vad har det för inverkan på hälsan? Ändrades April 1, 2025 av Surin P3 5 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd April 1, 2025 Dela Inlagd April 1, 2025 4 minuter sedan, skrev Esspe: Frågan var, än en gång, om du tycker det är ok att Donald lägger sig i hur andra länders företag sköts. Politikersvar undanbedes. Ja, jag tycker han får ha åsikter om det. Precis som du och jag. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu