Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

1 minut sedan, skrev Surin P3:

Men hur kommer det sig att du tror att kommentaren var en pik till dig?

För att du citerade mej kanske??

• Ge karma 2

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev UglyFarang:

Med dina skygglappar så är det nog mycket begränsat vad du kan läsa...

Utbrottet av SarsCov2 började medan jag och sambon befann oss i Thailand och jag konsumerade mycket svensk och västlig media under en längre tid då.

Det tvivlar jag inte på.

Men bara för att du konsumerat svensk media betyder det inte att du minns rätt.

Detta var ju ändå i januari-april 2020 när det mörkades både från Kina, USA och EcoHealth Aliiance.

• Bullseye 3
Dela på andra sajter

5 minuter sedan, skrev UglyFarang:

För att du citerade mej kanske??

Ja, jag svarade på ditt inlägg med ovidkommande talesätt... Med ett annat ovidkommande talesätt, som jag i och för sig hittade på alldeles själv.

Ändrades av Surin P3
  • Ge karma 2
Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev UglyFarang:

P3 lille, din kompis Thump som du högaktar på ett mycket tydligt sätt kan omöjligt ha alla hönsen hemma, här kommer ett av hans mindre intelligenta uttalande i samband med att flygplanet och militärhelikoptern krockade, länk följer efter citatet:

"Trump fick frågan om han hade några bevis för att rekrytering med mångfald och inkludering skulle vara orsaken till olyckan. Trump svarade då att det kan ha varit så.
Påståendet ifrågasattes sedan flera reportrar på plats som undrade hur Trump kunnat dra den slutsatsen. 
– För jag har sunt förnuft, säger Trump." 

https://www.tv4.se/artikel/5kynCKPXjX9mVvPQxJsyNm/trump-skyller-flygkraschen-pa-mangfald-och-inkludering  

Nu på senaste nyhetssändningen som jag såg under förmiddagen så uttalade Thump sej angående höjda tullar mot EU, endast citat ingen länk:

"EU köper inte våra bilar eller jordbruksprodukter, vi köper miljontals bilar och massor med jordbruksprodukter från EU" 

Här visar han tydligt att han inte har det sunda förnuftet som han påstod sej besitta tidigare, dagens personbilar från USA är rena skiten jämfört med större delen av bilarna som tillverkas i EU därför vill folk i EU inte ha dem och av samma orsak så vill många i USA ha bilar från EU och EU har i många år haft förbud mot GMO produkter vilket USA inte har och de kan/vill inte garantera att deras jordbruksprodukter är fria från.

Sunt förnuft är nåt som saknas hos många idag.

Att DEI orsakar problem säger sig självt. Något som varit en stor del av Bidens policy under hans tid som president.

Det går inte att hoppa över kvalificerad personal baserat på önskad hudfärg, kön eller fördelaktigt handikapp, utan att det orsakar rejäla problem.

Att Trump ser det som det problem det är, är bara positivt. Mycket positivt.

Sunt förnuft. 

• Ge karma 3
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

Elon Musk eller Ilan Mask som Thumpen kallar honom är väl också en av dina idoler?

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/elon-musk-stämmer-lego-för-x-bojkott/ar-AA1ygSDf?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=8581dc7c2d4343e5e9eac35c27dc9c4b&ei=98  

En riktig byfåne....

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 3
  • Minus 4

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Surin P3:

Det går inte att hoppa över kvalificerad personal baserat på önskad hudfärg, kön eller fördelaktigt handikapp, utan att det orsakar rejäla problem.

Menar du att helikopterpiloten var inkvoterad och saknade relevant kompetens?

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Menar du att helikopterpiloten var inkvoterad och saknade relevant kompetens?

Det vet vi inte än, men om det var en kvinna så är det med största sannolikhet en inkvotering, ja.

För ingen tror väl i sin vildaste fantasi att hon/hen var den bästa kandidaten när hon fick jobbet? Ett jobb med över 97% av de ansökande är män.

Förmodligen inte bara kvinna, utan förmodligen med fler "fördelar".

Vi har ju sett detta fenomen under lång tid... Eller har du missat det också?

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Surin P3:

Det vet vi inte än, men om det var en kvinna så är det med största sannolikhet en inkvotering, ja.

För ingen tror väl i sin vildaste fantasi att hon/hen var den bästa kandidaten när hon fick jobbet? Ett jobb med över 97% av de ansökande är män.

Förmodligen inte bara kvinna, utan förmodligen med fler "fördelar".

Vi har ju sett detta fenomen under lång tid... Eller har du missat det också?

Du menar på fullt allvar att man skulle godkänna militära piloter utan rätt kompetens för att de är av ett speciellt kön??

Jag hoppas innerligt att du råkade ut för ett tankefel nu.

• Ge karma 5

Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Du menar på fullt allvar att man skulle godkänna militära piloter utan rätt kompetens för att de är av ett speciellt kön??

Jag hoppas innerligt att du råkade ut för ett tankefel nu.

Du verkar helt oinformerad kring detta. Totalt.

Men som svar på din fråga, så måste jag först säga att det inte är jag som bestämt att det ska vara på detta vis, men ja.

Det finns oräkneliga exempel på att DEI policyn har varit en stor del i Bidens administration.

Nu får du gå och informera dig om situationen innan du återkommer med dumma påståenden. 😂 

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Är man tre erfarna i besättnining så är det konstigt om det är någon ting i varför man blev anställd som ställer till det. Piloten hade väl mer än 1500 h erfarenhet. 

Hur som helst blir det intressanta att se var vi hamnar till sist.

• Bullseye 1
Dela på andra sajter

Titta på hur tex olje pipelinerna går idag från västra Kanada till östra...

Mycket går via USA. Mycket mer än vad Kanada skulle vilja just nu.

Men jag tror tullarna har mer med knark att göra än med något annat.

Blir märkbart svårare nu än tidigare då gränsen i princip var öppen.

Jag förstår hur det är tänkt att tullarna ska fungera i övrigt, men om det är rätt val återstår att se. 

I det stora hela är jag med på dem eftersom jag är en stor motståndare till globalisering, men i närtid kommer de nog vara negativa. Om jag ska vara lite negativ.

• Ge karma 2
  • Snurrigt 1
Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Wangthong:

Är man tre erfarna i besättnining så är det konstigt om det är någon ting i varför man blev anställd som ställer till det. Piloten hade väl mer än 1500 h erfarenhet. 

Hur som helst blir det intressanta att se var vi hamnar till sist.

Fast 5000+ timmar är vad militären sagt är bra erfarenhet.

1500, om hon ens hade det, är ganska lite om jag förstår det rätt.

Jag menar att man jobbar ju mer per år och ingen vill väl påstå att man blir riktigt duktig på ett yrke på mindre än ett år... Speciellt inte helikopterpilotyrket, gissar jag.

• Bullseye 3
Dela på andra sajter

4 minuter sedan, skrev Surin P3:

Titta på hur tex olje pipelinerna går idag från västra Kanada till östra...

Mycket går via USA. Mycket mer än vad Kanada skulle vilja just nu.

Men jag tror tullarna har mer med knark att göra än med något annat.

Blir märkbart svårare nu än tidigare då gränsen i princip var öppen.

Jag förstår hur det är tänkt att tullarna ska fungera i övrigt, men om det är rätt val återstår att se. 

I det stora hela är jag med på dem eftersom jag är en stor motståndare till globalisering, men i närtid kommer de nog vara negativa. Om jag ska vara lite negativ.

Är du medveten om att delar av norra USA får större delen av sin el från grannen i norr?

Tullarna på energi höjdes bara med 10% sannolikt för att USA behöver el, olja och gas från Kanada.

Nyss på nyheterna så var det från något idrottsevenemang i Kanada där man spelade USAs nationalsång, folket stod upp och buade....

Angående knark eller specifikt Fentanyl som din idol Thump sa så enligt undersökningar så kommer ca 0,6% av detta från Kanada och flyktingarna som byfånen också angav som orsaken till att höja tullarna för Kanada och Mexico så kommer ca 1% av dessa från Kanada och till Kanada så kommer merparten av allt kokain från USA så Thumpen kanske skulle sopa framför sin egendörr först...

• Ge karma 5

Dela på andra sajter

Kommer vi få ett objektivt svar från NTSB eller har board members redan blivit utbytta av nuvarande administration som instruerar dom vilket svar dom vill ha (=att olyckan berodde på att piloten var kvinna, inkvoterad och därmed totalt inkompetent)?

Dela på andra sajter

7 minuter sedan, skrev Surin P3:

Fast 5000+ timmar är vad militären sagt är bra erfarenhet.

1500, om hon ens hade det, är ganska lite om jag förstår det rätt.

Jag menar att man jobbar ju mer per år och ingen vill väl påstå att man blir riktigt duktig på ett yrke på mindre än ett år... Speciellt inte helikopterpilotyrket, gissar jag.

Kolla lite på vad en pilot gör mer än flyger, man kan knappast få ihop 1000 flygtimmar per år med normala arbetstider och då för militärpersonal givetvis utanför strid.

• Ge karma 1

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Kolla lite på vad en pilot gör mer än flyger, man kan knappast få ihop 1000 flygtimmar per år med normala arbetstider och då för militärpersonal givetvis utanför strid.

Innan vi gick med i NATO och ryssen invaderade Ukraina så flög en Gripen pilot 100-200 timmar per år. Så i Sverige skulle det tagit 5-10 år att skrapa ihop 1000 timmar

• Ge karma 3
  • Bullseye 1
Dela på andra sajter

12 minuter sedan, skrev UglyFarang:

Jag håller med dig i sak.

Men med facit i hand, så var piloten inte tillräckligt duktig. Oavsett flygtid.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

6 minuter sedan, skrev Surin P3:

Jag håller med dig i sak.

Men med facit i hand, så var piloten inte tillräckligt duktig. Oavsett flygtid.

Men var inte helikoptern på den plats som flygledarna hade instruerat den att vara? Om ja så är det väl flygledaren som gjort fel och låtit helikoptern korsa framför flygplanet?

Dela på andra sajter

Vi har ju faktiskt sett Trump och tullar tidigare. Han har ju varit president förut...

Och ekonomin gick inte i sank den gången... Vi får se hur det går denna gång.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

Nu hittar du på igen.

Det finns ju till och med senatsförhör om varför de försökte få media att inte tala om labbet.

Och de email som finns var ju en bra bit innan dina medier pratade om möjliga läckan ifrån labbet.

Typiskt att vrida på sanningen i efterhand. Eller som man säger på ren svenska; ljuga!

Du kommer väl snart och säger att ingen blev tvingad till att ta vaccinet...?

Labbet var med från början iallafall i Sverige,  men togs bort från agendan nästan omgående. 

• Bullseye 1
Dela på andra sajter

En annan fundering som någon säkert kan svara på, flyger militära helikoptrar i USA med transponder påslagen?

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Marlon:

Men var inte helikoptern på den plats som flygledarna hade instruerat den att vara? Om ja så är det väl flygledaren som gjort fel och låtit helikoptern korsa framför flygplanet?

Det är ju frågan...

Piloten sa att hen ser flygplanet.

Det var nog flera som inte var anställda baserat på meriter, utan på något annat fantasifullt.

• Ge karma 1
Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Surin P3:

senatsförhör

Jo tjena där sitter de med världen skarpaste hjärnor

Enis

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Surin P3:

Det är ju frågan...

Piloten sa att hen ser flygplanet.

Det var nog flera som inte var anställda baserat på meriter, utan på något annat fantasifullt.

Jag upprepar vad jag sade tidigare. 

Blanda aldrig trafikslag och ekonomier.

Med ekonomier menas privatplan med normala flygbolag (lex linate).

Det ska vara homogent med folk som tänker på samma sätt och har lika mycket skin in the game. 

Så felet är att det ens blandades, IMHO. 

Just don't do it.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...