UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Precis nyss, skrev Surin P3: Nu hittar du på igen. Det finns ju till och med senatsförhör om varför de försökte få media att inte tala om labbet. Och de email som finns var ju en bra bit innan dina medier pratade om möjliga läckan ifrån labbet. Typiskt att vrida på sanningen i efterhand. Eller som man säger på ren svenska; ljuga! Du kommer väl snart och säger att ingen blev tvingad till att ta vaccinet...? Jag talar om media i Europa, jag är inte lika USA fixerad som du. Vem har blivit tvingad att vaccinera sej?? Jag har inte tagit något vaccin de senaste 10 åren bör det nog vara nu. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 1 minut sedan, skrev UglyFarang: Jag talar om media i Europa, jag är inte lika USA fixerad som du. Vem har blivit tvingad att vaccinera sej?? Jag har inte tagit något vaccin de senaste 10 åren bör det nog vara nu. He' int' lönt... 🤑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 4 minuter sedan, skrev Surin P3: He' int' lönt... 🤑 Som man känner sej själv så känner man andra..... 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Som man känner sej själv så känner man andra..... Jaha, spottar vi ur oss slumpmässiga talesätt nu? Den som är fet flyter oftast bättre än båten med hål i skråvet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Jo men nog var labbspåret med tidigt, man pratade ju till och med om en batwomen som jobbade där. Sen kom diverse experter och uteslöt labbspåret då det är omöjligt att virus smiter ut från högsäkerhetslabb varpå andra experter påstod att säkerheten i just detta labb inte håller måttet. Vad som verkligen hände lär vi nog inte få reda på 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Precis nyss, skrev Marlon: Jo men nog var labbspåret med tidigt, man pratade ju till och med om en batwomen som jobbade där. Sen kom diverse experter och uteslöt labbspåret då det är omöjligt att virus smiter ut från högsäkerhetslabb varpå andra experter påstod att säkerheten i just detta labb inte håller måttet. Vad som verkligen hände lär vi nog inte få reda på Du får inte skriva så då kan P3 trilla ur båten och få en kallsup, han lever i sin skyddade verkstad i drömlandet Thailand där han bara läser om sin idol Thump och dennes störda polare..... 1 1 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 9 minuter sedan, skrev Surin P3: Jaha, spottar vi ur oss slumpmässiga talesätt nu? Den som är fet flyter oftast bättre än båten med hål i skråvet. Passande kommentar till en som vården klassar som kraftigt underviktig.... Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Marlon Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Precis nyss, skrev UglyFarang: Du får inte skriva så då kan P3 trilla ur båten och få en kallsup, han lever i sin skyddade verkstad i drömlandet Thailand där han bara läser om sin idol Thump och dennes störda polare..... Jag tror han refererar till USA i och med referensen till senaten. Jag skrev bara rakt ur minnet att jag kommer ihåg rapporteringen om labbet i svensk media och även om den sk batwomen 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Att det skrevs om labbläckan tidigt är sant, men det som skrevs var "negativt" eller ska vi kalla det artiklar som tydligt påpekade att detta var konspirationsteorier. Jag gissar att "vissa" här på forumet är på väg till att bli lite glömska och inte har så lätt att minnas hur det gick till. Tur man kan när som helst läsa sig till vad verkligen hände. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 P3 lille, din kompis Thump som du högaktar på ett mycket tydligt sätt kan omöjligt ha alla hönsen hemma, här kommer ett av hans mindre intelligenta uttalande i samband med att flygplanet och militärhelikoptern krockade, länk följer efter citatet: "Trump fick frågan om han hade några bevis för att rekrytering med mångfald och inkludering skulle vara orsaken till olyckan. Trump svarade då att det kan ha varit så. Påståendet ifrågasattes sedan flera reportrar på plats som undrade hur Trump kunnat dra den slutsatsen. – För jag har sunt förnuft, säger Trump." https://www.tv4.se/artikel/5kynCKPXjX9mVvPQxJsyNm/trump-skyller-flygkraschen-pa-mangfald-och-inkludering Nu på senaste nyhetssändningen som jag såg under förmiddagen så uttalade Thump sej angående höjda tullar mot EU, endast citat ingen länk: "EU köper inte våra bilar eller jordbruksprodukter, vi köper miljontals bilar och massor med jordbruksprodukter från EU" Här visar han tydligt att han inte har det sunda förnuftet som han påstod sej besitta tidigare, dagens personbilar från USA är rena skiten jämfört med större delen av bilarna som tillverkas i EU därför vill folk i EU inte ha dem och av samma orsak så vill många i USA ha bilar från EU och EU har i många år haft förbud mot GMO produkter vilket USA inte har och de kan/vill inte garantera att deras jordbruksprodukter är fria från. 2 2 1 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 2 minuter sedan, skrev UglyFarang: Passande kommentar till en som vården klassar som kraftigt underviktig.... Ja, viktig är du ju tydligen inte då. 🤣 Men hur kommer det sig att du tror att kommentaren var en pik till dig? Det var bara ett slumpmässigt talesätt, likt ditt. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 3 minuter sedan, skrev Surin P3: Att det skrevs om labbläckan tidigt är sant, men det som skrevs var "negativt" eller ska vi kalla det artiklar som tydligt påpekade att detta var konspirationsteorier. Jag gissar att "vissa" här på forumet är på väg till att bli lite glömska och inte har så lätt att minnas hur det gick till. Tur man kan när som helst läsa sig till vad verkligen hände. 😄 Med dina skygglappar så är det nog mycket begränsat vad du kan läsa... Utbrottet av SarsCov2 började medan jag och sambon befann oss i Thailand och jag konsumerade mycket svensk och västlig media under en längre tid då. 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 1 minut sedan, skrev Surin P3: Men hur kommer det sig att du tror att kommentaren var en pik till dig? För att du citerade mej kanske?? 2 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Precis nyss, skrev UglyFarang: Med dina skygglappar så är det nog mycket begränsat vad du kan läsa... Utbrottet av SarsCov2 började medan jag och sambon befann oss i Thailand och jag konsumerade mycket svensk och västlig media under en längre tid då. Det tvivlar jag inte på. Men bara för att du konsumerat svensk media betyder det inte att du minns rätt. Detta var ju ändå i januari-april 2020 när det mörkades både från Kina, USA och EcoHealth Aliiance. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 (ändrad) 5 minuter sedan, skrev UglyFarang: För att du citerade mej kanske?? Ja, jag svarade på ditt inlägg med ovidkommande talesätt... Med ett annat ovidkommande talesätt, som jag i och för sig hittade på alldeles själv. Ändrades Februari 3 av Surin P3 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 10 minuter sedan, skrev UglyFarang: P3 lille, din kompis Thump som du högaktar på ett mycket tydligt sätt kan omöjligt ha alla hönsen hemma, här kommer ett av hans mindre intelligenta uttalande i samband med att flygplanet och militärhelikoptern krockade, länk följer efter citatet: "Trump fick frågan om han hade några bevis för att rekrytering med mångfald och inkludering skulle vara orsaken till olyckan. Trump svarade då att det kan ha varit så. Påståendet ifrågasattes sedan flera reportrar på plats som undrade hur Trump kunnat dra den slutsatsen. – För jag har sunt förnuft, säger Trump." https://www.tv4.se/artikel/5kynCKPXjX9mVvPQxJsyNm/trump-skyller-flygkraschen-pa-mangfald-och-inkludering Nu på senaste nyhetssändningen som jag såg under förmiddagen så uttalade Thump sej angående höjda tullar mot EU, endast citat ingen länk: "EU köper inte våra bilar eller jordbruksprodukter, vi köper miljontals bilar och massor med jordbruksprodukter från EU" Här visar han tydligt att han inte har det sunda förnuftet som han påstod sej besitta tidigare, dagens personbilar från USA är rena skiten jämfört med större delen av bilarna som tillverkas i EU därför vill folk i EU inte ha dem och av samma orsak så vill många i USA ha bilar från EU och EU har i många år haft förbud mot GMO produkter vilket USA inte har och de kan/vill inte garantera att deras jordbruksprodukter är fria från. Sunt förnuft är nåt som saknas hos många idag. Att DEI orsakar problem säger sig självt. Något som varit en stor del av Bidens policy under hans tid som president. Det går inte att hoppa över kvalificerad personal baserat på önskad hudfärg, kön eller fördelaktigt handikapp, utan att det orsakar rejäla problem. Att Trump ser det som det problem det är, är bara positivt. Mycket positivt. Sunt förnuft. 3 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 (ändrad) Elon Musk eller Ilan Mask som Thumpen kallar honom är väl också en av dina idoler? https://www.msn.com/sv-se/nyheter/utrikes/elon-musk-stämmer-lego-för-x-bojkott/ar-AA1ygSDf?ocid=msedgntp&pc=U531&cvid=8581dc7c2d4343e5e9eac35c27dc9c4b&ei=98 En riktig byfåne.... Ändrades Februari 3 av UglyFarang 3 4 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 10 minuter sedan, skrev Surin P3: Det går inte att hoppa över kvalificerad personal baserat på önskad hudfärg, kön eller fördelaktigt handikapp, utan att det orsakar rejäla problem. Menar du att helikopterpiloten var inkvoterad och saknade relevant kompetens? 1 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 3 minuter sedan, skrev UglyFarang: Menar du att helikopterpiloten var inkvoterad och saknade relevant kompetens? Det vet vi inte än, men om det var en kvinna så är det med största sannolikhet en inkvotering, ja. För ingen tror väl i sin vildaste fantasi att hon/hen var den bästa kandidaten när hon fick jobbet? Ett jobb med över 97% av de ansökande är män. Förmodligen inte bara kvinna, utan förmodligen med fler "fördelar". Vi har ju sett detta fenomen under lång tid... Eller har du missat det också? 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
UglyFarang Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 1 minut sedan, skrev Surin P3: Det vet vi inte än, men om det var en kvinna så är det med största sannolikhet en inkvotering, ja. För ingen tror väl i sin vildaste fantasi att hon/hen var den bästa kandidaten när hon fick jobbet? Ett jobb med över 97% av de ansökande är män. Förmodligen inte bara kvinna, utan förmodligen med fler "fördelar". Vi har ju sett detta fenomen under lång tid... Eller har du missat det också? Du menar på fullt allvar att man skulle godkänna militära piloter utan rätt kompetens för att de är av ett speciellt kön?? Jag hoppas innerligt att du råkade ut för ett tankefel nu. 5 Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli......... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 4 minuter sedan, skrev UglyFarang: Du menar på fullt allvar att man skulle godkänna militära piloter utan rätt kompetens för att de är av ett speciellt kön?? Jag hoppas innerligt att du råkade ut för ett tankefel nu. Du verkar helt oinformerad kring detta. Totalt. Men som svar på din fråga, så måste jag först säga att det inte är jag som bestämt att det ska vara på detta vis, men ja. Det finns oräkneliga exempel på att DEI policyn har varit en stor del i Bidens administration. Nu får du gå och informera dig om situationen innan du återkommer med dumma påståenden. 😂 4 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 3 2 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Wangthong Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Är man tre erfarna i besättnining så är det konstigt om det är någon ting i varför man blev anställd som ställer till det. Piloten hade väl mer än 1500 h erfarenhet. Hur som helst blir det intressanta att se var vi hamnar till sist. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 Titta på hur tex olje pipelinerna går idag från västra Kanada till östra... Mycket går via USA. Mycket mer än vad Kanada skulle vilja just nu. Men jag tror tullarna har mer med knark att göra än med något annat. Blir märkbart svårare nu än tidigare då gränsen i princip var öppen. Jag förstår hur det är tänkt att tullarna ska fungera i övrigt, men om det är rätt val återstår att se. I det stora hela är jag med på dem eftersom jag är en stor motståndare till globalisering, men i närtid kommer de nog vara negativa. Om jag ska vara lite negativ. 2 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Surin P3 Inlagd Februari 3 Dela Inlagd Februari 3 7 minuter sedan, skrev Wangthong: Är man tre erfarna i besättnining så är det konstigt om det är någon ting i varför man blev anställd som ställer till det. Piloten hade väl mer än 1500 h erfarenhet. Hur som helst blir det intressanta att se var vi hamnar till sist. Fast 5000+ timmar är vad militären sagt är bra erfarenhet. 1500, om hon ens hade det, är ganska lite om jag förstår det rätt. Jag menar att man jobbar ju mer per år och ingen vill väl påstå att man blir riktigt duktig på ett yrke på mindre än ett år... Speciellt inte helikopterpilotyrket, gissar jag. 3 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu