Jump to content
IGNORERAD

Trump


clion

Recommended Posts

2 minuter sedan, skrev Marlon:

Personligen så är jag inte det minsta kränkt. Musk får veva med armen, bygga rymdraketer, drömma sig tillbaka till Sydafrika, spela tv-spel, ta droger, göra fler barn för att bevara den vita rasen, leka doge eller vad han nu tar sig för. Kunde inte bry mig mindre. Men samtidigt så förstår jag inte varför man inte får säga att en spade är en spade utan bli utmålad som kränkt. Märkligt.

 

Du får självklart tro att han gjorde Hitler hälsning eller att han är en fascist. Eller en spade.

 

Vi försöker bara hjälpa dig och alla andra som det är synd om. 😆 

Och om det inte går, så har vi roligt på er bekostnad.

  • Ge karma 2
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Du får självklart tro att han gjorde Hitler hälsning eller att han är en fascist. Eller en spade.

 

Vi försöker bara hjälpa dig och alla andra som det är synd om. 😆 

Och om det inte går, så har vi roligt på er bekostnad.

Att bli utmålad som kränkt ser jag som en bekräftelse, betyder att det finns sanning i det jag påstår. Är dock inte det minsta synd om mig, blir varken provocerad eller kränkt. Om jag skulle varit kränkt så skulle jag argumenterat för hur hemskt Musk beter sig om man nu tycker det. Återigen, skiter högaktningsfullt i vad han är, gör eller säger. Tycker dessutom det är jävligt tramsigt av folk att sälja sin Tesla pga. en armrörelse. Då är man kränkt.

Nä, jag lyssnar på vad Trump säger och gör. Det är det enda som är intressant.

  • Ge karma 3
  • Snurrigt 2
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2025-01-09 at 16:50, skrev Surin P3:

Kineserna "kontrollerar" in- och utlopp idag

 

Detta här får du gärna styrka, det enda jag har hittat är att en hamn på var sida av Panamakanlen styrs av Hutchinson Ports precis som du skriver men kanalen kontrolleras helt av Panama.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev UglyFarang:

 

Detta här får du gärna styrka, det enda jag har hittat är att en hamn på var sida av Panamakanlen styrs av Hutchinson Ports precis som du skriver men kanalen kontrolleras helt av Panama.

 

Har ingen länk, men...

Här ett boktips.

 

"Du måst väl för fan kunna tänka själv", av Ingemar Stenmark.

 

 

  • Bullseye 2
  • Haha 2
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
17 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Har ingen länk, men...

Här ett boktips.

 

"Du måst väl för fan kunna tänka själv", av Ingemar Stenmark.

 

 

 

Du har tydligen inte lyckats läsa den själv...

 

Du kan ta en titt på filmen i länken:

 

https://www.svt.se/nyheter/utrikes/darfor-drommer-trump-om-att-aterta-panamakanalen

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Passar bra i denna tråden....

 

Grnalandet.jpg.243fcd907ca8f44bbf4fa8fafb87a406.jpg

  • Ge karma 1
  • Bullseye 1
  • Haha 4

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Nedan ett svar från ChatGPT som ganska enkelt förklarar hotet.

 

---

Hutchison Ports skulle kunna använda sin dominans vid Panamakanalens hamnar för att störa den globala handeln, särskilt riktat mot USA:s intressen. Så här skulle det kunna se ut:

 

1. Massiva avgiftshöjningar för amerikanska och allierade fartyg

 

Hutchison Ports höjer avgifter för dockning, lastning och lagring oproportionerligt mycket för fartyg från USA eller dess allierade, vilket gör det ekonomiskt ohållbart för dem att använda kanalen.

 

Samtidigt ges fördelar till kinesiska eller Kina-allierade rederier, vilket skapar en orättvis konkurrens och pressar globala aktörer att anpassa sig till Kinas intressen.

 

 

2. Avsiktliga förseningar för icke-kinesiska fartyg

 

Hutchison Ports skapar operativa flaskhalsar för amerikanska och allierade fartyg genom att försena containerhantering eller orsaka trängsel vid viktiga hamnar.

 

Detta leder till stora störningar i leveranskedjor, särskilt för varor som är tidskänsliga, som livsmedel, medicinska förnödenheter och industrikomponenter.

 

 

3. Strategiska blockeringar under geopolitiska spänningar

 

Vid ökade spänningar mellan USA och Kina kan Hutchison Ports, i samordning med Peking, prioritera kinesiska fartyg eller blockera viktiga militära och kommersiella transporter.

 

Detta skulle lamslå USA:s militära och logistiska operationer, särskilt om militären är beroende av kanalen för snabba förflyttningar mellan Stilla havet och Atlanten.

 

 

4. Ekonomiskt strypgrepp på Latinamerika

 

Genom kontroll över nyckelhamnar kan Hutchison påverka den regionala handeln genom att gynna Kinas Belt and Road-projekt och utestänga latinamerikanska nationer som är beroende av handel med USA.

 

Detta skulle låta Kina stärka sitt ekonomiska och politiska inflytande i Amerikas närområde, vilket direkt utmanar USA:s dominans.

 

 

5. Kaos i globala leveranskedjor

 

Om Hutchison Ports driver upp kostnaderna eller inför ineffektiviteter, kan rederier tvingas omdirigera transporter via alternativa rutter, vilket ökar transporttiden och kostnaderna.

 

Priserna på konsumentvaror i USA skjuter i höjden på grund av högre fraktkostnader, vilket förvärrar inflation och ekonomisk instabilitet.

 

 

6. Övervakning och spionage

 

Hutchison kan använda sin kontroll över hamninfrastrukturen för att installera övervakningsutrustning, spåra amerikanska militära transporter eller kommersiella skeppningar. Denna information skulle kunna vidarebefordras till den kinesiska regeringen för strategiska fördelar.

 

 

I detta scenario skulle Kinas ekonomiska makt via Hutchison Ports inte bara skada amerikansk handel och säkerhet utan också långsiktigt rubba maktbalansen i den globala logistiken, med allvarliga konsekvenser för USA:s geopolitiska ställning.

 

 

  • Ge karma 4
  • Ojojoj 1
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
8 timmar sedan, skrev Surin P3:

 

Hur mycket utländsk media konsumerar du?

 

En del beroende på hur mycket tid det finns över.

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2025-01-25 at 17:11, skrev Khemmarat:

Blir roligt att läsa vad alla Trumphatare har att säga om USA lämnar NATO, och Sverige får försvara sej själv med backup från ?

 

Kruxet för Trump är att han inte på egen hand kan ta usa ut ur Nato.

 

Sen skulle hans republikanska medlemmar i senat och kongress förhindra det - skulle usa frivilligt ge upp den militära makt de haft över världen sedan ww2? Knappast.

  • Ge karma 1
  • Bullseye 3

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
3 minuter sedan, skrev MaiChai:

 

Kruxet för Trump är att han inte på egen hand kan ta usa ut ur Nato.

 

Sen skulle hans republikanska medlemmar i senat och kongress förhindra det - skulle usa frivilligt ge upp den militära makt de haft över världen sedan ww2? Knappast.

 

Tror du att det lönar sej att förklara för foliehattar?

 

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
8 timmar sedan, skrev Surin P3:

Nedan ett svar från ChatGPT som ganska enkelt förklarar hotet.

 

---

Hutchison Ports skulle kunna använda sin dominans vid Panamakanalens hamnar för att störa den globala handeln, särskilt riktat mot USA:s intressen. Så här skulle det kunna se ut:

 

1. Massiva avgiftshöjningar för amerikanska och allierade fartyg

 

Hutchison Ports höjer avgifter för dockning, lastning och lagring oproportionerligt mycket för fartyg från USA eller dess allierade, vilket gör det ekonomiskt ohållbart för dem att använda kanalen.

 

Samtidigt ges fördelar till kinesiska eller Kina-allierade rederier, vilket skapar en orättvis konkurrens och pressar globala aktörer att anpassa sig till Kinas intressen.

 

 

2. Avsiktliga förseningar för icke-kinesiska fartyg

 

Hutchison Ports skapar operativa flaskhalsar för amerikanska och allierade fartyg genom att försena containerhantering eller orsaka trängsel vid viktiga hamnar.

 

Detta leder till stora störningar i leveranskedjor, särskilt för varor som är tidskänsliga, som livsmedel, medicinska förnödenheter och industrikomponenter.

 

 

3. Strategiska blockeringar under geopolitiska spänningar

 

Vid ökade spänningar mellan USA och Kina kan Hutchison Ports, i samordning med Peking, prioritera kinesiska fartyg eller blockera viktiga militära och kommersiella transporter.

 

Detta skulle lamslå USA:s militära och logistiska operationer, särskilt om militären är beroende av kanalen för snabba förflyttningar mellan Stilla havet och Atlanten.

 

 

4. Ekonomiskt strypgrepp på Latinamerika

 

Genom kontroll över nyckelhamnar kan Hutchison påverka den regionala handeln genom att gynna Kinas Belt and Road-projekt och utestänga latinamerikanska nationer som är beroende av handel med USA.

 

Detta skulle låta Kina stärka sitt ekonomiska och politiska inflytande i Amerikas närområde, vilket direkt utmanar USA:s dominans.

 

 

5. Kaos i globala leveranskedjor

 

Om Hutchison Ports driver upp kostnaderna eller inför ineffektiviteter, kan rederier tvingas omdirigera transporter via alternativa rutter, vilket ökar transporttiden och kostnaderna.

 

Priserna på konsumentvaror i USA skjuter i höjden på grund av högre fraktkostnader, vilket förvärrar inflation och ekonomisk instabilitet.

 

 

6. Övervakning och spionage

 

Hutchison kan använda sin kontroll över hamninfrastrukturen för att installera övervakningsutrustning, spåra amerikanska militära transporter eller kommersiella skeppningar. Denna information skulle kunna vidarebefordras till den kinesiska regeringen för strategiska fördelar.

 

 

I detta scenario skulle Kinas ekonomiska makt via Hutchison Ports inte bara skada amerikansk handel och säkerhet utan också långsiktigt rubba maktbalansen i den globala logistiken, med allvarliga konsekvenser för USA:s geopolitiska ställning.

 

 

 

Tyvärr så verkar det inte som att Chat GPT förstod att det som diskuteras är Panamakanalen.....

 

1. Panamakanalen ägs och förvaltas av Panama genom en myndighet som heter Panama Canal Authority eller Autoridad del Canal de Panamá, ACP och priset för genomfart är helt lika oavsett vilket land fartygen kommer ifrån, vilka avgiftshöjningar hamnbolaget gör är helt irrelevant för kanaltrafiken.

 

2. Förseningar för att lägga till i hamn?

Kanalens styre se #1.

 

3. Se #1 angående styret av kanalen.

 

4. Har inte med kanalen att göra.

 

5. Se #4.

 

6. All elektronisk eller digital skit du köper som har ursprung Kina spionerar redan på allt och alla, företaget jag arbetar för där har ägarkoncernen även bolag i Kina för viss produktion och vid besök där används speciella mobiler och datorer som är "rena" för att inte bli rensade under vistelsen i Kina vilket kinesiska staten har rätt till enligt kinesisk lag.

 

Ta av foliehatten nu och lev ett liv utan att vara supporter till jättebabyn Thump.

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 1
  • Haha 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

Foliehatt är ju numera i princip synonymt med profet. 🤣

Så det har jag inget emot att bli kallad.

 

Det blir ju också lite bonus när icke-foliehattar hänvisar till bl a SVT eller Wikipedia som tillförlitlig källa.

 

Jag tror det är ett bra verktyg mot just SVT och dylika propagandakällor.

Waving T-Mobile GIF by Magenta

  • Ge karma 1
  • Bullseye 3
  • Haha 4
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
47 minuter sedan, skrev Surin P3:

Foliehatt är ju numera i princip synonymt med profet. 🤣

Så det har jag inget emot att bli kallad.

 

Det blir ju också lite bonus när icke-foliehattar hänvisar till bl a SVT eller Wikipedia som tillförlitlig källa.

 

Jag tror det är ett bra verktyg mot just SVT och dylika propagandakällor.

Waving T-Mobile GIF by Magenta

 

Nej, foliehatt är synonymt med mycket annat än profet tex byf*ne.

 

Du och din siamesiska tvillingbrorsa Konken kommer ofta med en massa ej underbyggda "fakta" angående Thump och en massa andra saker som är helt verklighetsfrånvarande.

 

Det är nog bättre att du skyddar dej mot lögner och fantasier från Thump.

 

SVT visar av någon konstig anledning ibland program som motsäger vad deras rödgrönarörajournalisters agenda hävdar så det är inte allt inom SVT som är lögner och propaganda men det gäller att kunna sortera vilket gäller all journalistik idag.

Ändrades av UglyFarang
  • Ge karma 1
  • Haha 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

19 timmar sedan, skrev Surin P3:

Foliehatt är ju numera i princip synonymt med profet. 🤣

Så det har jag inget emot att bli kallad.

 

Det blir ju också lite bonus när icke-foliehattar hänvisar till bl a SVT eller Wikipedia som tillförlitlig källa.

 

Jag tror det är ett bra verktyg mot just SVT och dylika propagandakällor.

Waving T-Mobile GIF by Magenta

 

Profet bland foliehattar?

 

Är det inte som att vara den ledande intagna på dårhuset?

  • Hmm? 1
  • Bullseye 2
  • Haha 1

"It is not power that corrupts but fear. Fear of losing power corrupts those who wield it and fear of the scourge of power corrupts those who are subject to it"- Aung San Suu Kyi
"It's not a lie, if you believe it" - George Costanza
"Never Argue With A Fool – They Will Drag You Down To Their Level, Then Beat You With Experience"
"Facts are meaningless - you could use facts to prove anything that's even remotely true" -Homer Simpson

www.destinationasien.se 

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang

Mothugg igen för er idol, "Domare stoppar Trumps bidragspaus", "New poll shows overwhelming majority of Greenlanders reject Trump", allt från "internationell media.....

  • Ge karma 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
On 2025-01-28 at 02:50, skrev Surin P3:

Nedan ett svar från ChatGPT som ganska enkelt förklarar hotet.

 

---

Hutchison Ports skulle kunna använda sin dominans vid Panamakanalens hamnar för att störa den globala handeln, särskilt riktat mot USA:s intressen. Så här skulle det kunna se ut:

 

1. Massiva avgiftshöjningar för amerikanska och allierade fartyg

 

Hutchison Ports höjer avgifter för dockning, lastning och lagring oproportionerligt mycket för fartyg från USA eller dess allierade, vilket gör det ekonomiskt ohållbart för dem att använda kanalen.

 

Samtidigt ges fördelar till kinesiska eller Kina-allierade rederier, vilket skapar en orättvis konkurrens och pressar globala aktörer att anpassa sig till Kinas intressen.

 

 

2. Avsiktliga förseningar för icke-kinesiska fartyg

 

Hutchison Ports skapar operativa flaskhalsar för amerikanska och allierade fartyg genom att försena containerhantering eller orsaka trängsel vid viktiga hamnar.

 

Detta leder till stora störningar i leveranskedjor, särskilt för varor som är tidskänsliga, som livsmedel, medicinska förnödenheter och industrikomponenter.

 

 

3. Strategiska blockeringar under geopolitiska spänningar

 

Vid ökade spänningar mellan USA och Kina kan Hutchison Ports, i samordning med Peking, prioritera kinesiska fartyg eller blockera viktiga militära och kommersiella transporter.

 

Detta skulle lamslå USA:s militära och logistiska operationer, särskilt om militären är beroende av kanalen för snabba förflyttningar mellan Stilla havet och Atlanten.

 

 

4. Ekonomiskt strypgrepp på Latinamerika

 

Genom kontroll över nyckelhamnar kan Hutchison påverka den regionala handeln genom att gynna Kinas Belt and Road-projekt och utestänga latinamerikanska nationer som är beroende av handel med USA.

 

Detta skulle låta Kina stärka sitt ekonomiska och politiska inflytande i Amerikas närområde, vilket direkt utmanar USA:s dominans.

 

 

5. Kaos i globala leveranskedjor

 

Om Hutchison Ports driver upp kostnaderna eller inför ineffektiviteter, kan rederier tvingas omdirigera transporter via alternativa rutter, vilket ökar transporttiden och kostnaderna.

 

Priserna på konsumentvaror i USA skjuter i höjden på grund av högre fraktkostnader, vilket förvärrar inflation och ekonomisk instabilitet.

 

 

6. Övervakning och spionage

 

Hutchison kan använda sin kontroll över hamninfrastrukturen för att installera övervakningsutrustning, spåra amerikanska militära transporter eller kommersiella skeppningar. Denna information skulle kunna vidarebefordras till den kinesiska regeringen för strategiska fördelar.

 

 

I detta scenario skulle Kinas ekonomiska makt via Hutchison Ports inte bara skada amerikansk handel och säkerhet utan också långsiktigt rubba maktbalansen i den globala logistiken, med allvarliga konsekvenser för USA:s geopolitiska ställning.

 

 

 

Angående din goda vän ChatGPT: "Därför ”killgissar” AI-verktyg när de inte vet svar – forskning i Göteborg ska ge svar"

  • Ge karma 2
  • Haha 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev UglyFarang:

 

Angående din goda vän ChatGPT: "Därför ”killgissar” AI-verktyg när de inte vet svar – forskning i Göteborg ska ge svar"

 

Hehe... Artikel som använder ordet 'killgissar' är förmodligen skriven av en person vars feminism och vänstervridenhet faller dig i smaken. 😂 

  • Ge karma 3
  • Haha 3
Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
7 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Hehe... Artikel som använder ordet 'killgissar' är förmodligen skriven av en person vars feminism och vänstervridenhet faller dig i smaken. 😂 

 

Fem författare till artikeln varav en kvinna och man har intervjuat: Professor Richard Johansson och hans team på Chalmers i Göteborg.

  • Ge karma 1
  • Haha 1

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

UglyFarang
17 minuter sedan, skrev Surin P3:

 

Hehe... Artikel som använder ordet 'killgissar' är förmodligen skriven av en person vars feminism och vänstervridenhet faller dig i smaken. 😂 

 

Proffessorn själv uttrycker det som: 
"Alla de här systemen har problem med det som vi brukar kalla hallucinering. 
Att den killgissar svar, att den hittar på svar."

Känner du dej gammal? Bry dej inte om det, du kanske är äldre än du någonsin varit förut, men du är också yngre än vad du någonsin kommer att bli.........

Link to comment
Dela på andra sajter

On 2025-01-28 at 02:50, skrev Surin P3:

Nedan ett svar från ChatGPT som ganska enkelt förklarar hotet.

 

---

Hutchison Ports skulle kunna använda sin dominans vid Panamakanalens hamnar för att störa den globala handeln, särskilt riktat mot USA:s intressen. Så här skulle det kunna se ut:

 

1. Massiva avgiftshöjningar för amerikanska och allierade fartyg

 

Hutchison Ports höjer avgifter för dockning, lastning och lagring oproportionerligt mycket för fartyg från USA eller dess allierade, vilket gör det ekonomiskt ohållbart för dem att använda kanalen.

 

Samtidigt ges fördelar till kinesiska eller Kina-allierade rederier, vilket skapar en orättvis konkurrens och pressar globala aktörer att anpassa sig till Kinas intressen.

 

 

2. Avsiktliga förseningar för icke-kinesiska fartyg

 

Hutchison Ports skapar operativa flaskhalsar för amerikanska och allierade fartyg genom att försena containerhantering eller orsaka trängsel vid viktiga hamnar.

 

Detta leder till stora störningar i leveranskedjor, särskilt för varor som är tidskänsliga, som livsmedel, medicinska förnödenheter och industrikomponenter.

 

 

3. Strategiska blockeringar under geopolitiska spänningar

 

Vid ökade spänningar mellan USA och Kina kan Hutchison Ports, i samordning med Peking, prioritera kinesiska fartyg eller blockera viktiga militära och kommersiella transporter.

 

Detta skulle lamslå USA:s militära och logistiska operationer, särskilt om militären är beroende av kanalen för snabba förflyttningar mellan Stilla havet och Atlanten.

 

 

4. Ekonomiskt strypgrepp på Latinamerika

 

Genom kontroll över nyckelhamnar kan Hutchison påverka den regionala handeln genom att gynna Kinas Belt and Road-projekt och utestänga latinamerikanska nationer som är beroende av handel med USA.

 

Detta skulle låta Kina stärka sitt ekonomiska och politiska inflytande i Amerikas närområde, vilket direkt utmanar USA:s dominans.

 

 

5. Kaos i globala leveranskedjor

 

Om Hutchison Ports driver upp kostnaderna eller inför ineffektiviteter, kan rederier tvingas omdirigera transporter via alternativa rutter, vilket ökar transporttiden och kostnaderna.

 

Priserna på konsumentvaror i USA skjuter i höjden på grund av högre fraktkostnader, vilket förvärrar inflation och ekonomisk instabilitet.

 

 

6. Övervakning och spionage

 

Hutchison kan använda sin kontroll över hamninfrastrukturen för att installera övervakningsutrustning, spåra amerikanska militära transporter eller kommersiella skeppningar. Denna information skulle kunna vidarebefordras till den kinesiska regeringen för strategiska fördelar.

 

 

I detta scenario skulle Kinas ekonomiska makt via Hutchison Ports inte bara skada amerikansk handel och säkerhet utan också långsiktigt rubba maktbalansen i den globala logistiken, med allvarliga konsekvenser för USA:s geopolitiska ställning.

 

 

 

Du glömde lösa nedersta raden...

 

"ChatGPT kan begå misstag. Kontrollera viktig information."

 

/Enis

  • Bullseye 2
  • Haha 1

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Link to comment
Dela på andra sajter

Wangthong
2 timmar sedan, skrev UglyFarang:

Mothugg igen för er idol, "Domare stoppar Trumps bidragspaus", "New poll shows overwhelming majority of Greenlanders reject Trump", allt från "internationell media.....

Antar att den domaren får en snigel på ögat.

  • Ge karma 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...