Jump to content
IGNORERAD

Trump

clion

Recommended Posts

32 minuter sedan, skrev Surin P3:

Och tittar man på senaste två åren, så är det här, repeterar mig här, första gången som covid inte står för majoriteten av överdödligheten.

Alltså på enkel svenska, oproportionerlig och oväntad överdödlighet. 

Det alla väntade sig nu så här efter covid, var underdödlighet, om det nu är ett ord, men statistiken visar helt tvärtom.

Så efter två år med  hundratusentals inställda operationer och läkarbesök/diagnostiser förväntade sig ingen att det skulle få några konsekvenser på överdödligheten kommande år? 

/Krille

Dela på andra sajter

57 minuter sedan, skrev Krille:

Så efter två år med  hundratusentals inställda operationer och läkarbesök/diagnostiser förväntade sig ingen att det skulle få några konsekvenser på överdödligheten kommande år? 

/Krille

Och det nämns inte i MSM? 

No big deal? 

Ifrågasätt aldrig staten vår vän. 

Det är narrativet.

Dela på andra sajter

Verkar som Trumpen drabbats av överdödlighet?

Den som tänker för mycket på nästa steg blir ofta stående på ett ben.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

/Krille

Det är ju det statistiken säger.

Vi är eniga.

Och jämför man nu länder med hårdare lockdowns, så ser man att dessa lockdowns tydliga negativa konsekvenser.

Dela på andra sajter

7 timmar sedan, skrev Nicholas:

Och det nämns inte i MSM? 

No big deal? 

Ifrågasätt aldrig staten vår vän. 

Det är narrativet.

Du skriver så kryptiskt att det är omöjligt att förstå vad du menar.

Menar du att allt vårdskulden och dess konsekvenser helt har censurerats bort i MSM?

/Krille 

Dela på andra sajter

9 timmar sedan, skrev Surin P3:

Det är ju det statistiken säger.

Vi är eniga.

Och jämför man nu länder med hårdare lockdowns, så ser man att dessa lockdowns tydliga negativa konsekvenser.

Statistiken säger väl inte att alla förväntade sig en "underdödlighet" och att överdödligheten var oväntad?

Den streckade linjen du hänvisar till (?) visar den förväntade dödligheten om världen inte drabbats av Corona. Den visar inte den förväntade dödligheten efter Corona.

/Krille 

Dela på andra sajter

Här är en bra analys gällande detta med överdödligheten. Enligt de flesta insatta borde vi ha en underdödlighet nu då de flesta gamla och sköra drabbats hårt av covid. Istället är det tvärtom, en oväntad överdödlighet. 

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

Är det inte lite fantasilöst och smått pinsamt av Sverigedemokraterna att ställa upp i valet med något som måste ses som en direktöversättning av Trumps slogan?

Dela på andra sajter

On 2022-09-01 at 11:09, skrev Surin P3:

Den säger en hel del saker...

En sak är att överdödligheten är oproportionerligt/oväntat hög och dödsorsaken är inte Covid.

Och då blir frågan, vad är anledningen till denna överdödlighet?

Det definitiva svaret får vi nog vänta på, men nåt har gått väldigt fel. Och inte bara i Storbritannien.

Lockdowns och annat tyranniskt har väl en hyffsad skuld skulle jag gissa. 

En väldigt bra sak med ett forum som MPR är att inlägg inte försvinner; man kan gå tillbaka i gamla trådar och se vad folk skrev och hur vindarna skiftar. I just Covid-frågan är det intressant att läsa inlägg från 2020, just du har dock varit fast i din åsikt. Tycker också majoriteten, jag inkluderad, tycker att Sverige på det stora skötte det bra och i Sverige fanns det inte mycket till nedstängningar, förmodligen mindre än i något annat land.

Jag har svårt att riktigt intressera mig i grafer över dödlighet men faktum är väl att det fanns en överdödlighet 2020 följd av en underdödlighet 2021 och nu en överdödlighet igen 2022. Jag har ingen adekvat utbildning för att utvärdera detta men det låter väl rimligt att 2020 dog faktiskt många av Covid. De allra flesta var dock människor som ändå skulle ha dött inom ett år och då de dog 2020 istället för 2021 så blev det en underdödlighet 2021. Att det nu 2022 blir en överdödlighet känns lika naturligt; folk har varit rädda eller inte kunnat gå till sjukhus för undersökningar, operationer har blivit inställda och folk har drabbats ekonomiskt och/eller psykiskt av nedstängningar vilket resulterat i självmord.  

Jag ser inget kontroversiellt med ovanstående resonemang och ser inte att politiker, media eller annat har försökt dölja något. Hur många färre som hade dött om Sverige gjort tidiga nedstängningar och hur många fler thailändare som varit i livet idag ifall de gjort färre nedstängningar kommer nog diskuteras och avhandlas de närmaste 50 åren. Jag står dock betydligt närmare Sveriges hantering än Thailands.

Död åt Putin och hans croonies

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Dempa:

Här är en bra analys gällande detta med överdödligheten. Enligt de flesta insatta borde vi ha en underdödlighet nu då de flesta gamla och sköra drabbats hårt av covid. Istället är det tvärtom, en oväntad överdödlighet. 

Åter igen: Den streckade linjen han hänvisar till visar den förväntade dödligheten om världen inte drabbats av Corona. Den visar inte den förväntade dödligheten efter Corona.

/Krille

Dela på andra sajter

8 timmar sedan, skrev Krille:

Åter igen: Den streckade linjen han hänvisar till visar den förväntade dödligheten om världen inte drabbats av Corona. Den visar inte den förväntade dödligheten efter Corona.

/Krille

Kan du få förklara varför vi har en överdödlighet nu efter en pandemi? Vanligtvis efter svåra influensa år följer en underdödlighet, varför har vi nu en ordentlig överdödlighet?

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

13 timmar sedan, skrev Dempa:

Kan du få förklara varför vi har en överdödlighet nu efter en pandemi? Vanligtvis efter svåra influensa år följer en underdödlighet, varför har vi nu en ordentlig överdödlighet?

Under pandemin fick man knappt träffa folk och alla blev anmanade att tvätta och sprita händerna i tid och otid så en massa åkommor som skulle tagit hårt på gamla och svaga uteblev. Nu har tiden hunnit ikapp dem. Bara naturens gång.

Sen är det ju förståss vårdskulden som ställer till det åxå.

Enkel mattematik. 

Dela på andra sajter

14 timmar sedan, skrev Dempa:

Hundratusentals inställda läkarbesök (t ex missade diagnoser på allvarliga sjukdomar) och hundratusentals inställda operationer - t ex canceroperationer. Finns väl ingen förutom foliehattar som tror att det skulle leda till underdödlighet.

/Krille 

Dela på andra sajter

15 timmar sedan, skrev Dempa:

Är pandemin över?!

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev rolba:

Under pandemin fick man knappt träffa folk och alla blev anmanade att tvätta och sprita händerna i tid och otid så en massa åkommor som skulle tagit hårt på gamla och svaga uteblev. Nu har tiden hunnit ikapp dem. Bara naturens gång.

Sen är det ju förståss vårdskulden som ställer till det åxå.

Enkel mattematik. 

Nu är det ju inte bara i gruppen gamla och sköra vi har en högre dödlighet utan också i de yngre åldersgrupperna. I flera länder hörs nu röster som kräver en undersökning kring de onormalt höga dödstalen…

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Krille:

Hundratusentals inställda läkarbesök (t ex missade diagnoser på allvarliga sjukdomar) och hundratusentals inställda operationer - t ex canceroperationer. Finns väl ingen förutom foliehattar som tror att det skulle leda till underdödlighet.

/Krille 

Är inte bara min foliehatt som anser att nåt inte stämmer. I många länder vill man nu undersöka orsaken till överdödligheten, speciellt bland fullt friska yngre människor.

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

32 minuter sedan, skrev Batting:

Är pandemin över?!

Ja, den har varit över sen länge, god morgon….

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Dempa:

Nu är det ju inte bara i gruppen gamla och sköra vi har en högre dödlighet utan också i de yngre åldersgrupperna. I flera länder hörs nu röster som kräver en undersökning kring de onormalt höga dödstalen…

Misstänker att de slutat tvätta händerna. 

Dela på andra sajter

21 minuter sedan, skrev Dempa:

Pandemin fortgår men den klassas inte som allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom sedan 1:a april 2022

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

18 minuter sedan, skrev Dempa:

Varför skriver min region att dom erbjuder mig ytterligare en spruta?
Vet dom inte att Pandemin är över?
Du borde sprida detta fantastiskt goda och glada budskapet över jorden! 

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Tallviking:

Pandemin fortgår men den klassas inte som allmänfarlig och samhällsfarlig sjukdom sedan 1:a april 2022

För att WHO säger så?

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Dempa:

För att WHO säger så?

Nej. varje land avgör status själva

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Batting:

Varför skriver min region att dom erbjuder mig ytterligare en spruta?
Vet dom inte att Pandemin är över?
Du borde sprida detta fantastiskt goda och glada budskapet över jorden! 

Jag försöker men hjärntvätten har gått för långt….

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

29 minuter sedan, skrev Dempa:

Ja även foliehatten du länkade till tror det baserat på att han inte förstår grundläggande statistik och saknar läsförmåga.

Om han gör det medveten eller inte förstår bättre vet jag tyvärr inte.

Blir dock mer och mer övertygad om att det borde finnas någon form av grundläggande kunskap om källkritik eller i alla fall lite "sunt förnuft" för att få tillgång till internet......

/Krille 

Dela på andra sajter

Precis nyss, skrev Krille:

Ja även foliehatten du länkade till tror det baserat på att han inte förstår grundläggande statistik och saknar läsförmåga.

Om han gör det medveten eller inte förstår bättre vet jag tyvärr inte.

Blir dock mer och mer övertygad om att det borde finnas någon form av grundläggande kunskap om källkritik eller i alla fall lite "sunt förnuft" för att få tillgång till internet......

/Krille 

Underbart, du sågar en av de mest neutrala i hela debatten. Han om någon ser på detta med öppna ögon….

F*ck Palestine!

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...