Jump to content
IGNORERAD

Hur har Ni blivit lurade?


Guest HansG

Recommended Posts

Guest Isan Lover

Hej

Jag håller med Wille och Atom angående att driva företag i Thailand.

Att Thailand inte vill att utlänningar ska äga och driva såna enkla grejer som matställen, barer och tur och guide verksamheter som är inriktade på turisterna är inte konstigt.

Detta klarar Thailändarna bra själva.

Men om man vill satsa lite större och är beredd att anställa en större mängd Thailändare så är man nog mer än välkommen.

Jag skulle tänka mig att varenda provins i landet skulle vara intereserad.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    9

  • broder tuk tuk

    8

  • jannegbg

    6

  • Herr Chang

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest HansG

Hej Gubben!

Jag träffade min kvinna i Thailand i december 08. Vi gifte oss här i Sverige den 19 juli i Sverige. Varför alltid vara så rädd och planera. Njut av stunden.

Lycka till.

HansG :great:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest HansG

HansG,orkar inte läsa från början men hur har du blivit lurad?Mvh Måne

Hej Måne!

Nej min lilla fru har inte lurat mig, men tyvärr lur

ade jag väl några damer på Koh Samui och i Bangkok. :whistle:

Hälsningar

HansG

post-3510-124881241185_thumb.jpg

post-3510-124881241185_thumb.jpg

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Måne!

Nej min lilla fru har inte lurat mig, men tyvärr lur

ade jag väl några damer på Koh Samui och i Bangkok. :whistle:

Hälsningar

HansG

Tycker nog Du ser mest pillimarisk ut Er två, heja på tjejen!

Grattis HansG

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 1 månad senare...

Är inte den där nyheten gammal?

Fått för mig att jag läste om den för flera månader sen.

hej lappen

dagens aftonbladet,

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle inte förvåna mig att dom drar upp en gammal nyhet som ny för jag är säker att jag läst den förut..men men jag kan ha fel.

Man kan undra hur blåögd vissa kan vara :whistle:

Ändrades av Lappen
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja jag tror att mörkertalet är betydligt större.

Hämtade min frus syster på Arlanda 2007 i juni. Och där stod 2 killar i 45-50 års åldern och väntade med blommor och med en ros i knapphålet på sina kavajer.

Killarna så bra ut men lite udda ut med blommor och med en ros i kavajslaget.

Tänkte inte alls på detta när folk kom gående yt genom dörren på ankommande.

Men jag och frugan blev lite oroliga när det visade sig att strömmen av ankommande passagagera tunnades ut och det helt plötsligt strömmade en massa arabliknande folks som kom genom porten men ingen syster.

Men de 2 killarna stod tåligt kvar med sina blommor och knappnålsrosen.

Den ena killen hade definitivt inte köpt sin kavaj utan den var troligen lånad för den satt väldigt illa på kroppen.

Men efter ett tag så var vi tvungen att börja forska vart frugans syster tagit vägen, det visade sig att hon hade blivit fast i tullen med uppackning och nedpackning och redovisning.

Men inga problem hon svarade på mobilen att hon var på g och skulle komma om några minuter.

Det var frugan som pratade med systern pratade på thai och översatte att nu kommer syster snart och att hon var den siste från flyget.

Vårt samtal noterades av den ena killen och han började konversera lite, jag noterade att han hade ett utskrivet foto från nätet i näven.

Jag frågade om han flickvän skulle komma från Thailand eller vilket land? Han berättade stolt att han hade konverserat med en kvinna från Thailand i 6 månader och nu skulle dom ses för första gången IRL och då började jag känna lite oro. Kollade på bilden och jag blev övertygad om att jag sett denna bild förut. Men jag tänkte inte mera på det för frugans syter kom och vi drog hemåt.

Läste senare under veckan i någon tidning att det var en thaibrud som blåst 2 killar på pengar för biljett mm.

Troligen var det dessa 2 gentlemän som tordes anmäla. Vi hade ju en följetong på TT om Malevan som sedan visade sig sitta i Sundsvall tror jag det var. Rätta mig om jag har fel.

Jag har sett människor som är trögare än jag - och sävligare... och till och med stillsammare, lojare och latare än jag. Men de var döda. 

Mark Twain

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Gubben.

Här har du hittat en pärla,var rädd om henne

dom växer inte på träd därnere,hade jag varit i ditt

ställe hade jag åkt ner direkt innan hon hittat någon

annan.

Släpp inte kontakten med henne,var det tjejen du lade ut

bilder på efter din senaste resa,om så är hon väldigt söt och

dessutom ärlig.

Så lycka till min din tjej,du har hittat den rätta.

Från Stig som är lyckligt gift sen 14 år tillbaka

med min lilla tös som stöttat mig i vått och torrt.

Lycka till

Stig,Jantha och vår son David.:great:

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Ja jag tror att mörkertalet är betydligt större.

Hämtade min frus syster på Arlanda 2007 i juni. Och där stod 2 killar i 45-50 års åldern och väntade med blommor och med en ros i knapphålet på sina kavajer.

Killarna så bra ut men lite udda ut med blommor och med en ros i kavajslaget.

Tänkte inte alls på detta när folk kom gående yt genom dörren på ankommande.

Men jag och frugan blev lite oroliga när det visade sig att strömmen av ankommande passagagera tunnades ut och det helt plötsligt strömmade en massa arabliknande folks som kom genom porten men ingen syster.

Men de 2 killarna stod tåligt kvar med sina blommor och knappnålsrosen.

Den ena killen hade definitivt inte köpt sin kavaj utan den var troligen lånad för den satt väldigt illa på kroppen.

Men efter ett tag så var vi tvungen att börja forska vart frugans syster tagit vägen, det visade sig att hon hade blivit fast i tullen med uppackning och nedpackning och redovisning.

Men inga problem hon svarade på mobilen att hon var på g och skulle komma om några minuter.

Det var frugan som pratade med systern pratade på thai och översatte att nu kommer syster snart och att hon var den siste från flyget.

Vårt samtal noterades av den ena killen och han började konversera lite, jag noterade att han hade ett utskrivet foto från nätet i näven.

Jag frågade om han flickvän skulle komma från Thailand eller vilket land? Han berättade stolt att han hade konverserat med en kvinna från Thailand i 6 månader och nu skulle dom ses för första gången IRL och då började jag känna lite oro. Kollade på bilden och jag blev övertygad om att jag sett denna bild förut. Men jag tänkte inte mera på det för frugans syter kom och vi drog hemåt.

Läste senare under veckan i någon tidning att det var en thaibrud som blåst 2 killar på pengar för biljett mm.

Troligen var det dessa 2 gentlemän som tordes anmäla. Vi hade ju en följetong på TT om Malevan som sedan visade sig sitta i Sundsvall tror jag det var. Rätta mig om jag har fel.

Hej. historien om Malivan dök väl upp vid 2 tillfällen med något år? halvårs? mellanrum. Och med samma namn ?!

Ngn hade väl pratat med kvinnan ifråga som pratade ren skånska. eller var det ngn annan skam jag blanda ihop det med? mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Hej

Som jag har skrivit tidigare så har man väl varit lite inblandad i en del "lurendrejerier" i yngre år.

Jag hjälpte ju tjejer i bl.a Pattaya att översätta inkommande brev ifrån hela världen och att skriva svaren.

Då när man var i tjugoårsåldern tänkte man aldrig på dom som låg bakom dessa brev, och deras ev. lidande.

Man tyckte kanske snarare att dom var värda att bli lurade som på fullt allvar stötte på tjejer som var

18-20 trots att dom själva var 50-70 år.

Vi satte sedan sprätt på pengarna tillsammans i kompis gäng, och motorcyklar och mopeder inhandlades.

Tjejerna var väldigt generösa och slösaktiga även om jag lyckades övertala några att spara lite på bankbok.

Jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag gjorde något loknande igen.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Bankbok och Bangkok är väldigt lika varandra.

Och när man blir full på ena stället,kan det bli det tomt på andra...

Har jag faktiskt upplevt själv! Men polisanmälan är gjordwhistle.gif

Ändrades av Bäckis

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej

Som jag har skrivit tidigare så har man väl varit lite inblandad i en del "lurendrejerier" i yngre år.

Jag hjälpte ju tjejer i bl.a Pattaya att översätta inkommande brev ifrån hela världen och att skriva svaren.

Då när man var i tjugoårsåldern tänkte man aldrig på dom som låg bakom dessa brev, och deras ev. lidande.

Man tyckte kanske snarare att dom var värda att bli lurade som på fullt allvar stötte på tjejer som var

18-20 trots att dom själva var 50-70 år.

Vi satte sedan sprätt på pengarna tillsammans i kompis gäng, och motorcyklar och mopeder inhandlades.

Tjejerna var väldigt generösa och slösaktiga även om jag lyckades övertala några att spara lite på bankbok.

Jag skulle nog tänka mig för både en och två gånger innan jag gjorde något loknande igen.

Mvh Isan Lover

Gissar att du bara ville hjälpa de stackars fattiga tjejerna. Och att de gillade dig för att du var så snäll. En riktig hyvens kille som "hjälper" undsatta lixom.

Synd bara att du även hjälpte dem bli korrumperade och sprida att att man kan få det bra genom ohederlighet.

Vilket riktigt superbidrag till det Thailändska samhället. great.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Bankbok och Bangkok är väldigt lika varandra.

Och när man blir full på ena stället,kan det bli det tomt på andra...

Har jag faktiskt upplevt själv! Men polisanmälan är gjordwhistle.gif

Man blir ju BLÅST varenda gång!Tror alla varför va dej själv med lite känsla!!!

Behöver du icke bry dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

K

Mvh Svamp

Örebro Sportklubb Ösk!

Link to comment
Dela på andra sajter

<p class='citation'>Quote</p><div class="blockquote"><div class='quote'>Makaao!

Finns ju numera ett ställe man kan ringa och anmäla skrupelfria songtaewförare i Pattaya.

Jag önskar att jag fick vara domare där.

BTT</div></div>

Okej det visste jag inte, jag ska ner nu i slutet på augusti då får vi se om det har blivit någon bättring på kärringarna som sitter med i bilen och skriker som F*n när hon bra får 10 baht fastän thailändaren bara betalade 5 baht för samma sträcka.

Mvh Maakaao :wai:

I Pattis har man slutat med olika priser Det är numera 10 tbh för alla att åka bath taxi

Ändrades av Nypan

"Nypan"

Link to comment
Dela på andra sajter

Man blir ju BLÅST varenda gång!Tror alla varför va dej själv med lite känsla!!!

Behöver du icke bry dig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

K

Mvh Svamp

Mig icke förstå.to_clue.gif

Hellre en flickvän som krånglar ibland ...än en som alltid är ful.

Känns som om jag får ändra denna texten nu..

Link to comment
Dela på andra sajter

Mig icke förstå.to_clue.gif

Farang Bäckis icke vara ensam om icke fatta, NADA..

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Isan Lover

Gissar att du bara ville hjälpa de stackars fattiga tjejerna. Och att de gillade dig för att du var så snäll. En riktig hyvens kille som "hjälper" undsatta lixom.

Synd bara att du även hjälpte dem bli korrumperade och sprida att att man kan få det bra genom ohederlighet.

Vilket riktigt superbidrag till det Thailändska samhället. great.gif

Hej

Ja det handlade faktiskt om något så enkelt som att göra någon vän en tjänst, på den tiden fanns det ju inga datorer med

översättnings program, utan all kontakt skedde via brev eller telefon.

Det fanns också många som hade översättning som en affärsverksamhet och tog betalt för detta.

Jag översatte gratis.

Och nu med internet så kan jag tänka mig att detta sätt att tjäna pengar via utländska "sponsorer" har ökat.

Mvh Isan Lover

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...