Jump to content
IGNORERAD

Hur har Ni blivit lurade?


Guest HansG

Recommended Posts

Bäste Bror får nog välja den station som bussen avgår ifrån, blir lixom enklast så.

Reseledaren Arne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 122
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • måne

    9

  • broder tuk tuk

    8

  • jannegbg

    6

  • Changnoi

    4

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Quote

Bäste herr Kim!

Har faktiskt inte haft förmånen att få landa på Suvarnbumi ännu eftersom mina senaste resor tyvärr tagit mig till Krabi och Phuket.

Men jag tänker inte ta någon snabbus till Pattaya när jag landar på Subban utan det blir som vanligt taxi till Ekamai och bussen till Pattaya.

Inget Thailand utan Ekamaibusstation.

Gillar för övrigt inte Morsskit, eftersom det är alldeles för stökigt och för långa gångavstånd till bussarna.

BTT

Jo jag vet att du tagit sista minuten charterflyg dit och sedan bussat dig upp till Pattaya för att spara en slant. Men har du tur går det sista minuten till Suvvan i juli 2010.

Då kanske du får chansen att återse din kära Ekamai busstn. Som riktlinje kan jag ju säga att det borde kosta ungefär lika mycket Suvvan-Ekamai som det gjorde Don muang-Ekamai om metern är på. Möjligen någon tia dyrare nu, brukar gå på ca 220-230 till Sukhumvits låga nr.

Ge dem du älskar vingar att flyga, rötter att komma tillbaka till och anledningar att stanna. "Dalai Lama"

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Bäste herr Knasen!

För mig är Ekamai stor nostalgi. Lika viktigt som pytt i panna är för vissa gubbar i Pattaya.

Det väcker så många fina minnen att återvända dit, så det är ganska nödvändigt.

Jag återvänder för övrigt gärna till platser där jag varit lycklig en gång.

Därför jag helst inte ruckar på gamla traditioner eller flyttar mig till nya barer och platser i Pattaya.

Jag har mina väl inpissade revir.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wille

Referensen till busstationen vid Ekkamai fick mig att tanka pa ett inlagg jag hade tankt att skriva for nagra veckor sedan. Jag jobbar inte sarskillt langgt fran namnda plats och lunchar bland annat pa Cinemaplex ganska ofta. Det ar alltid lite underhallande att titta pa strommen av sonderbranda backpackers som kommer marcherande langs Sukhumvit. Ofta en snabb och bestamd i taten med kartan i hogsta hugg och darefter en eller tva pa slaptag. De i slaptag brukar ha nagot uppgivet i blicken - typ, skitsamma om Chaffisen ville ha fast pris till KSR, jag pallar inte med att ga och leta i varmen. Den andra gruppen ar den mindre solbrande och formodade (brasklapp) sexturisten med en liten och ofta mkt tydligt tatuerad thaitjej pa slap. Det bisarra med detta ar att allt som oftast sa ar det den lilla 45 kg's tjejen som bar pa 20 kg's vaskan medan vara kora sexturist konsentrerar sig pa att hitta till bahtbussen.

Vid jobbet som ar ett par minuters gangvag fran Ekkamai brukar vakterna alltid skratta lika mkt da ovan namde karikatyr kommer gaendes och stannar for att fraga hur langt det ar att ga till Nana, Silom, osv. For en thailandare i Bangkok dar promenera ter sig lika normalt som att inte kaka kyckling eller ris sa lockar dessa optimistiska faranger till manga skratt och en hel dos medlidande for den tung lastade thaitjejen i slaptag.

Quote

Som riktlinje kan jag ju säga att det borde kosta ungefär lika mycket Suvvan-Ekamai som det gjorde Don muang-Ekamai om metern är på. Möjligen någon tia dyrare nu, brukar gå på ca 220-230 till Sukhumvits låga nr.

Aker iaf den strackan ett par ggr i manaden och priset varierar kraftigt mellan 160-300 baht beroende pa vagval och trafiktathet. Billigaste vagen blir nog via Rama 9 men skippa expressway och snedda over mot Ekkamai. Dock ar den sallan snabbast pga oandliga bilkoer. Sjalv foredrar jag att ta expressway bortom Rama IV (port) och kora hela vagen via Bang Na nu nar nya lanken ar klar (inte snedda over ringleden till Rama 9 utan forbi). Langre stracka men snabbare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För mig är Ekamai stor nostalgi. Lika viktigt som pytt i panna är för vissa gubbar i Pattaya.

Fattar inte riktigt det där med maten. Du äter inte farangmat eftersom det är "för varmt för potatis"

och "vem fan åker till Thailand för att käka farangmat? - det kan man ju göra hemma" etc.

Men du är "inte intreserad" av thaimat heller.

Vad åt du egentligen under dina 4 år i Thailand? ;)

Och... för långa gångavstånd till bussarna på Morchit?

Eh... lol. Ja, det är ju sant.. om du går från Ekemai. :)

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Hur har Ni blivit lurade?

Många gånger. Den senaste gången var nog vid Songkran i år. Hade blivit bjuden till en av gulligummans fastrar I Hua Hin. Blir hämtade i bil i Bangkok av fasterns man. Det är sen torsdag när vi anländer till Hua Hin och fastern man säger att vi får liten egentid vid fram till lördag morgon då han har fått några affärsangenlägenheter att sköta på fredag. Han skjutsar ut oss till ett hotell vid 'suan son beach' , samt lämnar kvar blen och åker själv med bussen hem så vi kan disponera bilen om vi behöver åka in till Hua Hin ngn kväll för att äta.

Vi har en fin fredag vid beachen och poolen och på lördag morgon går jag upp för att betala hotellet så att vi senare kan åka till fastern.

Jag får reda på i receptionen att rummet är redan betalat. Lurad!

Och det ska inte räcka med det. Senare på kvällen går vi på 'Fuji' Restaurang och äter ett gäng, jag tänker att ikväll ska jag ta notan, men nödgas mitt i måltiden! att gå på toaletten och när jag kommer ut så håller fasterns man naturligtvis på att redan, mitt i måltiden, att betala notan, slugt! Lurad! igen, två gånger på samma dag!

Efter måltiden drar vi till Starbucks för att ta en kopp kaffe. Vi står i kassan och beställer vad vi ska ha och jag säger, jag tar den här notan. OK säger min faster, får jag bara dra mitt stammiskort för poäng? OK säger jag och ser inte hennes sluga blick, Lurad! igen för tredje gången på en dag, inte fan är det ngt poängkort utan ett förbetalt debitkort speciellt för Starbucks.

Ibland är dom jätteluriga dom små Thailändarna!

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

mamma bäng fan pappa käng

Quote

Nu blev du lurad igen :kort: det var ditt kort hela tiden :great: Mvh Måne

He he va, de så det va? Tyckte väl namnet på kortet var familjärt  :D

mvh

"Stupidity has a certain charm - ignorance does not." F. Zappa.

".. When I went to school they asked me what I wanted to be when I grew up. I wrote down 'happy'. They told me I didn't understand the assigment. I told them they did not understand life." J Lennon

Link to comment
Dela på andra sajter

A letter from a Thai woman.  Dear Farang.

I write this letter to you. Have to tell you now have big problem at my home Nakon Nowhere.

Buffalo sick and can not get rice from Field.

My father need 3,000 baht for medicine to make buffalo good again.

My brother me fall down the well for water and he break leg, cannot help my father same.

Need 5,000 baht for borrow, good man help my father.

Now my mother stay hospital and my baby also, both have danger feber from drink water, no good after my brother fall down well.

Grandmother have motorbike accident, hit four chicken in road, but chicken fled scene, so have no one pay for her in hospital, next bed my mother and baby, want 4,000 baht for her.

Sister in monkey house for make sex show in Bangkok, have to pay 200 baht everyday for food she, but police say no problem, give 20,000 baht sister can go free.

Young brother go hospital to cut for be ladyboy, need 10,000 baht for operation.

I think easy if you send 100,000 baht to me, can send my bank at Mangdar Bank.

Now you stay your country.

I know that I stay with you only one night, but you number one man from all 35 I go with last month.

Now I know it you I love too much and I think of you everyday, I go room after disco.

P.S. Please send photo, so I can remember which one you.

Jag vet att den här har visats på tt förut men det kan ju finnas

nytt folk som inte har sett det, ja brevet från tjejen alltså! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner igen det där,har du tjuvläst mina papper :kort: skämt åsido,det är otroligt vad naiva en del människor är när det gäller att gå på blåsningar,visst har man själv blivit blåst på det ena och det andra  :bag: men hittils har jag inte betalat för bufflar och dyl.Däremot har "jag"köpt land i tron att det var en investering för ett framtida liv i Thailand.Har även byggt hus åt både svärföräldrar och "mig själv".Mvh Måne PS Land och hus finns kvar men inte till de värden jag betalade  :whistle:   DS

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Däremot har "jag"köpt land i tron att det var en investering för ett framtida liv i Thailand.Har även byggt hus åt både svärföräldrar och "mig själv".Mvh Måne PS Land och hus finns kvar men inte till de värden jag betalade  [img alt= :whistle: ]  DS

Känner igen mig  :bag:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ni vet väl att "Thailand och investering" är en oxymoron av högsta graden?

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Gurkan21

Jajamensan,varenda gång jag har landat så börjar försöken att

blåsa herr Gurka med familj :yes: och säkerligen blir man blåst

var och varannan dag

Men vad gör väl det, falang mii thang mak mak :mdr:

Link to comment
Dela på andra sajter

Jodå Herr Chang,nu vet jag det men för 15 år sedan visste jag det definitivt inte :bag: men det kallas väl lärpengar och som nån sa "man ska inte gråta över spilld mjölk" :dance1: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

:great: Enda chansen att slippa bli lurad är att ha frugan med, hon inser snabbt när dom försöker lura farangen. Några högljudda

    kommentarer och taxichaffis och andra ändrar uppfattning. Måtte hon bara få egna släkten till samma visdom !!!!!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Att få släkten att avstå från farangens stålar är nog betydligt svårare  :whistle: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Quote

Ni vet väl att "Thailand och investering" är en oxymoron av högsta graden?

Herr Chang har talat.

Varför då om jag får fråga.talar du av egen erfarenhet eller vad syftar du på ???

Allt som står skrivet är sant utom i de fall du råkar känna till saken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

A letter from a Thai woman.  Dear Farang.

I write this letter to you. Have to tell you now have big problem at my home Nakon Nowhere.

Buffalo sick and can not get rice from Field.

My father need 3,000 baht for medicine to make buffalo good again.

My brother me fall down the well for water and he break leg, cannot help my father same.

Need 5,000 baht for borrow, good man help my father.

Now my mother stay hospital and my baby also, both have danger feber from drink water, no good after my brother fall down well.

Grandmother have motorbike accident, hit four chicken in road, but chicken fled scene, so have no one pay for her in hospital, next bed my mother and baby, want 4,000 baht for her.

Sister in monkey house for make sex show in Bangkok, have to pay 200 baht everyday for food she, but police say no problem, give 20,000 baht sister can go free.

Young brother go hospital to cut for be ladyboy, need 10,000 baht for operation.

I think easy if you send 100,000 baht to me, can send my bank at Mangdar Bank.

Now you stay your country.

I know that I stay with you only one night, but you number one man from all 35 I go with last month.

Now I know it you I love too much and I think of you everyday, I go room after disco.

P.S. Please send photo, so I can remember which one you.

Jag vet att den här har visats på tt förut men det kan ju finnas

nytt folk som inte har sett det, ja brevet från tjejen alltså! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

Finns tröjor med det trycket..

Rock on!

Så gott som oförstörd!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Måne.

Ja ja det är en skön sak, det där med familjen. Man tror att allt skall bli lättare när man flyttar

hit ner men så kommer många överraskningar..men nånga gångar så får man ett göööööttt

skratt..eller.hahaah

mvh Maitan :drinks:

Maitans i Pattaya

Direktsändning via webcam

Se även

här på MaiPenRai.se för senaste nytt

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...