Jump to content
IGNORERAD

Dagens Humorbild

gubben4906

Recommended Posts

• Svar 54,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• rolba

10486

• audirs2

4506

• Tallviking

4222

• Kenneth4618

4060

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Å fan ! Det var en överraskning men det stämmer nog inte enligt detta

Ryssland mot Ukraina – militär förmåga

Ryssland

Soldater 845 000

Stridsvagnar 2 500

Stridsflygplan 1 389

Stridsfartyg 171

Ukraina

Soldater 129 950

Stridsvagnar 1 100

Stridsflygplan 221

Stridsfartyg 17

Källa: IISS

Ryssland har ca 9000 tunga stridsvagnar i olika klasser varav 2500 är i drift och i tjänst just nu . 

Antal soldater kan diskuteras då en del källor uppger de som är i tjänst andra alla tom reserver och då kan man läsa om att de kan mobilisera 1,1 miljon soldater. Sedan skriver de att alla som gjorde m.tjänst kan tvingas till mobilisering och då tillkommer ytterligare 2,5 miljoner soldater.

Flyget i Ryssland 

Just nu i drift 

Fråga inte hur jag vet det

Dela på andra sajter

Ryssland har ca 9000 tunga stridsvagnar i olika klasser varav 2500 är i drift och i tjänst just nu . 

Antal soldater kan diskuteras då en del källor uppger de som är i tjänst andra alla tom reserver och då kan man läsa om att de kan mobilisera 1,1 miljon soldater. Sedan skriver de att alla som gjorde m.tjänst kan tvingas till mobilisering och då tillkommer ytterligare 2,5 miljoner soldater.

Flyget i Ryssland 

Just nu i drift 

Fråga inte hur jag vet det

Sedan så är inte alla atom vapen inräknade! Plus ca 25000 speznas soldater, varav några redan finns tex Sverige! Hur vet jag allt detta!! När det gäller Ryssland och varför inte USA skall man alltid läsa mellan raderna lite!

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

baywatch.thumb.jpg.6251d9d60bad45d7c8bc4

Så avancerade är de ej i Sverige. Thailändarna vet att när den styvnar till där nere är faran över. 

Dela på andra sajter

Inte många gånger jag håller med Tallen. Men att gå med I Nato är total katastrof. Eliten vill självklart att vi går med så dom kan krossa oss mycket fortare

Dela på andra sajter

Sedan så är inte alla atom vapen inräknade! Plus ca 25000 speznas soldater, varav några redan finns tex Sverige! Hur vet jag allt detta!! När det gäller Ryssland och varför inte USA skall man alltid läsa mellan raderna lite!

USA ensamma är det största hotet mot världsfreden.

Dela på andra sajter

Folk stirrar sig blinda på att vi skall få hjälp a NATO om vi får problem (extremt låg sannolikhet att det inträffar)

Dom glömmer bort vad vi tvingas hjälpa andra med om dom får problem (inte alltför osannolikt scenario)

USA vill ogärna medverka med soldater i de konflikter de nu startar upp, de skickar bara vapen och sprängämnen och råd.

Vi får inte heller glömma att från att ha varit "neutrala" så skulle vi flytta spelplanen för NATO och ryssen till Sverige, samtidigt som det skulle irritera Ryssen att se NATO krypa allt närmare, och pga det stiger risken för att Ryssen skall ge sig på oss.

Är man med i NATO så skall väl jänkarna ha baser med amerikansk lag i landet, där de hitta på en massa skit (så slipper de släpa Egyptier ur landet för att misshandla dem).

Dela på andra sajter

Jag skulle nog inte lagt in den bilden i denna tråd :nono:

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

7b9e79e815dd8fc04587a4bb95a73591.jpg

Laddade ned Samsungs app till min iPhone inte för att jag hade något behov utan endast för att se om appens fjärrkontroll kunde va käck.

Screenshot av fjärrkontrollen passar bäst i denna tråd.

I must offer apologies to the Panda Channel. The more I think about it, well it truly was the most intellectually stimulating channel in Thailand.
www.seaserpent.se

Dela på andra sajter

Lindström - Dagens 2016-02-21

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Lindström - Dagens 2016-02-22

Dela på andra sajter

Lindström - Dagens 2016-02-23

Dela på andra sajter

Mest otrevligt är att Turkiet leds av en president ännu galnare än Putin och han har NATO i ryggen med USA, Tyskland, Frankrike, Storbritannien etc

Hamnar Turkiet som NATO-land i konflikt med Ryssland tvingar NATO-fördragets Paragraf 5 de övriga NATO-länderna att hjälpa Turkiet

Just Paragraf 5 är den viktigaste anledningen till att Sverige INTE skall gå med i NATO

Hehe.

His masters sosse-röst går rakt igenom.

Lönsamt att vara trogen partiet kan jag tänka mig.

Dela på andra sajter

I've been kissed by a rose on the gray
I've been kissed by a rose
I've been kissed by a rose on the gray
...And if I should fall along the way
I've been kissed by a rose
...been kissed by a rose on the gray

5708_1016599585080855_856005029220701256

Dela på andra sajter

Lindström - Dagens 2016-02-25

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...