Jump to content
IGNORERAD

Dagens Humorbild

gubben4906

Recommended Posts

Och jag som gillar dom skarpt, renskav, torkat renkött eller renköttsoppa osv. Fast jag har ju ägt ett renmärke åxå så jag hade köttet nästan gratis. Mycket trevliga djur, renarna alltså.

Som jag skrev är det inte renen i säg jag ogillar, utan det regelverk som finns. Samerna kan göra som dom vill, jag vill inte ha renar på min tomt och inte på vägen när jag kör till jobbet och hem, Markägarna vill inte hellre ha renar som trampar ned deras marker men samerana har rätt att göra vad dom vill

Dela på andra sajter

• Svar 54,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• rolba

10481

• audirs2

4506

• Tallviking

4222

• Kenneth4618

4060

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Som jag skrev är det inte renen i säg jag ogillar, utan det regelverk som finns. Samerna kan göra som dom vill, jag vill inte ha renar på min tomt och inte på vägen när jag kör till jobbet och hem, Markägarna vill inte hellre ha renar som trampar ned deras marker men samerana har rätt att göra vad dom vill

Klockrenar har väl inget regelverk, trodde de hade urverk?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Undras om inte samerna var där först.

Lillsyrran har ofta renar på tomten och hon bryr sig inte, det är väl inte värre än andra djur.

Älgtillväxten hade däremot exploderat och hon hade tre sådana i frysarna.

Ändrades av Galten

Galten af Bubbelspruuth

Dela på andra sajter

Har man ont av renar så får man väl flytta in till stan, eller söderut?

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

Har man ont av renar så får man väl flytta in till stan, eller söderut?

Du använder mina ord, helt okej gillar inte samer i alla fall. Samerna på står ju det att dom var först därför hävdar ju dom alltid av ursprunglig hävd har dom tillgång till allt

Skulle aldrig flyta till stan eller söderut huva. När det började befolkas här i Västerbottens inland ca 1780 hade inte samer renar nere vid kusten det kom i mitten 1800 talet dom drev renar ner till kusten därav ursprunglig hävd

Dela på andra sajter

Urbefolkning Du bor väl i Vildmarken uppskatta det att se renar är en annan förundantagen här ser man typ lite grävling & igelkottar men ibland kan det dyka upp en African på Kamel i trädgård då åker kameran fram !

Känn Dig Lycklig Boa !

Livet ä för kort för klagan?

Ändrades av svampen

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Urbefolkning Du bor väl i Vildmarken uppskatta det att se renar är en annan förundantagen här ser man typ lite grävling & igelkottar men ibland kan det dyka upp en African på Kamel i trädgård då åker kameran fram !

Känn Dig Lycklig Boa !

Livet ä för kort för klagan?

African på kamel skulle jag också ta fram kameran Ha ha. Har inte ni problem med rådjur som i och försäg tillhör naturen det gör inte renar. De är inte tamdjur och inte vilda djur, helt konstigt men springa fritt överallt får dom

Dela på andra sajter

Du använder mina ord, helt okej gillar inte samer i alla fall. Samerna på står ju det att dom var först därför hävdar ju dom alltid av ursprunglig hävd har dom tillgång till allt

Skulle aldrig flyta till stan eller söderut huva. När det började befolkas här i Västerbottens inland ca 1780 hade inte samer renar nere vid kusten det kom i mitten 1800 talet dom drev renar ner till kusten därav ursprunglig hävd

Har Du bott där sen 1800 talet Huga!

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

African på kamel skulle jag också ta fram kameran Ha ha. Har inte ni problem med rådjur som i och försäg tillhör naturen det gör inte renar. De är inte tamdjur och inte vilda djur, helt konstigt men springa fritt överallt får dom

Hjort är problem för många i häng sen har vi ju problem med mördarsniglar på dessa bräddgrader men vem vet snart är det väl Isbjörnar pga klimatförändringar ? Puss Boaren

Mvh Svamp "ett Ren..t Svedala"?

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Hjort är problem för många i häng sen har vi ju problem med mördarsniglar på dessa bräddgrader men vem vet snart är det väl Isbjörnar pga klimatförändringar ? Puss Boaren

Hur mångte glaset är du inne på? :lipa: Själv har jag ett glas folköl framme, skall hämta frugan 21,00 sedan blir Singha! :great:

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Hur mångte glaset är du inne på? :lipa: Själv har jag ett glas folköl framme, skall hämta frugan 21,00 sedan blir Singha! :great:

Som Du stavar tål Du inte ens en fulöl Puss Vännen !

Örebro Sportklubb Ösk!

Dela på andra sajter

Som Du stavar tål Du inte ens en fulöl Puss Vännen !

har TuSSEn i famenenn, svårt at kriva då!:meuh:www_skrattnet_se--varning-lagflygande-pl

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

Puss på dej också, förstår att mördarsniglarna är ett stort problem för er man kan ju inte skjuta dom, för små. Isbjörnar får nog inte du och jag uppleva, därför kommer min son att ärva mina vapen, allihop

Dela på andra sajter

Polarn skickade en bild när han var på jobb idag.

Jag tror han börjat i sexfilmsbranchen :-)306a88967084756445e09b6dd128cefe.jpg

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Dela på andra sajter

Polarn skickade en bild när han var på jobb idag.

Jag tror han börjat i sexfilmsbranchen :-)306a88967084756445e09b6dd128cefe.jpg

Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk

Film MK har man varit medlem i

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Det var visst ett himla snöoväder i Göteborg i veckan

Lindström - Dagens 2016-01-24

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Nya byxmodet för oss HP. Notera tanten som blev kvar i bilen :haha:

Byxor.thumb.jpg.004e4187c4eeab88cb8f5bb5

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...