Boa52 Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Och jag som gillar dom skarpt, renskav, torkat renkött eller renköttsoppa osv. Fast jag har ju ägt ett renmärke åxå så jag hade köttet nästan gratis. Mycket trevliga djur, renarna alltså.Som jag skrev är det inte renen i säg jag ogillar, utan det regelverk som finns. Samerna kan göra som dom vill, jag vill inte ha renar på min tomt och inte på vägen när jag kör till jobbet och hem, Markägarna vill inte hellre ha renar som trampar ned deras marker men samerana har rätt att göra vad dom vill Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Som jag skrev är det inte renen i säg jag ogillar, utan det regelverk som finns. Samerna kan göra som dom vill, jag vill inte ha renar på min tomt och inte på vägen när jag kör till jobbet och hem, Markägarna vill inte hellre ha renar som trampar ned deras marker men samerana har rätt att göra vad dom villKlockrenar har väl inget regelverk, trodde de hade urverk? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Galten Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 (ändrad) Undras om inte samerna var där först.Lillsyrran har ofta renar på tomten och hon bryr sig inte, det är väl inte värre än andra djur.Älgtillväxten hade däremot exploderat och hon hade tre sådana i frysarna. Ändrades Januari 22, 2016 av Galten Galten af Bubbelspruuth Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Soengsang Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Har man ont av renar så får man väl flytta in till stan, eller söderut? Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Har man ont av renar så får man väl flytta in till stan, eller söderut?Du använder mina ord, helt okej gillar inte samer i alla fall. Samerna på står ju det att dom var först därför hävdar ju dom alltid av ursprunglig hävd har dom tillgång till alltSkulle aldrig flyta till stan eller söderut huva. När det började befolkas här i Västerbottens inland ca 1780 hade inte samer renar nere vid kusten det kom i mitten 1800 talet dom drev renar ner till kusten därav ursprunglig hävd Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 (ändrad) Som jag skrev är det inte renen i säg jag ogillar, utan det regelverk som finns. Samerna kan göra som dom vill, jag vill inte ha renar på min tomt och inte på vägen när jag kör till jobbet och hem, Markägarna vill inte hellre ha renar som trampar ned deras marker men samerana har rätt att göra vad dom villUrbefolkning Du bor väl i Vildmarken uppskatta det att se renar är en annan förundantagen här ser man typ lite grävling & igelkottar men ibland kan det dyka upp en African på Kamel i trädgård då åker kameran fram !Känn Dig Lycklig Boa !Livet ä för kort för klagan? Ändrades Januari 22, 2016 av svampen Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
berlitz Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Vart är humorbilden då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Urbefolkning Du bor väl i Vildmarken uppskatta det att se renar är en annan förundantagen här ser man typ lite grävling & igelkottar men ibland kan det dyka upp en African på Kamel i trädgård då åker kameran fram !Känn Dig Lycklig Boa !Livet ä för kort för klagan?African på kamel skulle jag också ta fram kameran Ha ha. Har inte ni problem med rådjur som i och försäg tillhör naturen det gör inte renar. De är inte tamdjur och inte vilda djur, helt konstigt men springa fritt överallt får dom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Du använder mina ord, helt okej gillar inte samer i alla fall. Samerna på står ju det att dom var först därför hävdar ju dom alltid av ursprunglig hävd har dom tillgång till alltSkulle aldrig flyta till stan eller söderut huva. När det började befolkas här i Västerbottens inland ca 1780 hade inte samer renar nere vid kusten det kom i mitten 1800 talet dom drev renar ner till kusten därav ursprunglig hävdHar Du bott där sen 1800 talet Huga! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 African på kamel skulle jag också ta fram kameran Ha ha. Har inte ni problem med rådjur som i och försäg tillhör naturen det gör inte renar. De är inte tamdjur och inte vilda djur, helt konstigt men springa fritt överallt får domHjort är problem för många i häng sen har vi ju problem med mördarsniglar på dessa bräddgrader men vem vet snart är det väl Isbjörnar pga klimatförändringar ? Puss Boaren Mvh Svamp "ett Ren..t Svedala"? Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Hjort är problem för många i häng sen har vi ju problem med mördarsniglar på dessa bräddgrader men vem vet snart är det väl Isbjörnar pga klimatförändringar ? Puss Boaren Mvh Svamp "ett Ren..t Svedala"? Hur mångte glaset är du inne på? Själv har jag ett glas folköl framme, skall hämta frugan 21,00 sedan blir Singha! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
svampen Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Hur mångte glaset är du inne på? Själv har jag ett glas folköl framme, skall hämta frugan 21,00 sedan blir Singha! Som Du stavar tål Du inte ens en fulöl Puss Vännen ! Örebro Sportklubb Ösk! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Som Du stavar tål Du inte ens en fulöl Puss Vännen ! har TuSSEn i famenenn, svårt at kriva då! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Boa52 Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Hjort är problem för många i häng sen har vi ju problem med mördarsniglar på dessa bräddgrader men vem vet snart är det väl Isbjörnar pga klimatförändringar ? Puss Boaren Mvh Svamp "ett Ren..t Svedala"? Puss på dej också, förstår att mördarsniglarna är ett stort problem för er man kan ju inte skjuta dom, för små. Isbjörnar får nog inte du och jag uppleva, därför kommer min son att ärva mina vapen, allihop Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khonis Inlagd Januari 22, 2016 Dela Inlagd Januari 22, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 23, 2016 Dela Inlagd Januari 23, 2016 Polarn skickade en bild när han var på jobb idag. Jag tror han börjat i sexfilmsbranchen Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 23, 2016 Dela Inlagd Januari 23, 2016 Polarn skickade en bild när han var på jobb idag. Jag tror han börjat i sexfilmsbranchen Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk Film MK har man varit medlem i “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 24, 2016 Dela Inlagd Januari 24, 2016 Det var visst ett himla snöoväder i Göteborg i veckan “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Januari 24, 2016 Dela Inlagd Januari 24, 2016 Som Du stavar tål Du inte ens en fulöl Puss Vännen !Nu är du på svajiga "breddgrader" skål! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Khun Ken Inlagd Januari 24, 2016 Dela Inlagd Januari 24, 2016 På tal om årstider! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 25, 2016 Dela Inlagd Januari 25, 2016 Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 25, 2016 Dela Inlagd Januari 25, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Januari 25, 2016 Dela Inlagd Januari 25, 2016 Skickat från min GT-S7580 via Tapatalk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kenneth4618 Inlagd Januari 26, 2016 Dela Inlagd Januari 26, 2016 Nya byxmodet för oss HP. Notera tanten som blev kvar i bilen “Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience" Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
acarls Inlagd Januari 26, 2016 Dela Inlagd Januari 26, 2016 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu