Jump to content
IGNORERAD

Dagens Humorbild

gubben4906

Recommended Posts

• Svar 54,2k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• rolba

10390

• audirs2

4506

• Tallviking

4222

• Kenneth4618

4060

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

13 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Skylt från en bar

FB_IMG_1702241946406.jpg.19be47e73fd841fb5d5ce4a95eaded7c.jpg

En liknande skulle man sätta upp vid kassan på affären

* När alla varor är inslagna i kassan och slutsumman presenteras gör det inget om ni blir förvånad över att ni måste betala. Ni kan gärna fundera några minuter på om ni har pengar nog att betala. Det är så skönt att få vila innan nästa moment i jobbet ska utföras. 

* när ni funderat och kommit fram till att ni har nog med pengar på bankkortet. Ta det då lugnt och tänk efter var ni kan tänkas ha betalkortet. Leta lugnt och metodiskt igenom alla väskor och fickor, tänk också på om ni kan ha kortet i plånboken eller mobilen. Den som jobbar i kassan har ändå betalt för den tid som de arbetar och går inte på någon form av accord.

* När ni har hittat kortet. Känn ingen stress, bara ni tar det lugnt kanske ni kommer ihåg koden till kortet. Tänk att ni har tre försök innan kortet spärras. Offra två innan ni börjar leta efter nästa kort. Bry er inte om de som står i kön, de har ändå all tid i världen innan stängning. Är det just vid stängningstid kommer ingen i kön att bli utslängd. 

* Efter att ni betalt. Tänk efter om ni inte har glömt något. Ett packet cigaretter eller tugggummi brukar de ändå ha i närheten av kassan så det är ganska enkelt att lägga till dessa i efterhand. Skulle det vara så att ni hunnit stoppa undan betalkortet så måste det ändå vara någonstans i närheten. 

* Naturligtvis ligger kassen ni ska ha för varorna i bilen. Insistera på att betala för den kasse som personen i kassan vill skänka er. Rätt ska vara rätt och det gäller att hålla på principerna även om det tar lite tid. Så har ju ändå personen i kassan betalt för att jobba. 

* ta god tid på er att packa varorna. Det gäller att inte stressa upp sig. 

Någon som känner igen? Konstigt att så många har kortet framme när de ska betala. Det måste ändå vara en välgärning att både personalen och kunderna i kön får lite tid att varva ner och ta igen sig.

• Ge karma 6
  • Haha 1
Dela på andra sajter

Screenshot_20231212_101038_Facebook.thumb.jpg.54d8f5eb4413b14d27dc0e027132dca7.jpg

• Ge karma 1
  • Haha 16

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev uptoyou:

Därför självscannar jag alltid sedan 25 år. Numera har alla livsmedelsbutiker det där vi handlar.

Screenshot_20231212_174855_Google.thumb.jpg.362dfc262496587d8e8b961c0b261e83.jpg

• Ge karma 2
  • Haha 3

Pattaya

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev uptoyou:

Där ser man 🙂 Lite konstigt för jag minns min förra arbetsplats för 23 år sedan, då scannade jag alltid på Coop Stormarknad. Men minns tydligen fel 😄

Minns tydligen mycket fel.Screenshot_20231212_183234_Chrome.thumb.jpg.13ad8fec67a22f5741574258ee7df320.jpg

• Haha 1

Pattaya

Dela på andra sajter

Årets julklapp till hela familjen, mopptofflorScreenshot_20231212_143547_Temu.jpg.c04d7aa2557e335c330bb835be3c1e8e.jpg

• Ge karma 2
  • Haha 6

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev Kenneth4618:

Årets julklapp till hela familjen, mopptofflorScreenshot_20231212_143547_Temu.jpg.c04d7aa2557e335c330bb835be3c1e8e.jpg

Så kallade moppatofflor (TM)

• Haha 2
Dela på andra sajter

image.png.3e8b8a127effb143db1f79da49838f9c.png

• Ge karma 3
  • Haha 10

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev uptoyou:

Därför självscannar jag alltid sedan 25 år. Numera har alla livsmedelsbutiker det där vi handlar.

Jag tänker inte betala fullt pris och sedan göra affärens jobb. 

• Ge karma 5
Dela på andra sajter

Självscanning har börjat försvinna p.g.a den stora mängden fusk som sker.

Ett flertal av de större (främst ICA-butiker) jag handlar i har tagit bort självscanning helt eller har gått över till självbetjäningskassor med en anställd som övervakar dessa kassor

• Ge karma 2

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev uptoyou:

Jag har pratat med personalen i butiker som har självscanning. Dom säger själv att det finns inte en chans att dom blir utan jobb av den anledningen. Det finns för många korkade människor som inte klarar av eller vågar använda en scanner 😄

Självklart försvinner jobb! Tar vi t.ex IKEA där en person tittar till 4 eller 6 personer som scannar själv. Den personen ersätter naturligtvis några personer som annars skulle sitta i kassa. Affärerna gör naturligtvis detta för att rationalisera. Rationaliserar vi inte vore vi kvar på stenåldern.

• Ge karma 4
Dela på andra sajter

Screenshot_20231213_093116_Google.jpg.29209081fb8ce1b0aa9d63e3f4c3e763.jpg

• Ge karma 2
  • Haha 15

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev uptoyou:

Det är kassorna där man scannar varorna själv man tar bort för det fuskas mycket där. Annars självscanningen där man själv går runt med en scanner i butiken tar man inte bort.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/ica-butiker-i-vastsverige-tar-bort-sjalvutcheckning-pa-grund-av-svinn

https://feber.se/samhalle/ica-butiker-stanger-ner-sina-sjalvutcheckning-kassor/449578/

På t.ex ICA Kvantum i Landskrona finns självutcheckningskassor men ingen möjlighet till handscanner

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

FB_IMG_1702461975002.thumb.jpg.52ca1f4dec500b5588705ff9359893ac.jpg

• Ge karma 5
  • Haha 10

Dela på andra sajter

10 timmar sedan, skrev uptoyou:

Jag har pratat med personalen i butiker som har självscanning. Dom säger själv att det finns inte en chans att dom blir utan jobb av den anledningen. Det finns för många korkade människor som inte klarar av eller vågar använda en scanner 😄

Haha, ok! Men då kan jag med gott samvete börja självscanna jag med (om jag nu klarar av det ;-))

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...