Jump to content
IGNORERAD

Dagens Humorbild

gubben4906

Recommended Posts

• Svar 54,1k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• rolba

10364

• audirs2

4506

• Tallviking

4222

• Kenneth4618

4060

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

3 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Finns en restaurang i Götet där du får sätta telefonen ljudlöst och sedan hissar dom upp alla telefonerna i en korg upp i taket ovanför bordet. (googlade efter namnet och det är visst flera som hakat på det😁

Peronligen skulle jag nog vända i dörren om jag ombads lämna i från mig min telefon för att få bli serverad. Jag förstår nog inte heller riktigt vad resturangerna har att vinna på detta.

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev Mankan:

Peronligen skulle jag nog vända i dörren om jag ombads lämna i från mig min telefon för att få bli serverad. Jag förstår nog inte heller riktigt vad resturangerna har att vinna på detta.

I dagens överflöd av restauranger gäller det att vara unik. Lite som en temarestaurang. 

Istället för palmer å färgglada lyckor så får man på dessa restauranger fokusera på maten och sällskapet istället för telefonen.

Otäckare blir det när de börjar med "lottdragning" ur korgen om vem som skall betala. Har några roliga historier på det temat, kan vi ta någon gång när vi ses. 

Dela på andra sajter

24 minuter sedan, skrev rolba:

Såg den där i morse. Den var inta alls kul med 96% i batteriet.

Nu har jag 35% och då blir det ju lite lustigare.

Min låg på laddning med 100% när jag såg den.....

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

25 minuter sedan, skrev rolba:

Såg den där i morse. Den var inta alls kul med 96% i batteriet.

Nu har jag 35% och då blir det ju lite lustigare.

53%, och sån sex hade jag nyligen...

Frugan fyllde år i Januari och är född 1971 😍

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Mankan:

Såg en undersökning från en "Finare" restaurang för några år sedan, som börjat få färre gäster än tidigare, och den var nästan alltid fullsatt.

Ägaren fattade inte, så han kallade in en konsult för att få reda på vad som var fel.

Konsulten bad att få se övervakningskamerornas filmer från 5 år sedan och från nutid...

Det visade sej att nuförtiden kom gästerna in, tog lite selfies i den kända restaurangen och postade dem, sen beställde de och när förrätten eller drinkarna kom in, fotade de dessa och la ut på sociala medier, sen fortsatte det sådär genom hela måltiderna...

Detta gjorde att gästerna satt kvar i genomsnitt 1,5 ggr längre tid än för flera år sedan och restaurangen kunde inte släppa in nya gäster lika ofta!

Kanske EN anledning?

MVH

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

4 timmar sedan, skrev Koh Changer:

Finns en restaurang i Götet där du får sätta telefonen ljudlöst och sedan hissar dom upp alla telefonerna i en korg upp i taket ovanför bordet. (googlade efter namnet och det är visst flera som hakat på det😁

På gott och ont men som ensamresande så kör jag socialamedier, glor jobbmail och ger direktiv. Läser nyheterna från olika länder

Dela på andra sajter

19 minuter sedan, skrev Tommy:

Såg en undersökning från en "Finare" restaurang för några år sedan, som börjat få färre gäster än tidigare, och den var nästan alltid fullsatt.

Ägaren fattade inte, så han kallade in en konsult för att få reda på vad som var fel.

Konsulten bad att få se övervakningskamerornas filmer från 5 år sedan och från nutid...

Det visade sej att nuförtiden kom gästerna in, tog lite selfies i den kända restaurangen och postade dem, sen beställde de och när förrätten eller drinkarna kom in, fotade de dessa och la ut på sociala medier, sen fortsatte det sådär genom hela måltiderna...

Detta gjorde att gästerna satt kvar i genomsnitt 1,5 ggr längre tid än för flera år sedan och restaurangen kunde inte släppa in nya gäster lika ofta!

Kanske EN anledning?

MVH

De känns inte som ett jätte problem eller att detta skulle orsaka några nämnvärt längre sittningar när det gäller "vanliga" restauranger. På finare restauranger är problemet möjligen större. Jag tror många av de som går på Michelin-krogar skulle nog inte skulle uppskatta att inte få föreviga detta med några bilder. Sedan går det väl att begränsa sittningarna om man nu normalt har gäster som väntar i kö.

Ändrades av Mankan

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev Mankan:

De känns inte som ett jätte problem eller att detta skulle orsaka några nämnvärt längre sittningar när det gäller "vanliga" restauranger. På finare restauranger är problemet möjligen större. Jag tror många av de som går på Michelin-krogar skulle nog inte skulle uppskatta att inte få föreviga detta med några bilder. Sedan går det väl att begränsa sittningarna om man nu normalt har gäster som väntar i kö.

Jag personligen har däremot aldrig förstått det där med att fota maten. Frun här hemma är dock något av en expert på det. Samt fota allt annat skit mellan himmel och jord som ingen normalt funtad människa ens skulle komma tanken på att föreviga. För att inte tala om något som ligger i helt egen kategori, nämligen selfies. Jesus. 

Det är tamigfan såna, tagna överallt, i alla dess olika former. 

Men det verkar vara en gemensam nämnare för fruntimmer idag. 

Så jag håller käft och undviker bara att hamna på bild själv. 🥴

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev audirs2:

Pol,,,,,,,rtugal Graäv AB!

image.png.1352b7e36aa56cace738fad4f973bd28.png

En nyfiken fråga... hittade du denna i din "vi hatar Polen" grupp eller i din "roliga bilder på katter" grupp? 

Dela på andra sajter

3 minuter sedan, skrev samet:

En nyfiken fråga... hittade du denna i din "vi hatar Polen" grupp eller i din "roliga bilder på katter" grupp? 

Jag tror det var en NFT han köpte.. som han sedan delade här :big_smile:

"Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..."

Dela på andra sajter

2 timmar sedan, skrev samet:

Hatar inte Polen, men deras svetsfogar ger mig bra med jobb!  Sedan har jag att göra med en hel del polska tekniker och dom tänker annorlunda!:lipa: Har du själv kontakt med dom?

2 timmar sedan, skrev Enis:

Jag tror det var en NFT han köpte.. som han sedan delade här :big_smile:

Norrtälje Nyheter?😁

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

FINSKA sportbili! "gillar inte dom heller":lipa:

image.png.152279fae7ecc4080626c3b9cf9f2464.png

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 timme sedan, skrev audirs2:

FINSKA sportbili! "gillar inte dom heller":lipa:

image.png.152279fae7ecc4080626c3b9cf9f2464.png

Solen måste vara stark numera i Finland för när jag var där för några år sedan var de lika solbrända som en albyl. 

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...