ellim63 Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 3 timmar sedan, skrev Koh Changer: Finns en restaurang i Götet där du får sätta telefonen ljudlöst och sedan hissar dom upp alla telefonerna i en korg upp i taket ovanför bordet. (googlade efter namnet och det är visst flera som hakat på det😁) Peronligen skulle jag nog vända i dörren om jag ombads lämna i från mig min telefon för att få bli serverad. Jag förstår nog inte heller riktigt vad resturangerna har att vinna på detta. Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 1 minut sedan, skrev Mankan: Peronligen skulle jag nog vända i dörren om jag ombads lämna i från mig min telefon för att få bli serverad. Jag förstår nog inte heller riktigt vad resturangerna har att vinna på detta. I dagens överflöd av restauranger gäller det att vara unik. Lite som en temarestaurang. Istället för palmer å färgglada lyckor så får man på dessa restauranger fokusera på maten och sällskapet istället för telefonen. Otäckare blir det när de börjar med "lottdragning" ur korgen om vem som skall betala. Har några roliga historier på det temat, kan vi ta någon gång när vi ses. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 24 minuter sedan, skrev rolba: Såg den där i morse. Den var inta alls kul med 96% i batteriet. Nu har jag 35% och då blir det ju lite lustigare. Min låg på laddning med 100% när jag såg den..... Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 25 minuter sedan, skrev rolba: Såg den där i morse. Den var inta alls kul med 96% i batteriet. Nu har jag 35% och då blir det ju lite lustigare. 53%, och sån sex hade jag nyligen... Frugan fyllde år i Januari och är född 1971 😍 "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tommy Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 8 minuter sedan, skrev Mankan: Peronligen skulle jag nog vända i dörren om jag ombads lämna i från mig min telefon för att få bli serverad. Jag förstår nog inte heller riktigt vad resturangerna har att vinna på detta. Såg en undersökning från en "Finare" restaurang för några år sedan, som börjat få färre gäster än tidigare, och den var nästan alltid fullsatt. Ägaren fattade inte, så han kallade in en konsult för att få reda på vad som var fel. Konsulten bad att få se övervakningskamerornas filmer från 5 år sedan och från nutid... Det visade sej att nuförtiden kom gästerna in, tog lite selfies i den kända restaurangen och postade dem, sen beställde de och när förrätten eller drinkarna kom in, fotade de dessa och la ut på sociala medier, sen fortsatte det sådär genom hela måltiderna... Detta gjorde att gästerna satt kvar i genomsnitt 1,5 ggr längre tid än för flera år sedan och restaurangen kunde inte släppa in nya gäster lika ofta! Kanske EN anledning? MVH "There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 4 timmar sedan, skrev Koh Changer: Finns en restaurang i Götet där du får sätta telefonen ljudlöst och sedan hissar dom upp alla telefonerna i en korg upp i taket ovanför bordet. (googlade efter namnet och det är visst flera som hakat på det😁) På gott och ont men som ensamresande så kör jag socialamedier, glor jobbmail och ger direktiv. Läser nyheterna från olika länder Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mankan Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 (ändrad) 19 minuter sedan, skrev Tommy: Såg en undersökning från en "Finare" restaurang för några år sedan, som börjat få färre gäster än tidigare, och den var nästan alltid fullsatt. Ägaren fattade inte, så han kallade in en konsult för att få reda på vad som var fel. Konsulten bad att få se övervakningskamerornas filmer från 5 år sedan och från nutid... Det visade sej att nuförtiden kom gästerna in, tog lite selfies i den kända restaurangen och postade dem, sen beställde de och när förrätten eller drinkarna kom in, fotade de dessa och la ut på sociala medier, sen fortsatte det sådär genom hela måltiderna... Detta gjorde att gästerna satt kvar i genomsnitt 1,5 ggr längre tid än för flera år sedan och restaurangen kunde inte släppa in nya gäster lika ofta! Kanske EN anledning? MVH De känns inte som ett jätte problem eller att detta skulle orsaka några nämnvärt längre sittningar när det gäller "vanliga" restauranger. På finare restauranger är problemet möjligen större. Jag tror många av de som går på Michelin-krogar skulle nog inte skulle uppskatta att inte få föreviga detta med några bilder. Sedan går det väl att begränsa sittningarna om man nu normalt har gäster som väntar i kö. Ändrades Februari 3, 2022 av Mankan Hatar mytomaner och bidragsfuskare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Koh Changer Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 1 timme sedan, skrev Mankan: De känns inte som ett jätte problem eller att detta skulle orsaka några nämnvärt längre sittningar när det gäller "vanliga" restauranger. På finare restauranger är problemet möjligen större. Jag tror många av de som går på Michelin-krogar skulle nog inte skulle uppskatta att inte få föreviga detta med några bilder. Sedan går det väl att begränsa sittningarna om man nu normalt har gäster som väntar i kö. Jag personligen har däremot aldrig förstått det där med att fota maten. Frun här hemma är dock något av en expert på det. Samt fota allt annat skit mellan himmel och jord som ingen normalt funtad människa ens skulle komma tanken på att föreviga. För att inte tala om något som ligger i helt egen kategori, nämligen selfies. Jesus. Det är tamigfan såna, tagna överallt, i alla dess olika former. Men det verkar vara en gemensam nämnare för fruntimmer idag. Så jag håller käft och undviker bara att hamna på bild själv. 🥴 Pessimist blir inte besviken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guest Fredman Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 3, 2022 Dela Inlagd Februari 3, 2022 "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ellim63 Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 Pol,,,,,,,rtugal Graäv AB! Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
samet Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 15 minuter sedan, skrev audirs2: Pol,,,,,,,rtugal Graäv AB! En nyfiken fråga... hittade du denna i din "vi hatar Polen" grupp eller i din "roliga bilder på katter" grupp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Enis Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 3 minuter sedan, skrev samet: En nyfiken fråga... hittade du denna i din "vi hatar Polen" grupp eller i din "roliga bilder på katter" grupp? Jag tror det var en NFT han köpte.. som han sedan delade här "Om du inte är en elefant, försök inte bajsa som en..." Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rolba Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 21 minuter sedan, skrev rolba: Man vilar sig i form ! Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 2 timmar sedan, skrev samet: En nyfiken fråga... hittade du denna i din "vi hatar Polen" grupp eller i din "roliga bilder på katter" grupp? Hatar inte Polen, men deras svetsfogar ger mig bra med jobb! Sedan har jag att göra med en hel del polska tekniker och dom tänker annorlunda! Har du själv kontakt med dom? 2 timmar sedan, skrev Enis: Jag tror det var en NFT han köpte.. som han sedan delade här Norrtälje Nyheter?😁 Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tallviking Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 Being nice is overrated - Garfield Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
65Selander Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
audirs2 Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 FINSKA sportbili! "gillar inte dom heller" Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!⚓ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rillex Inlagd Februari 4, 2022 Dela Inlagd Februari 4, 2022 1 timme sedan, skrev audirs2: FINSKA sportbili! "gillar inte dom heller" Solen måste vara stark numera i Finland för när jag var där för några år sedan var de lika solbrända som en albyl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.
Du måste vara medlem för att kommentera på forumet
Registrera dig
Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!
Registrera dig på forumetLogga in
Har du redan ett medlemskap? Logga in här.
Logga in nu