Jump to content
IGNORERAD

Dagens Humorbild

gubben4906

Recommended Posts

Barnarbete = humor?

Lite osaker pa vad man skall anse vara roligt. Skadegladjen i att barnet tvingas arbeta? det roliga i att barnet trots sin mkt klena kroppsbyggnad lastar alldeles for tung last och garanterat riskerar bestaende skador? etc?

Ok, håller med dig Wille.den är mycket tveksam.

Det gick lite för fort, tyvärr...och nu får jag

inte bort den. "Olycksfall i arbetet!"

Vi har det iaf ganska bra!

Dela på andra sajter

• Svar 54,7k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• rolba

10586

• audirs2

4506

• Tallviking

4222

• Kenneth4618

4060

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Wille, Get a grip...låt bilden vara kvar, många bilder kan vara stötande beroende på om man är kort, tjock, svart,platt eller bred osv. Skall man vara svensk och en jätteduktig rättvisans riddare så skall ju hela tråden bort...och det tycker inte jag. Kalasbra jobbat med bilderna Lars, jag får mig ett gott skratt varje dag.

//Ling

Om människor som inte förstår varandra åtminstone förstår att de inte förstår varandra, då förstår de varandra bättre än när de -utan att förstå varann’- inte ens förstår att de inte förstår varandra…..

Dela på andra sajter

Wille, Get a grip...låt bilden vara kvar, många bilder kan vara stötande beroende på om man är kort, tjock, svart,platt eller bred osv. Skall man vara svensk och en jätteduktig rättvisans riddare så skall ju hela tråden bort...och det tycker inte jag. Kalasbra jobbat med bilderna Lars, jag får mig ett gott skratt varje dag.

//Ling

Ja, eller ännu bättre, att det var ditt barn

som tvingades jobba på tegelbruket.

Hur gott skratt skulle du få då?

Axell

Dela på andra sajter

//Ling

Håller helt med Klingling. :yes:

Härligt jobbat Lars. :clapping:

Kör på utan skyddsnät. :great:

Vad vore en dag utan dina bilder ? :suicide:

Platt intet ! :kort:

Öl är hälsa, hälsa ofta /Keithan

Dela på andra sajter

:great: Tack för många roliga inlägg Lars, kollar tråden i princip dagligen, min 9-åriga svärdotter vill också kolla (ibland är det svårt att förklara vad som är så kul :whistle: , trädet i inlägg 2612 är 1 exempel).

Tveksamt om det är barnarbete, jag kan inte bedömma åldern på grabben, skicklig balansakt är det!

MVH Tommy

Ändrades av Tommy

"There is an eagle in me that wants to soar, and there is a hippopotamus in me that wants to wallow in the mud."

Dela på andra sajter

//Ling

Vilken dynga! Nu for tiden kan man tydligen aldrig undra over nagot, ifragasatta nagot eller overhuvudtaget ha nagon som helst asikt utan att nagon tomte ploppar upp och hojtar om att "det ar sa typiskt svenskt", "sa javla PK", eller nagot liknande. Det sager ju faktiskt ingenting da det gatt inflation i begreppetoch kvar ar bara meningslosa plattityder.

Jag fragade - darav anvandet av fragetecken. Motivet var relativt enkelt - jag forstar inte vad som forvantas vara roligt med bilden. Jag sa inget om att den skulle tas bort osv. utan det var en stilla undran.

Jag skojar om det mesta och kan sakerligen ha en mkt cynisk humor ibland. Dock tycker jag det ar osmakligt att roa sig pa bekostnad pa grupper/individer som tillhor de mest utsatta och varnlosa. Andra kanske tycker det ar ok men jag anser det ar saval ryggradslost som pinsamt. Det ar for enkelt och kravs ju knappast nagon finess sa det blir bara plumpt och billigt.

Varje vecka dor tusentals barn i olyckor pa farliga arbetsplatser - kanske inte nagot man skrattar sig harmynt over

Det handlar inte om att saga Lars - han gor ju onekligen ett jattejobb med att posta alla dessa bilder. Av alla tusentals bilder han postade sa ar det ju inte sa konstigt om inte alla bilder faller alla i smaken. Tycker for ovrigt hans svar var riktigt fyndigt...

Dela på andra sajter

Jag ser inte bilden som humor men den har ett syfte ändå.

Att det finns barnarbete som inte är bra men vad får det för effekt att ta bort bilden egentligen?

Nu var kanske inte lars syfte vara att skapa debatt men nu har han gjort det och det är bra.

Istället för att komma med pekpinnar skänk pengar till nån organisation istället för att motverka barnarbete.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...