Jump to content
IGNORERAD

Dagens Humorbild

gubben4906

Recommended Posts

Lindström - Dagens 2016-01-08

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

• Svar 54,5k
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

• rolba

10488

• audirs2

4506

• Tallviking

4222

• Kenneth4618

4060

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Guest Fredman

Lindström - Dagens 2016-01-08

Är dessvärre helt sant. Förra året ringde jag 112 två gånger som kopplade till polisen. En gång stod det en Hereford tjur på vägen till landet den andra gången var det en hel hord vildsvin som försökte korsa en avfart från motorvägen men blev stående pga betongsvin. Båda gångerna var det ingen som svarat efter ca 20 minuter gav jag upp. 

Dela på andra sajter

Är dessvärre helt sant. Förra året ringde jag 112 två gånger som kopplade till polisen. En gång stod det en Hereford tjur på vägen till landet den andra gången var det en hel hord vildsvin som försökte korsa en avfart från motorvägen men blev stående pga betongsvin. Båda gångerna var det ingen som svarat efter ca 20 minuter gav jag upp. 

Herregud ringer du polisen för såna saker inte undra på att dom inte svarar, Förstår att du är en vuxen man, tjur, grisar klarar man inte av det är man en riktig stadsbo som vet ingenting. Kan inte ta hand om sej själv, ringa polisen???

Dela på andra sajter

Guest Fredman

Herregud ringer du polisen för såna saker inte undra på att dom inte svarar, Förstår att du är en vuxen man, tjur, grisar klarar man inte av det är man en riktig stadsbo som vet ingenting. Kan inte ta hand om sej själv, ringa polisen???

Ja du jag har ju läst hur du verkar ha problem med de flesta här och kallar dem allt möjligt. Nu var det ju inte för min egen skull jag ringde. Om du hade en normal läsförståelse så hade du uppfattat att jag redan hade klarat mig undan dem. Min oro var att någon annan skulle krocka med dem. Det kallas för empati men jag inser att det inte är din starkaste gren. 

Dela på andra sajter

Ja du jag har ju läst hur du verkar ha problem med de flesta här och kallar dem allt möjligt. Nu var det ju inte för min egen skull jag ringde. Om du hade en normal läsförståelse så hade du uppfattat att jag redan hade klarat mig undan dem. Min oro var att någon annan skulle krocka med dem. Det kallas för empati men jag inser att det inte är din starkaste gren. 

Många som du ringer polisen, sos om det bara strömmen har gått, vad ska polisen göra om det är grisar eller här älgar på vägen, man har ansvar för sitt eget  i detta fall körsätt, man måste hela tiden ha koll. Empati är bra att ha men polisen eller nån annan kan inte hjälpa dej så mycke. Har inte problem med de flesta här??? och har normal läsförstålse så jag förstår vad du vill säga. Stadsbor gör på detta sätt kan inte ta vara på sej själv

Dela på andra sajter

Många som du ringer polisen, sos om det bara strömmen har gått, vad ska polisen göra om det är grisar eller här älgar på vägen, man har ansvar för sitt eget  i detta fall körsätt, man måste hela tiden ha koll. Empati är bra att ha men polisen eller nån annan kan inte hjälpa dej så mycke. Har inte problem med de flesta här??? och har normal läsförstålse så jag förstår vad du vill säga. Stadsbor gör på detta sätt kan inte ta vara på sej själv

Du är fan korkad så klockorna stannar.

Grisar, givetvis försöka kontakta ev ägare, men är det nu vildsvin vi talar om, innanför viltstängsel så måste ju någon se till att de kommer bort därifrån innan en allvarlig  trafikolycka inträffar, samma med ev älgar innanför viltstängsel. Vad är så satans svårt att förstå??????

Känns som nästan stalkar dig, men är så jävla drygt att läsa dina korkade inlägg i tråd efter tråd du spammar, det vore ett lyft för forumet om du loggade ut för gott!!

Det är helt ok att ha en annan åsikt än mig, jag kan inte tvinga DIG att ha rätt!

Dela på andra sajter

jag har hört nån siffra på hur många procent av samtalen till 112 som inte borde ringar dit. Tror det var en bra bit över 90 procent. Polisen kan man absolut ringa men 112 är ett akut nummer. Annars är trafikverket ett bra tipps

Hatar mytomaner och bidragsfuskare.

Dela på andra sajter

11414 ska man ringa om det inte är akut men vill man förhindra en trafikolycka med stora vildsvin med ev personskada så vete fan om 112 är rätt ändå

Ändrades av Kenneth4618

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

114114 ska man ringa om det inte är akut men vill man förhindra en trafikolycka med stora vildsvin med ev personskada så vete fan om 112 är rätt ändå

114 14 är det väl ?

Being nice is overrated - Garfield

Dela på andra sajter

114 14 är det väl ?

Ändrat

Dela på andra sajter

114 14 är det väl ?

Tror gamla 90 000 funkar fortfarande.

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

jag har hört nån siffra på hur många procent av samtalen till 112 som inte borde ringar dit. Tror det var en bra bit över 90 procent. Polisen kan man absolut ringa men 112 är ett akut nummer. Annars är trafikverket ett bra tipps

Tänk om vi här i norrland skulle ringa polis för varenda ren som är på vägen, herregud då fick dom anställa en massa folk som svarar i telefon

Dela på andra sajter

Tänk om vi här i norrland skulle ringa polis för varenda ren som är på vägen, herregud då fick dom anställa en massa folk som svarar i telefon

Vad gör ni när en ren eller älg fastnat innanför viltstängslet och springer omkring i panik upp på vägbanan på en tungt trafikerad motorväg med många barnfamiljer i bilarna ?

Dela på andra sajter

Vad gör ni när en ren eller älg fastnat innanför viltstängslet och springer omkring i panik upp på vägbanan på en tungt trafikerad motorväg med många barnfamiljer i bilarna ?

Bromsar...

ทีรัก

Dela på andra sajter

Vi har bara viltstängsel efter E4 man varnar naturligtsvis andra trafikanter inte åker polisen ut på sånt

Dela på andra sajter

Tungt trafikerade motorvägar i Norrland???? 

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Vi har bara viltstängsel efter E4 man varnar naturligtsvis andra trafikanter inte åker polisen ut på sånt

Hur varnar man andra trafikanter ?

Dela på andra sajter

Tungt trafikerade motorvägar i Norrland???? 

Tror inte han förstått skillnaderna mellan södra och norra Sverige med tanke på hur han resonerar !

Dela på andra sajter

Tror inte han förstått skillnaderna mellan södra och norra Sverige med tanke på hur han resonerar !

Var det inte du som ställde den frågan?

Inget är omöjlligt, det tar bara längre tid. Tid kan inte sparas, bara användas

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...