Jump to content
IGNORERAD

Flyplans-stolen!!!


nikuku

Recommended Posts

  • Svar 40
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • GammalDansken

    8

  • L64

    3

  • nikuku

    3

  • Odin

    2

Mest aktiva i denna tråd

Quote

Man får förstås göra upp med sig själv innan bokning hur mycket man är beredd att betala för komforten.

Om det känns väldigt viktigt är business class en möjlighet, antar jag.

Några här verkar kunna få arbetsgivaren att betala för vadsomhelst och rapporterar friskt från

värstingresor med drömflygplan och -service.

Oavsedd om jag eller chefen betalar, prioriterar jag pris och korta väntetider vid byten.

Vill hellre ha roligt i Thailand för kronorna jag väljer att spara in på flygresan.

Den nedre gränsen går vid de ryska bolagen samt de kinesiska bolag som flera ggr visat prov på

bristande pilotkompetens.

mvh

Det var ju intressant att se min tråd ploppa upp här i tråden.Jag skulle vilja veta av gammeldansken var trådarna är med dom friska rapporteringarna av värstingresor betalda av arbetsgivarna?

Nåt jag missat men gärna läser om!

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest jlh66

Quote

Mellan Oslo - Bkk flyger de med , hör o häpna, airbus 340-500.

Om man bokar med swiss och väljer en avgång från Zurich som avgår ca 12:00 - 13:00

med flight nr: LX4300, så ar det en code share med thai airways.

Man får då flyga med thai's airbus 340-600.

Detta är det tystaste o fräschaste flygplan jag någonsin suttit i.

Även servicen ombord var mycket bättre än vad den är från arn eller cph.

mvh

Jag ska flyga med Swiss i November,jag checkade min resa nu och såg att det är Med Thais airbus 340-600,avgång 13.30 från Zurich.Samma sak med hemresan.Den avgår från BKK 00:15.Resorna mellan ARN och Zurich flygs av SAS.Nu blev jag riktigt nöjd med mitt köp,priset va ju bra oxå  :great:
Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Det var ju intressant att se min tråd ploppa upp här i tråden.Jag skulle vilja veta av gammeldansken var trådarna är med dom friska rapporteringarna av värstingresor betalda av arbetsgivarna?

Nåt jag missat men gärna läser om!

Vet ej och är totalt ointresserad av vem som betalar för dina resor - men bildspelet i "din tråd"

är ett lysande exempel på drömflygplan (med skärm i stolsryggen) och lyx de flesta här bara kan drömma om.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Vet ej och är totalt ointresserad av vem som betalar för dina resor - men bildspelet i "din tråd"

är ett lysande exempel på drömflygplan (med skärm i stolsryggen) och lyx de flesta här bara kan drömma om.

mvh GD

Bra, då vet jag att du bara svamlade ang rapportering av värstingresor betalda av arbertsgivaren här på MPR.

Till jlh66 kan jag bara säga grattis, får säkert ett par goa flygningar i riktigt fina flygplan som det står Thai målat på sidan  ;)

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Bra, då vet jag att du bara svamlade ang rapportering av värstingresor betalda av arbertsgivaren här på MPR.

Till jlh66 kan jag bara säga grattis, får säkert ett par goa flygningar i riktigt fina flygplan som det står Thai målat på sidan  ;)

Det är visst du som svamlar.

Läs frågan jag svarade på - det var då "din tråd" kom upp.

Ja ja alltid är det nån .

Du kände dig uppenbarligen träffad av både ordet "värsting" och "arbetsgivare"  :D

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Knasen

Quote

Några här verkar kunna få arbetsgivaren att betala för vadsomhelst och rapporterar friskt från

värstingresor med drömflygplan och -service.

mvh

Nu har jag inte läst alla trådar här på forumet.. Men den enda som jag vet rapporterar om sina resor med drömflygplan och service här är väl Lamai64.. Så om det inte var han som du syftade till, så kan du väl vara så god och länka till dessa rapporter? I annat fall så får det nog anses som att du svamlar  ;)

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Nu har jag inte läst alla trådar här på forumet.. Men den enda som jag vet rapporterar om sina resor med drömflygplan och service här är väl Lamai64.. Så om det inte var han som du syftade till, så kan du väl vara så god och länka till dessa rapporter? I annat fall så får det nog anses som att du svamlar  ;)

Har jag varken lust eller tid så om det känns viktigt för dig Knasen så leta gärna själv efter bevis på motsatsen.

Jag har inte heller läst alla - som någon sa - det är ju miljarder med trådar.

Enbart tråden som lamai kallar för "sin" innehåller 22 oändliga sidor men den slipper du ju titta genom eftersom den tydligen inte har med jobb att göra.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

Finns ju en sökfunktion som kan hjälpa dig att hitta trådar :fan1:

Har försökt må du tro men får den inte att funka :-)

Om P3 läser detta kanske han kan förklara hur den är tänkt att funka.

Jag har inte lyckats hitta varken del av eller hela ord som man vet finns där nånstans.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

För böveln,klaga inte på lamai64:s reseberättelser de är helt outstanding med mat och flygupplevelser utöver det vanliga.Och jag har för mig att han flyger på sina milespoäng(rätta mig om jag har fel)Och hur många dokumenterar sina arbetsresor  :crazy: nä,nu får du tagga ner så inte lamai64 blir sur och drar in sina suveräna skildringar,de ger iaf mig en gemytlig stund framför datorn  :great: Mvh Måne

Måne

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

För böveln,klaga inte på lamai64:s reseberättelser de är helt outstanding med mat och flygupplevelser utöver det vanliga.Och jag har för mig att han flyger på sina milespoäng(rätta mig om jag har fel)Och hur många dokumenterar sina arbetsresor  :crazy: nä,nu får du tagga ner så inte lamai64 blir sur och drar in sina suveräna skildringar,de ger iaf mig en gemytlig stund framför datorn  :great: Mvh Måne

Exaktemente... Om du väljer att vara lika jäkla snål som jag och sitta där nere i apklass så ger det dej ingen rätt att gnälla på dom som prioriterar annorlunda, som ex. Lamai...

Återigen Somnana, som man bäddar får man stå å sova i garderoben.

Du kan aldrig bromsa dej ur en uppförsbacke.

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja, Lamai64s sinne för detaljer när det gäller att dokumentera en flygresa kan man knappast klaga på!

Fick också uppfattningen att han använt bonuspoäng för att uppgradera sig, och något ska ju dessa poäng användas till. Lite dumt att inte använda poängen...

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Nu har jag inte läst alla trådar här på forumet.. Men den enda som jag vet rapporterar om sina resor med drömflygplan och service här är väl Lamai64.. Så om det inte var han som du syftade till, så kan du väl vara så god och länka till dessa rapporter? I annat fall så får det nog anses som att du svamlar  ;)

Spot on Knasen, verkar inte som att gammeldansken kan hänvisa till några trådar som han svamlade om.Låter mest som en slingrig politiker på vift i forumsdjungeln.

Nåja, alla kan vi slinka på tangenterna i fyllan o villan eller ännu värre i nyktert tillstånd  :mdr:   en del kan medge det och andra är omöjliga... nåja, inget man ligger sömnlös över direkt  ;)

Och dom sista kommentarerna är ju hyfsat överensstämmande med verkligheten... jag brukar få ett julkort iaf från min arbetsgivare... that's it  :na:

Älskar flygplansmat, karma och grupper.       Best website on internet here

Link to comment
Dela på andra sajter

:Drogar-BigGrin(LBG): :Drogar-BigGrin(LBG): :Drogar-BigGrin(LBG):

Quote

Spot on Knasen, verkar inte som att gammeldansken kan hänvisa till några trådar som han svamlade om.Låter mest som en slingrig politiker på vift i forumsdjungeln.

Nåja, alla kan vi slinka på tangenterna i fyllan o villan eller ännu värre i nyktert tillstånd  :mdr:   en del kan medge det och andra är omöjliga... nåja, inget man ligger sömnlös över direkt  ;)

Och dom sista kommentarerna är ju hyfsat överensstämmande med verkligheten... jag brukar få ett julkort iaf från min arbetsgivare... that's it  :na:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest boffe1609

Hej

Såg någonstans om en sida jag tror att den heter Reseguiden men på Google hittar jag en del annat

Boffe

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...