Jump to content
IGNORERAD

Orolig


Mantra

Recommended Posts

Quote

hon hade glömt ta mobilen med sig.

En Thai tjej som glömmer ta  mobilen ??    :D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

  • Svar 275
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    30

  • Mantra

    30

  • Singha711

    16

  • GammalDansken

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

Vikingen73

Quote

hej hon hörde av sig i dag.

hon har tydligen varit sjuk så hon vart inne på sjukhuset.

sunset group är stället hon jobbar på om nån av er kanske hört tallas om vad det är för ställe?

Tror tyvärr ej på vad hon säger om att ha glömt mobilen osv.har hon frågat om några pengar till sjukhusräkningen? om jag vore du så skulle jag be att få sjukhusräkningen/kvittot osv för att få allt ur världen. Säger hon då att hon kastat den osv så skit i allt.börjar tro det värsta tyvärr.

Men hoppas jag har fel..lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja instämmer med måne och AnOnYm. :D

Är det nån som har sett en thai utan mobil, det är väl som en amerikan utan bil.

Som sagt 10 dagar på sjukan, var hon döende jag har själv sett hur dom skickar hem dom så fort som möjligt.

Såg en i byn sist när jag var nere han hade åkt omkull på moppen och var totalt sönderskrapad

Han var bara två dagar på sjukan (ja han hade försäkring), sedan fick han åka hem med en påse piller samt olika salvor.

Mvh

Nerike

Open same same closed, but different

Link to comment
Dela på andra sajter

hej mantra

jag lider med dig samt vill ingen annan människa något ont

min arbetskamrat säger alltid det som inte dödar en det härdar en

om så är fallet ta nya tag

janne

mvh jannegbg

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Japp, det börjar lukta lite illa nu. Är ganska tvärsäker på att hon har varit med någon annan. Glömma mobilen? Hmmm nja. Har du frågat vilken typ av sjukdom som föranledde 10 dagar på sjukhus. Låter ju som nåt ganska allvarligt. Åkte hon in akut? Kvitto, som vikingen säger, finns det? Är hennes sjukdomsförklaring rimlig i förhållande till den långa vistelsen?

Som sagt, jag har varit med tjejer som har dragit dessa vita lögner eftersom de inte vill "hurt him" och sedan haft en trevlig vistelse med mig utan någon som helst ånger gentemot andra killen. Det låter helt enkelt alldeles för mycket som en klassisk blåsning. Ber dock till gudarna att jag har fel. Men man har väl blivit skadad, men samtidigt så har vi den samlade erfarenheten här. Hoppas på det bästa dock. 

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Olyckskorparna kraxar högt, har en något mer ballanserad syn än "blåsning".

Mantra har ju talat om sin ekonomiska situation för såväl MPR som för sin TGF så några stora slantar förväntar hon sig säkert inte, däremot att hon varit på galej är inte helt uteslutet, min uppfattning om Thai som har fast jobb är att dom är väldigt rädda om det och att då dra iväg med en farang en hel vecka, lite skumt! ?

Hoppas bara att det löser sig och att alla frågetecken blir utropsdito vilket håll det må barka åt.

MVH

Baa

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Olyckskorparna kraxar högt, har en något mer ballanserad syn än "blåsning".

Mantra har ju talat om sin ekonomiska situation för såväl MPR som för sin TGF så några stora slantar förväntar hon sig säkert inte, däremot att hon varit på galej är inte helt uteslutet, min uppfattning om Thai som har fast jobb är att dom är väldigt rädda om det och att då dra iväg med en farang en hel vecka, lite skumt! ?

Hoppas bara att det löser sig och att alla frågetecken blir utropsdito vilket håll det må barka åt.

MVH

Baa

Har haft kontakt med callcenter tjejer , där har det inte alls varit ovanligt att tjejerna tar ledigt för att träffa nån farang..

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest wUThai

Måste säga att när jag läst denna tråd så lider jag med, Mantra. Du verkar i mitt tycke vara en väldigt sympatisk kille, men jag får intrycket av att du är lite väl naiv.

Jag tycker du ska sätta lite krav och tala om vad som gäller.. hade jag varit i din sits så hade jag inte slantat ett öre till henne. Och börjar hon snacka om sjukhusräkning så är det bara att lägga ner.

Det är inte alldeles lätt när det är känslor inblandat. Men som i ditt fall som inte träffat henne på ett år, så hade det kanske varit bäst i att försöka glömma henne. Om det nu kommer till massa snacka om pengar.

Lycka till med vad än du besluta dig för.

Link to comment
Dela på andra sajter

Oj vilken tur att hon hörde av sig till slut! Hur är det med henne?

Inte många härinne som verkade speciellt oroade trots att kvinnan varit försvunnen i över en vecka. Tänk om en svensk skulle varit försvunnen i en vecka, då skulle det ha spekulerats i mord, självmord eller kanska bortförande av utomjordingar. När det gäller en thailändsk tös så spekuleras det i stället i om att hon dragit med en annan man eller att det rör sig om någon form av bedrägeri. Fördommarna står som spön i backen härinne. Konstigt att ni män som inte för fem öre verkar lita på thailändska kvinnor själva (de flesta av er) har en sådan vid er sida. Eller har ni funnit undantaget som bekräftar regeln?

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Kanske många av oss har upplevt det vi pratar om? Måhända att det ter sig som fördomar. Men skulle nog hellre kalla det erfarenhet.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men jag tycker att man i sådana här situationer i alla fall borde ha i bakhuvudet att det faktiskt kan ha hänt någonting riktigt allvarligt.

Link to comment
Dela på andra sajter

swedenfarang

Självklart, det har du helt rätt i.

Norrländsk 08, hör hemma i Jomtien och Buriram.

Link to comment
Dela på andra sajter

broder tuk tuk

Även om nu gubben bara råkar skicka 5000 baht i månaden så är det ju ändå hyfsade stålar för en hotelbokningstjej.

Inte tusan slänger hon de pengarna i sjön i onödan.

Hon vet ju att ett litet samtal räcker för att de pengarna ska komma in på kontot.

Men ingen mening i att spekulera.

Jag bara påpekar att det kanske inte är så klokt att sitta i Sverige och skicka ner 12000 kr om året.

De pengarna kan man använda till en bra flygbiljett istället.

BTT

Soi 7

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Även om nu gubben bara råkar skicka 5000 baht i månaden så är det ju ändå hyfsade stålar för en hotelbokningstjej.

Inte tusan slänger hon de pengarna i sjön i onödan.

Hon vet ju att ett litet samtal räcker för att de pengarna ska komma in på kontot.

Men ingen mening i att spekulera.

Jag bara påpekar att det kanske inte är så klokt att sitta i Sverige och skicka ner 12000 kr om året.

De pengarna kan man använda till en bra flygbiljett istället.

BTT

Klokt, BTT!

Jag gjorde det själv i början av thailandkarriären - och blev tvärblåst.

Pensionärer suger - bunt ihop och slå ihjäl!

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej,

det blev en lång tråd...Mantra det är bara du själv som kan bestämma hur du ska gå vidare...

Men jag börjar undra?!? Du har inte träffat henne på ett år. Din profil säger: Älskar Thailand, mat, dess kultur, thai girlfriend..

Det är du som bestämmer..eller?

Mvh

Maanoi

Link to comment
Dela på andra sajter

vi hade planerat att hon skulle komma hit i år men sen kom försäkringskassan å strullade till det.

å blå ögd e ja int jag vet mycket väl vad som kan hända som med exet som var otrogen å kom 3 mån senare å sa att hon hade vart ihop med en annan man men personligen tror jag det hade varit över 6 mån innan hon bestämde å dumpa mig men jag hyser inget agg mot henne vi är fortfarande väner men bli ihop med henne alldrig denna hoppas jag visser ligen ska vara anorulnda. men det är bara tiden som det kan utvisa.

men jag tackar er alla för era synpunkter å åsikter.

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

gone2paradise

Hmm. Det behöver inte vara så att hon varit ute med någon annan. Tycker mer det verkar vara ett uppbrott

och så säger hon så här för att ingen av er ska tappa ansiktet inför den andra.

Att hon har legat länge på sjukhus kan du nog utesluta, om det vore sant skulle hon ha kontaktat

dig bland de första för att få medlidande och pengar.

Ta det lugnt bara och se hur hon handlar framöver och om hon håller fats vid sin första version.

Om du känner att det är dags att avsluta med henne kan jag rekomendera dateinasia.com

Den är helt gratis och har hur mycket damer som helst. Mycket bra sida!!

G2P

Link to comment
Dela på andra sajter

Avregistrerad clion

Mantra glöm henne.nu har jag läst din storry i flera dar och har hon inte hört av sej så glöm henne

vill du ha en bra tjej gör som Btt men inne på 7/11 det är oftast bra tjejer som jobbar där

I Thailand fins det alltid någon goare än den senaste :whistle:

När jag väl hade lyckats kravla mig upp från golvet, efter att jag trillade av stolen när jag läste i mattråden. Ja, då går man in här och läser...

Nu ligger jag på golvet och skriver eftersom du lyckades chockera mig ytterligare en gång.

Men den här gången fick jag datorn med mig i fallet. anrejsdenruskige

Link to comment
Dela på andra sajter

Pattaya club 69? ???

Får alltid världens på häng när jag är i Tjejens hemstad Si saket. Det fullkomlig drösar av tjejer som vill ha farang kille..

Alla vill inte bara ha pengar, det finns förstås tjejer som bara är ute efter lite k*k också..

Eller jag vet inte kan ju vara så att dom är ute efter erfarenheten. Som äldre farang står man högre än en yngre farang.. Det är iallfall sant.

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...