Jump to content
IGNORERAD

Orolig


Mantra

Recommended Posts

  • Svar 275
  • Skapad
  • Senaste svaret

Mest aktiva i denna tråd

  • AnOnYm

    30

  • Mantra

    30

  • Singha711

    16

  • GammalDansken

    16

Mest aktiva i denna tråd

Inlagda bilder

För att bli blåst, måste man ha något att blåsa. Bara det i sig är en merit som inte alla kan eller inte längre kan visa upp…

// Singha711

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

utan oss masar hade ni snackat danska era fjollor

- och spelat mycket bättre fotboll.

mvh

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest larbejo

Tack ,då vet jag att jag inte kan ta dina inlägg som seriösa . Om du inte kan belägga dessa medelst bevis.

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

Tack ,då vet jag att jag inte kan ta dina inlägg som seriösa . Om du inte kan belägga dessa medelst bevis.

Bevis för vad ?

ps jag spelar inte in privatvideo.. :D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

På tal om trådar som spårar ur.

Skippa bitchandet fram och tillbaka nu grabbar så återgår vi till vuxen ålder samt till ämnet som tråden handlar om.

Link to comment
Dela på andra sajter

:D:D:D

Trådens namn börjar göra sig gällande, man blir lätt sådan när man råkar komma till denna och andra trådar i kväll.

BAA

Vinter och snö gör sig bäst på vykort.

 

Nackdelen med alkohol är att det får människan att förväxla ord med tankar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

k**lla i Bangkok nån som gjort det här på forumet

knappast den andra dalmasen !  :D

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

Quote

k**lla i Bangkok nån som gjort det här på forumet

Nä, dom gångerna jag knullat i Bangkok har jag inte varit på forumet

PS Stäng av censuren i din profil

member of svampen's fan-club :yes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Guest Flores

Quote

När detta nu är konstaterat så återstår bara för Flores att ge honom den utlovade kramen ..  :preved:

Mantra: Kram <3

Link to comment
Dela på andra sajter

Välj Profil här ovan.

Välj utseende & profilinställningar .

Bocka för 'visa alla inlägg ocensurerade'

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

tacakr er alla för ett bra stöd samt lite klarsynthet å ironi piggade upp mig ganska mycket. tack allihop.

:drinks::na::D:great:

Mantra

Link to comment
Dela på andra sajter

ok nu har jag ändrat i profilen men herr chang säjer inget fast jag mailat han och förklarat varför jag  skriver det löjliga "älska" som han inte tyckte om

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Quote

tacakr er alla för ett bra stöd samt lite klarsynthet å ironi piggade upp mig ganska mycket. tack allihop.

:drinks::na::D:great:

Tror du det stoppar dom?

Inte ens hån med fotboll hjälper  :D

Det är aldrig för sent att ge upp.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

MPR Karma: 10

Inloggad

Antal inlägg: 804

Häradshingst ..

      SV: Orolig

« Svar #239 skrivet: idag kl. 01:15 »SvaraCitat Dalmasar verkar vara ett lättroad släkte.hej anonym småfull och nyknullad bättre kan det inte bli enligt mej.ha en trevlig natt

Link to comment
Dela på andra sajter

hej anonym småfull och nyknullad bättre kan det inte bli enligt mej.ha en trevlig natt

Låter som nyss har blivit påsatt ...  :lol:

jap.gif

ไม่ระบุชื่อ

Link to comment
Dela på andra sajter

changen,jag har skickat en förklaring till dej intenrt men när jag skulle läsa den var den borta .varför?lite toppstyrning kanske.varför erkänna att man inte vet hur inställningarana fungerar.ta en till harbro skål

Link to comment
Dela på andra sajter

Bajen verkar tyvärr vara lite trögfattad och är därför avstängd från att skriva i en vecka.

Vi kan acceptera vulgärt språk i enstaka inlägg, men att man som bajen skulle vara så fixerad vid ordet k**lla att det måste nämnas i alla inlägg blev lite för mycket för mig.

Herr Chang har talat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har tillbringat morgonen med att uppdatera mig i lite trådar på MPR. Mantras tråd ”OROLIG” väckte mitt intresse då den på kort tid utvecklats till en 17 sidor lång ”handbok i Thailändskors agerande, samt dyngspridning av sällan skådat slag”.

Det förvånar mig att så många duktiga skribenter på MPR använder sin vältalighet till att diktera ren nonsens. Då syftar jag bland annat på Singhas kommentarer om äldre förmågor kontra yngre, och hur han utmålar folket (främst kvinnorna) ute i byarna som en pragmatiskt lagd enhetligt grupp. Jag undrar i mitt stilla sinne var den omfattade kunskapen om Thailändskor inhämtats, finns den att tillgå på wikipedia?

Alla med ett uns av futtig empiri begriper väl att det är ren och skär dårskap att bunta ihop en hel grupp med kvinnor och säga: ”Så här tycker de, så här fungerar de, så här handlar de, o.s.v. 

Kvinnor är individer, jo även Thailändskor är individer.

Kommentatorn framstår snarare som burlesk än upplysande när han försvarar sin heder som ålderman med retoriska ordalag utan någon som helst egentlig substans.

Jag har även svårt att förlika mig med hur många skribenter menar att det är typiskt Thailändskt att helt sonika ”glömma bort” att de har ett förhållande för en stund. Hur det är karakteristiskt för en Thailändsk kvinna att inte meddela sig.

Okej, det kanske skrevs i ren välvilja och var menat att lugna TS, men ingen kan väl på fullaste allvar mena att det är ett Thailändskt fenomen i ett stabilt partnerskap?

Visst, ett distansförhållande som ännu inte är riktigt etablerat har kanske en viss diskrepans, och följer därför inte gängse normer, det kan jag köpa, men inte att det skulle vara allmänt vedertaget för Thailändska kvinnor att bete sig så obetänksamt.

Mantra verkar tacksam för alla goda råd, det är ju underbart att så många engagerar sig i hans situation. Ändå har ondsinta spekulationer haglat i tråden.

Bittra, (blåsta?) och fördomsfulla herrar har matat TS med sina teorier.  Att Mantra ändå ter sig positiv är beundransvärt. Den egenskapen är inte många förunnad.

Vad är det egentligen som gör liknande trådar så populära på MPR, och herrarna så aktiva?

Så snart någon har problem med sin Siamesiske käresta dyker de ”vise männen” upp som hyenor runt lejonkadaver för att smutskasta det Thailändska (främst kvinnliga) släktet. Ändå är det samma skribenter som i nästa tråd hyllar Thailand, och dess folk. Märkligt.

Vad jag också finner märkligt är att ”hyenorna” ter sig extra exalterade i trådar då Thaländska kvinnor jämförs med Svenska dito. Då jäklar anamma är  stackars proletäre och söte ”Noi” den fagraste, ärligaste tösen på vår planet.

I nämnda tråd fann jag bara ett konstruktivt svar för att dämpa Mantras oro. Det var Wille som erbjöd sig att hjälpa TS på plats i Bangkok, mycket hyggligt enligt min mening, och även det ända rätta för att stilla Mantras gnagande oro.

Jo, visst är det så att många av herrarna åkt på blåsningar av olika slag, och därför skildrar sina erfarenheter i cyniska ordalag. Men vem fasiken har inte det, både i Sverige och i Thailand?  Beräknande och illmariga kjoltyg, såväl y-fronter finns det gott om i alla världsdelar. Skulle det vara något specifikt Thailändskt?

Jag är inte naiv. Visst tusan är risken att bli ”blåst” större då ett förhållande sker på distans, eller då ett förhållande baseras på ekonomisk tryggning för den ena parten. Klart som korvspad.  Lik förbannat är det befängt att klassa Thailändskor som en homogent fungerande grupp.

Hoppas allt löser sig till din fördel Mantra, och att det är en bra tjej du funnit. Några råd kan jag dess värre inte bjuda på, vad jag eller någon annan  tror oss veta är egentligen fullständigt ovidkommande.

Mvh/

www.mangeudon.se

MangeUdon, med ena foten i nordöstra Thailand

Link to comment
Dela på andra sajter

GammalDansken

Du kan inte hjälpa honom men ändå använder du så många ord och din stora vältalighet för att bunta ihop

oss skribenter som en enhetlig grupp från vilken endast någon enstaka medlem klassas som godtagbar.

mvh GD

Those who can write have a lot to learn

from those bright enough not to

Link to comment
Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in



×
×
×
  • Skapa ny...