Jump to content
audirs2

Kriminal tråden!

Recommended Posts

Atom
18 hours ago, Atom said:

Svåra och viktiga frågor som jag inte ens tänker försöka ge mig på, smådragen på en mobil. Tråden heter ”Kriminal Tråden” (sic) men givetvis glider kriminalpolitik snabbt över i invandringspolitik, integrationspolitik och allmän fördelningspolitik. 

Ska man verkligen försöka sig på ett seriöst inlägg som täcker alla dessa områden så blir det ett par kilometer långt och försöker man sig på ett kort inlägg så blir det antingen sågat som populistiskt eller PK.

Kan bli ett par kilometer imorgon....

Jag skjuter upp min avhandling till helgen; ett så tungt ämne kan inte avhandlas utan några IPA känner jag.

• Ge karma 3
  • Skål 1
  • Haha 1

Wangthong
17 timmar sedan, skrev audirs2:

Kom att tänka på det här med nya mobilförbudet, det är varje dag man ser folk som kör bil (lastbil åxå) som håller luren till örat = 0 respekt för den lagen och ingen som kollar detta!

Taxi må väl vara det ultimata exemplet. Två mobiler en med GPS och en de pratar och sms'ar med. Varför går det inte att utrusta taxi med riktig kommunikationsutrustning. Samt varför verkar ej polisen eller någon annan bry sig? Vansinne att ha lagar och sedan inte bry sig om de efterlevs eller inte! Hur blir det med nya lagar kommer de att efterlevas eller blir det som mobilförbudet.

• Ge karma 2

audirs2
58 minuter sedan, skrev Atom:

Jag skjuter upp min avhandling till helgen; ett så tungt ämne kan inte avhandlas utan några IPA känner jag.

Herrn skall väl snart bli världs ledare så han kommer inte hinna sitta här på lilla MPR! Hälsa Trumph och Putin sen!😅

• Ge karma 1
  • Haha 1

audirs2
3 minuter sedan, skrev Atom:

Jag tyckte det var för jobbigt som moderator på MPR med de få idi*ter vi har så att jag skulle orka med alla idi*ter i ett helt land känns ofantligt osannolikt 😀

Bara att atombomba skiten så kan Atom sitta på tronen sen!😅

• Ge karma 1

audirs2

Tur man kan få in engelsk text!

• Ge karma 2

audirs2

Raus raus!:lipa:

• Ge karma 2
  • Haha 1