Jump to content
IGNORERAD

Kriminal tråden!

audirs2

Recommended Posts

Läser alltid Expressen med den betalda sidan, kostar bara 69.- prutt per månad! Där läser jag om era kompisar som ni har i Bangkok, en heter Maria Mellbom, en heter  Agneta Bekassy de Bekas som var med i miss Sverige 1975 och bor i centrala delen av stan på futtiga 750 kvm! Är vän med tjabo och nubo och har hemhjälp! Anna Frummerin ett helt vanligt svenskt namn är toastmaster i Asien!

Inga dåliga kompisar ni har om jag får säga det!😀

Sju år i folkskola, yes! Proud member of R 142 Ystad! Däckspojke!

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev apknug:

Det är ju tur att du får läsa om nåt stort o dyrt när du betalar just det för skräpet.

Staken inslagen i Expressen......

Lite stolt är jag!:lipa:

Dela på andra sajter

15 minuter sedan, skrev audirs2:

Jag fyllde i mitt betalkort och nu är kontot tömt!😄

Jag gissar att frun och systembolaget hjälpte till😉

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev born41:

Jag gissar att frun och systembolaget hjälpte till😉

Jupp, sex st bira tänkte jag köpa ut i kväll! Kan det bli 150.-?

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
4 timmar sedan, skrev apknug:

Ja men inte hur det slutade. Har det fått ett avslut?

Undrar jag med!

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...
1 timme sedan, skrev Amigo:

Stackars dem, blir av med skon och jackor. Hur klarar man sig i vinter. :ironi: Hoppas de får ett varmt cell istället.

De går bara ut och rånar någon stackare på nya kläder 🤬

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Sverige börja bli ett stor skämt när det gäller rättsväsendet

Man kan inte utvisa för han riskerar militärtjänst 😮  Det kanske vore nyttigt för ligisten är få göra den.

https://www.svtplay.se/video/33906890/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-23-valdtaktsmannen-och-skadestandet

“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience"

Dela på andra sajter

Jag såg programmet om det stackars skäggbarnet i går kväll, och jag var upprörd halva natten över makthavarnas behandling och uppträdande.

Vi måste införa ett nytt straff i Sverige! Kastrering för vissa brott.

Tror att SD fick många nya medlemmar och röster i natt.

Born41

Dela på andra sajter

Såg också programmet i går kväll, visar på hur ofullkomligt svenskt rättsväsen är och fungerar.

Det är ett icke alls ovanligt bevis på hur inkompetenta många svenska myndighetspersoner är och hur rättslöst svenskt samhälle har blivit.

Ett svenskt brottsoffer negligeras medan gärningsmannen/männen behandlas med silkesvantar.

Som grädde på moset anser sig dessutom myndighetspersonerna/tjänstemännen sig vara fullkomligt felfria.

Dela på andra sajter

37 minuter sedan, skrev evert 1:

Såg också programmet i går kväll, visar på hur ofullkomligt svenskt rättsväsen är och fungerar.

Det är ett icke alls ovanligt bevis på hur inkompetenta många svenska myndighetspersoner är och hur rättslöst svenskt samhälle har blivit.

Ett svenskt brottsoffer negligeras medan gärningsmannen/männen behandlas med silkesvantar.

Som grädde på moset anser sig dessutom myndighetspersonerna/tjänstemännen sig vara fullkomligt felfria.

Tjänstemannaansvaret måste införas igen. Det är en bra början. 

Pessimist blir inte besviken

Dela på andra sajter

1 minut sedan, skrev evert 1:

Ja såg också programmet.
Dom kolla inte ens släktingen som köpte biljetter till dom så att dom kunde komma till Sverige, fast han är dömd som människosmugglare, dömd med falska pass mm. Redan där skulle dom inte ha uppehållstillstånd.

Skäggbarnet hann bara sätta ner foten på svensk mark som började hans kriminella bana, dom får allt och åter allt och det daltas med dom.
Han fick 840 000 SEK, det är mer en än oskyldig dömd person får ut och var dömd för två mycket grova brott.

Han säger att pengarna är slut, OCH vad ska vi göra åt det, han visste att han skulle utvisas och han hade pengar för att kunna slippa militärtjänstgöringen.
Nu finns det inga pengar och det skall daltas för det är synd om han, pengarna finns fast inte i Sverige med det kollar dom inte upp.
Nä skicka hem han bara för han kommer inte sluta att begå brott.

Kontra det med en vanligt hederlig svensk som vill ha hem sin flickvän till Sverige, då daltas det inte.
Det verkar som att det fulaste du kan vara i Sverige idag är att vara egenföretagare, hederlig, medelålders svensk man, vi får skit från alla håll samt alla kontroller, revisoner, regler, skatter mm. fast man inte har gjort nåt fel.
Som kostar staten en massa pengar som vi har betalt bara för att ordna mer myndigheter som anställer paragrafryttare.

Ta ett ex. om staten tror att du har fifflat lite med moms eller skatt så uppdaterar dom dig direkt och du får extra skatt mm. dom behöver inte ha nån bevisbörda utan det är du som egenföretagare som måste bevisa din oskuld.

Detta hände bla. mig det tog två år och två rättegångar att till slut få rätt mot staten, kort fattat så anklagade dom mig för momsfiffel och att jag hade köpt varor i Tyskland momsfritt och icke tullat för dom, så första rättegången förlora jag då dom bland annat påstod detta och att jag hade goda kunskaper inom bokföring, bara för att jag jobbade som auktoriserad företagsmäklare och visste olika kryphål mm.

Innan andra rättegången tog jag hjälp av en jurist som jag känner, där vi hämtade informationen från Tyskland där jag skulle ha handlat fick ut listorna,
Samma som skatteverket hade.
NU började det intressanta när man såg vad jag hade handlat samt för vilket belopp samt datum, då gick vi genom min bokföring med kvitton mm.
Många av datumen som jag skulle ha handlat i Tyskland, var jag på helt annat håll i Sverige bla. en gång så skulle jag ha vart i Tyskland fast jag hade vart på Gotland hade båtbiljett för mig samt bil i bokföringen, och fler och fler datum kunde jag omöjligt ha vart i Tyskland.

Sedan kollar vi beloppen, dom var löjligt små belopp varje gång jag handlat i Tyskland som skatteverket sa stämde, ett ex. skulle jag ha åkt från Örebro till Rostock (vi kolla även med färjebolagen och mina personuppgifter fanns inte på deras listor som resenärer på dom olika datumen) men jag skulle alltså åkt Örebro-Rostock för att sedan åka Rostock- Örebro bara för att handla kontorsmaterial för 1 078 SEK bara för att jag skulle slippa betala moms om  ca 270 SEK.
Jag kommer inte exakt hur många gånger jag skulle ha vart i Tyskland tror det rörde sig om 15-20 gånger, och dom ville ha ca 47 000 SEK i momspengar av mig och med alla extra avgifter så landande summan på ca 64 000 SEK.
Nu hade jag motbevisat allt om deras påståenden, jag hade färjelistor till Tyskland från dom datumen (inte själva listan man att färjebolagen intyga att jag är var ombord dom datumen), jag kunde bevisa att jag var på helt annat håll vissa datum jag skulle ha vart i Tyskland, och att ibland handlade om löjligt små belopp tror det största inköpet var på strax under 10 000 SEK.

NU tycker man att dom ska lägga ner ärendet, men icke dom tog upp den i rätten dom skicka in sina handlar och jag via min jurist skickar in vår handlingar.
Sedan kom rättegången och vem vinner, jo jag gjorde det det var en mycket kort rättegång som sluta med att domaren la ner ärendet.

OM nu myndigheterna la ner så mycket jobb i just mitt ärende för en skitsumma, finns många fler som har blivit utsatta på samma sätt.
Kan dom inte lägga ner lika mycket tid på att kolla upp vilka som får uppehållstillstånd i Sverige och inte bara dubbelkolla oss svenskar.

• Ge karma 1

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

• 2 veckor senare...

Måste bara säga att Staten och kommunerna är dom värsta bovarna, rent av maffiametoder.
Dom stjäl så mycket dom kan, sliter ut oss så vi inte duger till nåt.
Allt med den rena lögnen att vi har så bra i Sverige, därför betalar ni in skatt så ni har en trygghet i Sverige.
Ni kommer aldrig hamna på gatan utan stat och kommun tar hand om er när ni blir gamla och utslitna.
Ni kommer ha bra pension så ni behöver ej vara oroliga, för vi i Sverige tar hand om våra medborgare.
( Nu skriver jag om vanliga arbetare som gör rätt för sig, inte kriminella eller alkolister/drogande samt icke födda svenskar)

Är det detta man har att vänta efter 40 års arbete och ren stöld av stat och kommun.
 https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Xqe7E7/pensionen-rackte-inte-till-hyran--eva-65-blev-hemlos

Open same same closed, but different

Dela på andra sajter

33 minuter sedan, skrev Nerike:

Måste bara säga att Staten och kommunerna är dom värsta bovarna, rent av maffiametoder.
Dom stjäl så mycket dom kan, sliter ut oss så vi inte duger till nåt.
Allt med den rena lögnen att vi har så bra i Sverige, därför betalar ni in skatt så ni har en trygghet i Sverige.
Ni kommer aldrig hamna på gatan utan stat och kommun tar hand om er när ni blir gamla och utslitna.
Ni kommer ha bra pension så ni behöver ej vara oroliga, för vi i Sverige tar hand om våra medborgare.
( Nu skriver jag om vanliga arbetare som gör rätt för sig, inte kriminella eller alkolister/drogande samt icke födda svenskar)

Är det detta man har att vänta efter 40 års arbete och ren stöld av stat och kommun.
 https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/Xqe7E7/pensionen-rackte-inte-till-hyran--eva-65-blev-hemlos

Läste samma artikel, fruktansvärt.

Det finns säkert mer sanning i frågan, men det är att undvika sånt här jag tycker mina skattepengar borde gå till (delvis). En som jobbat ett helt liv i samhället borde vara långt framme i hjälpkön, inte som idag förnedrad och bortslängd. För j*vligt helt enkelt.....

Dela på andra sajter

Tråkigt det hon har råkat ut för men ett par konstigheter finns det i berättelsen.

Det första är att det inte står något om bostadsbidrag. Med den hyran och så låg pension borde

hon haft rätt till bidrag.

Det andra är att medicinerna förstörde hennes ekonomi. I Sverige har vi ett högkostnadsskydd

på mediciner. 2400 per år år maxpris. Sedan spelar det ingen roll

hur mycket dyrare medicinerna blir, kostnaden för kunden ökar inte.

Verkar vara ett tillrättalagt snyftarreportage.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

10 minuter sedan, skrev Nutteman:

Det första är att det inte står något om bostadsbidrag.

Pensionärer får bostadstillägg, då ska man vara 65 år eller sjukpensionär. Tyvärr förtidpensionär faller ut på den. Mer märklig tycker jag att Hon inte har sökt skillmässa från sitt man, som hon inte träffat på decinnier. Det kan nog inte lastas på kommun eller stat? Sen är ju högkostnadskydd 2400 kronor som Du skriver, insulin är nog gratis, eller har jag fel? Högkostnaden kan man avbetala via Klarna eller nån sån företag.

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

8 minuter sedan, skrev Nutteman:

Tråkigt det hon har råkat ut för men ett par konstigheter finns det i berättelsen.

Det första är att det inte står något om bostadsbidrag. Med den hyran och så låg pension borde

hon haft rätt till bidrag.

Det andra är att medicinerna förstörde hennes ekonomi. I Sverige har vi ett högkostnadsskydd

på mediciner. 2400 per år år maxpris. Sedan spelar det ingen roll

hur mycket dyrare medicinerna blir, kostnaden för kunden ökar inte.

Verkar vara ett tillrättalagt snyftarreportage.

MVH

Nutteman

Medicinkostnaden förklaras lite i artikeln, men all info kanske inte är med. Dock kan 2400 sek vara mkt för en del personer. Vet att det inte gäller nån på MPR, här var väl alla mångmiljonärer i nån poll....

Men jag känner till flera fall där liknande personer som gjort rätt för sig hela sitt liv kn*llas av kommuner, social etc. Och där de måste nästan gå till domstol för att få rätt till sin hjälp, många orkar inte det, eller har inte resurser. De hamnar där denna dam hamnat.

Sen finns det en (eller flera) anledning(ar) till att många såna här människor behöver hjälp, de kan vara sjuka på olika sätt, eller på annat sätt utsatta. Att förutsätta att hon ljuger och bara har sig själv att skylla tycker jag är lite magstarkt. Många personer behöver hjälp, även i Sverige. Landet kanske skulle fokusera på att lösa dessa utmaningar innan vi försöker rädda världen.

Dela på andra sajter

2 minuter sedan, skrev frogfish:

Medicinkostnaden förklaras lite i artikeln, men all info kanske inte är med. Dock kan 2400 sek vara mkt för en del personer. Vet att det inte gäller nån på MPR, här var väl alla mångmiljonärer i nån poll....

Men jag känner till flera fall där liknande personer som gjort rätt för sig hela sitt liv kn*llas av kommuner, social etc. Och där de måste nästan gå till domstol för att få rätt till sin hjälp, många orkar inte det, eller har inte resurser. De hamnar där denna dam hamnat.

Sen finns det en (eller flera) anledning(ar) till att många såna här människor behöver hjälp, de kan vara sjuka på olika sätt, eller på annat sätt utsatta. Att förutsätta att hon ljuger och bara har sig själv att skylla tycker jag är lite magstarkt. Många personer behöver hjälp, även i Sverige. Landet kanske skulle fokusera på att lösa dessa utmaningar innan vi försöker rädda världen.

Jag hoppas att du inte har förvrängt det jag skrev till att jag beskyller henne för att ljuga.

Det gör jag verkligen inte. Däremot verkar det som man valt att utelämna en del information.

MVH

Nutteman

Dela på andra sajter

Det borde vara socialens skyldighet att hjälpa henne söka rätt stöd, både ekonomiskt och i praktiska ärenden. Jag blev ju lite av idi*t förklarat när jag rekommenderade att undvika blanda socialen i nån av ärenden?

1 minut sedan, skrev Nutteman:

Däremot verkar det som man valt att utelämna en del information.

Kanske hon har tillgångar som tas med i beräkningar? T.ex minskas bostadstillägg för varje 100 000 SEK man har i tillgångar, vet inte om det ska vara kontanter, har inte ägt såna summor, när jag sökt det (med avslag som beslut).

Livet är fullt av val, jag valde Ford

Dela på andra sajter

Att ingen sa till kvinnan det vansinniga i att gå i pension redan vid 61, jag menar hon var ju lågavlönad undersköterska. Hon skulle naturligtvis kontaktat försäkringskassan och ansökt om sjukersätting i stället vilket hon med sin sjukdomsbild troligen fått och därmed sparat och byggt på sin "pensionskassa" i stället för att tära på den som hon gjorde nu.

Det är aldrig försent att ge upp.

Dela på andra sajter

Registrera dig eller logga in för att kommentera
och se bilderna på riktigt.

Du måste vara medlem för att kommentera på forumet

Registrera dig

Registrera ett medlemskap. Lätt gjort...!

Registrera dig på forumet

Logga in

Har du redan ett medlemskap? Logga in här.

Logga in nu
Hem
Nytt
Logga in

Logga in

• Skapa ny...